pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych

Data: 2009-06-20 05:54:49
Autor: Szymon von Ulezalka
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
witam
mam pytanko-
czy do obslugi klawiatury bezprzewodowej (konkretnie mysle o tych
dwoch produktach:

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/ProductDetails.aspx?pid=095

oraz

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard_mice_combos/devices/3072&cl=US,EN
)

potrzebne sa dodatkowe drivery/oprogramowanie? aby uscislic: nie
chodzi mi tutaj o dodatkowe, multimedialne klawisze (te beda na 99%
widziane out-of-box przez linuksa), ale ogolnie, tj. - czy system
(obojetnie jaki: windows badz linux) oraz np BIOS (jakbym chcial sobie
cos w nim przestawic np) bedzie widzial taka klawiature jakby byla ona
zwykla klawiatura 'kabelkowa' na usb?

poza tym - moze ktos uzytkowal ktoras z powyzszych klawiatur
(szczegolnie logitecha)? jak wrazenia? (w sumie mam na chwile obecna
klawiature ms ergonomic 4000, na wygode nie narzekam, ale zaczyna sie
jakos psuc /po 7 tygodniach od zakupu, paragon niestety zgubilem/ -
przestaje dzialac np podczas grania - swiatelka (tj ledy np od caps
badz num locka) sie pala, ale nie mozna ich wylaczyc (ani wlaczyc,
jezeli podczas 'padu' byly wylaczone), zaden klawisz nie reaguje -
nawet wyjecie i wlozenie (do tego samego badz innego portu) klawiatury
nie pomaga.
i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
klawiaturze (o myszke nie pytam, bo i tak bede uzywal swojej obecnej
kabelkowej myszki)?

pozdrawiam
szymon

Data: 2009-06-20 15:07:21
Autor: Szarlih
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
Szymon von Ulezalka jest autorem poniĹźszej notatki:

czy system
(obojetnie jaki: windows badz linux) oraz np BIOS (jakbym chcial sobie
cos w nim przestawic np) bedzie widzial taka klawiature jakby byla ona
zwykla klawiatura 'kabelkowa' na usb?

na 99% tak, zdarza się czasami, że coś nie gra, ale rzadko, w specyficznych konfiguracjach. co do drugiej mogę powiedzieć, że na pewno działa.

poza tym - moze ktos uzytkowal ktoras z powyzszych klawiatur
(szczegolnie logitecha)? jak wrazenia?

Wave jest specyficzna, trzeba się przestawić, potem pisze się bardzo wygodnie (według osób używających). dla mnie osobiście zbyt pogięta i z głupim małym enterem, ale ma fajny skok. ale ja siadam do niej okazyjnie i na krótko. ;)

i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
klawiaturze

u mnie w różnych Logitechach średnio powyżej roku.

--
                 _____
_______________/     \_______________    |GG: 2822174

Data: 2009-06-20 06:32:55
Autor: Szymon von Ulezalka
> [...]

na 99% tak, zdarza się czasami, że coś nie gra, ale rzadko, w
specyficznych konfiguracjach. co do drugiej mogę powiedzieć, że na pewno

hm... dzieki za info o logitechu; moglby ktos napisac o MS 7000?

> [...]

wygodnie (według osób używających). dla mnie osobiście zbyt pogięta i z
głupim małym enterem, ale ma fajny skok. ale ja siadam do niej okazyjnie

czy ten 'skok' jest porownywalny do skoku klawiszy spotykanych w
laptopach, czy do zwyklych, ibm-style klawiszy?
co do malego entera- nie wiesz moze, czy owa klawiatura jest dostepna
(nie w polsce, tylko w uk) z rozkladem klawiszy typu UK (wiekszy
enter, klawisz \| pomiedzy malym lewym shiftem i z) czy tylko w
rozkladzie US international (zdaje sie ze MS 7000 jest sprzedawany /w
uk/ w wersji UK, ms ergonomic keyboard 4000 jest na 100% w wersji UK
dostepny /wlasnie z takiej pisze/)

> i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
> klawiaturze

u mnie w różnych Logitechach średnio powyżej roku.

ach, czyli kartonu baterii nie bede musial pod biurkiem trzymac 'w
razie czego' ;)

pozdrawiam
szymon

Data: 2009-06-20 16:21:46
Autor: Szarlih
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
Szymon von Ulezalka jest autorem poniższej notatki:

Wave jest specyficzna, trzeba się przestawić, potem pisze się bardzo
czy ten 'skok' jest porownywalny do skoku klawiszy spotykanych w
laptopach, czy do zwyklych, ibm-style klawiszy?

bliżej mu do skoku standardowego niż do klawiatur laptopowych, ale jest miękki i jednak niższy. plus poza wygodą to zdecydowanie cichsze pisanie.

co do malego entera- nie wiesz moze, czy owa klawiatura jest dostepna
(nie w polsce, tylko w uk) z rozkladem klawiszy typu UK

nie mam pojęcia, ale wiele klawiatur jest sprzedawanych w obu wersjach także w Polsce, więc pewnie jest duża szansa. nie wiem jak w UK ale w Polsce trzeba o to pytać bo na wszelkich zdjęciach i specyfikacjach są zawsze małe entery.

