pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym

Data: 2009-03-07 21:38:49
Autor: Ludvigus
pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym
Dnia Fri, 6 Mar 2009 14:01:06 +0100, Pawcio napisał(a):

Zalozmy taka sytuacje: ograniczenie do 50. Ja jade lewym pasem 50, ktos z tylu miga mi swiatlami zebym zjechal. Wedlug mnie nie mam obowiazku zjechac poniewaz ograniczenie predkosci dotyczy wszystkich pasów. Mam racje? zapewne zdania beda podzielone bo duzo tutaj milosnikow szybkiej jazdy po miescie ale chcialbym aby ktos mi to wyjasnil w odniesieniu do obowiazujacego prawa

Krótko: jeśli jedzie ktoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej, to wg
przepisów prawa może cię wyprzedzić tylko z lewej strony - więc jeśli
jedziesz wolniej od tego kogoś, powinieneś zjechać na prawy pas, ponieważ
nie możesz "bawić" się w policmajstra i zakazać mu jechać szybciej niż 50
km/h w tym konkretnym przypadku. Jeśli nadal jedziesz lewym pasem, blokując
tego kogoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej - jesteś kolejnym cieciem
i zawalidrogą. ps. mam taką sytuację często, bo codziennie i w ostateczności, jeśli taki
cieć nie zjeżdża na prawy pas, zmuszony jestem złamać przepisy wyprzedzając
go prawym pasem, ale jednocześnie rękę mam mocno wciśniętą w klakson. Pozdrawiam, --
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2009-03-07 21:44:19
Autor: Jotte
pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym
W wiadomości news:15cne2fyb207k$.1bzzsvcz6i65$.dlg40tude.net Ludvigus
<email@w.sygnaturce> pisze:

blokując tego kogoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej - jesteś
kolejnym cieciem i zawalidrogą.
Twoje zdanie. Nic ważnego.

[...]
Myślisz, że trąbiący burak kogoś obchodzi?

--
Jotte

Data: 2009-03-07 22:27:54
Autor: Ludvigus

<email@w.sygnaturce> pisze:

blokując tego kogoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej - jesteś
kolejnym cieciem i zawalidrogą.
Twoje zdanie. Nic ważnego.

Tak, to moje zdanie. Uważam również, że jeśli ktoś chce jechać szybciej,
niż mówią ograniczenia, to jest to jego sprawa i _NIE_NAWIDZĘ_ sytuacji,
gdy jakiś kolo jedzie lewym pasem wolniej, niż zmuszeni go wyprzedzać pasem
prawym.
[...]

Burak, ziemniak, marchew... zwij jak chcesz. Po prostu nie widzę innej
możliwości zwrócenia uwagi cieciowi, że jedzie niepoprawnie. Pozdr., --

Data: 2009-03-07 22:34:46
Autor: Jotte
pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym
W wiadomości news:4vgqrzkm7rur.4gy2cywj7hkh.dlg40tude.net Ludvigus
<email@w.sygnaturce> pisze:

[...]
A ja uważam, że niekoniecznie. Nie jest przecież sam na drodze.
Może za kilkaset metrów czy kilometr zobaczę takiego bęcwała co mu się wydawało, że umie jeździć wbitego w drzewo - to akurat dobrze, jednego mniej. A jak sie wbije w coś innego, albo we mnie?

i _NIE_NAWIDZĘ_ sytuacji,
gdy jakiś kolo jedzie lewym pasem wolniej, niż zmuszeni go wyprzedzać
pasem prawym.
No to masz, bracie, zmartwienie.

Myślisz, że trąbiący burak kogoś obchodzi?
Burak, ziemniak, marchew... zwij jak chcesz. Po prostu nie widzę innej
możliwości zwrócenia uwagi cieciowi, że jedzie niepoprawnie.
A trąb ile dusza zapragnie. Pisałem przecież, że nikogo taki buras nie obchodzi.

--
Jotte

Data: 2009-03-07 22:01:59
Autor: Tomasz Pyra
Ludvigus pisze:
[...]

Skąd te rewelacje?
W znakomitej większości miejsc gdzie jest więcej niż jeden pas do jazdy w Twoją stronę możesz wyprzedzać z każdej strony.

[...]

Jedyne złamanie przepisów jakie tu widzę to ręka wciśnięta w klakson.

Zresztą można wiedzieć po co?
Jeżeli masz możliwość wyprzedzić prawą stroną to wyprzedź i jedź dalej - pamiętaj że ten którego wyprzedzasz również uważa się za najlepszego kierowcę i żadnych lekcji od Ciebie (wg. niego kierowcy gorszego niż on) nie przyjmie.
Jeżeli nie masz możliwości wyprzedzić go prawą stroną, to pewnie i on nie ma możliwości na prawą stronę zjechać, więc też daj mu spokój (no chyba że specjalnie zrównał się z innym samochodem).

Data: 2009-03-07 22:17:30
Autor: Ludvigus
Dnia Sat, 07 Mar 2009 22:01:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Ludvigus pisze:
[...]

50km/h to domyślnie teren zabudowany

[...]

Jeśli koleś nie może zjechać na prawy pas, to jadę grzecznie za nim. Pozdr., --

Data: 2009-03-07 22:51:23
Autor: Tomasz Pyra
Ludvigus pisze:

W znakomitej większości miejsc gdzie jest więcej niż jeden pas do jazdy w Twoją stronę możesz wyprzedzać z każdej strony.

50km/h to domyślnie teren zabudowany

No i?
Co zabrania wyprzedzać z prawej strony w terenie zabudowanym?
Jeżeli masz wyznaczone pasy, jezdnie jednokierunkową, lub dwukierunkową o 2 lub więcej pasach ruchu do jazdy w Twoją stronę (w terenie niezabudowanym potrzebne są 3) to możesz równie dobrze wyprzedzać z prawej strony.

