Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   radio na moto

radio na moto

Data: 2009-05-05 18:15:59
Autor: Jacek Śliwicki
radio na moto

Użytkownik "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtp94a$8bb$1news.onet.pl...
Witam,

Poszukuje najlepszego systemu CB na moją nową bemę.
Wpadło mi w oko http://www.cb-radio.info.pl/produkt/rid,496,rel,typy.html
Czy ktoś testował? A może znacie coś lepszego?

Zalożyłem podobny zestaw na V stroma z Alanem 42 , antena lepsza jest bezmasowa - ja mam Sirio GL -27 .

Generalnie zestaw sprawdza się tylko do 70 - 80 km/h , powyżej odbiór jest mocno zakłócany przez szum powietrza opływającego kask i praktycznie niezrozumiały .

Podstawą jest więc dobra szyba odcinająca Cię od wiatru , cichy kask i raczej nie słuchawki z tego zestawu ( też takie mam - nie sprawdzają się ) , powinny być raczej douszne , odcinające lepiej hałas zewnętrzny . Ja takich na razie nie spotkałem , szukam .

Dobry gadżet antymiśkowy .

Dużo Mądrali od siedmiu boleści w temacie się odezwało , ale żaden jakoś nie na temat ... ?????

Pozdro

Jacek

Data: 2009-05-05 18:48:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
radio na moto
Jacek Śliwicki wydusił z siebie te słowy:


Dużo Mądrali od siedmiu boleści w temacie się odezwało , ale żaden
jakoś nie na temat ... ?????

mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to:

1. Johny II ASC w kufrze (ręczniaki raczej nie grzeszą poprawnością nadajniko-odbiorczą i choć Johny tez moze królem nie jest to ma przynajmniej trzy zalety - ASC, a wiec moge go schowac w kufrze i nie potrzeba mi gałkologii, jest stosunkowo niewielki jak na pełnowymiarowe radio oraz jest lepszy od każdego ręczniaka.
2. PTT z BT np. taki http://www.cbcaraudio.pl/p/pl/513/bt+adaptor+bpa-100+g.html
3. jako, ze używam Nolana to zestaw N-Com Basic Kit + bluetooth kit
4. co do anteny - jeszcze nie zadecydowałem w którą strone iść

brak kabli, przyzwoite radio i to co mnie interesuje - czyli #19 w kasku w połączeniu z muzyką z mp3 po kablu

ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com


Prosze, jest zgodnie z tematem.

--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-05 20:51:12
Autor: Jacek Śliwicki
radio na moto


mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to:

1. Johny II ASC w kufrze (ręczniaki raczej nie grzeszą poprawnością nadajniko-odbiorczą i choć Johny tez moze królem nie jest to ma przynajmniej trzy zalety - ASC, a wiec moge go schowac w kufrze i nie potrzeba mi gałkologii, jest stosunkowo niewielki jak na pełnowymiarowe radio oraz jest lepszy od każdego ręczniaka.
2. PTT z BT np. taki http://www.cbcaraudio.pl/p/pl/513/bt+adaptor+bpa-100+g.html
3. jako, ze używam Nolana to zestaw N-Com Basic Kit + bluetooth kit
4. co do anteny - jeszcze nie zadecydowałem w którą strone iść

brak kabli, przyzwoite radio i to co mnie interesuje - czyli #19 w kasku w połączeniu z muzyką z mp3 po kablu

ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com


Prosze, jest zgodnie z tematem.

No może nie do końca , bo nie chodziło o koncepcję , ale raczej o praktykę . Koncepcja dobra , ale droga  -oszczędność na jednym kabelku łączącym kask z zestawem , kosztuje w niej około 1100 zł ( zestaw basic2  i blootooth do Nolana + ustrojstwo z Twojego linku ) . I nie poprawi to jakości odsłuchu CB ..

Tak jak napisałem , wąskim gardłem zestawu jest szum powietrza opływającego kask - skutecznie zagłusza przekaz ze słuchawek , przy większych prędkościach .
Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić mikrofon z typowego zestawu mikrofonem pojemnościowym , lepiej sprawdzającym się w hałasie .

Ja na razie tego problemu nie rozwiązałem .

