raifi - bałagan w transakcjach

Data: 2012-10-02 20:44:41
Autor: Ra
raifi - bałagan w transakcjach
Mało używam, kiedyś się zdziwiłem widząc w najnowszej historii jakieś transakcji z sodexo. Potem sobie przypomniałem że faktycznie tydzień wcześniej kupowałem kanapkę. Myślałem że to przez paypass takie opóźnienie
Teraz chciałem używać raifiego jako główne konto ale widzę właśnie szereg transakcji z karty gdzie data transakcji i data księgowania to dziś czyli 02/10 a transakcje są sprzed tygodnia. W blokadach mam 19 transakcji, 1 jeszcze brakuje
To zgodne z prawem ? Co będzie jak bedę chciał reklamować zakup

Data: 2012-10-02 22:15:12
Autor: wromek
raifi - ba³agan w transakcjach
Ma³o u¿ywam, kiedy¶ siê zdziwi³em widz±c w najnowszej historii jakie¶ transakcji z sodexo. Potem sobie przypomnia³em ¿e faktycznie tydzieñ wcze¶niej kupowa³em kanapkê. My¶la³em ¿e to przez paypass takie opó¼nienie
Teraz chcia³em u¿ywaæ raifiego jako g³ówne konto ale widzê w³a¶nie szereg transakcji z karty gdzie data transakcji i data ksiêgowania to dzi¶ czyli 02/10 a transakcje s± sprzed tygodnia. W blokadach mam 19 transakcji, 1 jeszcze brakuje
To zgodne z prawem ? Co bêdzie jak bedê chcia³ reklamowaæ zakup

Z tego, co zauwa¿y³em u siebie (w innym banku), to transakcje paypassem przychodz± trochê pó¼niej ni¿ normalne z pinem. Nie ma nawet blokady a od razu przychodzi obci±¿enie.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-10-02 22:50:42
Autor: Ra
raifi - ba�agan w transakcjach
W dniu 2012-10-02 21:15, wromek pisze:

Z tego, co zauwa�y�em u siebie (w innym banku), to transakcje paypassem
przychodz� troch� p�niej ni� normalne z pinem. Nie ma nawet blokady a od
razu przychodzi obci��enie.

te dzisiejsze to nie paypass, 10 transakcji wszystkie z 1 datą właśnie chciałem sobie jakieś budżetowanie robić
i tak to siÄ™ nie da

ps sorry pochrzaniłem chyba kodowanie

Data: 2012-10-02 23:43:19
Autor: neoniusz
On 02.10.2012 21:44, Ra wrote:
Mało używam, kiedyś się zdziwiłem widząc w najnowszej historii jakieś

W raiffim to w ogole jakis niezly burdel. Jak nie mam w ostatnim dniu miesiaca pieniedzy na koncie to nie pobiera mi oplaty za karte :) Zdarzylo mi sie to dwa razy. Dziwne. W innych miesiacach jak mialem odpowiednia kwote to pobralo.

Data: 2012-10-03 00:11:50
Autor: MM
Użytkownik "Ra" <ra@niema.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k4fd24$hp6$1news.task.gda.pl...
Mało używam, kiedyś się zdziwiłem widząc w najnowszej historii jakieś transakcji z sodexo. Potem sobie przypomniałem że faktycznie tydzień wcześniej kupowałem kanapkę. Myślałem że to przez paypass takie opóźnienie

Pod koniec maja płaciłem za paliwo w Auchan, rozliczenie przyszło po tygodniu. Wtedy było tłumaczenie, że akceptant karty wysłał info o transkacjach z opóźnieniem.

W zeszłym tygodniu nic bym nie zauważył, gdyby nie powstał debet. Facet na infolinii coś tam mówił ale tak aby nic nie powiedzieć. Pytał tylko czy transakcje były paypassem. Była jedna z dwóch podejrzanych (tego samego dnia) a obie zaksięgowano z takim samym opóźnieniem. Godzinę po tamtej rozmowie dostałem sms z informacją o debecie i nr telefonu do kontaktu w tej sprawie. Panienka nie miała wiele do powiedzenia poza czymś w rodzaju "ale co ja mogę? przecież ja tu jestem nikim".

Coś jest na rzeczy, ale Raifusie się nie przyznają. Zlikwidowałem kartę, zamknę i cały rachunek "wiśniowy". Szkoda, nawet nieźle to wyglądało ale nie znoszę takiego "biznesowego" podejścia, które nakazuje robić z klienta durnia.

