pytanie odnosnie lozyska glowki ramy

Data: 2009-12-13 11:26:56
Autor: robertbig
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
On 13 Gru, 18:27, fly <tranda.mar...@googlemail.com> wrote:
Witam,

Mam kilka pytan odnosnie lozysk/lag itp.

Wpierw troche wstepu:
Niedawno kupilem motocykl (honda xx '02).
Jadac na wprost, gdy puszcze kierownice sciaga w lewo nieznacznie.
poza tym latwo sie sklada do zakretu w lewo, natomiast dosyc opornie
do zakretu w prawo.

Wracajac od sprzedajacego myslalem ze to przez olbrzymie kufry ktore
mial zamontowane (top box i 2 boczne boczne po 45 litrow zdaje sie).
Po zdjeciu kufrow fakt, jest troche lepiej ale ciagle lekko zjezdza.
Ponadto, jesli postawie na centralna podstawke i docisne  tylne kolo
do ziemi i skrece kierownice w prawo - to sama  "odkreca sie" w lewo.
Z ustawienia na srodku tez idzie w lewo. Gdzies przeczytalem ze linki
od gazu i hebla moga je troche "popychac" i fakt sa dosyc mocno
napiete jak sie skreci do konca w prawo ale nie chyba nie do tego
stopnia?
Gdy ruszam lagami (trzymajac je rekami) to niby nie ma luzu ale gdy
dociskam i puszczam tyl tak aby przednie kolo uderzalo o ziemie to
wydaje sie ze luz jest.

Pytanie: Czy jest to lozysko do wymiany czy pogieta rama/lagi etc?
Przyjmijmy ze nie jest powypadkowy. Co to moze byc?

Wszelkie porady mile widziane.

pozdrawiam,
Marcin

Sprawdz czy koło tylne prosto ustawione. Jak nie  to znaczy ,że...
Krzywa rama lub wachacz lub oś przedniego koła. Ale moga to równierz
byc , krzywe pały lub zwichrowane półki.

Data: 2009-12-13 12:35:31
Autor: fly
On 13 Dec, 19:26, robertbig <robert...@wp.pl> wrote:
> [...]

Krzywa rama lub wachacz lub oś przedniego koła. Ale moga to równierz
byc , krzywe pały lub zwichrowane półki.

Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.
Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem,
moze polki.

Zobacze moze go rozkrece musze tylko serwisowke jakas kupic.

dzieks,
mt

Data: 2009-12-13 21:44:09
Autor: Shreek
fly napisał(a):

Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

Może krzywo stoi na tej centralce. Dużo nie trzeba.

Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem,
moze polki.

Moim zdaniem wybite łożysko nie powinno powodować samego skręcania kierownicy.

--
M.

Data: 2009-12-13 22:12:12
Autor: KJ Siła Słów
fly pisze:

Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

Jak moto stoi to co Cię martwi jak się ustawia przód ?

Stojąc jeszcze nikt nie skręcił :-)

Ilość sztywnych przewodów w tej okolicy jest taka, że to one decydują jak się ustawia przód jak jest luźny, ale to nie ma związku z jazdą.

Tak, zużyte łożysko główki ramy może dać taki efekt jak obserwujesz u siebie. Możesz jeszcze sprawdzić czy jest nie jest przestawiony na półkach. Luzujesz śruby, ustawiasz, skręcasz. Wg mnie się nic nie zmieni bo skatowane jest łożysko.

KJ

Data: 2009-12-13 13:19:49
Autor: fly
On 13 Dec, 21:12, KJ Siła Słów <K...@noway.com> wrote:
fly pisze:

> Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego
> kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali.

Jak moto stoi to co Ci martwi jak si ustawia prz d ?

Stoj c jeszcze nikt nie skr ci :-)

Ilo sztywnych przewod w w tej okolicy jest taka, e to one decyduj
jak si ustawia prz d jak jest lu ny, ale to nie ma zwi zku z jazd .

Tak, zu yte o ysko g wki ramy mo e da taki efekt jak obserwujesz u
siebie. Mo esz jeszcze sprawdzi czy jest nie jest przestawiony na
p kach. Luzujesz ruby, ustawiasz, skr casz. Wg mnie si nic nie zmieni
bo skatowane jest o ysko.

Ok, wiec luzuje sruby i co dalej? Jak ustawic aby bylo dobrze skoro
nie wiem czy jest przesuniete na polkach czy nie?
Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do
normy?

Pozdr,
mt

Data: 2009-12-13 22:46:19
Autor: KJ Siła Słów
fly pisze:

Ok, wiec luzuje sruby i co dalej?

Ustawiasz wg górnej półki, i skręcasz całość.

Dobrym testem prostości jest wysunięcie osi przedniego koła - jak lagi są krzywe to os ani nie wyjdzie łatwo ani latwo nie wejdzie na miejsce.

Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do
normy?

Uwazam ze jest to mozliwe.

KJ

Data: 2009-12-18 20:37:49
Autor: Monster
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Widział któryś tak skatowane,o przepraszam, to już kowalstwo artystyczne,łożyska główki ramy?

http://img130.imageshack.us/i/oyska.jpg/

Naszym kowalom motocyklowym do ruskich jeszcze daleko:-)
(łożyska zdemontowane ze sprowadzonego motocykla)
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-12-18 12:18:53
Autor: AZ
On 18 Gru, 20:37, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl> wrote:
[...]

Słabe, widziałem lepsze:
<http://www.motocraft.pl.tl/Motocykl-uzywany.htm>

;-)
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-12-18 21:25:55
Autor: Monster
AZ pisze:

Słabe, widziałem lepsze:
<http://www.motocraft.pl.tl/Motocykl-uzywany.htm>

kilernia,ale zdjęcie z zębatką to nie do końca kowal-tak wyglądała u mnie w Dukacie po 10tys km,z 7 zębów zniknęło,chyba była plasteliny:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-12-18 22:12:30
Autor: Kuczu
Monster pisze:

kilernia,ale zdjęcie z zębatką to nie do końca kowal-tak wyglądała u mnie w Dukacie po 10tys km,z 7 zębów zniknęło,chyba była plasteliny:-)

Kiedys, dawno temu, kupilem KLR. Zebatka byla ta kskatowana ze lancuch przesuwal sie po niej swobodnie przy kazdym gwaltowniejszym dodaniu gazu. Do dzisiaj mam ta zebatke jako pamiatke.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-12-18 22:15:45
Autor: Tytus
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
Siemka

*** "Kuczu"
 Monster pisze:

[...]

Podobnie bylo jak sprzedawalem FZR - w solo moto jeszcze przyspieszalo - ale jak wsiadl pasazer to juz nie dalo sie przyspieszyc...
A kolo kupil i polecial 350 km do domq :)

--
       Tytus
żółte najszybsze

pytanie odnosnie lozyska glowki ramy