Data: 2010-01-27 11:45:24 | |
Autor: kli | |
quattro vs. xDrive | |
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related
czesc. do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie? uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca podczas testu - czego nie zrobiono? a moze po prostu xd jest lepszy? wg zrodel, w tym wiki, torsen powinien pasc tylko w stuacji gdy jedno przednie i oba tylne kola calkowicie straca przyczepnosc... z komentow pod filmem niewiele wynika.... pzdr. -- |
|
Data: 2010-01-27 12:10:32 | |
Autor: Bugatti | |
quattro vs. xDrive | |
Użytkownik "kli" napisał w wiadomości:
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć. Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu dostaje oś o lepszej przyczepności. Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0 Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu tu masz inny przykład: http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=related Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-01-27 13:01:33 | |
Autor: J.F. | |
quattro vs. xDrive | |
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:hjp6s4$5j6$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć. Mozna sie wspomoc hamulcem. J. |
|
Data: 2010-01-27 13:22:35 | |
Autor: limken | |
quattro vs. xDrive | |
kli wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related a ja mam pytanie - bo szukam porównania napędu subaru do innych aut (audi, bmw...) czy ktos coś takiego widział? albo np. napędu Hondy z Legenda który może dać 70% momentu na jedno koło bo jak są porównania to samych japończyków albo samych europejczyków -- limken polimken |
|
Data: 2010-01-27 12:42:51 | |
Autor: kamil | |
quattro vs. xDrive | |
"limken" <limka999@xxx.xx> wrote in message news:hjpbh7$a0v$1inews.gazeta.pl... kli wrote: http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0 Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-01-27 05:32:36 | |
Autor: Olleo | |
quattro vs. xDrive | |
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0 No wlasnie nigzie nie mozna znalezc powaznego porownania Subaru z Audi :) Byly nawet komercyjne akcje z wjezdzaniem Audi na skocznie, ale i Subaru nawet w Polsce robilo pokaz, jak sobie Imprezy, Forestery i OBK radza na nartostradzie. Nigdy jednak razem. -- Olleo |
|
Data: 2010-01-27 14:01:12 | |
Autor: kamil | |
quattro vs. xDrive | |
"Olleo" <olleo@tlen.pl> wrote in message news:7a7870f5-c6c7-4d29-8b6f-ca809acc8511b10g2000yqa.googlegroups.com... http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0 Problem z rozstrzygnieciem jedynego, slusznego bedzie spory. Ktore Audi? Haldexy, Torseny, pierdylion generacji i wariantow. Ktore subaru? Zwykle, STI z kontrolowanym dyfrem srodkowym i szpera w obydwu osiach, czy jakis zwykly wolnossacy? Z automatem czy manualna skrzynia? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-01-27 14:06:57 | |
Autor: kamil | |
quattro vs. xDrive | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hjpgva$t36$1inews.gazeta.pl...
A na deser wisienka z tortu: http://www.youtube.com/watch?v=469mi4UOVK0 Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-01-31 19:00:07 | |
Autor: V-Tec | |
quattro vs. xDrive | |
|