raiffi kradnie?

Data: 2011-05-09 11:19:27
Autor: neoniusz
raiffi kradnie?
25 kwietnia, czyli w poniedzialek wielkanocny wrzucilem sobie bluecashem 800zl na moje konto "premium". Pieniadze od razu pojawily sie na koncie, wiec poszedlem do bankomatu i wybralem 500zl. Gdyby tych pieniedzy nie bylo, to nie moglbym ich wybrac, prawda? (nie mam tam zadnego dostepnego limitu).
No wiec tak. Dzis patrze na historie rachunku, a tam z dzisiejsza data "odsetki od limitu zadluzenia" -0,31PLN. Mysle sobie, o co chodzi? Infolinia po 15 minutach rozmowy ustalila, ze srodki z BC zostaly zaksiegowane 26 kwietnia a 25 kwietnia przez akcje z bankomatem powstalo saldo -500zl, bo 25 to swieto, ale bank udostepnil mi w swojej dobroci te srodki juz wtedy. Nie wazne, ze mialem te pieniadze na koncie i nie, nie bylo to "saldo" tylko "dostepne srodki". Mieli racje, ze pobrali odsetki?

Data: 2011-05-09 11:27:43
Autor: MarekZ
raiffi kradnie?

Reklamacja zapewne zostałaby uznana. Należałoby się powołać na asymetryczne traktowanie wpłat (z datą księgowania) i wypłat (z datą operacji). Składałem kilkukrotnie reklamacje o podobnym charakterze i za każdym razem były one uznawane.

Data: 2011-05-09 03:13:34
Autor: JaMyszka
raiffi kradnie?
On 9 Maj, 11:27, "MarekZ"  wrote:
[...]

Całkiem możliwe, że system nie widzi tych pieniędzy (wpłaty), bo
odsetki nalicza od dnia następnego. To zawsze było problemem, gdy
jednego dnia był wpływ na konto i tego samego dnia jego wypłata.
Pamiętam w PKO (jeszcze nie SA), jak wykłócałam, się z kierowniczką o
wypłatę $ - bo w PKO już były, a na moim koncie jeszcze nie.
Jeżeli wypłata jest mniejsza od wpływów, to tego nie zauważymy, że
lecą już ujemne odsetki.
Ha! w db zrobiłam to samo - zobaczymy.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2011-05-09 12:20:44
Autor: MarekZ
raiffi kradnie?
Użytkownik "JaMyszka" <fatamorgana.w@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fdb17d0b-e26f-44ce-a6c4-95dfe6689c0c@r20g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

Skoro system udostępnia środki w saldzie dostępnym, to je widzi. Problem wynika raczej z zaimplementowanego algorytmu naliczającego odsetki.

Data: 2011-05-09 06:24:14
Autor: JaMyszka
raiffi kradnie?
On 9 Maj, 12:20, "MarekZ"  wrote:
> [...]
Skoro system udostępnia środki w saldzie dostępnym, to je widzi. Problem
wynika raczej z zaimplementowanego algorytmu naliczającego odsetki.

Ty i ja mówimy o jednym i tym samym. Tylko Ty bardziej bankowo:)
Chodzi o to, że odsetki od kwot wypłaconych, naliczane są z dniem
wypłaty. Natomiast od kwot wpłaconych - dopiero następnego dnia. I
jeżeli na koncie jest tylko ta wpłacona kwota, a wypłata jest tej
samej wysokości - to system traktuje to jako odsetki ujemne i tym
samym powiększa je do wysokości oprocentowania debetu.
Fajnie, że to teraz można reklamować. Bo kiedyś to ni hu-hu.
Ale, żeby reklamować, to musi być naliczenie za ten konkretny dzień..
Bo w naliczeniu miesięcznym oprocentowania konta ginie ten jednodniowy
"debet".

Data: 2011-05-09 15:40:32
Autor: MarekZ
raiffi kradnie?
Użytkownik "JaMyszka" <fatamorgana.w@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ef6a165c-daa5-4c2e-9036-1712aa28acb8@w21g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Jeżeli ma się rozum, można sobie policzyć ile powinno być pobranych/dopisanych odsetek. Ja reklamowałem takie przypadki właśnie na takiej zasadzie: miałem niezgodność, ustalałem jak to zostało policzone, pisałem w reklamacji na czym polega nieprawidłowość i oddawali ile trzeba. Przerobiłem to w ING, w Raifffeisen, W Mille, w Multibanku, w BPH. Banki próbują 'skręcić' jakieś drobne dla siebie częściej niż się powszechnie uważa, choć nie jest to celowe działanie, tylko tak im nieudolnie algorytmy popisali. A zdarzają się i błędy na korzyść klienta, i to kwotowo znaczne. Też to przerobiłem w powyższych bankach, za wyjątkiem Mille.

raiffi kradnie?