pytanko o Slask

Data: 2011-04-02 21:18:42
Autor: the_foe
pytanko o Slask
przeciwko komu byly Powstania Slaskie? Ze slow Prezesa wnioskuje ze walczyli z Polakami bo chcieli przylaczenia do Niemiec...
--
the_foe

Data: 2011-04-02 21:22:20
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:in7sqe$fk$1news.dialog.net.pl...
przeciwko komu byly Powstania Slaskie? Ze slow Prezesa wnioskuje ze walczyli z Polakami bo chcieli przylaczenia do Niemiec...

Nie - Polacy walczyli z tymi co teraz chcą przyłączenia a nie wyjechali. Historia z podstawówki się kłania.

Bazyl.

Data: 2011-04-02 21:30:04
Autor: the_foe
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-02 21:22, Bazyl pisze:

[...]

czyli Alfred Zagrzebniok, Wojciech Korfanty i Józef Rymer, wbrew temu co sami mowili, nie byli Ślązakami?
..

--
the_foe

Data: 2011-04-02 21:53:35
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:in7tfp$qm$1news.dialog.net.pl...

czyli Alfred Zagrzebniok, Wojciech Korfanty i Józef Rymer, wbrew temu co sami mowili, nie byli Ślązakami?

Nie - byli Polakami a za to co sugerujesz daliby ci po mordzie - no chyba że
kolega mieszka np. w Warszawie na "Woli" i uważa że jest narodowości
(nomen omen) "wolskiej" - wtedy przepraszam i współczuję.

Bazyl

Data: 2011-04-03 14:08:29
Autor: the_foe
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-02 21:53, Bazyl pisze:

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości

czyli Alfred Zagrzebniok, Wojciech Korfanty i Józef Rymer, wbrew temu
co sami mowili, nie byli ÅšlÄ…zakami?

[...]

bajki opowiadasz, narod to definicja subiektywna kregu kulturowego a nawet jednostki. Panstwo definiuje przynaleznosc panstwowa. Poza tym mozna odczuwac przynaleznosc narodowa do wielu nacji.
Zagrzebniok, Korfanty i Rymer przede wszytkim czuli sie Slazakami i dziecinnym tupaniem nozka ala Prezes tego nie zmienisz.

--
the_foe

Data: 2011-04-03 12:53:41
Autor: obserwator
pytanko o Slask
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisa³(a):

[...]

ty cymbale zaprzany, w zywe oczy nieuku wmawiasz pierdoly ? Prosze bardzo oto
dowod jak antypolska swinio klamiesz:

Informacja pochodzi z wiki angiel-kojezycznej, aby nie bylo ze ktoz z Polakow
kreci:

 1918, Korfanty demanded that the provinces of West Prussia (including
Ermeland and the city of Danzig (Gdañsk)), the Province of Posen, and parts of
the provinces of East Prussia (Masuria) and Silesia (Upper Silesia) be
included in the Polish state.[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Korfanty

To uwazal sie ty bezczelny chamie zaklamany, za Polaka czy Niemca lub tylko
Slazaka?

Data: 2011-04-03 14:23:48
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:in9nvr$spd$1news.dialog.net.pl...

Zagrzebniok, Korfanty i Rymer przede wszytkim czuli sie Slazakami i dziecinnym tupaniem nozka ala Prezes tego nie zmienisz.

Obrażasz pamięć uczciwych ludzi i mieszasz z poniemieckim gównem ideały o które walczyli i za które umierali. Mam nadzieję że jesteś zwykłym durniem i robisz to nieświadomie - bo jeśli nie to pozwalając takim ludziom jak ty głosic publicznie tego typu poglądu to państwo pokazuje że już nie zasługuje na własną historię i faktycznie Breslau jest tylko wypożyczone na chwilę.

Bazyl

Data: 2011-04-03 14:35:06
Autor: u2
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-03 14:23, Bazyl pisze:

U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Zagrzebniok, Korfanty i Rymer przede wszytkim czuli sie Slazakami i
dziecinnym tupaniem nozka ala Prezes tego nie zmienisz.

Obra¿asz pamiêæ uczciwych ludzi i mieszasz z poniemieckim gównem idea³y
o które walczyli i za które umierali. Mam nadziejê ¿e jeste¶ zwyk³ym
durniem i robisz to nie¶wiadomie - bo je¶li nie to pozwalaj±c takim
ludziom jak ty g³osic publicznie tego typu pogl±du to pañstwo pokazuje
¿e ju¿ nie zas³uguje na w³asn± historiê i faktycznie Breslau jest tylko
wypo¿yczone na chwilê.

