pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym

Data: 2009-03-06 18:51:08
Autor: Adam Płaszczyca
pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym
Dnia Fri, 6 Mar 2009 14:01:06 +0100, Pawcio napisał(a):

Zalozmy taka sytuacje: ograniczenie do 50. Ja jade lewym pasem 50, ktos z tylu miga mi swiatlami zebym zjechal. Wedlug mnie nie mam obowiazku zjechac poniewaz ograniczenie predkosci dotyczy wszystkich pasów. Mam racje? zapewne

Masz obowiązek. Nakaz jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-06 21:21:37
Autor: TomN
Adam Płaszczyca w <news:1vzneen1se3bu.dlgoldfield.org.pl>:

[...]

No to jedzie możliwie blisko, bo na prawym ciaglę "zzziuuuuuuuuuuu",
tylko ten /jeden jedyny/ pokroju inż. Gamonia ma problem i światłami
pogania...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-03-06 23:58:32
Autor: Axel

"TomN" <spam@intf.dyndns.org> wrote in message news:090306.212138.pms.1863intf.dyndns.org...
[...]

Naprawde? to tak jak w tym dowcipie o anemiku w zoo, ktoremu zolwie uciekly? ;-P

Codziennie rano wyprzedzam tabuny takich - dwa pasy puste po horyzont, a ten musi lewym pasem jechac...

--
Axel

Data: 2009-03-07 20:19:28
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 6 Mar 2009 21:21:37 +0100, TomN napisał(a):

[...]

Zacząć od zasygnalizowania zamiaru wykonania manewru.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-03-08 23:42:27
Autor: mocniak
Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
[...]

A jeżeli przy prawej krawędzi jezdni jest pas dla rowerów?

--
Mocniak

Data: 2009-03-08 23:56:21
Autor: Tomasz Pyra
mocniak pisze:
[...]

Nie ma wyjątków - choćbyś miał jechać po krawężniku masz jechać po prawej.
I choćby droga miała 10 pasów ruchu, a prawym akurat szła pielgrzymka, musisz jechać za pielgrzymką pilnując tylko żeby odległość między prawą stroną opony a krawędzią jezdni nie przekroczyła 3mm.

Data: 2009-03-08 23:59:52
Autor: mocniak
Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
[...]

Nie o to pytałem. "Masz obowiązek. Nakaz jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni " sugeruje, że trzeba poruszać się samochodem przy krawędzi jezdni, nawet jeżeli znajduje się tam buspas czy przytoczony wyżej pas rowerowy.

--
Mocniak

Data: 2009-03-09 18:54:11
Autor: aari^^^
pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym
Dnia Sun, 08 Mar 2009 23:59:52 +0100, mocniak powiedział:

[...]

Ale z czym problem?
Jeśli nie możesz jechać po pasie dla busów, to "możliwie blisko" jest na
kolejnym pasie.

Pozdrawiam,
aari^^^

--
Bright light is the end of the black light district.

Data: 2009-03-09 17:42:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 08 Mar 2009 23:42:27 +0100, mocniak napisał(a):

Masz obowiązek. Nakaz jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni

A jeżeli przy prawej krawędzi jezdni jest pas dla rowerów?

A widzisz słowo 'mozliwie' w tym przepisie? Jesli tak, to spróbuj poznac
znaczenie tego słowa. --

pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym