Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   quattro vs. xDrive

quattro vs. xDrive

Data: 2010-01-27 12:10:32
Autor: Bugatti
quattro vs. xDrive
Użytkownik "kli"  napisał w wiadomości:

http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related

czesc.
do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie?
uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca
podczas testu - czego nie zrobiono?

Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.
Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu dostaje oś o lepszej przyczepności.
Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0

Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu

tu masz inny przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=related

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-01-27 13:01:33
Autor: J.F.
quattro vs. xDrive
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:hjp6s4$5j6$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.

Mozna sie wspomoc hamulcem.

J.

quattro vs. xDrive

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona