Data: 2011-09-27 17:04:11 | |
Autor: p0li | |
pytanie techniczne - prad | |
hej mam takie pytanko chce w aucie zrobic odciecie akumulatora robi sie to na plusie czy na minusie? i dlaczego? -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-09-27 15:06:00 | |
Autor: AZ | |
pytanie techniczne - prad | |
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote:
Czy ja dobrze rozumiem, ze chcesz wstawic ukryty przelacznik odcinajacy akumulator? -- Artur |
|
Data: 2011-09-27 17:24:06 | |
Autor: p0li | |
pytanie techniczne - prad | |
T->Dnia 2011-09-27 17:06:00 niejaki AZ napisał:
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote: nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-09-27 15:27:00 | |
Autor: AZ | |
pytanie techniczne - prad | |
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote:
Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod? -- Artur |
|
Data: 2011-09-27 17:56:04 | |
Autor: p0li | |
pytanie techniczne - prad | |
T->Dnia 2011-09-27 17:27:00 niejaki AZ napisał:
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote: -bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem taki do 1000A w piku a 750A ciaglego poboru -chevy van -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-09-27 18:12:05 | |
Autor: Shrek | |
pytanie techniczne - prad | |
On 2011-09-27 17:56, p0li wrote:
T->Dnia 2011-09-27 17:27:00 niejaki AZ napisał: Link? Shrek |
|
Data: 2011-09-27 18:20:32 | |
Autor: p0li | |
pytanie techniczne - prad | |
T->Dnia 2011-09-27 18:12:05 niejaki Shrek napisał:
On 2011-09-27 17:56, p0li wrote: cos takiego znalatzlem http://allegro.pl/odlacznik-wylacznik-akumulatora-duzy-2000a-i1836349625.html ja mam podobny do tego: http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html tylko z wiekszymi pradami - kupiony w sklepie z czesciami do zuka, fiata 125, syreny itp -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-09-27 18:26:56 | |
Autor: Shrek | |
pytanie techniczne - prad | |
On 2011-09-27 18:20, p0li wrote:
-bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem taki do Ok - to są _odłączniki_ - czyli owszem wytrzymują duże prądy, ale statycznie - jakbyś przekręcił w czasie rozruchu - rób to w solidnych rękawicach i masce spawalniczej:) Dlatego pytałem, bo konstrukcja wyłącznika była by jednak sporo większa. Inna sprawa, że rzeczywiście po co nim kręcić w czasie rozruchu. Shrek. |
|
Data: 2011-09-27 19:32:46 | |
Autor: Artur Maśląg | |
pytanie techniczne - prad | |
W dniu 2011-09-27 18:26, Shrek pisze:
On 2011-09-27 18:20, p0li wrote: Nie kombinuj - autor pisał wyraźnie o *odcieciu akumulatora*. Typowy "hebel" jakich tysiące, by nie rzec miliony było i jest wykorzystywanych: http://instalacje.intercars.com.pl/?id=230&lang=PL&&od=1&grut=&kod=000399&khkod=002607&n=&sta=0&sts=&rootkod=100001 http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=AC1B18#/x Inna sprawa, że rzeczywiście po No właśnie - po co. Sam to wymyśliłeś? |
|
Data: 2011-09-27 19:40:07 | |
Autor: Shrek | |
pytanie techniczne - prad | |
On 2011-09-27 19:32, Artur Maśląg wrote:
Inna sprawa, że rzeczywiście po Nie, na studiach mnie nauczyli;) Ale IMHO warto wiedzieć, że jak auto "nie pali", to nie należy wsadzić kogoś, żeby kręcił stacyjką, a samemu kręcić tym "wyłącznikiem". Skutki mogą być naprawdę spektakularne i niebezpieczne. Shrek. |
|
Data: 2011-09-27 21:30:29 | |
Autor: PM | |
pytanie techniczne - prad | |
?> Nie, na studiach mnie nauczyli;) Ale IMHO warto wiedzieć, że jak auto
"nie pali", to nie należy wsadzić kogoś, żeby kręcił stacyjką, a samemu kręcić tym "wyłącznikiem". Skutki mogą być naprawdę spektakularne i niebezpieczne. ale nie uczyli żeby wiedzieć co/o czym się mówi a nie mówić co się wie ;-) |
|
Data: 2011-09-27 18:55:46 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
pytanie techniczne - prad | |
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:j5sq04$o2h$16node2.news.atman.pl... On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote: zniknales wszelkie stary, jelcze i wiele innych starych dostawczych samochodów oraz czesc osobówek. Pradu rozruchy takich silników nie byly male... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-09-27 20:29:54 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
pytanie techniczne - prad | |
Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisal w wiadomosci news:j5sv64$rtb$1inews.gazeta.pl...