Data: 2012-10-03 01:50:48
Autor: Animka
W dniu 2012-10-02 21:44, Ra pisze:
[...]
dziÅ› czyli 02/10 a transakcje sÄ… sprzed tygodnia. W blokadach mam 19
transakcji, 1 jeszcze brakuje
To zgodne z prawem ? Co będzie jak bedę chciał reklamować zakup

To teraz masz nauczke i nie płac tam kartą. Tak jak ja mam nauczkę i nie placę już karta na stacji Orlen. Tam też pieniadze (opłaty kartami) przetrzymują długo. No i jeszcze PKO niegdy się nie spieszy, szczególnie jak pobierzesz w ich bankomacie, a konto masz w innym banku. Ja już unikam.

--
animka

Data: 2012-10-03 18:53:56
Autor: Adam P³aszczyca
raifi - bałagan w transakcjach
Dnia Wed, 03 Oct 2012 01:50:48 +0200, Animka napisa³(a):

To teraz masz nauczke i nie p³ac tam kart±. Tak jak ja mam nauczkê i nie placê ju¿ karta na stacji Orlen. Tam te¿ pieniadze (op³aty kartami) przetrzymuj± d³ugo. No i jeszcze PKO niegdy siê nie spieszy, szczególnie jak pobierzesz w ich bankomacie, a konto masz w innym banku. Ja ju¿ unikam.

Znaczy masz pretensje o to, ¿e przez kilka dni masz darmowy kredyt? :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2012-10-06 08:40:14
Autor: Chris94
raifi - bałagan w transakcjach
Dnia Wed, 3 Oct 2012 18:53:56 +0200, Adam P³aszczyca napisa³(a):

[...]

Gdyby to by³ kredyt, to by by³o nawet ca³kiem niez³e. Ale bank potem
ksiêguje operacjê ze wsteczn± dat± i nie tylko nie ma kredytu, ale nawet
mo¿e wyj¶æ niedozwolony debet!
Ale obawiam siê ¿e opisana tutaj przypad³o¶æ dotyczy nie tylko Raifiego,
ale tak¿e innych banków i dotyczy raczej p³atno¶ci kartami
wypuk³ymi/paypass/paywave. Ja ten efekt mam te¿ w mBanku, od czasu gdy
zacz±³em u¿ywaæ ich karty bezstykowej.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-10-03 07:20:01
Autor: xbartx
Dnia Tue, 02 Oct 2012 20:44:41 +0100, Ra napisał(a):

Co będzie jak bedę chciał reklamować zakup

Jak będziesz chciał reklamować zakup to i tak musisz poczekać aż go zaksięgują a nie muszą tego robić od razu i mają na to 30 albo i nawet 60 dni jak nie lepiej (zobacz w regulaminie może coś jest).
Rajfi zawsze miał dziwne podejście do www, ten wieczny flesz nafaszerowany na www reklamami jak dobra kasza skwarkami ;) Teraz się zalogowałem na konto i lista kont - reklamy, lista kart - reklamy także dalej nie klikałem. W Rajfim to jak już to ewentualnie jakaś kk no i wisienki jak się pojawią, nic poza tym.

--
xbartx

Data: 2012-10-05 18:12:27
Autor: Ra
W dniu 2012-10-03 08:20, xbartx pisze:
[...]

tak to rozumiem chodzi o to że zmieniają datę transakcji i jest zawsze równa dacie księgowania
Jak pójdę do sklepu bo np zgubiłem paragon i będę się sugerował datą transakcji żeby wydali mi kopię paragonu to oczywiście nie znajdą tej transakcji
Infolinia potwierdziła że to nowy porządek od 01/10

Data: 2012-10-05 21:50:32
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Ra" <ra@niema.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k4n18n$312$1news.task.gda.pl...
[...]

miałem u nich rachunek i nawet próbowałem cos z nimi korespondować, ale jak dostałem serie pism z których wynika że maja podwóją księgowość, to uciekłem czym prędzej.
sprawa wyszła jak pobrali odsetki od debetu. niewielkie, szkoda gadać, ale zacząłem drążyć temat i się dowiedziałem, że miałem debet - wyciągi ze strony czy historia transakcji które przedstawiałem ich nie przekonywały - ICH system mówił im że miałem debet. Koniec. Kropka.
dość sprawnie poszło zamykanie konta.
polecam bardzo dokładnie zapoznać się z ichnim system księgowania, bo można się niemile rozczarować IMO. najgorsze jednak jest to, że nikt z banku, z kim się próbowałem kontaktować nie potrafił mi tego objaśnić - to mnie przeraziło...

pozdrawiam

raifi - bałagan w transakcjach