Bazyl

Skoro nadaje z Dialogu, to nadaje pewnie gdzie¶ z okolic Breslau.
Najwyra¼niej pi±ta kolumna niemiecka :)

Data: 2011-04-03 17:49:05
Autor: the_foe
pytanko o Slask
[...]

Slazak nie jest Niemcem! pogielo Cie?

"W początkowym okresie działalności Korfantego, autonomia nie wydawała mu się aż tak istotna. Dopiero kiedy idealistyczne wyobrażenie Rzeczypospolitej zostało skonfrontowane z sanacyjną rzeczywistością, zrozumiał, że tylko broniąc autonomii, może ochronić śląską odrębność. Należy pamiętać, że twórcy Statutu Organicznego Województwa Śląskiego, z przyjacielem Korfantego, Konstantym Wolnym na czele, byli autorami słynnego punktu 44, gwarantującego, że tylko Sejm Śląski może znieść autonomię. Korfanty identyfikował się z tymi założeniami."
Jan F. Lewandowski - biograf Korfantego.

PLONK

--
the_foe

Data: 2011-04-03 18:08:16
Autor: u2
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-03 17:49, the_foe pisze:
PLONK

:)

Data: 2011-04-03 16:28:36
Autor: obserwator
pytanko o Slask
u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):
W dniu 2011-04-03 17:49, the_foe pisze:
> PLONK

:)

 i tak potraktowal cie dosc lagodnie. Mnie, poniewa nie mial argumentow
kerytorycznych, jeszcze pozniej oczernial na tej grupie z klonem znanym tutaj
jako bombel (teraz pinoccio).

Data: 2011-04-03 18:35:48
Autor: u2
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-03 18:28,  obserwator pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):
[...]

Czyli debil zahir. Po co abwera takich dupkow zatrudnia to nie wiem.

Data: 2011-04-03 17:40:07
Autor: obserwator
pytanko o Slask
u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):

> merytorycznych, jeszcze pozniej oczernial na tej grupie z klonem znanym tutaj
> jako bombel (teraz pinoccio).

Czyli debil zahir. Po co abwera takich dupkow zatrudnia to nie wiem.

jak to po co? to rodzaj cenzury w sieci(pisalem o tym). To samo robi cirrus,
ktory kazda osobe ktora nie popiera PO, nazywa kretynem, malpaczlekoksztaltna
i itp, szczegolnie wtedy kiedy taka osoba pisze sesownie. Takie osoby maja rozwalac dyskusje, antagonizowac ludzi i zniechecac do wypowiadania sie w sieci.

Dzieki takim *cenzorom*, dyskusja na tej grupie jest bardzo utrudniona.

Data: 2011-04-03 17:44:04
Autor: obserwator
pytanko o Slask

i itp, szczegolnie wtedy kiedy taka osoba pisze sensownie (oczywiscie).

ten typ cenzury narodzil sie na forach GW, gdzie tylko leca bluzgi na ludzi
piszacych sensownie. O onecie juz nawet nie wspomne.

Tam juz rzadko pojawiaja sie ludzie rozsadni i przyzwoici.

Data: 2011-04-03 20:59:33
Autor: u2
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-03 19:44,  obserwator pisze:

[...]

To prawda, ale przyzwoici internauci poznali sie na sztuczkach
pelobandy. Ogolnie internet jest, poki co, niezdominowanym medium przez
merdia.

Data: 2011-04-04 15:33:35
Autor: cirrus
pytanko o Slask
U¿ytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:inabdn$jqt$1inews.gazeta.pl...
u2 <u_2@o2.pl> napisa³(a):
[...]

Ty rzeczywi¶cie piszesz sesownie, co w t³umaczeniu znaczy bez sensu.

--
stevep

Data: 2011-04-03 18:12:08
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d989b71$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-04-03 17:49, the_foe pisze:
PLONK

:)

Hitler Kaputt  ;)

Bazyl

Data: 2011-04-03 20:06:11
Autor: bolek
pytanko o Slask

U¿ytkownik "Bazyl" <bazi@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:in9ot9$gpj$1news.onet.pl...

U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:in9nvr$spd$1news.dialog.net.pl...

[...]

