Data: 2009-05-05 18:15:59 | |
Autor: Jacek Śliwicki | |
radio na moto | |
Użytkownik "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtp94a$8bb$1news.onet.pl... Witam, Zalożyłem podobny zestaw na V stroma z Alanem 42 , antena lepsza jest bezmasowa - ja mam Sirio GL -27 . Generalnie zestaw sprawdza się tylko do 70 - 80 km/h , powyżej odbiór jest mocno zakłócany przez szum powietrza opływającego kask i praktycznie niezrozumiały . Podstawą jest więc dobra szyba odcinająca Cię od wiatru , cichy kask i raczej nie słuchawki z tego zestawu ( też takie mam - nie sprawdzają się ) , powinny być raczej douszne , odcinające lepiej hałas zewnętrzny . Ja takich na razie nie spotkałem , szukam . Dobry gadżet antymiśkowy . Dużo Mądrali od siedmiu boleści w temacie się odezwało , ale żaden jakoś nie na temat ... ????? Pozdro Jacek |
|
Data: 2009-05-05 18:48:18 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
radio na moto | |
Jacek Śliwicki wydusił z siebie te słowy:
Dużo Mądrali od siedmiu boleści w temacie się odezwało , ale żaden mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to: 1. Johny II ASC w kufrze (ręczniaki raczej nie grzeszą poprawnością nadajniko-odbiorczą i choć Johny tez moze królem nie jest to ma przynajmniej trzy zalety - ASC, a wiec moge go schowac w kufrze i nie potrzeba mi gałkologii, jest stosunkowo niewielki jak na pełnowymiarowe radio oraz jest lepszy od każdego ręczniaka. 2. PTT z BT np. taki http://www.cbcaraudio.pl/p/pl/513/bt+adaptor+bpa-100+g.html 3. jako, ze używam Nolana to zestaw N-Com Basic Kit + bluetooth kit 4. co do anteny - jeszcze nie zadecydowałem w którą strone iść brak kabli, przyzwoite radio i to co mnie interesuje - czyli #19 w kasku w połączeniu z muzyką z mp3 po kablu ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com Prosze, jest zgodnie z tematem. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-05 20:51:12 | |
Autor: Jacek Śliwicki | |
radio na moto | |
mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to: No może nie do końca , bo nie chodziło o koncepcję , ale raczej o praktykę . Koncepcja dobra , ale droga -oszczędność na jednym kabelku łączącym kask z zestawem , kosztuje w niej około 1100 zł ( zestaw basic2 i blootooth do Nolana + ustrojstwo z Twojego linku ) . I nie poprawi to jakości odsłuchu CB .. Tak jak napisałem , wąskim gardłem zestawu jest szum powietrza opływającego kask - skutecznie zagłusza przekaz ze słuchawek , przy większych prędkościach . Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić mikrofon z typowego zestawu mikrofonem pojemnościowym , lepiej sprawdzającym się w hałasie . Ja na razie tego problemu nie rozwiązałem . Ukłony jacek |
|
Data: 2009-05-05 21:03:03 | |
Autor: Leszek Karlik | |
radio na moto | |
On Tue, 05 May 2009 20:51:12 +0200, Jacek Ĺliwicki <geotyp@neostrada.pl> wrote:
[...] Tak jak napisaÂłem , wÂąskim gardÂłem zestawu jest szum powietrza opÂływajÂącego kask - skutecznie zagÂłusza przekaz ze sÂłuchawek , przy wiĂŞkszych SĹuchawki dokanaĹowe, najlepiej w zrobionych przez audiologa ochronnikach sĹuchu. :-) Z nadawaniem w tych warunkach teÂż jest kÂłopot - trzeba zastÂąpiĂŚ mikrofon z typowego zestawu mikrofonem pojemnoÂściowym , lepiej sprawdzajÂącym siĂŞ w MoĹźna dostaÄ laryngofon do radia, zamiast mikrofonu. Przy czym sÄ laryngofony douszne, zbierajÄ ce to, co siÄ mĂłwi z koĹci czaszki. Ja to bym chciaĹ douszne sĹuchawki stereo z wbudowanym laryngofonem, ale niestety nie znalazĹem czegoĹ takiego, albo laryngofon+sĹuchawka mono, a wtedy do drugiego ucha ochronnik, albo sĹuchawki douszne. jacekLeslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-05-05 22:31:44 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
radio na moto | |
Jacek Śliwicki wydusił z siebie te słowy:
No może nie do końca , bo nie chodziło o koncepcję , ale raczej o ale ja radiem poprawiam jakość CB, a N-Comem oraz PTT z BT poprawiam WYGODE użytkowania. Brak konieczności podpinania kabli do kasku jest dla mnie priorytetem - i tak już zeby gdzies pojechac/podjechac/przejechać sie/wybrać sie .. człowiek musi sie obrać w różne rzeczy. Wystarczy.
