rafi - bankowosc premium, r-dealer

Data: 2011-02-19 12:24:08
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
zawracaja mi glowe z rafiego, zeby zmienic sobie konto z darmowego na
premium - wtedy bede mial dostep do r-dealera.

1. nie moge znalezc notowan, po jakich w r-dealerze moglbym kupowac
EUR - moze sie ktos podzielic przykladowym notowaniem z jakiegos dnia
dla kwoty rzedu kilkuste euro?
chcialbym porownac to z notowaniami walutomatu, cinkciarza itpp.

2. za bankowosc premium rafi sobie winszuje calkiem ladnie:
"Opłata miesięczna za prowadzenie konta (4) 0,00 PLN lub 9,99 PLN (gdy wyst±pi przynajmniej jedna z opcji
uprawniaj±cych do obniżenia opłaty)
49,99 PLN w pozostałych przypadkach"

no i zastanowily mnie warunki, ktore obnizaja oplate:
"Wpływ na Konto Osobiste Klienta w kwocie min. 5 000 PLN lub 8 000
PLN(2)"

albo jest nieprecyzyjne sformulwoane, albo wystarczy zonglowac
przykladowym 1kpln miedzy rafi a innym bankiem, zeby narobic tego
obrotu 8kpln - jesli sie myle, to niech mnie ktos wyprostuje
poprosze...

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-02-19 12:30:16
Autor: Sinus
Cyb <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):
[...]

Dokładnie tak. Ja raz w miesi±cu wysyłam rano I sesj± do nich przelew na 8k, w
tym samym dniu odsyłam i kwalifikuje się to jak wpływ zwalniaj±cy z opłaty.

Konto bardzo fajne, wszystko za free. Nawet wypłaty kart± na poczcie z tr±bk±.

--
Sinus

Data: 2011-02-19 14:46:24
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
On Sat, 19 Feb 2011 12:30:16 +0000 (UTC), "Sinus "
<sinus1.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

a to trzeba na raz 8kpln? czy mozna nop. 8 x 1kpln

przy okazji - moglbys sprawdzic w r-dealerze, jaka byla cena sprzedazy
euro w piatek?

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-02-19 15:31:32
Autor: xbartx
Dnia Sat, 19 Feb 2011 14:46:24 +0100, Cyb napisał(a):

a to trzeba na raz 8kpln? czy mozna nop. 8 x 1kpln

To musi być suma wpłat z całego miesiąca więc, możesz jak Ci tam wygodnie i jeżeli się wyrobisz to i 100 pln możesz wpłacać he he.

przy okazji - moglbys sprawdzic w r-dealerze, jaka byla cena sprzedazy
euro w piatek?

Były na grupie pytania o r-dealera ale nikt chyba tego nie ma. Znając Rajfiego może to wyglądać raczej średnio i lepiej wyjdzie jak się zmieni kasę przez walutomat/cinkciarz etc. Chyba się zbiorę w sobie i otworzę r-
dealera aby zapodać na grupie jakieś info w końcu.

Data: 2011-02-19 17:46:16
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
On Sat, 19 Feb 2011 15:31:32 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

a to trzeba na raz 8kpln? czy mozna nop. 8 x 1kpln

To musi być suma wpłat z całego miesi±ca więc, możesz jak Ci tam wygodnie i jeżeli się wyrobisz to i 100 pln możesz wpłacać he he.

raczej chodzilo mi o to ze nie zawsze w danej chwili mam na raz 8kpln
w wolnym obrocie, wiec moze moglaby zajsc potrzeba podzielenia tego na
np. 2 czesci - na wiecej nie ma sie co szczypac, bo czlowiek sfiksuje
z pilnowaniem terminow i przelewow.
teraz loguje sie ze 3 razy w miesiacu i starczy

przy okazji - moglbys sprawdzic w r-dealerze, jaka byla cena sprzedazy
euro w piatek?

Były na grupie pytania o r-dealera ale nikt chyba tego nie ma. Znaj±c Rajfiego może to wygl±dać raczej ¶rednio i lepiej wyjdzie jak się zmieni kasę przez walutomat/cinkciarz etc. Chyba się zbiorę w sobie i otworzę r-
dealera aby zapodać na grupie jakie¶ info w końcu.

no wlasnie zdziwilo mnie, ze nigdzie nie widze przykladowych notowan -
gdyby dawali zblizony kurs do foreksowego, to moglaby to dla mnie byc
ciekawa alternatywa wzgledem walutomatu czy cinkciarza, bo wszystko
robione onlne i od reki, nie trezba sprawdzac, czekac itp.
no i wieksza pewnosc, bo walutomat czy cinkciarz dzis jest a jutro
moze zniknac akurat w momencie, gdy wysle pln a jescze nie dostalem
euraskow...

pozdrawiam,
Cyb

Data: 2011-02-19 09:04:46
Autor: Tomek z Wawy
rafi - bankowosc premium, r-dealer
Też pytałem o r-dealera i nic się nie dowiedziałem, ale skoro
wystarczy im przelać 8k z innego swojego konta to może ja się po¶więcę
i założę w tym tygodniu. Tylko czy na pewno może to być wpływ z innego
konta tej samej osoby w innym banku?

Data: 2011-02-19 18:16:23
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
On Sat, 19 Feb 2011 09:04:46 -0800 (PST), Tomek z Wawy
<tomek_z_wawy@tlen.pl> wrote:

[...]

zadzwon na infolinie - mi powiedzieli ze nie ma sprawy, moze byc w x
przelewach i po chwili moze wychodzic, byle w sumie na miesiac
nastukal sie obrot 8kpln.

ale co do notowan, to poprosil o telefon w poniedzialek, poniewaz on
nie jest w stanie udzielic konkretnych odpowiedzi a w poniedzialek
beda osoby od r-dealera

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-02-19 19:59:34
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sat, 19 Feb 2011 09:04:46 -0800 (PST), Tomek z Wawy napisał(a):

Tylko czy na pewno może to być wpływ z innego
konta tej samej osoby w innym banku?

 Tak.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-20 23:38:04
Autor: Ra
W dniu 2011-02-19 18:04, Tomek z Wawy pisze:
[...]
przelewam z ebgz i działa, nawet nie brałem ichniego druku do przelewu pensji

Data: 2011-02-19 19:47:42
Autor: Ra
W dniu 2011-02-19 16:31, xbartx pisze:
[...]

j w sumie mam ale jeszcze nie używałem, generalnie wygląda to jak na foreksie z tym że spready są dużo większe AFAIR

Data: 2011-02-19 20:50:45
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
On Sat, 19 Feb 2011 19:47:42 +0100, Ra
<tikiriki.wytinijto@poczta.onet.pl> wrote:

j w sumie mam ale jeszcze nie używałem, generalnie wygl±da to jak na foreksie z tym że spready s± dużo większe AFAIR

a mozesz podac jakies notowanie biezace lub z np. piatku?

mnie interesuje euro.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-02-20 23:30:22
Autor: Ra
W dniu 2011-02-19 20:50, Cyb pisze:
[...]

chwilowo zapomniałem jak się tam zalogować :o
a że już po 22 więc w tym banku już nic nie da się z tym zrobić

Data: 2011-02-19 16:14:54
Autor: Andrzej Kubiak
rafi - bankowosc premium, r-dealer
Dnia Sat, 19 Feb 2011 14:46:24 +0100, Cyb napisał(a):

a to trzeba na raz 8kpln? czy mozna nop. 8 x 1kpln
 Możesz nawet 20x400.

AK

Data: 2011-02-19 15:33:17
Autor: xbartx
rafi - bankowosc premium, r-dealer
Dnia Sat, 19 Feb 2011 12:30:16 +0000, Sinus  napisaĹ‚(a):

Dokładnie tak. Ja raz w miesiącu wysyłam rano I sesją do nich przelew na
8k, w tym samym dniu odsyłam i kwalifikuje się to jak wpływ zwalniający
z opłaty.