Teraz ju¿ przesadzi³es. Korfanty ca³e ¿ycie walczy³ o polsko¶æ ¦l±ska.
I za to zasta³ wykoñczony na Pawiaku przez POLAKÓW./przed wojn±/
Co prawda, po protestach zosta³ zwolniony, ale d³ugo ju¿ nie po¿y³.

bolek

Data: 2011-04-03 19:07:21
Autor: obserwator
pytanko o Slask
bolek <bolek@neostrada.pl> napisa³(a):
Teraz ju¿ przesadzi³es. Korfanty ca³e ¿ycie walczy³ o polsko¶æ ¦l±ska.
I za to zasta³ wykoñczony na Pawiaku przez POLAKÓW./przed wojn±/
Co prawda, po protestach zosta³ zwolniony, ale d³ugo ju¿ nie po¿y³.

i znowu nie rozumiesz jednej zasadniczej rzeczy: nie istnieje cos takiego jak
odpowiedzialnosc zbiorowa. Dlaczego piszesz wykonczyli go Polacy?

W polityce trwala i zawsze bedzie trawal walka roznych ugupowan. Doczytaj jego
biografie i zorientuj sie z jakim stronnictwem popadl w konflikt. Dzisiaj tez
mamy PiS, PO, SLD, PSL i pomiejsze partie kanapowe. Ale to sa Polacy wsrod ktorych kreca sie ludzie nie czujacy zwiazkow z Polska,
tylko bardziej z jakims innym krajem (najczesciej Rosja, Niemcami lub Izraelem). Nie wiem czy wiesz ale do PiS , nalezy wnuk brata Korfantego, Bronislaw:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bronis%C5%82aw_Korfanty

Data: 2011-04-03 20:35:30
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

U¿ytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d98b713$0$2436$65785112news.neostrada.pl...

Teraz ju¿ przesadzi³es. Korfanty ca³e ¿ycie walczy³ o polsko¶æ ¦l±ska.
I za to zasta³ wykoñczony na Pawiaku przez POLAKÓW./przed wojn±/
Co prawda, po protestach zosta³ zwolniony, ale d³ugo ju¿ nie po¿y³.

I dlatego uwa¿asz ¿e mog± sobie nim teraz folksdojcze mordê wycieraæ i twierdziæ ¿e by ich popar³? Np dzisiaj w TVN p. Kutz stwierdzi³ ze przywódca polskiego powstania na ¦l±sku nie mówi³ po polsku (???) - na takie "fakty" znam wiele ciekawszych okre¶leñ ni¿ przesada. Natomiast jego walka z Pi³sudskim nie ma nic wspólnego ze ¦l±skiem i nie bardzo rozumiem jej tutaj przytaczanie.

No i mo¿e cytacik na konie bo ju¿ widzê ¿e siê niektórym ca³kiewm zaczyna we ³bach kot³owaæ:

"Jedn± tylko wypowiadam pro¶bê gor±c± do ludu ¶l±skiego a mianowicie, by zosta³ wierny swym zasadom chrze¶cijañskim i swemu przywi±zaniu do Polski i by odda³ swe g³osy na kandydatów szczerze katolickich, polskich, maj±cych zrozumienie dla interesów Górnego ¦l±ska.
Nie okaza³a siê Polska tak±, o jakiej marzyli¶my. ale nie ustajmy w pracy i po¶wiêceniu, aby z niej zrobiæ Polskê, godn± naszych marzeñ. Polskê wielk±. mocarstwow±. Polskê katolick±, praworz±dn± i zawsze sprawiedliw±. " No i ogromne (SIC!!!).

Bazyl

Data: 2011-04-03 20:43:41
Autor: bolek
pytanko o Slask

U¿ytkownik "Bazyl" <bazi@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:inaelo$c1s$1news.onet.pl...

[...]

I gówno z tego wysz³o.
Przypuszcza, ¿e dla ¦l±ska Korfanty wiecej zyska³by w Reichstagu gdzie by³ deputowanym.

bolek

Data: 2011-04-03 21:03:59
Autor: u2
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-03 20:43, bolek pisze:
I gówno z tego wysz³o.
Przypuszcza, ¿e dla ¦l±ska Korfanty wiecej zyska³by w Reichstagu gdzie by³ deputowanym.

Z tym, że w bundestagu Korfanty otwarcie opowiadal sie za wlaczeniem
ziem z zaboru pruskiego do Polski. I tak sie stalo dzieki m.in. Slazakom.

W ogole Powstania Slaskie i Wielkopolskie to przyklady, ze Polacy sa
skuteczni w walce o niepodleglosc.

Data: 2011-04-03 21:21:00
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d98c4a0$0$2439$65785112news.neostrada.pl...

W ogole Powstania Slaskie i Wielkopolskie to przyklady, ze Polacy sa
skuteczni w walce o niepodleglosc.

Zgoda - no to teraz mi powiedz czy Polacy ze Śląska wyrzekną się swojej polskości na spisie bo im tak telewizor na złość Kaczyńskiemu kazał?
Albo czy ci co siÄ™ wyrzeknÄ… to dalej Polacy?

Bazyl

Data: 2011-04-02 22:17:07
Autor: Grzegorz Z.
pytanko o Slask
Bazyl napisa³:

U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:in7sqe$fk$1news.dialog.net.pl...
przeciwko komu byly Powstania Slaskie? Ze slow Prezesa wnioskuje ze walczyli z Polakami bo chcieli przylaczenia do Niemiec...

Nie - Polacy walczyli

Ale Polacy narodowo¶ci ¶l±skiej.

Data: 2011-04-02 23:34:16
Autor: HaMMeR
pytanko o Slask
On 2 Kwi, 22:17, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Bazyl napisa :

> U ytkownik "the_foe" <the_...@wupe.pl> napisa w wiadomo ci

> Nie - Polacy walczyli

Ale Polacy narodowo ci l skiej.

Nie ma takiej, antypolska szujo!

Data: 2011-04-04 12:22:52
Autor: Grzegorz Z.
pytanko o Slask
HaMMeR napisa³:

[...]

A kto wg ciebie powinien decydowaæ o tym czy jaki¶ naród jest lub go nie
ma?

Otto von Bismarck mia³ do tego wiêksze czy mniejsze prawo od ciebie?

A byæ "antypolsk± szuj±" dla takich jak ty to prawdziwy zaszczyt.

Data: 2011-04-03 08:57:22
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:1uc0ygl6vr1dx.1e0cmctf9k89k.dlg40tude.net...

Ale Polacy narodowo¶ci ¶l±skiej.

A "Polacy" to nie narodowo¶æ tylko co? To jest po prostu przera¿aj±ce - kiedy¶ "u¿yteczni idioci" byli przynajmniej wykszta³ceni - teraz s± "u¿ytecznymi idiotami" i zwyk³ymi idiotami jednocze¶nie - niby cz³owiek sie przyzwyczai³ ale jak siê czyta takie rzeczy to jednak dzieci szkoda.

Bazyl

Data: 2011-04-03 12:10:02
Autor: cirrus
pytanko o Slask
Użytkownik "Bazyl" <bazi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:in7t20$pvq$1news.onet.pl...
[...]

Brak logiki na poziomie przedszkola się klania, jak Polacy ze Śląska kilkadziesiat lat temu mogli walkczyć z tymi co się jeszcze nie urodzili?

--
stevep

Data: 2011-04-03 12:34:37
Autor: Bazyl
pytanko o Slask

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:in9h20$4kh$1news.vectranet.pl...

Brak logiki na poziomie przedszkola się klania, jak Polacy ze Śląska kilkadziesiat lat temu mogli walkczyć z tymi co się jeszcze nie urodzili?

Tak samo jak przez całą historię świata inteligentni ludzie walczyli z tumanami a przecież ciebie jeszcze na świecie nie było.

Bazyl

Data: 2011-04-03 14:04:53
Autor: the_foe
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-03 12:34, Bazyl pisze:

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości

Brak logiki na poziomie przedszkola siÄ™ klania, jak Polacy ze ÅšlÄ…ska
[...]

blad, przez cala historie to ludzie inteligentni sprawiali ze tumani bylo sie miedzy soba...

--
the_foe

Data: 2011-04-03 14:15:13
Autor: the_foe
pytanko o Slask
W dniu 2011-04-03 14:04, the_foe pisze:
[...]

mialo byc: "...bili sie miedzy soba"

--
the_foe

Data: 2011-04-02 22:13:54
Autor: Grzegorz Z.
pytanko o Slask
the_foe napisa³:

przeciwko komu byly Powstania Slaskie? Ze slow Prezesa wnioskuje ze walczyli z Polakami bo chcieli przylaczenia do Niemiec...

W ¶wiecie Prezesa wszystko mo¿liwe.

pytanko o Slask