rachunki prognozy

Data: 2014-09-21 11:14:33
Autor: Ajgul
rachunki prognozy
Jak to właściwie wygląda w świetle prawa? Wystawianie komuś "prognoz", często przeszacowanych prowadzi do tego, że prywatna firma obraca moimi pieniędzmi. Trzyma je sobie na koncie. Ale nie wypłaca odsetek bo nie ma nad tym kontroli i nie mogę ich wypłacić na rządanie. Czy nie powinni mieć uprawnień banku lub instytucji parabankowej?
W całej Polsce pozmieniali liczniki na drogie, cyfrowe, a wciąż bawią się w te debilne prognozy, inkasentów i tony papieru zużywanego do ciągłych korekt i faktur korygujących.
Dawniej można było zażyczyć sobie odczyty miesięczne, a teraz odmawiają.
Te wszystkie "nadpłaty" to w skali roku dziesiątki milionów, którymi Tauron obraca bezkosztowo.

A.

Data: 2014-09-21 15:43:19
Autor: fifak
rachunki prognozy
W dniu 2014-09-21 11:14, Ajgul pisze:
[...]
siÄ™ w te debilne prognozy, inkasentĂłw i tony papieru zuĹĽywanego do
ciągłych korekt i faktur korygujących.
Dawniej można było zażyczyć sobie odczyty miesięczne, a teraz odmawiają.
Te wszystkie "nadpłaty" to w skali roku dziesiątki milionów, którymi
Tauron obraca bezkosztowo.

w świetle prawa mówi o tym np prawo energetyczne

licznik elektroniczny wcale nie jest taki super bo:
-kosztuje 3 x taniej niĹĽ dawny mechaniczny
-trzeba go wymieniać co 8 lat a nie co 15
-50% odbiorców nie potrafi odczytać stanu licznika

możesz przejść na rozliczanie 2 miesięczne nie ma problemu nie wiem kto ci powiedział że nie można

Data: 2014-09-21 17:39:11
Autor: Ajgul
rachunki prognozy

Użytkownik "fifak" <fifak@oniet.pl> napisał w wiadomości news:541ed5f6$0$19972$65785112news.neostrada.pl...
[...]

rzeczywiście mówi o tym, że jakaś spółka z oo może trzymać moją forsę i kasować mnie "na oko" tylko dlatego, że obraca energią? Bo to już nie jest państwowe.

licznik elektroniczny wcale nie jest taki super bo:
-kosztuje 3 x taniej niĹĽ dawny mechaniczny
-trzeba go wymieniać co 8 lat a nie co 15
-50% odbiorców nie potrafi odczytać stanu licznika

a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15... czasem 20? Kto na tym zarabia w taryfach G?

możesz przejść na rozliczanie 2 miesięczne nie ma problemu nie wiem kto ci powiedział że nie można

Nie można, jeżeli chcę taryfę obniżoną i podpisałem umowę na 2 lata o czym nikt nie powiedział. Ale, wrócić do starej, nawet więcej płacić "nie da się".
A.

Data: 2014-09-21 12:18:50
Autor: Kris
rachunki prognozy
W dniu niedziela, 21 wrze¶nia 2014 17:39:11 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał:

a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15... czasem 20? Kto na tym zarabia w taryfach G?
Kto?
2 minut pĽniej masz start w tańszej taryfe ale też 5 minut póĽniej się kończy
Nie wiem jak tam tauron ale Energa ma rozliczenia rzeczywise i raz w miesi±cu podaje wia net odczyt i mam od razu wygenerowana fakturę.

Data: 2014-09-21 18:05:05
Autor: fifak
rachunki prognozy
rzeczywiście mówi o tym, że jakaś spółka z oo może trzymać moją forsę i
kasować mnie "na oko" tylko dlatego, że obraca energią? Bo to już nie
jest państwowe.

ĹĽale to tam na wiejskÄ… gdzie tworzÄ… prawo skoro stworzyli to sie stosujÄ… do niego

a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15...
czasem 20? Kto na tym zarabia w taryfach G?

taki niestety był i jest sprzęt - zawodny, niedoskonały, nikt tego specjalnie nie robi
co za problem popatrzeć sobie na zegar w liczniku i wg niego korzystać z energii
licznik który ty masz kosztuje 120zł, licznik ze zdalnym odczytem i synchronizacją czasu kosztuje 600zł

więc trzeba jeszcze poczekać na smart metering

Nie można, jeżeli chcę taryfę obniżoną i podpisałem umowę na 2 lata o
czym nikt nie powiedział. Ale, wrócić do starej, nawet więcej płacić
"nie da siÄ™".
A.

a to kogo obwiniasz że nie doczytałeś?
przecieĹĽ ta firma robi tylko to co inne

we wszystkich oddziałach tauron są już nowe systemy bilingowe które pozwalają na znacznie więcej niż jeszcze 2 lata temu, e-faktura, e-płatność, e-odczyt do wyboru do koloru i nie ma papierków jak piszesz, stan podajesz co 2 miesiące, wychodzi faktura za realne zużycie

Data: 2014-09-22 11:18:18
Autor: Gotfryd Smolik news
rachunki prognozy
On Sun, 21 Sep 2014, Ajgul wrote:

a co powiesz na "drobne" błędy w ustawieniu zegara? 10 minut, 15...

