radca prawny a adwokat

Data: 2011-09-20 19:38:03
Autor: gsm
radca prawny a adwokat
czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?

kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

Data: 2011-09-20 19:39:05
Autor: Piotr
radca prawny a adwokat
kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

nie ma rzadnej rozniecy

jk

Data: 2011-09-20 19:47:46
Autor: Krzysztof Jodłowski
radca prawny a adwokat
czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?
kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

W sprawach karnych i karnoskarbowych może reprezentować tylko adwokat.
Weź se może zapodaj google najpierw. Pierwszy link z brzegu:
http://www.google.pl/search?q=radca+adwokat+r%C3%B3%C5%BCnica
Co za lenistwo...

--
Krzysztof

Data: 2011-09-20 20:27:33
Autor: gsm
radca prawny a adwokat

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5ajk9$92b$1news.onet.pl...
[...]

Nie moje lenistwo tylko Twoje upierdlistwo.
W jakich sprawach reprezentowac moze pisze nawet w wikipedii.
Skoro jest rozroznienie na radcow i adwokatow to chodzilo mi raczej o to ktory z nich musi miec wieksze kompetencje (wiedze).

Data: 2011-09-20 20:39:19
Autor: Krzysztof Jodłowski
radca prawny a adwokat
W jakich sprawach reprezentowac moze pisze nawet w wikipedii.
Skoro jest rozroznienie na radcow i adwokatow to chodzilo mi raczej o to
ktory z nich musi miec wieksze kompetencje (wiedze).

To trzeba było o to zapytać, a nie o:
"czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?
kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?"

Do tego jeszcze nieumiejętność zadania pytania...
I kompetencje to nie to samo co wiedza. Zdecyduj się o co pytasz.
O kompetencjach Ci napisałem. Sam podobno znalazłeś o nich w wiki.

--
Krzysztof

Data: 2011-09-20 20:44:30
Autor: Piotr
radca prawny a adwokat
O kompetencjach Ci napisałem. Sam podobno znalazłeś o nich w wiki.

rozymaewiasz z trollem

jk

Data: 2011-09-21 15:25:13
Autor: Massai
radca prawny a adwokat
gsm wrote:

> [...]

Skoro jest rozroznienie na radcow i adwokatow to chodzilo mi raczej o
to ktory z nich musi miec wieksze kompetencje (wiedze).

Fakt wpisania na konkretną listę nie daje ani nie świadczy o wiedzy na
jakimś konkretnym poziomie.

Adwokat może być równie dobry jak radca prawny, może być też równie
słaby.

Czasem prawnik bez tytułu może być lepszy niż adwokat czy radca prawny
razem wzięci - jeśli jest w czymś wyspecjalizowany, choć może mu trochę
brakować wiedzy praktycznej, proceduralnej.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-09-21 21:05:30
Autor: Marek Dyjor
radca prawny a adwokat
gsm wrote:
[...]

jeden i drugi może być niekompetentnym tumanem

Data: 2011-09-20 21:01:13
Autor: Robert Tomasik
radca prawny a adwokat
Użytkownik "gsm" <gsm@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e78cf8e$0$2505$65785112news.neostrada.pl...
czy jest roznca do kogo pojde ze sprawa czy do radcy czy do adwokata?

kto ma wieksze uprawniania i od ktorego moge wymagac wiecej?

To zależy w jakiej sparwie masz zamiar się poradzić. Nie da się odpowiedzieć ogólnie. Jeden i drugi z wykształcenia jest prawnikiem. Racy prawny raczej specjalizujący się w działaności gospodarczej, a adwokaci w problemach osób fizycznych. Ale i adwokaci mają swoje specjalizacje: karne, cywilne, rodzinne. Powiedz, jaki masz problem.

Data: 2011-09-20 21:37:29
Autor: Roman Rumpel
radca prawny a adwokat
W dniu 2011-09-20 21:01, Robert Tomasik pisze:

To zależy w jakiej sparwie masz zamiar się poradzić. Nie da się
odpowiedzieć ogólnie. Jeden i drugi z wykształcenia jest prawnikiem.

Tu zgoda. Dodam, ze jeden i drugi jest po aplikacji.

Racy prawny raczej specjalizujący się w działaności gospodarczej, a
adwokaci w problemach osób fizycznych.

Oj, to już raczej mało aktualne. Może trochę jeszcze prawdziwe dla naprawdę starszych adwokatów/radców. Adwokaci dawno łyknęli obsługę przedsiębiorców, gdzie się tylko dało, a radcowie od dawna obsługują osoby fizyczne.

Już napisano - jedyna prawdziwa różnica, to taka, ze radcowie nie mogą reprezentować w sprawach karnych (w wykroczeniach juz mogą)
Reszta jest kwestią osobistej specjalizacji, zatem słusznie napisał Robert na koniec:

 Powiedz, jaki masz problem.

--
nowy dysk, sygnaturkę wcięło wraz ze starym

Data: 2011-09-20 23:29:48
Autor: SDD
radca prawny a adwokat

Użytkownik "Roman Rumpel" <rumpel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j5aq1r$1tt$1news.onet.pl...

Już napisano - jedyna prawdziwa różnica, to taka, ze radcowie nie mogą reprezentować w sprawach karnych (w wykroczeniach juz mogą)

Jako pelnomocnik oskarzyciela posilkowego tez nie?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-09-21 00:08:03
Autor: Roman Rumpel
radca prawny a adwokat
W dniu 2011-09-20 23:29, SDD pisze:

[...]

Ech, dobrze, będę precyzyjny. Radca nie może być obrońcą w procesie karnym.
Jako pełnomocnik posiłkowego może.

--
nowy dysk, sygnaturkę wcięło wraz ze starym

Data: 2011-09-21 01:33:25
Autor: BK
radca prawny a adwokat
W dniu wtorek, 20 września 2011, 21:37:29 UTC+2 użytkownik Roman Rumpel napisał:

Tu zgoda. Dodam, ze jeden i drugi jest po aplikacji.

A ja sie nie zgodze:)tak jest co do zasady i wiekszosc jest po aplikacji, ale
aplikacja nie jest konieczna. Co wiecej radca mozna byc po adwokackiej, adwokatem
po radcowskiej, kazdym z nich mozna byc po sadowej lub prokuratorskiej etc. etc.

Prawda jest taka, ze prawnika trzeba wybierac po jego doswiadczeniu, opini,
specjalizacji - nie zas po samym tytule zawodowym. :)

radca prawny a adwokat