rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?

Data: 2012-11-05 20:19:30
Autor: Tadeusz Smal
rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?
Witam
Czy rabat przy sprzedaży musi być określany procentowo
czy może być podany kwotowo?
Na przykładzie wygląda to tak
Sprzedałem Klientowi 225 sadzonek pewnej trawki po 1,9 zł
czyli wyszło do zapłaty 427,50 zł
Kilka sadzonek było słabszych, ja miałem tego dnia dobry humor więc zaokrągliłem kwotę do zapłaty na 400zł ale w rachunku jaki wystawiłem Klientowi wpisałem 225 x 1,9zł = 427,50zł.
Klient jednak chce abym wystawił rachunek na 225szt ale na kwotę taką jaka zapłacił czyli 400zł.
Jak to zrobić prawidĹ‚owo bo jak podzielÄ™ 400 przez 225  to wychodzÄ… uĹ‚amki i nie wiem jak zaokrÄ…glić aby wyszĹ‚o dokĹ‚adnie 400zĹ‚.
Najprościej byłoby wpisać, że udzieliłem rabatu w kwocie 27,50
i kwotę do zapłaty podać 400zł ale nie wiem czy tak można
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

Data: 2012-11-05 21:06:19
Autor: Yakhub
rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?
W liście datowanym 5 listopada 2012 (20:19:30) napisano:
[...]
ułamki i nie wiem jak zaokrąglić aby wyszło dokładnie 400zł.

A nie możesz wystawić rachunku w postaci:
Towar                          Ilość   Cena
Sadzonki 225szt                1kpl    400zĹ‚

Ja tak właśnie bym zrobił...

Najprościej byłoby wpisać, że udzieliłem rabatu w kwocie 27,50
i kwotę do zapłaty podać 400zł ale nie wiem czy tak można

Też nie wiem, i chętnie się dowiem :)

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-05 22:15:08
Autor: Gotfryd Smolik news
rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?
On Mon, 5 Nov 2012, Yakhub wrote:

W li¶cie datowanym 5 listopada 2012 (20:19:30) napisano:
Najpro¶ciej byłoby wpisać, że udzieliłem rabatu w kwocie 27,50
i kwotę do zapłaty podać 400zł ale nie wiem czy tak można

Też nie wiem, i chętnie się dowiem :)

  Hm...
  Nie widzę przeciwwskazań.
  Ba, chyba w Makro dostałem w tym roku, na jaki¶ towar w promocji
"drugi dodatkowo" kwitek w postaci "rabat: <tu kwota>", bez
zwi±zku z pozycjami wyżej.
  Akurat to był paragon, ale nie s±dzę aby ew. faktura wygl±dała
inaczej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-05 15:47:59
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

tez nie widze przeciwskazan.

kiedys byly bardzo popularne rabaty 0.01 zl.
bo byla sobie cena brutto i jak sie j± rozbiło na netto i vat to wychodziło, że jak sie z  netto policzy vat jeszcze raz, to niz cholery brutto nie wychodzi.
wiec zeby sie koncowka zgadzala to sie dopisywalo rabat.

Data: 2012-11-05 23:11:13
Autor: Tadeusz Smal
[...]

:)
Dziękuję tak zrobię
:)
z pozdrowieniami i u¶miechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

Data: 2012-11-06 01:07:21
Autor: Borys Pogoreło
rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?
Dnia Mon, 05 Nov 2012 20:19:30 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

Klient jednak chce abym wystawił rachunek na 225szt ale na kwotę tak± jaka zapłacił czyli 400zł.
Jak to zrobić prawidłowo bo jak podzielę 400 przez 225  to wychodz± ułamki i nie wiem jak zaokr±glić aby wyszło dokładnie 400zł.

Sadzonka               200 szt.   1,80 zł
Sadzonka promocja       25 szt.   1,60 zł

Najpro¶ciej byłoby wpisać, że udzieliłem rabatu w kwocie 27,50
i kwotę do zapłaty podać 400zł ale nie wiem czy tak można

Kasa fiskalna umożliwia udzielenie rabatu kwotowego, więc widocznie nie ma
przeciwwskazań dla VAT. Sprawdzić jeszcze rozporz±dzenia dla faktur :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-11-06 09:55:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Nov 2012, Borys Pogoreło wrote:

[...]

  Rzuciłem okiem w archiwalia - było:
http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/rabat;na;fakturze,watek,223343.html
  :)
(zwracam uwagę, że teza "Jackare" z pocz±tku w±tku nie została
NIJAK uzasadniona, a "nie bo nie" to do¶ć nieprzekonuj±cy argument)

  Trzeba wyraĽnie zastrzec, że jeszcze starsze w±tki (z 2003 roku) s±
*nieaktualne*, bo wraz z wej¶ciem do UE zmieniła się zupełnie ustawa
o VAT.
  W dowodach rzeczowych widać, że w tamtych czasach (<2004) prosiłem
o wyja¶nienie do faktury składaj±cej się wył±cznie z pozycji numer 2 ;)
(znaczy z samego rabatu).
  Ale teraz "zasady ramowe" nie tylko liczenia VATu, ale również
wystawiania faktur, mamy w ustawie.
  Do faktury ustawa nakazuje wpisać "co najmniej", czyli więcej można,
a w innym miejscu ustawy jest jasno zapisane iż rabat i opust jest w VAT
czym¶ prawidłowym.
  Faktycznie, minister ci±gle "nie przewidział" czego¶, co ustawa dopuszcza.

IMVHO, zbliżamy się do przypadku noty ujmuj±cej różnice kursowe :>

  A tak swoj± drog±, w pytaniu chodzi raczej o opust, ewentualnie
bonifikatę :) (rabat jest "procentowy" z założenia)
http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/2863/Rabaty_opusty_i_bonifikaty_w_podatkach_i_rachunkowosci.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-06 17:42:10
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 6 Nov 2012 09:55:15 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Producent kasy się tym nie przejmuje i nazywa te funkcje "+kwota" (narzut)
i "-kwota" (rabat; niezależnie od "+%" i "-%"). Kasa ma homologację, więc
widocznie pojęcie "rabatu kwotowego" urzędnikom nie przeszkadza ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

rabat przy sprzedazy: tylko procentowy?