pytanie odnosnie lozyska glowki ramy

Data: 2009-12-16 00:39:55
Autor: metalbeast
pytanie odnosnie lozyska glowki ramy

Uzytkownik "fly" <tranda.marcin@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:e699a29f-afb9-4186-afb7-560fd153f513v30g2000yqm.googlegroups.com...
Witam,

Mam kilka pytan odnosnie lozysk/lag itp.

Wpierw troche wstepu:
Niedawno kupilem motocykl (honda xx '02).

moze ci sie caly amor zwichrowal w pólkach.
Poluzuj wszystko,górna pólke na sztycy, blotnik i oske kola tez i skrec na nowo. Sprawdz czy z obu stron wchodza w pólke tak samo. Nie wiem czy kolejnosc skladania ma znaczenie. Byc moze tak. Ja zaczynam od dolnej pólki pozniej os, pozniej góra. Nic nie tracisz, a masz szanse rozwiazac problem.

Data: 2009-12-16 04:26:14
Autor: fly
On 15 Dec, 23:39, "metalbeast" <ps...@-- -- -- -- -master.pl> wrote:
Uzytkownik "fly" <tranda.mar...@googlemail.com> napisal w wiadomoscinews:e699a29f-afb9-4186-afb7-560fd153f513v30g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]

pozniej os, pozniej góra. Nic nie tracisz, a masz szanse rozwiazac problem.

Mysle ze wiem co jest.
Dobrze mowisz. Chodzi o polki. Jezczez nie na 100% ale po ogledzinach
ramy i calej reszty po zdjeciu owiewek - wszystko wyglada cacy.

Otoz koles od ktorego kupilem powiedzial mi ze jedyna rzecz ktora by
bral pod uwage sa raisery zamontowane do kierownicy. Ale od razu cos
tam tlumaczyl ze to nie ma wplywu bo sie zaklada na wierzch i nic sie
nie rozkreca.

Otoz gowno prawda prosze pana.
(Prawdopodobnie nie on sam to robil i po prostu nie wiedzial wiec mu
wybaczam)
Wlasnie spostrzeglem ze aby je zamontowac trzeba wyciagnac kawal rury
z kazdej strony, wsadzic raisery i dopiero na wszystko zalozyc
handlebary wlasciwe.

Zaloze sie ze ktos spieprzyl wyciaganie rur.

Na marginesie 1: czy to mozliwe zeby na polkach bylo cos nie teges po
tym zakladaniu raiserow i oska wciaz wychodzila w miare swobodnie?
Na marginesie 2: jaki sens ma zakladanie raiserow skoro trzeba
wyciagac widelec do gory aby na niego je zamocowac?  Przeciez wtedy
obnizamy zawieszenie. Dla mnie troche szmira rozwiazanie.

Wyglada na to ze jestem coraz blizej rozwiazania.

Whoop whoop!

Pozd,
mt

Data: 2009-12-16 13:54:07
Autor: KJ Siła Słów
fly pisze:

Na marginesie 1: czy to mozliwe zeby na polkach bylo cos nie teges po
tym zakladaniu raiserow i oska wciaz wychodzila w miare swobodnie?

Jak masz na przyklad rowno zgiete obie lagi to os bedzie luzno a zawiecha bedzie krzywa.

Ale nawet zgieta polka nie musi dawac efektu z jakim masz problem.
Moze, nie musi. U mnie nie dawala.

Za to zuzyte lozysko (wygnieciona punktowo bieznia lozyska) da efekt "ustawicznego" skrecania czy tez walenia sie na bok, nawet jesli rece trzymasz na kierownicy.

Ciesze sie z postepow Twojej edukacji (tylko poskrecaj wszystko zgodnie ze sztuka i sprawdz 2 razy!!!) ale ja dalej obstawiam lozysko.
:-)

KJ

Data: 2009-12-17 01:25:59
Autor: marider
KJ Siła Słów pisze:
[...]

Czego to sie czlowiek nie dowie o_O, jakos nigdy nie myslalem o tym przy ogledzinach jakiegokolwiek moto ktore badalem ze sie walic w bok moze przez lozysko a nie przez krzywe polki, lagi czy rame itd. Dzieki KJ tez za wskazowke, dobrze wiedziec ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2009-12-17 14:11:55
Autor: KJ Siła Słów
marider pisze:

 Dzieki KJ tez
za wskazowke, dobrze wiedziec ;)

Bo nie masz praktyki w eksploatacji motocykli po polskich kowalach.

KJ

Data: 2009-12-17 15:08:10
Autor: marider
KJ Siła Słów pisze:
marider pisze:

 Dzieki KJ tez
za wskazowke, dobrze wiedziec ;)

Bo nie masz praktyki w eksploatacji motocykli po polskich kowalach.

KJ

Fakt, od jakichs 6ciu lat motocykli nie kupuje w Polsce to i "rzezbic w gownie" nie musze (jak mawia moj moto-mechanik ;) ) poprawiajac to, co domorosli kowale spieprzyli lub poszli po taniosci. Ale ze czasem znajomi mnie prosza o ogledziny czy opinie na temat tego czy owego, to wiedziec warto na co jeszcze nalezy zwrocic uwage wiec dzieki.

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki