rachunek do umowy zlecenia

Data: 2014-10-07 23:05:19
Autor: Gotfryd Smolik news
rachunek do umowy zlecenia
On Tue, 7 Oct 2014, kazick wrote:

We wrześniu podpisałem umowe zlecenie, zobligującą mnie do przepracowania
w ciągu miesiąca przynajmniej 150 godzin.
Warunki panujące w tej firmie mi się nie spodobały i zrezygnowałem z tego,
składając wymówienie, jednak należą mi się pieniądze za przepracowany tam
czas, jednak pracodawca ów karze mi wystawić jakiś rachunek.

  Khem... powiadasz, że wystawienie rachunku jest *karą*? :O

Nie znam się
zupełnie na tym, dotychczas to pracodawcy

  Pracodawcy czy zleceniodawcy?
(jak zleceniodawca jest pracodawcą, to "zasięg obowiązków"
nieco się różni AFAIR).

za mnie wszystko wyliczali
i dostawałem gotowy druczek do rozliczeń. Jak to wyliczyć?

  Weź taki druczek (tę kopię którą masz, wypełnioną) i potraktuj
jako wzór. Tylko nie przyznaj się na grupie, że nie masz kopii
dokumentów które wg przepisów *TY* masz obowiązek wystawiać ;)
  Dla porządku - nie piszesz, czy z tego zlecenia ma być zapłacony
ZUS. A to wpływa na komplikację rachunku.
  No i czy koszty mają być ryczałtowe, czy też masz kwitki
do ewentualnych rozliczeń (przy czym AFAIR istnieje wersja,
że na rachunku "nie można wybierać" i dopiero do deklaracji
można dokonywać wyboru, ale piszę "z głowy czyli z niczego"
więc nie bazuj na tej uwadze, tylko napisz co z kosztami,
bo inaczej nikt nie będzie książki pisał na wszystkie
przypadki).
  Natomiast zleceniodawca ma rację - to jest Twój obowiązek,
a on jedynie ma obowiązek wypłacić "zgodnie z przepisami"
(po polsku, jak rachunek będzie zły, to wypłata się opóźni
i nic Ci się z tytułu opóźnienia nie należy, Twoja wina).

pzdr, Gotfryd

rachunek do umowy zlecenia