tak to wygladalo (np. w Starze) http://m.onet.pl/_m/3be5b5202621590b6d3d6a9829fdbbfa,4,1.jpg http://m.onet.pl/_m/ef8cd0dd5fd52ed6627d89e48b8425f6,30,1.jpg ewentualnie tak http://cdn2.ovh.janmedia.com/sprzedajemy/uploads/540x405_odlacznik-wylacznik-- 579211.jpg a to mi wyglada na cos nowoczesniejszego http://www.rallyshop.pl/galerie/wylacznik-pradu-2-biegun_1071.jpg -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html Fiat Uno 3d 1,7D - na czesci http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html |
|
Data: 2011-09-27 17:10:10 | |
Autor: Grejon | |
pytanie techniczne - prad | |
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:
Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich). -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-09-27 17:15:02 | |
Autor: MZ | |
pytanie techniczne - prad | |
W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze:
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:Tak mnie właśnie jeszcze tknęło, że ciekaw jestem czym pytający zamierza to robić. Kable do klem mają spory przekrój, podobnie jak AZ jakoś nie wyobrażam sobie "ukrytego wyłącznika" na czymś takim. Pożar to tylko kwestia czasu. -- MZ |
|
Data: 2011-09-27 17:31:43 | |
Autor: p0li | |
pytanie techniczne - prad | |
T->Dnia 2011-09-27 17:15:02 niejaki MZ napisał:
W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze: cala jego ukrytosc polegac bedzie na tym ze bedzie pod maska o cos takiego: http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html wiec chyba pozaru nie bedzie - w sumie po to go chce montowac - zeby uniknac rozladowania aku lub ewentualnego pozaru przy dlugim postoju (cala zima) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-09-27 18:57:22 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
pytanie techniczne - prad | |
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5sp9e$o2h$2news.onet.pl... W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze: z tego co rozumiem on nie ma być ukryty, tylko ma być. Praktycznie wszystkie stare samochody ciężarowe miały takie wyłączniki, a teraz pewnie mają przekaźniki. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komputer-cd-i1804906137.html Fiat Uno 3d 1,7D - na części http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html |
|
Data: 2011-09-27 17:11:24 | |
Autor: MZ | |
pytanie techniczne - prad | |
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:
Jakie auto? Znaczy odcięcie całego zasilania? IMHO kiepski pomysł, odcina się rozrusznik, pompę paliwa itd. Odcięcie całości to np. reset komputera, radia itd. Im nowsze i bardziej napchane elektroniką auto tym skutki gorsze. -- MZ |
|
Data: 2011-09-27 17:25:58 | |
Autor: p0li | |
pytanie techniczne - prad | |
T->Dnia 2011-09-27 17:11:24 niejaki MZ napisał:
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze: auto stare (17lat) kalkulator jakis tam prosty ma (monowtrysk) radio - nie problem dla mnie zeby te 3 stacje nastawic ponownie -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-09-27 17:36:45 | |
Autor: Arbiter | |
pytanie techniczne - prad | |
Użytkownik "p0li" <p0li@autko.WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości news:fxflfhxcnwh0.dlgp0li.z.dialoga... chce w aucie zrobic odciecie akumulatora ja bym zrobił na minusie, bo odcinać będzie równie skutecznie, a w przypadku przerwania izolacji, czy zwarcia do masy nie spali się samochód |
|
Data: 2011-09-27 17:57:00 | |
Autor: p0li | |
pytanie techniczne - prad | |
T->Dnia 2011-09-27 17:36:45 niejaki Arbiter napisał:
Użytkownik "p0li" <p0li@autko.WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości news:fxflfhxcnwh0.dlgp0li.z.dialoga... no i pewnie tak zrobie - dzieki za podpowiedzi -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-09-27 20:52:21 | |
Autor: Jacek | |
pytanie techniczne - prad | |
Pamiętaj, że resetują się ustawienia radia i komputera, no chyba, że masz radio z minionej epoki.
Ja bym zrobił na minusie, bo przeważnie do klemy dodatniej dochodzi więcej, niż jeden przewód i byłoby więcej roboty. Ostatnio widziałem taki patent 10 lat temu w maluchu kolegi, który "dla pewności" odłączał akumulator, żeby nic go niepotrzebnie nie rozładowało na dłuższym postoju. Jacek |
|
Data: 2011-09-28 09:33:19 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
pytanie techniczne - prad | |
On Tue, 27 Sep 2011 20:52:21 +0200, Jacek
<niematakiegonumer@gmail.com> wrote: Pamiętaj, że resetują się ustawienia radia i komputera, no chyba, że masz radio z minionej epoki. A nowe blaupunkty też gubią stacje? Parę lat temu miałem w 306-tce oryginalne (a wcześniej jedno na kartę) i nie było problemu z utrzymaniem ustawień. |
|
Data: 2011-09-28 15:42:15 | |
Autor: Jacek | |
pytanie techniczne - prad | |
Mój Blaupunkt z 2008 roku, jak się go odłączy na chwilę, to nie gubi, ale jak miałem odłączony aku na noc, to zapomniał.
Jacek |
|
Data: 2011-09-29 11:09:41 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
pytanie techniczne - prad | |
Użytkownik "Jacek" Mój Blaupunkt z 2008 roku, jak się go odłączy na chwilę, to nie gubi, ale jak miałem odłączony aku na noc, to zapomniał. Pewnie podtrzymanie na kondensatorku? |
|
Data: 2011-09-28 10:14:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pytanie techniczne - prad | |
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:
Jeżeli chodzi po prostu o odłączenie akumulatora używane tylko na postoju, to nie ma znaczenia na którym biegunie to zrobisz. Tak samo jak nie ma znaczenia którą klemę byś zdejmował. Wyłącznik awaryjny w instrukcji miał napisane żeby odłączać plusy - był sześciobiegunowy, odłączał akumulator, alternator i zapłon. Ale mimo wszystko odłączanie plusa nie wydaje się mieć jakiejś szczególnej przewagi nad odłączanie minusa. Zwłaszcza że ciągnąc do kabiny minus zazwyczaj uda się zużyć mniej kabla (bo minusem można się szybciej podłączyć gdzieś do nadwozia). |