przy prędkosciach czoperowych - daje rade, poza tym zawsze mozna zwolnić w razie konieczności poprowadzenia rozmowy przez CB/tel Nie widze problemu. A że i tak jeżdze z przejazdową 100-140km/h max to tym bardziej żaden problem. Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić Mikrofon - sie zobaczy. Jak standardowy z N-coma sie nei sprawdzi .. bede kombinował Widzialem też na alledrogo jakiś czas temu te, no .. jak one tam ... te laryngocośtam dla GSM...
-- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-06 07:59:28 | |
Autor: Budyń | |
radio na moto | |
Użytkownik "Jacek Śliwicki" <geotyp@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gtq1v1$2g4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić mikrofon z typowego zestawu mikrofonem pojemnościowym , lepiej sprawdzającym się w hałasie . Zastąp mikrofon mikrofonem różnicowym na przykład MM216 i nastąpi cud :-) Trudno zresztą zeby nie nastąpił bo to mikrofony do pracy w hałasie. Z donią gadalismy przy 150km/h :-))) b. |
|
Data: 2009-05-09 22:39:59 | |
Autor: Sqeeb | |
radio na moto | |
On Wed, 6 May 2009 07:59:28 +0200
"BudyĹ" <bud_yn@gazeta.pl> wrote: UĹźytkownik "Jacek ÂŚliwicki" <geotyp@neostrada.pl> napisaĹ w wiadomoÂści news:gtq1v1$2g4$1atlantis.news.neostrada.pl... A laryngofon nie podniĂłsĹby jeszczcze efektywnoĹci takiego rozwiÄ zania? Tylko wciÄ Ĺź pozostaĹby problem z nasĹuchem. Cichy kask przy 200km/h to chyba bajka? -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-05-10 20:01:33 | |
Autor: Mystik | |
radio na moto | |
CzeĹÄ
UĹźytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisaĹ w wiadomoĹci news:20090509223959.1c246c91.sqeebinternet.community... Tylko wciÄ Ĺź pozostaĹby problem z nasĹuchem. Cichy kask przy 200km/h to A czego Ty chcesz sĹuchaÄ przy 200km/h? PrzecieĹź jedziesz wtedy szybciej niĹź napĹywajÄ ce do Ciebie informacje :). Radio jest tak naprawdÄ potrzebne jak chcesz jechaÄ ze staĹÄ 110-130km/h (rĂłwnieĹź przez wioski) i nie chcesz siÄ nadziaÄ na niespodziewane z krzakĂłw. A to jest do zrobienia, czego przykĹadu juĹź na grupie mieliĹmy. pozdr. Mystik |
|
Data: 2009-05-10 21:10:34 | |
Autor: Sqeeb | |
radio na moto | |
On Sun, 10 May 2009 20:01:33 +0200
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote: > Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h to No zgadzam się. Radio jest tak naprawdę potrzebne jak chcesz jechać ze stałą 110-130km/h (również przez wioski) i nie chcesz się nadziać na niespodziewane z krzaków. A do czego jest mi radio już nie przewidzisz ;-) I dalej moje pytanie z poprzedniego postu jest aktualne. -- Pozdrawiam, Sqeeb |
|
Data: 2009-05-13 23:57:00 | |
Autor: Leszek Karlik | |
radio na moto | |
On Sun, 10 May 2009 20:01:33 +0200, Mystik <mystik@poprotection.pl> wrote:
[...] Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h toA czego Ty chcesz słuchać przy 200km/h? Plecaczka podczas jazdy na autobahnie? :-) Przecież jedziesz wtedy szybciej niż napływające do Ciebie informacje :). No i do omijania korków, CB to do omijania korków oczywiście. ;-) [Zaraz...] MystikLeslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-05-06 08:32:00 | |
Autor: vIrek | |
radio na moto | |
Witam