Ukłony

jacek

Data: 2009-05-05 21:03:03
Autor: Leszek Karlik
radio na moto
On Tue, 05 May 2009 20:51:12 +0200, Jacek Śliwicki <geotyp@neostrada.pl>  wrote:

[...]
Tak jak napisaÂłem , wÂąskim gardÂłem zestawu jest szum powietrza  opÂływajÂącego kask - skutecznie zagÂłusza przekaz ze sÂłuchawek , przy  wiĂŞkszych
prĂŞdkoÂściach

Słuchawki dokanałowe, najlepiej w zrobionych przez audiologa ochronnikach
słuchu. :-)

Z nadawaniem w tych warunkach teÂż jest kÂłopot - trzeba zastÂąpiĂŚ mikrofon  z typowego zestawu mikrofonem pojemnoÂściowym , lepiej sprawdzajÂącym siĂŞ w
haÂłasie

MoĹźna dostać laryngofon do radia, zamiast mikrofonu. Przy czym są  laryngofony
douszne, zbierające to, co się mówi z kości czaszki. Ja to bym chciał
douszne słuchawki stereo z wbudowanym laryngofonem, ale niestety nie  znalazłem
czegoś takiego, albo laryngofon+słuchawka mono, a wtedy do drugiego ucha
ochronnik, albo słuchawki douszne.

jacek
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-05-05 22:31:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
radio na moto
Jacek Śliwicki wydusił z siebie te słowy:


No może nie do końca , bo nie chodziło o koncepcję , ale raczej o
praktykę . Koncepcja dobra , ale droga  -oszczędność na jednym
kabelku łączącym kask z zestawem , kosztuje w niej około 1100 zł (
zestaw basic2  i blootooth do Nolana + ustrojstwo z Twojego linku ) .
I nie poprawi to jakości odsłuchu CB .

ale ja radiem poprawiam jakość CB,
a N-Comem oraz PTT z BT poprawiam WYGODE użytkowania.
Brak konieczności podpinania kabli do kasku jest dla mnie priorytetem - i tak już zeby gdzies pojechac/podjechac/przejechać sie/wybrać sie .. człowiek musi sie obrać w różne rzeczy. Wystarczy.



Tak jak napisałem , wąskim gardłem zestawu jest szum powietrza
opływającego kask - skutecznie zagłusza przekaz ze słuchawek , przy
większych prędkościach .

przy prędkosciach czoperowych - daje rade, poza tym zawsze mozna zwolnić w razie konieczności poprowadzenia rozmowy przez CB/tel
Nie widze problemu.
A że i tak jeżdze z przejazdową 100-140km/h max to tym bardziej żaden problem.

Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić
mikrofon z typowego zestawu mikrofonem pojemnościowym , lepiej
sprawdzającym się w hałasie .

Mikrofon - sie zobaczy. Jak standardowy z N-coma sie nei sprawdzi .. bede kombinował
Widzialem też na alledrogo jakiś czas temu te, no .. jak one tam ... te laryngocośtam dla GSM...



Ja na razie tego problemu nie rozwiązałem .



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-06 07:59:28
Autor: Budyń
radio na moto
Użytkownik "Jacek Śliwicki" <geotyp@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gtq1v1$2g4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zastąpić mikrofon z typowego zestawu mikrofonem pojemnościowym , lepiej sprawdzającym się w hałasie .

Ja na razie tego problemu nie rozwiązałem .


Zastąp mikrofon mikrofonem różnicowym na przykład MM216 i nastąpi cud :-) Trudno zresztą zeby nie nastąpił bo to mikrofony do pracy w hałasie.
Z donią gadalismy przy 150km/h :-)))




b.

Data: 2009-05-09 22:39:59
Autor: Sqeeb
radio na moto
On Wed, 6 May 2009 07:59:28 +0200
"Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

Użytkownik "Jacek ¦liwicki" <geotyp@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtq1v1$2g4$1atlantis.news.neostrada.pl...
> Z nadawaniem w tych warunkach też jest kłopot - trzeba zast±pić mikrofon z > typowego zestawu mikrofonem pojemno¶ciowym , lepiej sprawdzaj±cym się w > hałasie .
>
> Ja na razie tego problemu nie rozwi±załem .