A najlepsze jest to, że pierwsza sesja w Rajfim jest księgowana o 9.00 także w najlepszym przypadku można puścić kasę z Aliora o 8.20, no powiedzmy 8:19 i już za te 40 kilka minut mieć kasę w Rajfi - prawie jak SORBNET tudzież bluecash he he.

Data: 2011-02-19 18:43:25
Autor: Piotr Gralak
xbartx napisał(a):

[...]

he???
moze to 3 sesja z dnia poprzedniego?
nie ma takiej fizycznej mozliwosci, aby I sesja byla ksiegowana o 9.
KIR udostepnia ja bankom do odbioru o 10:30.

PG

Data: 2011-02-20 08:21:49
Autor: xbartx
Dnia Sat, 19 Feb 2011 18:43:25 +0100, Piotr Gralak napisał(a):

he???
moze to 3 sesja z dnia poprzedniego?
nie ma takiej fizycznej mozliwosci, aby I sesja byla ksiegowana o 9. KIR
udostepnia ja bankom do odbioru o 10:30.

Mam wrażenie, że kiedyś już taki przelew zrobiłem i mnie to nawet chwilę zastanowiło. Sprawdzę przy okazji jeszcze raz.

Data: 2011-02-19 18:09:59
Autor: Kamil Jońca
Cyb <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> writes:

zawracaja mi glowe z rafiego, zeby zmienic sobie konto z darmowego na
premium - wtedy bede mial dostep do r-dealera.

Ja zacz±łem się przygl±dać rajfiemu, ale ... czy dalej ich bankowo¶ć
internetowa to owo flaschowe guano?
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Spokojnie... To tylko prowokacja.

Data: 2011-02-19 18:20:26
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
On Sat, 19 Feb 2011 18:09:59 +0100, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil
Jońca) wrote:

[...]

dalej jest we flash.
tyle ze czy takie guaono to raczej nie - ot chcieli byc nowoczesni i
pewne rzeczy zrobic po swojemu i inaczej niz rynek - nie wiem czy to
lepiej czy gorzej, ale na pewno inaczej niz wszyscy.

jakos mimo flashblocka spokojnie moge uzywac ich systemu, jeden klik
zalatwia sprawe.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-02-20 08:20:52
Autor: xbartx
rafi - bankowosc premium, r-dealer
Dnia Sat, 19 Feb 2011 18:09:59 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Ja zacząłem się przyglądać rajfiemu, ale ... czy dalej ich bankowość
internetowa to owo flaschowe guano?

Jest to dalej flash ale już nie takie guano. Można sobie zainstalować aplikację w Adobe-Air - R-quick się to zwie i powiem, że działa to naprawdę szybko, jest przejrzyste i wygodne. Zainstalowało się bez problemu pod Linuksem i działa jak trzeba. Podobno aplikacja na ajfona jest niezła, ale nie mam, więc mówię co słyszałem/czytałem, jak zrobią na androida to wtedy mogę coś więcej powiedzieć. Ogólnie Rafji roztacza wizję klienta zamożnego, wyjątkowego bla bla ble ble i jak to powiedziała Pani mojej koleżance z pracy - "My dla takich ludzi co zarabiają 3k pln miesięcznie, to za bardzo nic nie mamy". Jednak przelanie tych 8k trudne nie jest a dostajemy naprawdę full pakiet usług z osobistym doradcą włącznie i stajemy się zamożni by default he he. No i można jeszcze się tak dowartościować, że konto bez wymaganych wpływów kosztuje albo 9,99 albo 49,99, więc przyjmijmy do rozważań większą kwotę, więc jeżeli przelejmy te 8k to zarabiamy miesięcznie 49,99 ;) --

Data: 2011-02-20 09:59:11
Autor: neoniusz
rafi - bankowosc premium, r-dealer
W dniu 11-02-20 09:20, xbartx pisze:
OgĂłlnie Rafji roztacza wizjÄ™ klienta zamoĹĽnego, wyjÄ…tkowego bla bla ble

Warto bylo zalozyc premium jak byla ta promocja ostatnio. Zwrocili mi 150zl za zakupy w almie, zawsze to cos ;)

Data: 2011-02-20 10:43:43
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
On Sun, 20 Feb 2011 08:20:52 +0000 (UTC), xbartx <bart@hashzero.net>
wrote:

Dnia Sat, 19 Feb 2011 18:09:59 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Podobno aplikacja na ajfona jest niezła, ale nie mam, więc mówię co słyszałem/czytałem, jak zrobi± na androida to wtedy mogę co¶ więcej powiedzieć.

ja mam ta ich aplikacje na symbiana - jakas starsza wersje bo
instalowalem z rok temu, ale w sumie dziala dobrze i podstawowe
funkcjonalnosci obslugi konta faktycznie mozna z poziomu telefonu
robic

Ogólnie Rafji roztacza wizję klienta zamożnego, wyj±tkowego bla bla ble ble i jak to powiedziała Pani mojej koleżance z pracy - "My dla takich ludzi co zarabiaj± 3k pln miesięcznie, to za bardzo nic nie mamy". Jednak przelanie tych 8k trudne nie jest a dostajemy naprawdę full pakiet usług z osobistym doradc± wł±cznie i stajemy się zamożni by default he he.

heh, w sumie to raczej glownie marketing i nic wiecej - dla mnie
premium mialoby sens, jesli kursy w r-dealerze beda zadowalajace. w
przeciwnym wypadku reszta to mocny marketing w celu podkrecenia ego
klienta, zeby mogl sie dobrze czuc i chwalic znajmoym, ze ma
osobistego doradce (ale nie korzystac z jego uslug).

w sumie ciekawe moga byc jesczez te bankomaty bezprowizyje na calym
swiecie, jesli ktos duzo podrozuje (ale i tak zamozni placa za
wszystko kredytowkami :)

rozbawila mnie jedna z korzysci:
"Każdy Klient Raiffeisen Premium Banking ma do dyspozycji jedyny w
Polsce nieoprocentowany kredyt w rachunku do wysoko¶ci 1 000 zł.ę

niewatpliwie czowiek zamozny, co to zarabia ostro powzyej 3kpln,
potrzebuje kredytu w wysokosci 1kpln

a inna korzysc:
"W pakiecie Premium zapewniamy opiekę indywidualnego Doradcy, który
będzie Twoim przewodnikiem po ¶wiecie finansów."

zastanawia mnie - ilu tez klientow przypada na jednego doradce? kilka
setek czy kilka tysiecy?

pozdrawiam,
Cyb

Data: 2011-02-20 15:28:01
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Sun, 20 Feb 2011 10:43:43 +0100, Cyb napisał(a):

[...]

 Mieć 1000 i nie mieć 1000 to razem 2000 ;)
 Ale chyba nie jest tak różowo, AFAIR jest jaka¶ prowizja za przyznanie lub
co¶ jeszcze.

zastanawia mnie - ilu tez klientow przypada na jednego doradce? kilka
setek czy kilka tysiecy?

 Większo¶ć zapewne nie wie, że ma doradcę, albo nie truje d*, więc może tak
być bez przeszkód :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-20 19:09:22
Autor: Eric
[...]

Jak u mnie wygladala proba dostania dostepu do R-Dealera opisze ponizej. W efekcie zaczalem korzystac z cinkciarz.pl i kursy sa naprawde dobre. Tylko to nie bank, a wiec jest drobne ryzyko...

w sumie ciekawe moga byc jesczez te bankomaty bezprowizyje na calym
swiecie, jesli ktos duzo podrozuje (ale i tak zamozni placa za
wszystko kredytowkami :)

To akurat jest od dawna w mBanku, kursy niezle. Nie to co takie Millennium, ktore kosi chyba 2% za kazda transakcje w obcej walucie (takze jesli to waluta rozliczeniowa karty). W Raiffeisen Premium jeszcze nie mialem okazji skorzystac z karty za granica.

niewatpliwie czowiek zamozny, co to zarabia ostro powzyej 3kpln,
potrzebuje kredytu w wysokosci 1kpln

To nie chodzi o kredyt w wysokosci 1000. Kredytu dostajesz tyle na ile wydasz sie im wiarygodny (zgodnie z ich tabela daja od 3000 do 60000), tylko jak masz saldo od 0 do -1000 to ten kredyt nie procentuje. I to samo jeszcze przy saldzie miedzy 40000 a 60000 choc wtedy pewnie licza caly czas od 40000.

zastanawia mnie - ilu tez klientow przypada na jednego doradce? kilka
setek czy kilka tysiecy?

Nie wiem ilu, ale wlasnie probujac aktywowac sobie R-Dealera mialem nastepujaca przygode. Poszedlem do nie "mojego" oddzialu podchodze do okienka a tam slysze, ze klientow Premium obsluguja tylko doradcy, a ci od klientow "nie Premium" nie nadaja dostepu do R-Dealera. Ale doradcy w tym oddziale byli zajeci (bo obowiazuje u nich umawianie sie na godzine), wiec kazali mi czekac 15 minut, bo zaraz mial ktorys z doradcow byc wolny. Po pol godziny czekania zrezygnowalem z R-Dealera i opuscilem oddzial.

Data: 2011-02-20 11:39:42
Autor: Tomek z Wawy
On 20 Lut, 20:09, " Eric" <bad_eric.SKA...@gazeta.pl> wrote:

[...]

To ja pieprze tak± obsługę Premium. Swoj± drog± potrafisz człowieka
zniechęcić :)

Data: 2011-02-20 20:54:45
Autor: Cyb
rafi - bankowosc premium, r-dealer
On Sun, 20 Feb 2011 11:39:42 -0800 (PST), Tomek z Wawy
<tomek_z_wawy@tlen.pl> wrote:

[...]

o sytuacjach, ze klient ma przerypane gdy jego doradca zachoruje lub
pojdzie na urlop (czesto trezba czekac az doradca wroci do pracy) to
ja wiem z innych bankow, ale zaskoczyla mnie informacja, ze klientow
premium obsluguja tylko doradcy - ciekawe czy tylko w kwesti r-dealera
czy tez wszystkich pozostalych spraw.

w sumie przez rok od wziecia kredytu w rafim do oddzialu musialem udac
sie raz, w celu zlikwidowania tego cudenka masterclass class&club i
wziecia sobie innej, tanszej karty oraz podpisania aneksu na zmiane
waluty splaty kredytu.
wszystko inne jak dotad dawalo sie zalatwic telefonicznie i listownie.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-02-21 14:30:29
Autor: jan kowalski
rafi - bankowosc premium, r-dealer
Przykładowo z dnia dzisiejszego, skup 3,9650 sprzedaż 3,8850 czyli spread 8gr.

Dla porównania zwykła tabela dla hipotecznych Raiffeisena z dzi¶ ma 24gr spreadu.

Ale porównaj to z dzisiejszymi kursami z cinkciarz.pl (spread 1,1gr) i
internetowykantor.pl (spread 3gr).

Nie podaję walutomatu, bo tam trzeba doliczyć prowizję 0,2% do kwoty transakcji.

Tak więc co¶ za co¶ - bank to jednak bank (większa cena i większe
bezpieczeństwo), a kantor internetowy to tylko kantor (mniejsza cena, ale i
bezpieczeństwo mniejsze).

Data: 2011-02-22 07:37:34
Autor: xbartx
Dnia Mon, 21 Feb 2011 14:30:29 +0000, jan kowalski napisał(a):

Nie podaję walutomatu, bo tam trzeba doliczyć prowizję 0,2% do kwoty
transakcji.

A czemu? Podajesz spread walutomatu i dodajesz, ĹĽe doliczajÄ… 0,2% prowizji. W czym tu problem?

--
xbartx

rafi - bankowosc premium, r-dealer