rabunek

Data: 2013-07-16 18:42:41
Autor: hiki o!
rabunek
tak, wiem, zaraz sie dowiem, ze nie czytalem umowy ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QwRA6IKte7A

"W styczniu tego roku Sąd Najwyższy wydał wyrok, w którym jasno określił, iż płacone przez nas składki ZUS nie są naszą własnością. Premier Tusk poszedł za ciosem i ogłosił, że nie jesteśmy właścicielami również tych pieniędzy, które wpłacaliśmy do OFE. "

http://zus.pox.pl/zus/premier-ofe-to-nie-sa-wasze-pieniadze.htm

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-07-16 12:05:57
Autor: witek
rabunek
hiki o! wrote:
[...]

oczywiscie
nie jestes rowniez wlascicielem tym pieniedzy, ktore wplaciles do banku na konto. ktorego nawiasem mowiac tez nie jestes wlascicielem.

Data: 2013-07-16 18:50:54
Autor: Noel
rabunek

Użytkownik "hiki o!" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:ks3t62$rtk$1node2.news.atman.pl...
[...]

W przyszłym roku US zaprzestanie zwrotu podatku z PIT, z podobnym uzasadnieniem, że to nie nasze pieniądze.

http://us.gov.pl/pit/to_nie_wasze_pieniadze.htm

--
Tomek "Noel" B.

Data: 2013-07-16 17:00:42
Autor: Budzik
rabunek
Osobnik posiadający mail tbal@go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

W przyszłym roku US zaprzestanie zwrotu podatku z PIT, z podobnym
uzasadnieniem, że to nie nasze pieniądze. http://us.gov.pl/pit/to_nie_wasze_pieniadze.htm

prowokacja?

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2013-07-16 19:02:55
Autor: $heikh el $hah
rabunek

http://i.imgur.com/8ih24jr.jpg :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-07-16 22:46:08
Autor: Gotfryd Smolik news
rabunek
On Tue, 16 Jul 2013, hiki o! wrote:

tak, wiem, zaraz sie dowiem, ze nie czytalem umowy ;)

  O toto :)

"W styczniu tego roku Sąd Najwyższy wydał wyrok, w którym jasno określił,
iż płacone przez nas składki ZUS nie są naszą własnością.

  Ale to jest mały pikuś, na który sąd odpowiedział bo ktoś pytał.
  Właściwy hint jest głębiej: z faktu płacenia składek NIE WYNIKA
prawo do emerytury. Żadne.
  Prawo do emerytury wynika z odrębnej od "oskładkowienia" ustawy,
która *aktualnie* przewiduje prawo zależne od wpłacanych składek.
  Jak komu uda się w jakimś tam stanie zastanym załapać na to,
że akurat w związku z płaceniem składek coś tam się należy,
to zostanie mu "przyznane" i owszem, od tego momentu jest to
"prawo nabyte".
  Ale ustawę można dowolnie zmienić, "nowych" ewentualnych emerytów
będą obowiązywać nowe zasady i... już.

Premier Tusk poszedł za ciosem i ogłosił, że nie jesteśmy właścicielami również tych pieniędzy, które wpłacaliśmy do OFE. "

  Tak dla zobrazowania sytuacji: załóżmy, że pożyczysz mi 1000zł.
  Kto byłby ich właścicielem po pożyczeniu?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-17 20:28:27
Autor: Tom N
rabunek
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1307162238170.2600quad>:

Premier Tusk poszedł za ciosem i ogłosił, że nie jesteśmy właścicielami również tych pieniędzy, które wpłacaliśmy do OFE. "

  Tak dla zobrazowania sytuacji: załóżmy, że pożyczysz mi 1000zł.

Tobie pożyczy, ale wpłaci na moje konto, a ja jak będę miał ochotę to Ci
przekażę (ba nawet z odsetkami).

  Kto byłby ich właścicielem po pożyczeniu?

No kto będzie miał 1000? ;P

CROSS:  pl.soc.prawo,pl.pregierz
--
'Tom N'

Data: 2013-07-18 11:03:33
Autor: Gotfryd Smolik news
rabunek
On Wed, 17 Jul 2013, 80.130717@19.202827.invalid wrote:

Gotfryd Smolik news

  Tak dla zobrazowania sytuacji: załóżmy, że pożyczysz mi 1000zł.

Tobie pożyczy, ale wpłaci na moje konto,

  Nie, tak daleko nie komplikowałem :)

  Kto byłby ich właścicielem po pożyczeniu?

No kto będzie miał 1000? ;P

  Akurat to nie przesądza o własności tych 1000zł :)
  1000zł będziesz miał Ty, ale ich właścicielem będzie
hiki, bo je pożyczył, i to jeszcze z zastrzeżeniem
że umowa tak przewiduje (inaczej po prostu ciągle nie
pożyczyłem mu tych pienięzy i tyle).

  Jak dasz je np. w depozyt, to depozytariusz nie
jest ich właścicielem, a jedynie posiadaczem.
  Jak nimi rozporządzi to może zarobić zarówno wyrok
karny (jak za kradzież) a i US o podatek może się
upomnieć (od kradzionych podatek się nie należy,
ale od "rozporządzonych jak przy pożyczce" tak,
tylko nie chce mi się w ustawie sprawdzać kogo
będą ścigać).

  Ale pieniądze "emerytalne" nie są deponowane, o ile wiem,
ani te w ZUS ani te w OFE.
  OFE "dostają je celem inwestowania", tak w pierwszym
przybliżeniu. Zgadza się?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-17 23:03:45
Autor: Piotrek
rabunek
On 2013-07-16 22:46, Gotfryd Smolik news wrote:
  Jak komu uda się w jakimś tam stanie zastanym załapać na to,
że akurat w związku z płaceniem składek coś tam się należy,
to zostanie mu "przyznane" i owszem, od tego momentu jest to
"prawo nabyte".