Zast±p mikrofon mikrofonem różnicowym na przykład MM216 i nast±pi cud :-) Trudno zreszt± zeby nie nast±pił bo to mikrofony do pracy w hałasie.
Z doniÂą gadalismy przy 150km/h :-)))

A laryngofon nie podniósłby jeszczcze efektywności takiego rozwiązania?
Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h to
chyba bajka?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-10 20:01:33
Autor: Mystik
radio na moto
Cześć

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090509223959.1c246c91.sqeebinternet.community...

Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h to
chyba bajka?

A czego Ty chcesz słuchać przy 200km/h?
Przecież jedziesz wtedy szybciej niż napływające do Ciebie informacje :).

Radio jest tak naprawdę potrzebne jak chcesz jechać ze stałą 110-130km/h (również przez wioski) i nie chcesz się nadziać na niespodziewane z krzaków.
A to jest do zrobienia, czego przykładu już na grupie mieliśmy.
pozdr.
Mystik

Data: 2009-05-10 21:10:34
Autor: Sqeeb
radio na moto
On Sun, 10 May 2009 20:01:33 +0200
"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote:

> Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h to
> chyba bajka?

A czego Ty chcesz słuchać przy 200km/h?
Przecież jedziesz wtedy szybciej niż napływające do Ciebie informacje :).

No zgadzam się.
 
Radio jest tak naprawdę potrzebne jak chcesz jechać ze stałą 110-130km/h (również przez wioski) i nie chcesz się nadziać na niespodziewane z krzaków.
A to jest do zrobienia, czego przykładu już na grupie mieliśmy.

A do czego jest mi radio już nie przewidzisz ;-)

I dalej moje pytanie z poprzedniego postu jest aktualne.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-13 23:57:00
Autor: Leszek Karlik
radio na moto
On Sun, 10 May 2009 20:01:33 +0200, Mystik <mystik@poprotection.pl> wrote:

[...]
Tylko wciąż pozostałby problem z nasłuchem. Cichy kask przy 200km/h to
chyba bajka?
A czego Ty chcesz słuchać przy 200km/h?

Plecaczka podczas jazdy na autobahnie? :-)

Przecież jedziesz wtedy szybciej niż napływające do Ciebie informacje :).
Radio jest tak naprawdę potrzebne jak chcesz jechać ze stałą 110-130km/h  (również przez wioski) i nie chcesz się nadziać na niespodziewane z  krzaków.

No i do omijania korków, CB to do omijania korków oczywiście. ;-)
[Zaraz...]

Mystik
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-05-06 08:32:00
Autor: vIrek
radio na moto
Witam
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtpqkm$skf$1inews.gazeta.pl...
mój pomysł na radio na moto, o ktorym wspomnialem ale nie rozwinałem to:

1. Johny II ASC w kufrze (ręczniaki raczej nie grzeszą poprawnością nadajniko-odbiorczą i choć Johny tez moze królem nie jest to ma przynajmniej trzy zalety - ASC, a wiec moge go schowac w kufrze i nie potrzeba mi gałkologii, jest stosunkowo niewielki jak na pełnowymiarowe radio oraz jest lepszy od każdego ręczniaka.
2. PTT z BT np. taki http://www.cbcaraudio.pl/p/pl/513/bt+adaptor+bpa-100+g.html
3. jako, ze używam Nolana to zestaw N-Com Basic Kit + bluetooth kit
4. co do anteny - jeszcze nie zadecydowałem w którą strone iść

brak kabli, przyzwoite radio i to co mnie interesuje - czyli #19 w kasku w połączeniu z muzyką z mp3 po kablu

ps. głosność - regulowana bezposrednio w kasku dzięki N-Com

Ponieważ testuję/używam już chyba czwarte rozwiązanie CB na moto to mam parę przemyśleń.
W ręczniaku (Intek SY101, jakoś tak) zamontowanym na kierownicy wkurzała niewygodna regulacja głośności i zasięgu, ale poza tym spisywał się bardzo dobrze. http://www.ropczyce.itl.pl/moto/kierownica.jpg Wszystko było wpięte (CB, telefon, nawigacja) do centralki interkomu i podpięte kabelkami do kasku. Poza niewygodną regulacją CB i wyglądem kierownicy nie zanotowałem negatywów.

