pytanie techniczne - prad

Data: 2011-09-27 17:04:11
Autor: p0li
pytanie techniczne - prad

hej mam takie pytanko chce w aucie zrobic odciecie akumulatora robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-27 15:06:00
Autor: AZ
pytanie techniczne - prad
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote:

mam takie pytanko chce w aucie zrobic odciecie akumulatora robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Czy ja dobrze rozumiem, ze chcesz wstawic ukryty przelacznik odcinajacy
akumulator?

--
Artur

Data: 2011-09-27 17:24:06
Autor: p0li
pytanie techniczne - prad
T->Dnia 2011-09-27 17:06:00 niejaki AZ napisał:
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote:

[...]

nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-27 15:27:00
Autor: AZ
pytanie techniczne - prad
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote:

nie - po prostu taki hebel jak kiedys w zuku byl zeby odcinac prad przy
dluzszych postojach nie bawiac sie z klemami (kiepski dostep)

Ja to slabo widze ze wzgledu na znalezienie przelacznika ktory bedzie
dzielnie znosil prady panujace np. przy rozruchu. Co to za samochod?

--
Artur

Data: 2011-09-27 17:56:04
Autor: p0li
pytanie techniczne - prad
T->Dnia 2011-09-27 17:27:00 niejaki AZ napisał:
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote:

[...]

-bez problemu do 2000A w piku sa do dostania na alegro - ja kupilem taki do
1000A w piku a 750A ciaglego poboru

-chevy van

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-27 18:20:32
Autor: p0li
pytanie techniczne - prad
On 2011-09-27, p0li<p0li@autko.WYTNIJ.pl>  wrote:

[...]

cos takiego znalatzlem
http://allegro.pl/odlacznik-wylacznik-akumulatora-duzy-2000a-i1836349625.html

ja mam podobny do tego:
http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html
tylko z wiekszymi pradami - kupiony w sklepie z czesciami do zuka, fiata
125, syreny itp

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-27 18:26:56
Autor: Shrek
pytanie techniczne - prad
On 2011-09-27 18:20, p0li wrote:

[...]

Ok - to są _odłączniki_ - czyli owszem wytrzymują duże prądy, ale statycznie - jakbyś przekręcił w czasie rozruchu - rób to w solidnych rękawicach i masce spawalniczej:) Dlatego pytałem, bo konstrukcja wyłącznika była by jednak sporo większa. Inna sprawa, że rzeczywiście po co nim kręcić w czasie rozruchu.

Shrek.

Data: 2011-09-27 19:32:46
Autor: Artur Maśląg
pytanie techniczne - prad
W dniu 2011-09-27 18:26, Shrek pisze:
On 2011-09-27 18:20, p0li wrote:

[...]

Nie kombinuj - autor pisał wyraźnie o *odcieciu akumulatora*. Typowy
"hebel" jakich tysiące, by nie rzec miliony było i jest
wykorzystywanych:

http://instalacje.intercars.com.pl/?id=230&lang=PL&&od=1&grut=&kod=000399&khkod=002607&n=&sta=0&sts=&rootkod=100001

http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=AC1B18#/x

Inna sprawa, że rzeczywiście po
co nim kręcić w czasie rozruchu.

No właśnie - po co. Sam to wymyśliłeś?

Data: 2011-09-27 19:40:07
Autor: Shrek
pytanie techniczne - prad
On 2011-09-27 19:32, Artur Maśląg wrote:

Inna sprawa, że rzeczywiście po
co nim kręcić w czasie rozruchu.

No właśnie - po co. Sam to wymyśliłeś?

Nie, na studiach mnie nauczyli;) Ale IMHO warto wiedzieć, że jak auto "nie pali", to nie  należy wsadzić kogoś, żeby kręcił stacyjką, a samemu kręcić tym "wyłącznikiem". Skutki mogą być naprawdę spektakularne i niebezpieczne.

Shrek.

Data: 2011-09-27 21:30:29
Autor: PM
pytanie techniczne - prad
[...]

ale nie uczyli żeby wiedzieć co/o czym się mówi
a nie mówić co się wie ;-)

Data: 2011-09-27 18:55:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
pytanie techniczne - prad

Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:j5sq04$o2h$16node2.news.atman.pl...
On 2011-09-27, p0li <p0li@autko.WYTNIJ.pl> wrote:

[...]

zniknales wszelkie stary, jelcze i wiele innych starych dostawczych samochodów oraz czesc osobówek.
Pradu rozruchy takich silników nie byly male...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-09-27 20:29:54
Autor: Kuba \(aka cita\)
pytanie techniczne - prad

Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisal w wiadomosci news:j5sv64$rtb$1inews.gazeta.pl...

zniknales wszelkie stary, jelcze i wiele innych starych dostawczych samochodów oraz czesc osobówek.
Pradu rozruchy takich silników nie byly male...

tak to wygladalo (np. w Starze)
http://m.onet.pl/_m/3be5b5202621590b6d3d6a9829fdbbfa,4,1.jpg
http://m.onet.pl/_m/ef8cd0dd5fd52ed6627d89e48b8425f6,30,1.jpg

ewentualnie tak
http://cdn2.ovh.janmedia.com/sprzedajemy/uploads/540x405_odlacznik-wylacznik-- 579211.jpg

a to mi wyglada na cos nowoczesniejszego
http://www.rallyshop.pl/galerie/wylacznik-pradu-2-biegun_1071.jpg

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-09-27 17:10:10
Autor: Grejon
pytanie techniczne - prad
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

hej
mam takie pytanko
chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?
i dlaczego?

Hm. Odcinasz masę, czyli na minusie jak w 99,99% aut osobowych z instalacją 12 V (nie dam sobie ręki uciąć, że tak jest we wszystkich).

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-09-27 17:15:02
Autor: MZ
pytanie techniczne - prad
W dniu 2011-09-27 17:10, Grejon pisze:
[...]

Tak mnie właśnie jeszcze tknęło, że ciekaw jestem czym pytający zamierza
to robić. Kable do klem mają spory przekrój, podobnie jak AZ jakoś nie
wyobrażam sobie "ukrytego wyłącznika" na czymś takim. Pożar to tylko
kwestia czasu.

--
MZ

Data: 2011-09-27 17:31:43
Autor: p0li
pytanie techniczne - prad
T->Dnia 2011-09-27 17:15:02 niejaki MZ napisał:
[...]

cala jego ukrytosc polegac bedzie na tym ze bedzie pod maska

o cos takiego:
http://allegro.pl/odlacznik-akumulatora-wylacznik-chorzow-hit-i1829657291.html

wiec chyba pozaru nie bedzie - w sumie po to go chce montowac - zeby
uniknac rozladowania aku lub ewentualnego pozaru przy dlugim postoju (cala
zima)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-27 18:57:22
Autor: Kuba \(aka cita\)
pytanie techniczne - prad

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5sp9e$o2h$2news.onet.pl...
[...]

z tego co rozumiem on nie ma być ukryty, tylko ma być.

Praktycznie wszystkie stare samochody ciężarowe miały takie wyłączniki, a teraz pewnie mają przekaźniki.

--
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i1804906436.html

Data: 2011-09-27 17:11:24
Autor: MZ
pytanie techniczne - prad
W dniu 2011-09-27 17:04, p0li pisze:

hej mam takie pytanko chce w aucie zrobic odciecie akumulatora

Jakie auto? Znaczy odcięcie całego zasilania? IMHO kiepski pomysł,
odcina się rozrusznik, pompę paliwa itd. Odcięcie całości to np. reset
komputera, radia itd. Im nowsze i bardziej napchane elektroniką auto tym
skutki gorsze.

--
MZ

Data: 2011-09-27 17:25:58
Autor: p0li
pytanie techniczne - prad
T->Dnia 2011-09-27 17:11:24 niejaki MZ napisał:
[...]

auto stare (17lat)
kalkulator jakis tam prosty ma (monowtrysk)
radio - nie problem dla mnie zeby te 3 stacje nastawic ponownie

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-27 17:36:45
Autor: Arbiter
pytanie techniczne - prad

Użytkownik "p0li" <p0li@autko.WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości news:fxflfhxcnwh0.dlgp0li.z.dialoga...

chce w aucie zrobic odciecie akumulatora
robi sie to na plusie czy na minusie?

ja bym zrobił na minusie, bo odcinać będzie równie skutecznie, a w przypadku przerwania izolacji, czy zwarcia do masy nie spali się samochód

Data: 2011-09-27 17:57:00
Autor: p0li
pytanie techniczne - prad
T->Dnia 2011-09-27 17:36:45 niejaki Arbiter napisał:
[...]

no i pewnie tak zrobie - dzieki za podpowiedzi

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-09-27 20:52:21
Autor: Jacek
pytanie techniczne - prad
Pamiętaj, że resetują się ustawienia radia i komputera, no chyba, że masz radio z minionej epoki.
Ja bym zrobił na minusie, bo przeważnie do klemy dodatniej dochodzi więcej, niż jeden przewód i byłoby więcej roboty.
Ostatnio widziałem taki patent 10 lat temu w maluchu kolegi, który "dla pewności" odłączał akumulator, żeby nic go niepotrzebnie nie rozładowało na dłuższym postoju.
Jacek

Data: 2011-09-28 09:33:19
Autor: Jarek Andrzejewski
pytanie techniczne - prad
On Tue, 27 Sep 2011 20:52:21 +0200, Jacek
<niematakiegonumer@gmail.com> wrote:

Pamiętaj, że resetują się ustawienia radia i komputera, no chyba, że masz radio z minionej epoki.

A nowe blaupunkty też gubią stacje? Parę lat temu miałem w 306-tce
oryginalne (a wcześniej jedno na kartę) i nie było problemu z
utrzymaniem ustawień.

Data: 2011-09-28 15:42:15
Autor: Jacek
pytanie techniczne - prad
Mój Blaupunkt z 2008 roku, jak się go odłączy na chwilę, to nie gubi, ale jak miałem odłączony aku na noc, to zapomniał.
Jacek

Data: 2011-09-29 11:09:41
Autor: Przemysław Czaja
pytanie techniczne - prad

Użytkownik "Jacek"

Mój Blaupunkt z 2008 roku, jak się go odłączy na chwilę, to nie gubi, ale jak miałem odłączony aku na noc, to zapomniał.
Jacek

Pewnie podtrzymanie na kondensatorku?

Data: 2011-09-28 10:14:13
Autor: Tomasz Pyra
pytanie techniczne - prad
[...]

Jeżeli chodzi po prostu o odłączenie akumulatora używane tylko na postoju, to nie ma znaczenia na którym biegunie to zrobisz.

Tak samo jak nie ma znaczenia którą klemę byś zdejmował.

Wyłącznik awaryjny w instrukcji miał napisane żeby odłączać plusy - był sześciobiegunowy, odłączał akumulator, alternator i zapłon. Ale mimo wszystko odłączanie plusa nie wydaje się mieć jakiejś szczególnej przewagi nad odłączanie minusa.

Zwłaszcza że ciągnąc do kabiny minus zazwyczaj uda się zużyć mniej kabla (bo minusem można się szybciej podłączyć gdzieś do nadwozia).

pytanie techniczne - prad