ach, czyli kartonu baterii nie bede musial pod biurkiem trzymac 'w
razie czego' ;)

zawsze warto mieć jeden zapasowy komplet (bo według prawa Murphego wyczerpią się jak będziesz bardzo klawiatury potrzebował), ale bez przesady. w sterownikach Logitecha są wskaźniki baterii (i do klawiatur i do myszy) ale strasznie oszukują i lubią zmieniać wartości z dnia na dzień, więc trzeba im dawać tolerancję +/- 50 dni ;)

--
                 _____

Data: 2009-06-20 17:31:20
Autor: Leszek
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych

MS 7000 zarówno pod XP, jak i Windows 7 działa bez żadnych sterowników. Oprogramowanie jest potrzebne do klawiszy dodatkowych. Do Windows 7 x64 trzeba ściągnąć najnowszą wersję ze strony MS. Klawiatura i mysz bardzo fajna. To już moja czwarta klawiatura ergonomiczna MS (pierwsza bezprzewodowa) i jest fajna, tak jak poprzednie. Mysz w zestawie 7000 jest o wiele wyższa od standardowej. Czasami do gier, gdzie trzeba dużo klikać, biorę starą mysz przewodową, bo do tej ergonomicznej trudno się przyzwyczaić. Po 3 miesiącach wskaźnik baterii prawie pełny. Kompa mam pod dużym biurkiem i musiałem wsadzić odbiornik USB z przodu obudowy, bo   gdy był z tyłu występowały przerwy w łączności, gdy używałem myszy i klawiatury z łóżka.

Data: 2009-06-20 09:37:05
Autor: Szymon von Ulezalka
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
MS 7000 zarówno pod XP, jak i Windows 7 działa bez żadnych sterowników.

o, to dobrze

[...]

tez mam taka opinie o klawiaturach ergonomicznych od microsoftu :)
(zeby jednak nieco trwalsze byly, to byloby super :/)

[...]

hm... jest moze w zestawie taki przedluzacz usb - wciska sie go z tylu
kompa w port usb, natomiast sam odbiornik jest blizej klawiatury (w
sensie: nie trzeba go z przodu obudowy wciskac)?

ah, i co z szyfrowaniem? jest dostepne 'sprzetowo' czy trzeba w
oprogramowaniu (sterowniku) ustawic?

Data: 2009-06-20 17:40:02
Autor: Papa Smerf
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
Órzytkownik "Szymon von Ulezalka" :
ale ogolnie, tj. - czy system
(obojetnie jaki: windows badz linux) oraz np BIOS (jakbym chcial sobie
cos w nim przestawic np) bedzie widzial taka klawiature jakby byla ona
zwykla klawiatura 'kabelkowa' na usb?

z tymi klawiaturami USB to jest tak ze zalezy to od twojej plyty glównej, czy potrafi bios taka klawiature obslugiwac (czesc plyt nie potrafi, czesc polowicznie, inne sobie spoko radza, podejrzewam ze wiekszosc nowych plyt to potrafi:O)

i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
klawiaturze (o myszke nie pytam, bo i tak bede uzywal swojej obecnej
kabelkowej myszki)?

to zalezy od jakosci sprzetu, i moze to byc rok czasu dla dobrego sprzetu, oraz kilka godzin dla sprzetów typu: "made in china"
dokladnie takie same dysproporcje tycza sprawnosci i dzialania klawiatur bezprzewodowych, w kazdym razie bardziej oplaca sie kupic sprzet 2-3 razy drozszy niz tania chinszczyzne

p.s. sprawdz czy lkawiatura bezprzewodowa ma szyfrowana transmisje danych? bo inaczej ktos moze bez problemu przechwycic twoje haslo do linuksa:O)

Data: 2009-06-20 09:38:37
Autor: Szymon von Ulezalka
[...]

no, plyta nie jest super-najnowsza, ale nie jest stara. ma jakies 9
miesiecy :)

[...]

za te pieniadze to mam nadzieje ze dostane cos dobrego :>

p.s. sprawdz czy lkawiatura bezprzewodowa ma szyfrowana transmisje danych?
bo inaczej ktos moze bez problemu przechwycic twoje haslo do linuksa:O)

no to dupa, w specyfikacji nic o tym nie wspominaja. googlowanie
rowniez nie daje odpowiedzi :/

Data: 2009-06-20 18:54:45
Autor: Szarlih
[...]

Wave szyfruje, jak większość, o ile nie wszystkie nowe Logitechy (AES ze 128-bitowym kluczem).

--
                 _____

Data: 2009-06-20 11:04:36
Autor: Szymon von Ulezalka
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
Wave szyfruje, jak większość, o ile nie wszystkie nowe Logitechy (AES ze
128-bitowym kluczem).

wiem, ale w sumie sie bardziej na ms 7000 napalam. fizycznie, jest on
taki sam jak obecnie uzywany przezemnie 4000- poza, oczywiscie, faktem
iz jest wo bezrzewodowa klawiaturka- bardzo sobie chwale ta
klawiaturke (naprawde przyjemnie sie na niej pisze, chociaz, prawda,
moglaby byc ciut cichsza :))

pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych