raiffeisen kredytowka - zniklo transkacje?

Data: 2010-04-30 10:37:24
Autor: Cyb
raiffeisen kredytowka - zniklo transkacje?
zalozylem sobie kredytowke raiffeisena, bo musialem.
loguje sie do ich systemu i mam problem - nigdzie nie widze 2
transkacji, tzn. przykladowo zalozmy ze limit jest 5kpln, tansakcji
natluklem na 2kpln.
w systemie widze ze saldo mam 200zl, ale dostepnego limitu juz tylko
3kpln (czyli gdzies musi byc te 1800pln).
sprawdzam w historii transkacji - sa te na 200pln
sprawdzam biezace blokady - jest 1000 zl.

tylko gdzie sie podzialo 800zl?
takie transakcje byly i ja o nich wiem, tylko  ich rwa mac nigdzie nie
ma w systemie (wczesniej byly w biezacych blokadach, ale stamtad
znikly i teraz nie ma ich nigdzie, nawet w odrzuconych).

i teraz pytania:
1. gdzie szukac tych 800zl teraz? moze kiedys sie pojawia w hisotrii
operacji, ale na razie ich nie widac nigdzie
2. chcac robic splate calkowita ile mam splacic? tyle co wyswietla
salda, czyli 200zl, czy tyle ile ja wiem ze bylo transkacji, czyli
2kpln?
3. czy rafi przelewy wewnetrzne ma online? bo przychodzace ksieguje z
opoznieniem 1 dzien (wczoraj przed poludniem wyslalem z mbank kase,
wiec po poludniu powinna byc, a zaksiegowano mi ja dopiero dzis).

pozdrawiam,
Cyb

Data: 2010-04-30 10:49:26
Autor: MarekZ
raiffeisen kredytowka - zniklo transkacje?
Uzytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:8u4lt55rovsti3afn8hdmmfe98tigjkll9@4ax.com...

i teraz pytania:
1. gdzie szukac tych 800zl teraz? moze kiedys sie pojawia w hisotrii
operacji, ale na razie ich nie widac nigdzie

Pojawia sie w historii. Najprawdopodobniej dzis.

2. chcac robic splate calkowita ile mam splacic? tyle co wyswietla
salda, czyli 200zl, czy tyle ile ja wiem ze bylo transkacji, czyli
2kpln?

Tyle ile jest na wyciagu, który mozesz sobie wyswietlic. A jak chcesz splacic karte "na zero", lacznie z transakcjami z biezacego okresu, to tyle ile wiesz, ze bylo transakcji.

3. czy rafi przelewy wewnetrzne ma online? bo przychodzace ksieguje z
opoznieniem 1 dzien (wczoraj przed poludniem wyslalem z mbank kase,
wiec po poludniu powinna byc, a zaksiegowano mi ja dopiero dzis).

Przychodzace ksieguje takze on-line i jest to obecnie jeden z najlepszych on-line na rynku jesli chodzi o I oraz II sesje. Zapewne z mBanku wyslales trzecim Elixirem.  Trzeci Elixir jest niestety ksiegowany nastepnego dnia roboczego.

Data: 2010-04-30 20:08:58
Autor: Cyb
On Fri, 30 Apr 2010 10:49:26 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

fakt, pojawilo sie dzis w historii.
tylko wkurzajace jest takie cos, gdy nie pamieta sie transakcji, a nie
mozna sprawdzic bo czesc transakcji jest w niebycie i nigdzie sie nie
wyswietla - po to chyba jest system komputerowego podgladu, zeby nie
trezba nosic ze soba slipow i je podliczac...
nota bene wlasnie sprawdzilem i "znikly" transkacje z biezacyh blokad
a nie pojawily sie w historii.. czyli ten typ tak ma, ale to starsznie
glupie takie znikanie transakcji (podobie jak glupie jest robienie
systemu bankowego we flashu :)

[...]

wyciagu jesczez nie ma, bo karta ma raptem 10 dni wszystkiego.
musze sprawdzic jaki jest grace period dla tej karty club&costam, bo w
systemie jest info ze splata ma byc ostatniego dnia miesiaca (sadzilem
ze grace period dla niej to max 31 dni).

[...]

no to dziwne, bo jak pisalem przelew wysylalem z mbanku przed
poludniem, czyli przed 12ta - powinno zlapac sie na druga sesje
spokojnie, szczegolnie ze gdy sprawdzam tak wysylane przelewy to po
16tej jest juz w banku docelowym. no chyba ze mbank mial jakies
czkniecie tego dnia  i wystawil dopiero na 3 sesje.
zobacze jak pozniej bedzie sie dzialo, na razie wyglada to podejrzanie
:)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-30 20:27:13
Autor: MarekZ
Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3k6mt5tb5vd0g3f8elg0b653ibf46temi5@4ax.com...

[...]

A pole "dostępne środki" to pies?

[...]

Chyba w każdym banku jest pewien poślizg między zniknięciem z blokad a pojawieniem się na liście. W BRE i w BPH na pewno jest, a to chyba najlepsze systemy pod tym względem.

[...]

Pole "okres rozliczeniowy" oznacza datę generowania wyciągu a nie datę wymaganej spłaty i tam może się pojawić "ostatni dzień miesiąca". Następnie jest do 28 dni na spłatę. Więc grace-period dla niej w szczególnym przypadku (dni świąteczne) może wynosić nawet do 60 dni.

no to dziwne, bo jak pisalem przelew wysylalem z mbanku przed
poludniem, czyli przed 12ta - powinno zlapac sie na druga sesje

W mBanku II sesja jest do 10:00. Taki niestety urok BRE.

[...]

Podejrzanie to przede wszystkim wyglądają fantazje, że przelew wysłany z mBanku około 12:00 masz na rachunku o 16:00, podczas gdy III sesja w KIR kończy się po 17:00.  ;-)

Oczywistym wyjątkiem jest tu rzecz jasna Multi, bo to wtedy nie idzie przez KIR.

Data: 2010-04-30 21:47:04
Autor: Cyb
On Fri, 30 Apr 2010 20:27:13 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

pole dostepne srodki niewiele mowi o transakcjach :)
ale fakt ze mowi o calkowitym zadluzeniu ( o ile zalozymy ze
"znikniete" transacje ZAWSZE sa w tym uwzgledniane,
jak dla mnie nie jest to pewne po tym, gdy nie widze nigdzie jakiejs
transkacji).

Chyba w każdym banku jest pewien poślizg między zniknięciem z blokad a pojawieniem się na liście. W BRE i w BPH na pewno jest, a to chyba najlepsze systemy pod tym względem.

a jakie to opznienie? licozne w minutach, godzinach czy dniach?
(oczywiscie mowimy o srodku dnia roboczego, a nie dniach wolnych).

[...]

zebym dobrze zrozumial, ew. wypostuj moj tok myslenia - unikalem
kredytowek, wiec mam luki wiedzowe w ich uzywaniu - splacajac
kredytowki w miare na biezaco nie zwracalem specjalnego uwagi na
terminy, bo majac grace period rzedu 52 dni wiem, ze jak splacam 1
dnia kazdego meisiaca cale biezace zadluzenie, zawsze sie mieszcze w
terminie GP :)

wracajac do rafiego: wyciag bedzie sie generowal ostatniego dnia
miesiaca i bedzie on za dany miesiac, natomiast na splate bede mial
czas OD MOMENTU WYGERENOWANIA WYCIAGU 28 dni?
czyli gp wychodzi jako suma dni w miesiacu +28 dni na splate (+ew
poslizgi wynikajace ze swiat).

w sumie dzis 30ty i wyciag sie nie wygenerowal, to moze wygeneruje sie
dopiero w dniu 31 maja i wtedy jednorazowo GP wyjdzie nawet dluzszy :)

[...]

przyznaje racje - przelew nadany przed 12ta idzie 3 sesja KIR:

"05:55 - I sesja KIR
09:55 - II sesja KIR
13:25 - III sesja KIR
16:55 - IV sesja KIR (wyłącznie przelewy do ZUS)"

tyle ze jakos tak moi kontrahenci dziekowali mi po 16tej za przeslana
kase, ktora wysylalem przed poludniem (fakt ze nie robilem testow,
tyle co z normalnego uzytkowania i placenia naleznosci mi wychodzilo).

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-30 22:56:39
Autor: MarekZ
Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c1cmt5dh4d9bik1tqgc4k27et3k7021dfu@4ax.com...

a jakie to opznienie? licozne w minutach, godzinach czy dniach?
(oczywiscie mowimy o srodku dnia roboczego, a nie dniach wolnych).

W minutach lub godzinach.

[...]

Hehehe, 30 kwietnia jeszcze trwa. Wyciąg się wygeneruje po zakończeniu dzisiejszego dnia. Przez te wolne dni być może będzie widoczny w necie dopiero 4-5 maja. Na każdym wyciągu będzie data, do której trzeba spłacić zadłużenie, aby nie było odsetek (choć tu nietrudno policzyć, że będzie to 28 maja) oraz kwota jaką trzeba spłacić. Jak jakiejś transakcji nie będzie na wyciągu (bo się jeszcze nie zdążyła rozliczyć) to jej spłacać nie trzeba, nawet jeśli się jest świadomym, że się ją wykonało, wtedy dla tej konkretnej transakcji g-p się wydłuży o miesiąc.

Data: 2010-05-04 09:06:21
Autor: Cyb
On Fri, 30 Apr 2010 22:56:39 +0200, "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

miales racje - dzis pojawil sie wyciag i splata na 28 maja.

ale zaciekawilo mnie cos innego - pojawila sie "Opłata za
ubezpieczenie spłaty zadłużenia".
czy z tego ubezpieczenia da sie zrezygnowac?
jesli tak to jak? w systemie internetowym nie widze nigdzie opcji do
wylaczenia tego ubezpieczenia...

pozdarwiam,
Cyb

raiffeisen kredytowka - zniklo transkacje?