pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych

Data: 2009-06-20 15:07:21
Autor: Szarlih
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
Szymon von Ulezalka jest autorem poniĹźszej notatki:

czy system
(obojetnie jaki: windows badz linux) oraz np BIOS (jakbym chcial sobie
cos w nim przestawic np) bedzie widzial taka klawiature jakby byla ona
zwykla klawiatura 'kabelkowa' na usb?

na 99% tak, zdarza się czasami, że coś nie gra, ale rzadko, w specyficznych konfiguracjach. co do drugiej mogę powiedzieć, że na pewno działa.

poza tym - moze ktos uzytkowal ktoras z powyzszych klawiatur
(szczegolnie logitecha)? jak wrazenia?

Wave jest specyficzna, trzeba się przestawić, potem pisze się bardzo wygodnie (według osób używających). dla mnie osobiście zbyt pogięta i z głupim małym enterem, ale ma fajny skok. ale ja siadam do niej okazyjnie i na krótko. ;)

i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
klawiaturze

u mnie w różnych Logitechach średnio powyżej roku.

--
                 _____
_______________/     \_______________    |GG: 2822174

Data: 2009-06-20 06:32:55
Autor: Szymon von Ulezalka
> [...]

na 99% tak, zdarza się czasami, że coś nie gra, ale rzadko, w
specyficznych konfiguracjach. co do drugiej mogę powiedzieć, że na pewno

hm... dzieki za info o logitechu; moglby ktos napisac o MS 7000?

> [...]

wygodnie (według osób używających). dla mnie osobiście zbyt pogięta i z
głupim małym enterem, ale ma fajny skok. ale ja siadam do niej okazyjnie

czy ten 'skok' jest porownywalny do skoku klawiszy spotykanych w
laptopach, czy do zwyklych, ibm-style klawiszy?
co do malego entera- nie wiesz moze, czy owa klawiatura jest dostepna
(nie w polsce, tylko w uk) z rozkladem klawiszy typu UK (wiekszy
enter, klawisz \| pomiedzy malym lewym shiftem i z) czy tylko w
rozkladzie US international (zdaje sie ze MS 7000 jest sprzedawany /w
uk/ w wersji UK, ms ergonomic keyboard 4000 jest na 100% w wersji UK
dostepny /wlasnie z takiej pisze/)

> i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
> klawiaturze

u mnie w różnych Logitechach średnio powyżej roku.

ach, czyli kartonu baterii nie bede musial pod biurkiem trzymac 'w
razie czego' ;)

pozdrawiam
szymon

Data: 2009-06-20 16:21:46
Autor: Szarlih
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
Szymon von Ulezalka jest autorem poniższej notatki:

Wave jest specyficzna, trzeba się przestawić, potem pisze się bardzo
czy ten 'skok' jest porownywalny do skoku klawiszy spotykanych w
laptopach, czy do zwyklych, ibm-style klawiszy?

bliżej mu do skoku standardowego niż do klawiatur laptopowych, ale jest miękki i jednak niższy. plus poza wygodą to zdecydowanie cichsze pisanie.

co do malego entera- nie wiesz moze, czy owa klawiatura jest dostepna
(nie w polsce, tylko w uk) z rozkladem klawiszy typu UK

nie mam pojęcia, ale wiele klawiatur jest sprzedawanych w obu wersjach także w Polsce, więc pewnie jest duża szansa. nie wiem jak w UK ale w Polsce trzeba o to pytać bo na wszelkich zdjęciach i specyfikacjach są zawsze małe entery.

ach, czyli kartonu baterii nie bede musial pod biurkiem trzymac 'w
razie czego' ;)

zawsze warto mieć jeden zapasowy komplet (bo według prawa Murphego wyczerpią się jak będziesz bardzo klawiatury potrzebował), ale bez przesady. w sterownikach Logitecha są wskaźniki baterii (i do klawiatur i do myszy) ale strasznie oszukują i lubią zmieniać wartości z dnia na dzień, więc trzeba im dawać tolerancję +/- 50 dni ;)

--
                 _____

Data: 2009-06-20 17:31:20
Autor: Leszek
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych

MS 7000 zarówno pod XP, jak i Windows 7 działa bez żadnych sterowników. Oprogramowanie jest potrzebne do klawiszy dodatkowych. Do Windows 7 x64 trzeba ściągnąć najnowszą wersję ze strony MS. Klawiatura i mysz bardzo fajna. To już moja czwarta klawiatura ergonomiczna MS (pierwsza bezprzewodowa) i jest fajna, tak jak poprzednie. Mysz w zestawie 7000 jest o wiele wyższa od standardowej. Czasami do gier, gdzie trzeba dużo klikać, biorę starą mysz przewodową, bo do tej ergonomicznej trudno się przyzwyczaić. Po 3 miesiącach wskaźnik baterii prawie pełny. Kompa mam pod dużym biurkiem i musiałem wsadzić odbiornik USB z przodu obudowy, bo   gdy był z tyłu występowały przerwy w łączności, gdy używałem myszy i klawiatury z łóżka.

Data: 2009-06-20 09:37:05
Autor: Szymon von Ulezalka
pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
MS 7000 zarówno pod XP, jak i Windows 7 działa bez żadnych sterowników.

o, to dobrze

[...]

tez mam taka opinie o klawiaturach ergonomicznych od microsoftu :)
(zeby jednak nieco trwalsze byly, to byloby super :/)

[...]

hm... jest moze w zestawie taki przedluzacz usb - wciska sie go z tylu
kompa w port usb, natomiast sam odbiornik jest blizej klawiatury (w
sensie: nie trzeba go z przodu obudowy wciskac)?

ah, i co z szyfrowaniem? jest dostepne 'sprzetowo' czy trzeba w
oprogramowaniu (sterowniku) ustawic?

pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych