pytanko odnośnie nałożenia kary za złe parkowanie

Data: 2009-10-22 13:11:19
Autor: Krzysiek
pytanko odnośnie nałożenia kary za złe parkowanie
Koleżanka ;) za szybą znalazła taki oto papierek
http://img199.imageshack.us/i/skan8748000.pdf/
Zdjęć nie widziałem, fakt że samochód był zaparkowany na terenie DAEWOO - i był znak jak wół o zakazie parkowania (B-36: zakaz zatrzymywania się) i info o drodze przeciwpożarowej. Drogi samochód nie blokował, stał   przy chodniku.
jak sądzicie płacić to czy nie?
proszę o opinię, pozdrawiam,

Data: 2009-10-22 13:17:57
Autor: Robert_J
pytanko odnośnie nałożenia kary za złe parkowa nie
Koleżanka ;) za szybą znalazła taki oto papierek
http://img199.imageshack.us/i/skan8748000.pdf/

Ja bym zlał. Od kiedy to jakiś śmieszny syndyk może wystawiać mandaty?

... samochód był zaparkowany na terenie DAEWOO - i był znak jak wół o zakazie parkowania (B-36: zakaz zatrzymywania się) i info o drodze przeciwpożarowej. Drogi samochód nie blokował, stał przy chodniku.

Jeśli tak było to mogli wezwać wtedy SM lub Policję, a nie teraz straszyć... Myślę że nic nie będzie się działo...
PS.
A to jakiś wzór pisma czy oryginał? Bo tam nie ma żadnych danych, nawet zamazanych...

Data: 2009-10-22 11:24:00
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 22 Oct 2009 13:17:57 +0200, Robert_J napisał(a):

Koleżanka  za szybą znalazła taki oto papierek
http://img199.imageshack.us/i/skan8748000.pdf/

Ja bym zlał. Od kiedy to jakiś śmieszny syndyk może wystawiać mandaty?

Przecież to nie mandat. Takie dokumenty każdy może wystawiać -- nawet ja.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 13:39:06
Autor: Robert_J
pytanko odnośnie nałożenia kary za złe parkowa nie
Przecież to nie mandat.
Takie dokumenty każdy może wystawiać -- nawet ja.

Dokładnie :-).

Data: 2009-10-22 13:43:50
Autor: kuba
Krzysiek pisze:
[...]

Ta opłata ma charakter cywilnoprawny. Tryb dochodzenia - pozew do sądu.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-22 13:48:19
Autor: Robert_J
pytanko odnośnie nałożenia kary za złe parkowa nie
Ta opłata ma charakter cywilnoprawny. Tryb dochodzenia - pozew do sądu.

Ale na podstawie czego?

Data: 2009-10-22 12:04:25
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 22 Oct 2009 13:48:19 +0200, Robert_J napisał(a):

Ta opłata ma charakter cywilnoprawny. Tryb dochodzenia - pozew do sądu.

Ale na podstawie czego?

W zasadzie żeby kogoś pozwać nie musisz mieć szczególnej podstawy ustawowej. Na szczęście prawdę mówiąc.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 13:51:37
Autor: kuba
Robert_J pisze:
Ta opłata ma charakter cywilnoprawny. Tryb dochodzenia - pozew do sądu.

Ale na podstawie czego?

paragrafu 6,7,8 regulaminu, czy które to tam były;)

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-22 14:05:28
Autor: Greg
pytanko odnośnie nałożenia kary za złe parkowanie
paragrafu 6,7,8 regulaminu, czy które to tam były;)

zakładając ze wjazd na teren = akceptacja regulaminu ;)

Data: 2009-10-22 12:13:11
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 22 Oct 2009 14:05:28 +0200, Greg napisał(a):

paragrafu 6,7,8 regulaminu, czy które to tam były

zakładając ze wjazd na teren = akceptacja regulaminu

No ten temat był już wałkowany wielokrotnie. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-22 14:16:31
Autor: kuba
Greg pisze:
paragrafu 6,7,8 regulaminu, czy które to tam były;)

zakładając ze wjazd na teren = akceptacja regulaminu ;)

A tak można chyba uznać na podstawie art. 384 par. 2 KC.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-24 12:45:40
Autor: Tomasz Chmielewski

http://www.rp.pl/artykul/4,382156_Prywatny_mandat_za_zle_parkowanie.html

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-24 19:05:52
Autor: kuba
Tomasz Chmielewski pisze:
Krzysiek wrote:
Koleżanka ;) za szybą znalazła taki oto papierek
http://img199.imageshack.us/i/skan8748000.pdf/
Zdjęć nie widziałem, fakt Ĺźe samochĂłd był zaparkowany na terenie DAEWOO - i był znak jak wół o zakazie parkowania (B-36: zakaz zatrzymywania się) i info o drodze przeciwpoĹźarowej. Drogi samochĂłd nie blokował, stał  przy chodniku.
jak sądzicie płacić to czy nie?
proszę o opinię, pozdrawiam,

http://www.rp.pl/artykul/4,382156_Prywatny_mandat_za_zle_parkowanie.html

"Przeciwko reszcie przygotowywane są pozwy sądowe. Podstawą prawną będą przepisy kodeksu cywilnego o bezpodstawnym wzbogaceniu się."

Durniejszej podstawy chyba nie mogli wymyślić w tym przypadku...

– Nikogo nie zmuszam, aby stawał na moim gruncie. Jeśli to robi, to godzi się przystąpić do umowy i ponosić opłatę 50 zł. Jeśli jej nie wnosi, to się wzbogaca, bo nieodpłatnie korzysta z mojego mienia. To zachowanie kierowców nie różni się niczym od jazdy na gapę – mówi syndyk.

To jak ktoś jedzie na gapę, też się bezpodstawnie wzbogaca? To pytanie nie do Ciebie, tylko retoryczne :)

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-24 17:48:26
Autor: Jacek_P
kuba napisal:
To jak ktoś jedzie na gapę, też się bezpodstawnie wzbogaca?

No :) Bo ma ciagle kase, ktorej juz miec nie powinien.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-25 01:15:51
Autor: kuba
Jacek_P pisze:
kuba napisal:
To jak ktoś jedzie na gapę, też się bezpodstawnie wzbogaca?

No :) Bo ma ciagle kase, ktorej juz miec nie powinien.

I wymagalną opłatę dodatkową w kwocie np. 90 zł ;) Nie jest to bezpodstawne wzbogacenie.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-26 08:25:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 Oct 2009, kuba wrote:

Durniejszej podstawy chyba nie mogli wymyślić w tym przypadku...
[...]
To jak ktoś jedzie na gapę, też się bezpodstawnie wzbogaca? To pytanie nie do Ciebie, tylko retoryczne :)

  Dedukuję, że wnioskujesz iż właśnie spowodowali "zniknięcie" wykroczenia
pt. "szalbierstwo"?
  :D

pzdr, Gotfryd

pytanko odnośnie nałożenia kary za złe parkowanie