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtpqkm$skf$1inews.gazeta.pl... mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to: Ponieważ testuję/używam już chyba czwarte rozwiązanie CB na moto to mam parę przemyśleń. W ręczniaku (Intek SY101, jakoś tak) zamontowanym na kierownicy wkurzała niewygodna regulacja głośności i zasięgu, ale poza tym spisywał się bardzo dobrze. http://www.ropczyce.itl.pl/moto/kierownica.jpg Wszystko było wpięte (CB, telefon, nawigacja) do centralki interkomu i podpięte kabelkami do kasku. Poza niewygodną regulacją CB i wyglądem kierownicy nie zanotowałem negatywów. Później wymyśliłem, stacjonarne CB - Johnson II ASC i przeniesienie cełego sterowania na kierownice (konsolka sterująca CB i radiem od Valkyrii Interstate). CB umocowane w metalowej skrzyneczce pod tylnym bagażnikiem i też włączone do centralki (Autocom 300 duo coś tam.) Wszystko było fajnie, udało mi się przenieść całe sterowanie na kierownicę, nawet w miejscu akumulatora zamocowałem radio samochodowe i sterowanie kanałami i głośnością też przeniosłem do konsolki na kierownicę (akumulator znalazł się przed tylnym kołem, za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego). Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu ze sprzęganiem przy włączeniu nadawania w CB i zamiast poradzić się kogoś (teraz wiem, że wystarczyło wlutować odpowiedni kondensator jak najbliżej CB) zrezygnowałem ze stacjonarnego CB i wróciłem do ręczniaka. Kolejna odsłona to wersja bezkabelkowa. Zestaw Scala Rider Q2 + ręczniak Inteka + BT100 + przerobiona Jabra i telefon po blutucie. Niby wszystko działało. Nawet jako bonus było radio FM w Rider Q2, ale ta mnogość ładowarek i przyciskologia, zanim się to wszystko powłączało - osłabiała. Sprzedałem całe rozwiązanie koledze (mówi, że jest zadowolony). Obecnie mam: CB radio dedykowane do moto JMCB2003, Omnia jako telefon i nawigacja, centralka Autocoma, żeby to wszystko połączyć. Właściwie to gdyby nie telefon, to można by zrezygnować z Autocoma bo JMCB2003 ma też wbudowany intercom i można podłączyć dodatkowe źródło dźwięku stereo. Reasumując: Kabelki aż tak bardzo nie przeszkadzają bo i tak schodząc z moto zdejmuję kask. Ważna jest pewność i bezproblemowość działania, bez ingerencji kierownika (np. jak dzwoni telefon to automatycznie wycisza się radio i CB) nie trzeba myśleć o naładowaniu słuchwki czy modułu BT. Nie da się uniknąć gałkologii przy CB radiu bo będzie potrzeba zmiany kanału czy regulacji głośności, kwestia tylko jak to zrobić, żeby było najwygodniej. Pozdrawiam -- vIrek VTX1800 __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4054 (20090505) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2009-05-05 18:48:28 | |
Autor: robert | |
radio na moto | |
Trzeba jeździć zgodnie z przepisami. -- |
|
Data: 2009-05-05 18:49:04 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
radio na moto | |
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:
komentarz godny onet.pl -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-05-05 19:38:56 | |
Autor: gildor | |
radio na moto | |
Kuba (aka cita) pisze:
Użytkownik wydusił z siebie te słowy: nie, Darka Mroza -- - gildor 9'99 |
|
Data: 2009-05-05 21:23:47 | |
Autor: doomin13 | |
radio na moto | |
Użytkownik "Jacek Śliwicki" <geotyp@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gtporu$bo6$1atlantis.news.neostrada.pl...
eee to wystarczy, on szybciej nie jezdzi :) chyba ze autostrada ale wtedy jest tak skoncentrowany by mu moto nie poszlo na kolo ze nie odwraca sobie uwagi cb-radiem doomin13 smc 660 |