rachunek

Data: 2009-04-14 22:52:44
Autor: cef
rachunek
Piotr wrote:

- primo - Ostatnio z niemieckiej firmy, razem z towarem, dostałem
"Rechnung".
Czy ktoś mnie może oświecić czym, z mojego punktu widzenia, różni się
to od faktury?

Niczym.

Przede wszystkim zastanawia mnie fakt, że nie znalazłem
na tym żadnego numeru który mógłby choćby przypominać odpowiednik
naszego NIP'u, a już nie mówiąc NIP'u "unijnego".

Poszukaj dobrze. Może w stopce jest numer DE..........
obok numeru konta albo obok HR

Ceny na tym "Rachunku" są podane tylko netto (i tyle ile jest podane
zapłaciłem), na dole jest:
"zuzüglich MwSt     0,00%" - czyli zawiera 0% VAT'u.

Tym bardziej szukaj UStIdNr na rym Rechnungu

- drugie primo - gdzie w ustawie o vat szukać wykazu usług które są
zwolnione z vat lub vat będzie płacił nabywca usług? chodzi mi o
wystawienie faktury dla firmy niemieckiej (innej niż powyższa) na
usługi marketingowe, tak abym wystawił tylko netto i VAT płacił
nabywca usługi czyli firma niemiecka. Usługi są wykonywane na terenie
Polski.

art 27 i 28

Data: 2009-04-15 00:02:05
Autor: Piotr
rachunek
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości :

[...]

Dziękuję bardzo za szybkie odpowiedzi, faktycznie ten NIP w końcu znalazłem.

Co do tych art.27 i 28 to czy przed wertowaniem ktoś jest mi w stanie podać z pamięci czy jak wpiszę "marketing service" to będzie VAT po mojej czy "ich" stronie?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-04-15 09:11:11
Autor: Tomek
rachunek
Dnia 15-04-2009 o 00:02:05 Piotr <hugo@yahoo.com> napisał(a):

UÂżytkownik "cef" napisaÂł w wiadomoÂści :

Czy ktoœ mnie mo¿e oœwieciÌ czym, z mojego punktu widzenia, ró¿ni siê
to od faktury?
Niczym.

Poszukaj dobrze. MoÂże w stopce jest numer DE..........
obok numeru konta albo obok HR

Tym bardziej szukaj UStIdNr na rym Rechnungu

art 27 i 28

DziĂŞkujĂŞ bardzo za szybkie odpowiedzi, faktycznie ten NIP w koĂącu znalazÂłem.

Co do tych art.27 i 28 to czy przed wertowaniem ktoÂś jest mi w stanie podaĂŚ
z pamiĂŞci czy jak wpiszĂŞ "marketing service" to bĂŞdzie VAT po mojej czy
"ich" stronie?

Zależy co to za usługa a nie co wpiszesz :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-15 09:43:27
Autor: Piotr
rachunek
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości :

Zależy co to za usługa a nie co wpiszesz :)

tak jak napisałem - obsługa marketingowa,
w tym zawiera się szukanie klientów i ich obsługa dla tej niemieckiej firmy,

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-04-15 11:20:37
Autor: Maddy
rachunek
Piotr pisze:
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości :

Zależy co to za usługa a nie co wpiszesz :)

tak jak napisałem - obsługa marketingowa,
w tym zawiera się szukanie klientów i ich obsługa dla tej niemieckiej firmy,

A tych klientów to szukasz na terenie Polski czy na terenie innych krajów?

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-04-15 11:23:29
Autor: Piotr
rachunek
Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości :

A tych klientów to szukasz na terenie Polski czy na terenie innych krajów?

na terenie Polski, przygotowuję oferty, zbieram zamówienia, a klientów fakturuje już firma niemiecka,

Pozdrawiam
Piotr

rachunek