  Daaaawno temu (prawie na pewno zeszłe tysi±clecie) widziałem
tekst wy¶miewaj±cy się ze szpencjalisty, twierdz±cego, że
20-minutowy bł±d jest NIEMOŻLIWY, bo... tu podawał dopuszczaln±
tolerancję błędu. 0,01% konkretnie. A przecież raz na pół roku
robi± odczyt.

  Ale na lekcji "ile to jest 0,01% z 6 miesięcy" albo nie był,
albo j± przespał.
  :P

  Do reszty już Ci skomentowali - z drugiej strony okresu też
masz "przesunięcie".

możesz przej¶ć na rozliczanie 2 miesięczne nie ma problemu nie wiem kto ci powiedział że nie można

Nie można, jeżeli chcę taryfę obniżon± i podpisałem umowę na 2 lata o czym nikt nie powiedział. Ale, wrócić do starej, nawet więcej płacić "nie da się".

  No to pułapka... :(
  Ale to jest cecha WSZYSTKICH umów typu "my Ci zrobimy dobrze 2-letni±
umow±".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-22 11:04:06
Autor: Gotfryd Smolik news
rachunki prognozy
On Sun, 21 Sep 2014, Ajgul wrote:

Jak to wła¶ciwie wygl±da w ¶wietle prawa?
Wystawianie komu¶ "prognoz", często przeszacowanych
prowadzi do tego, że prywatna firma obraca moimi pieniędzmi.

  Tak samo, jak "płatno¶ć z dołu" i kredyt kupiecki.
  Wystawienie komu¶ faktury płatnej "z dołu" prowadzi do tego, że
klient obraca pieniędzmi firmy :>
  Po prostu, s± jakie¶ techniczne ograniczenia co do terminu
płatno¶ci, obejmuj±ce również koszt bież±cych odczytów: u ktorego¶
operatora gazu lub energii ogl±d±łem w cenniku wersje dla "prognoz"
i droższ± dla bież±cych odczytów, tak po prostu.
  Jak który¶ nie umożliwia... hm... no to nie umozliwia.

Trzyma je sobie na koncie. Ale nie wypłaca odsetek bo nie ma nad tym kontroli i nie mogę ich wypłacić na rz±danie. Czy nie powinni mieć uprawnień banku lub instytucji parabankowej?

  WeĽ pod uwagę, że na koncie *depozytowym* można pobierać opłatę za
fakt trzymania pieniędzy, jak sama nazwa wskazuje :)

W całej Polsce pozmieniali liczniki na drogie, cyfrowe

  Widocznie nie w całej Polsce jest już RESZTA infrastruktury.
  Wł±cznie z komputerologi± w oddziałach.

Dawniej można było zażyczyć sobie odczyty miesięczne, a teraz odmawiaj±.
Te wszystkie "nadpłaty" to w skali roku dziesi±tki milionów, którymi Tauron

  Tauron powiadasz?
  PrzeprowadĽ się na Górny ¦l±sk.
https://www.tauron-pe.pl/Dom/Obsluga-Klienta/odczyt-licznika/Strony/Odczyt-licznika-gorny-slask.aspx
  Tylko doczytaj uważnie "korzystających z Telerachunku / eOdczytu",
bo przyjdziesz z płaczem, że chciałe¶ taniej ;) (a raczej
  "nie chciałe¶ drożej"):
http://www.tauron-pe.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/Telerachunek/Strony/telerachunek-gorny-slask.aspx
  No i oczywi¶cie jest pułapka z "produktem bezpiecznym" - będ±c kiedy¶
w oddziale widziałem (hm... głównie słyszałem :>) klienta, który usiłował
wykręcić się od zobowi±zania płacenia "stałej ceny" (hint: energia
staniała)

obraca bezkosztowo.

  Nie podejmuję się uruchomić konkurencyjnej działalno¶ci, więc wiele na to
nie poradzę :(

  IMO, cały problem polega na ewentualnym UDOWODNIENIU, że prognozy s±
umy¶lnie zawyżane.
  Bo na 100% jakie¶ przypadki niedoszacowania istniej±, więc zarzut
że "zawsze" upadnie.

pzdr, Gotfryd

rachunki prognozy