pytanie techniczne

Data: 2009-04-29 19:57:08
Autor: Leon
pytanie techniczne
Po zakupie roweru stwierdziłem, że uchwyty kierownicy (piankowe) są
niewygodne. Dostałem w sklepie nowe - gumowe. Banalne pytanie: jak się je
montuje? Na sucho musiałbym Pudzianem być, żeby je założyć. Na jakiś tłuszcz?
Smar? Masełko? A może na ciepło?
A jak ze ściąganiem (przy ewentualnej wymianie?
Macie jakieś fachowe sposoby?

Data: 2009-04-29 12:58:40
Autor: Saurus
pytanie techniczne
On 29 Kwi, 21:57, "Leon " <mariuszlonca.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Odrobina wody wystarczy. Przy ściąganiu podobnie - bierzesz strzykawkę
z igłą i też wstrzykujesz wodę pod chwyty.

Data: 2009-04-29 21:58:27
Autor: PAWEŁ[LUB]
pytanie techniczne
Leon pisze:
[...]

na wóde...

....wóde czterdzieści

--
"oni to jadą jak takie małe robociki, tyk tyk tyk, w ogóle się nie męczą a ja myślałam, że to ja jeżdżę najlepiej  :-D  " W.

Data: 2009-04-29 22:00:27
Autor: Adampio
pytanie techniczne
Leon pisze:
[...]

na wode z mydlem, jak wyschnie to nie ruszysz ;-)

A jak ze ściąganiem (przy ewentualnej wymianie?
Macie jakieś fachowe sposoby?

ja przykladam katownik aluminiowy i walem motkiem a jak nie idzie to przecinam nozem

Data: 2009-04-29 22:02:51
Autor: Marcin Hyła
pytanie techniczne
Adampio wrote:

A jak ze ściąganiem (przy ewentualnej wymianie?
Macie jakieś fachowe sposoby?

ja przykladam katownik aluminiowy i walem motkiem a jak nie idzie to przecinam nozem

W tej sytuacji też wystarcza woda z mydłem. Tylko ciepła i aplikowana cierpliwie gąbką.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-29 22:04:22
Autor: Szprota aka Stefandora
pytanie techniczne
Leon wrote:
Macie jakieś fachowe sposoby?

Napluć.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-30 00:19:54
Autor: Coaster
pytanie techniczne
Szprota aka Stefandora wrote:
Leon wrote:
Macie jakieś fachowe sposoby?

Napluć.

Oczywiscie, sama klasyka - moj ulubiony sposob ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-04-29 22:12:22
Autor: KuFeL
pytanie techniczne
Leon pisze:
[...]

ja gdzies wyczytalem(i skutecznie zastosowalem) lakier do wlosow. spryskujesz albo gripy w srodku albo kierownice i szybko wsuwasz, bo sie ulatnia. po krotkim czasie nie do zdjecia...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-04-30 06:57:57
Autor: kml
pytanie techniczne

Użytkownik "KuFeL" <kufel@o2.pl> napisał w wiadomości news:gtacal$97o$1inews.gazeta.pl...

ja gdzies wyczytalem(i skutecznie zastosowalem) lakier do wlosow. spryskujesz albo gripy w srodku albo kierownice i szybko wsuwasz, bo sie ulatnia. po krotkim czasie nie do zdjecia...

No raczej nie po takim krótkim :) Ja zostawiam je na noc do wyschnięcią i potem nie ma siły żeby były do ruszenia.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-30 09:49:05
Autor: Jan Cytawa
pytanie techniczne
KuFeL napisał:

> [...]
> ja gdzies wyczytalem(i skutecznie zastosowalem) lakier do wlosow. spryskujesz albo gripy w srodku albo kierownice i szybko wsuwasz, bo sie ulatnia. po krotkim czasie nie do zdjecia...

Bardzo dobry jest denaturat. Wystarczy wstrzyknac igla pod spod i
schodzi nawet mocno zapieczone.

Jan CYtawa

Data: 2009-04-29 22:25:27
Autor: MAX
pytanie techniczne
Leon pisze:
[...]

Prosty sposób nalej ciepłej wody do strzykawki i wstrzyknij pod uchwyt kierownicy i zacznij powoli ściągać ;)

pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-29 22:49:00
Autor: granat
pytanie techniczne
MAX pisze:

Prosty sposób nalej ciepłej wody do strzykawki i wstrzyknij pod uchwyt kierownicy i zacznij powoli ściągać ;)

do montazu wystarczy zwykla woda, nie musi byc ciepla, nie musi byc z mydlem.
przy demontazu tez najzwyklejsza woda, tylko niestety trzeba ja "wtloczyc" za pomoca strzykawki uzbrojonej w igle. mozna ozywiscie rozciac ale po co kaleczyc kierownice skoro mozna to zrobic bez jednego trwalego sladu?

granat

Data: 2009-04-29 22:41:21
Autor: Marcin
pytanie techniczne
A jak ze ściąganiem (przy ewentualnej wymianie?
Macie jakieś fachowe sposoby?

Zamknięte gumowe uchwyty, które stosowane były w starszych rowerach fajnie się zdejmuje kompresorem. One z reguły mają dziurkę, przykłada się do niej dyszę do przedmuchiwania, po drugiej stronie zatyka się dziurkę palcem i DMUCH. Jeszcze tak nie miałem, żeby nie zeszły... Jak pierwszy zejdzie, to trzeba zatkać dziurę w kierownicy po przeciwnej stronie.

A do zakładania woda, w oporniejszych przypadkach z mydłem.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-04-29 22:42:10
Autor: Frankie
pytanie techniczne
Leon pisze:

A jak ze ściąganiem (przy ewentualnej wymianie?
Macie jakieś fachowe sposoby?

Jezeli chcesz sciagnac w celu wymiany to chyba nie ma zadnego problemu.
Nozyk techniczny i po sprawie :-)
No chyba, ze chcesz je jeszcze wystawic na allegro itp... ;-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2009-04-30 02:02:02
Autor: dsoto
pytanie techniczne

Leon  napisał(a):
A jak ze ściąganiem (przy ewentualnej wymianie?
Macie jakieś fachowe sposoby?

Problem to jest nałożyć uchwyt o średnicy wew. 22 na kierownicę
23,5 ;)
Z założeniem jest problem mniejszy - na mokro (wodą, odparuje i nic
nie zostaje) i pobijać z boku (powoli będzie się wsuwać). Przy
zdejmowaniu posługuję się klamką, którą w razie potrzeby lekko kręcę
aby rozruszać chwyt. Dużo też zależy od gumy, ale ja ze swoimi (crank
bros) problemu nie mam nigdy. Tych problemów jest (chyba) najmniej z
chwytami co mają obejmy zakręcane na śrubkę, ale niech się wypowie
ktoś, kto je ma ;)

pytanie techniczne