Ale były już "ciekawe" wyroki SN związane na przykład prawami nabytymi do emerytur ze składek *nie* ograniczonych do 250%

Tak więc prawo nabyte, prawem nabytym ale racja musi być po naszej stronie ;-) Zwłaszcza kiedy budżet pusty ;-)

Hint: uzasadnienie do II UK 9/07

Piotrek

Data: 2013-07-18 11:07:50
Autor: Gotfryd Smolik news
rabunek
On Wed, 17 Jul 2013, Piotrek wrote:

On 2013-07-16 22:46, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

  Hm... dlaczego "ale", skoro wychodzi tak właśnie jak wyżej?

Tak więc prawo nabyte, prawem nabytym ale racja musi być po naszej stronie ;-) Zwłaszcza kiedy budżet pusty ;-)

Hint: uzasadnienie do II UK 9/07

  Ale to właśnie potwierdza tezę którą opisałem: "prawa nabyte" nabywa
się w momencie otrzymania zgodnej z prawem na moment obowiazywania
decyzji o wymiarze emerytury, a nie z okazji płacenia składek.

  Wszystko gra - spokojnie można wprowadzić "model niderlandzki"
z przysługiwaniem wszystkim przechodzącym od przyszłego roku
na emeryturę jedynie minimalnego świadczenia.
  Ba, można orzec, że wpłacone dotą składki ZUS nie uprawniają
DO NICZEGO. Zero, null, nil, co tam kto woli, każdy dobiera
sobie poziom nicości ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-18 13:09:37
Autor: hiki o!
rabunek
On 18.07.2013 11:07, Gotfryd Smolik news wrote:

  Ba, moĹźna orzec, Ĺźe wpłacone dotą składki ZUS nie uprawniają
DO NICZEGO. Zero, null, nil, co tam kto woli, kaĹźdy dobiera
sobie poziom nicości ;>

I czyz to nie jest urocze, tak rzadzic i zabierac ludziom :)

I dawac wedle widzimisia :)

Data: 2013-07-18 16:42:06
Autor: Gotfryd Smolik news
rabunek
On Thu, 18 Jul 2013, hiki o! wrote:

[...]

  Przypuszczam, że niekoniecznie.
  Rządzący zawsze będzie chciał być "kochany przez lud", każdy.
  No, może przez tych głośniej krzyczących bardziej.
  Ale na pewno wolałby tępić jakąś małą grupę (coś się znajdzie)
niż narażać dużej grupie emerytów :>

I dawac wedle widzimisia :)

  Ototo! :) I tu leży sedno problemu.
  A że takie rozdawanie "wedle widzimisię" (a nie prostej
i bezdusznej matematyki) powoduje, że komuś trzeba zabrać,
to już mówi się trudno.
  I dlatego mamy dobrze przewidzianą konstrukcję, oddzielającą
fakt płacenia składek od faktu przyznawania emerytury.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-18 16:53:32
Autor: hiki o!
rabunek
On 18.07.2013 16:42, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

  Przypuszczam, Ĺźe niekoniecznie.
  Rządzący zawsze będzie chciał być "kochany przez lud", kaĹźdy.

No ale wystarczy, ze cos obieca

  No, moĹźe przez tych głośniej krzyczących bardziej.

Tym obieca bardziej ;)

  Ale na pewno wolałby tępić jakąś małą grupę (coś się znajdzie)
niż narażać dużej grupie emerytów :>

Cos czasem wypije, ziolem sie zaciagnie i popusci prawdy troche ;)

Lub ktos zrobi sloniowa przysluge ;

I dawac wedle widzimisia :)

  Ototo! :) I tu leĹźy sedno problemu.
  A Ĺźe takie rozdawanie "wedle widzimisię" (a nie prostej
i bezdusznej matematyki) powoduje, że komuś trzeba zabrać,
to już mówi się trudno.

Zabrac, ale dać! :)

  I dlatego mamy dobrze przewidzianą konstrukcję, oddzielającą
fakt płacenia składek od faktu przyznawania emerytury.

Tylko jeszcze nie wszyscy sie zorientowali...

Data: 2013-07-18 22:24:29
Autor: Gotfryd Smolik news
rabunek
[...]

  Jak to tam idzie po łacinie, że domniemuje się znajomość prawa?
  W 100% się zgadzam, że takie rzeczy powinny być w szkole.
  Ale wtedy referendum emerytalne mogłoby nie wypaść po myśli
rządu :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-19 06:37:11
Autor: sqlwiel
rabunek

[...]

A nie zauważyłeś, że prawo jest (celowo) tak tworzone, aby 90% narodu nie było w stanie go zrozumieć, a 95% zastosować?
Powinien być zapis konstytucyjny, że wszelkie akty prawne (w tym rozporządzenia) przed (albo i po) podpisie prezydenta są testowane na gimnazjalistach. Jeśli >50% nie potrafi go praktycznie zastosować, to prawo przepada.

.... ale co by wtedy robiły te chmary hien zwanych prawnikami?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-18 14:04:28
Autor: Piotrek
rabunek
On 2013-07-18 11:07, Gotfryd Smolik news wrote:
  Hm... dlaczego "ale", skoro wychodzi tak właśnie jak wyżej?

Khm... Istotnie coś mi sie pomieszało z tym wyrokiem.

Piotrek

rabunek