Data: 2009-03-08 14:15:36
Autor: Wiesiaczek
pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gouqcf$e3i$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
[...]

Mylisz się co do tego "równie dobrze".
Otóż nie "równie dobrze", bo takie wyprzedzanie jest tylko dopuszczone, jako bardziej niebezpieczne.
To, że jest dopuszczone oznacza tylko możliwość wyprzedzenia w szczególnym przypadku nic nie zmieniając w regule jazdy prawą stroną.
Więc nie jest wszystko jedno czy wyprzedzasz prawą czy lewą stroną.

--
Pozdrawiam (dziś z DC) - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2009-03-08 18:44:22
Autor: Tomasz Pyra
Wiesiaczek pisze:

[...]

Jeżeli chodzi o zrozumienie słowa "dopuszcza" użytego w ustawie, to oznacza ono tyle że po prostu można tak robić. Porównaj sobie z 97 innymi użyciami tego słowa w ustawie.

Owszem, to bywa problemem że prawnicy w ustawie użyli słów takich jak "dopuszcza" czy "powinien", które w języku potocznym oznaczają coś innego niż w języku prawniczym i potem powstają takie nieporozumienia.

> Więc nie jest wszystko jedno czy wyprzedzasz prawą czy lewą stroną.

Jest dokładnie wszystko jedno - nie ma w PoRD żadnego szczególnego traktowania wyprzedzania z lewej i prawej (poza wyprzedzaniem pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu).

Data: 2009-03-07 22:07:34
Autor: Krzysztof 45
Ludvigus pisze:
Krótko: jeśli jedzie ktoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej, to wg
przepisów prawa może cię wyprzedzić tylko z lewej strony
W obszarze zabudowanym?
--
Krzysiek

Data: 2009-03-07 22:29:06
Autor: Ludvigus
Dnia Sat, 07 Mar 2009 22:07:34 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

Ludvigus pisze:
Krótko: jeśli jedzie ktoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej, to wg
przepisów prawa może cię wyprzedzić tylko z lewej strony
W obszarze zabudowanym?

Tak, wyprzedzić w obszarze zabudowanym. --

Data: 2009-03-07 22:32:22
Autor: Krzysztof 45
Ludvigus pisze:
jeśli jedzie ktoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej, to wg
przepisów prawa może cię wyprzedzić tylko z lewej strony
W obszarze zabudowanym?
Tak.
Ty masz prawo jazdy?
--
Krzysiek

Data: 2009-03-08 14:28:49
Autor: Ludvigus
Dnia Sat, 07 Mar 2009 22:32:22 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

Ludvigus pisze:
[...]

Tak i nie rozumiem tego zdziwienia. Tak, zdarza mi się wyprzedzić w zabudowanym, jeśli warunki ku temu
sprzyjają i jest na to miejsce. Tak, uważam, że nie każdy znak D-42/D-43 postawiony jest w słusznym
miejscu, więc zdarza mi się go olać. Pozdrawiam, --

Data: 2009-03-08 18:20:25
Autor: Krzysztof 45
Ludvigus pisze:
[...]
To nie wiesz że na jezdni dwukierunkowej jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym są do jazdy w tym samym kierunku to mozna wyprzedzać z prawej?
--
Krzysiek

Data: 2009-03-08 19:10:56
Autor: Ludvigus
Dnia Sun, 08 Mar 2009 18:20:25 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

Ludvigus pisze:
[...]

Można, ale jest to niebezpieczne, bo z doświadczenia wiem, że przeciętny
kierowca spodziewa się, że będzie wyprzedzony z lewej strony i często
zjeżdża na prawy nie patrząc w lusterko. np. kilka dni temu na 4 pasmowej
drodze wyprzedzałem w prawej strony jakieś lublin3 jadące jak ślimak lewym
pasem i gostek zaczął zjeżdżać na mój pas, gdy byłem w połowie długości
jego samochodu... dobrze, że się spodział i nie zepchnął mnie poza jezdnię
(dodam, że jeśli wyprzedzam, to dosyć żwawo... deko ponad 300Nm w mojej
Alfie swoje robi) - dlatego też unikam wyprzedzania prawym pasem, bo 90%
cieciów jeżdżących w moich okolicach (Podkarpacie) nie wie, jak zachować
się na drogach, na których jest więcej, jak 1 pas w jedną stronę. Pozdrawiam, --

Data: 2009-03-08 19:27:22
Autor: Krzysztof 45
Ludvigus pisze:
[...]
Teraz sam dowiodłeś że totalnie nie znasz sie na przepisach i nie masz prawa jazdy.
--
Krzysiek

Data: 2009-03-08 19:38:17
Autor: The_EaGle
Ludvigus pisze:

[...]

Wiesz co ? Przyjedź do jakiegoś większego miasta w twojej okolicy np Kraków a zobaczysz że to co piszesz to KOMPLETNA BZDURA, samochody wyprzedzają się po prawej stronie permanentnie.

Data: 2009-03-07 22:39:03
Autor: Michał Stępień

Ludvigus pisze:
Krótko: jeśli jedzie ktoś za tobą, kto chciałby jechać szybciej, to wg
przepisów prawa może cię wyprzedzić tylko z lewej strony
W obszarze zabudowanym?

Tak, wyprzedzić w obszarze zabudowanym.
Art. 24 ust. 3:
Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać
z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.
ust. 10:
Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi
z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
  1)   na jezdni jednokierunkowej,
  2)   na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na
obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym
przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.

--
* Można być wolnym ale czasem wymaga to większego
  wysiłku i szerszego światopoglądu oraz pewnej zaradności.

pytanie odnosnie predkosci w terenie zabudowanym