Później wymyśliłem, stacjonarne CB - Johnson II ASC i przeniesienie cełego sterowania na kierownice (konsolka sterująca CB i radiem od Valkyrii Interstate). CB umocowane w metalowej skrzyneczce pod tylnym bagażnikiem i też włączone do centralki (Autocom 300 duo coś tam.)
Wszystko było fajnie, udało mi się przenieść całe sterowanie na kierownicę, nawet w miejscu akumulatora zamocowałem radio samochodowe i sterowanie kanałami i głośnością też przeniosłem do konsolki na kierownicę (akumulator znalazł się przed tylnym kołem, za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego). Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu ze sprzęganiem przy włączeniu nadawania w CB i zamiast poradzić się kogoś (teraz wiem, że wystarczyło wlutować odpowiedni kondensator jak najbliżej CB) zrezygnowałem ze stacjonarnego CB i wróciłem do ręczniaka.

Kolejna odsłona to wersja bezkabelkowa. Zestaw Scala Rider Q2 + ręczniak Inteka + BT100 + przerobiona Jabra i telefon po blutucie. Niby wszystko działało. Nawet jako bonus było radio FM w Rider Q2, ale ta mnogość ładowarek i przyciskologia, zanim się to wszystko powłączało - osłabiała. Sprzedałem całe rozwiązanie koledze (mówi, że jest zadowolony).

Obecnie mam:
CB radio dedykowane do moto JMCB2003, Omnia jako telefon i nawigacja, centralka Autocoma, żeby to wszystko połączyć. Właściwie to gdyby nie telefon, to można by zrezygnować z Autocoma bo JMCB2003 ma też wbudowany intercom i można podłączyć dodatkowe źródło dźwięku stereo.

Reasumując:
Kabelki aż tak bardzo nie przeszkadzają bo i tak schodząc z moto zdejmuję kask.
Ważna jest pewność i bezproblemowość działania, bez ingerencji kierownika (np. jak dzwoni telefon to automatycznie wycisza się radio i CB) nie trzeba myśleć o naładowaniu słuchwki czy modułu BT.
Nie da się uniknąć gałkologii przy CB radiu bo będzie potrzeba zmiany kanału czy regulacji głośności, kwestia tylko jak to zrobić, żeby było najwygodniej.

Pozdrawiam
--
vIrek
VTX1800 __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4054 (20090505) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2009-05-05 18:48:28
Autor: robert
radio na moto

Użytkownik "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtp94a$8bb$1news.onet.pl...
> Witam,
>
> Poszukuje najlepszego systemu CB na moją nową bemę.
> Wpadło mi w oko http://www.cb-radio.info.pl/produkt/rid,496,rel,typy.html
> Czy ktoś testował? A może znacie coś lepszego?

Zalożyłem podobny zestaw na V stroma z Alanem 42 , antena lepsza jest bezmasowa - ja mam Sirio GL -27 .

Generalnie zestaw sprawdza się tylko do 70 - 80 km/h , powyżej odbiór jest mocno zakłócany przez szum powietrza opływającego kask i praktycznie niezrozumiały .

Podstawą jest więc dobra szyba odcinająca Cię od wiatru , cichy kask i raczej nie słuchawki z tego zestawu ( też takie mam - nie sprawdzają się ) , powinny być raczej douszne , odcinające lepiej hałas zewnętrzny . Ja takich na razie nie spotkałem , szukam .

Dobry gadżet antymiśkowy .

Trzeba jeździć zgodnie z przepisami.

--


Data: 2009-05-05 18:49:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
radio na moto
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:



Trzeba jeździć zgodnie z przepisami.

komentarz godny onet.pl


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-05 19:38:56
Autor: gildor
radio na moto
Kuba (aka cita) pisze:
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:
Trzeba jeździć zgodnie z przepisami.

komentarz godny onet.pl

nie, Darka Mroza

--
- gildor
9'99

Data: 2009-05-05 21:23:47
Autor: doomin13
radio na moto


Użytkownik "Jacek Śliwicki" <geotyp@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gtporu$bo6$1atlantis.news.neostrada.pl...


Generalnie zestaw sprawdza się tylko do 70 - 80 km/h , powyżej odbiór jest mocno zakłócany przez szum powietrza opływającego kask i praktycznie niezrozumiały .

eee to wystarczy, on szybciej nie jezdzi :)
chyba ze autostrada ale wtedy jest tak skoncentrowany by mu moto nie poszlo na kolo ze nie odwraca sobie uwagi cb-radiem

doomin13
smc 660

radio na moto

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona