Data: 2010-01-27 12:10:32 | |
Autor: Bugatti | |
quattro vs. xDrive | |
Użytkownik "kli" napisał w wiadomości:
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć. Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu dostaje oś o lepszej przyczepności. Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0 Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu tu masz inny przykład: http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=related Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-01-27 13:01:33 | |
Autor: J.F. | |
quattro vs. xDrive | |
Użytkownik "Bugatti" <spamerzy@maklerzy.pl> napisał w wiadomości news:hjp6s4$5j6$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć. Mozna sie wspomoc hamulcem. J. |
|