rama meska a damska

Data: 2011-03-17 15:15:43
Autor: Titus Atomicus
rama meska a damska
Witam,
Czy w praktyce rama typu damka jest mniej wytrzymala niz rama meska (w przypadku tego samego modelu roweru)?
TA

Data: 2011-03-17 08:33:31
Autor: Quantum Loyalty
rama meska a damska
On 17 Mar, 07:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Czy w praktyce rama typu damka jest mniej wytrzymala niz rama meska (w
przypadku tego samego modelu roweru)?

Tak sobie mysle ze gdyby byla bardziej wytrzymala to rowery wyczynowe
mialyby wlasnie taka rame. Choc pewnie mozna zrobic to tak ze
wytrzymalosc bedzie ta sama a waga wieksza... Tak czy inaczej damka
jest jakims tam kompromisem :)

yeti

Data: 2011-03-18 01:04:07
Autor: tadek
rama meska a damska
On 17 Mar, 15:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Czy w praktyce rama typu damka jest mniej wytrzymala niz rama meska (w
przypadku tego samego modelu roweru)?
TA

damska jest mniej sztywna

Data: 2011-03-18 15:35:33
Autor: Titus Atomicus
rama meska a damska
In article <343400f1-59bf-4432-bb73-0ae055dea0c7@r3g2000yqh.googlegroups.com>,
 tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> Witam,
> Czy w praktyce rama typu damka jest mniej wytrzymala niz rama meska (w

damska jest mniej sztywna

Qrde. No przeciez wiadomo. Tylko, ze jak ta mniejsza sztywnosc sie objawia w praktyce?
W turystyce rowerowej z sakwami.

TA

Data: 2011-03-18 16:10:27
Autor: Fabian
rama meska a damska
W dniu 18.03.2011 15:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Jak w ka¿dej innej. Wiêksze straty energii. Dodatkowo pewnie "ciekawe"
efekty typu "telepanie" siê baga¿u. Na nie równym terenie pewnie wpada w
wibracje.

Nie mia³e¶ nigdy negatywnych odczuæ z powodu ¼le zamocowanego baga¿u,
albo przy du¿ym ciê¿arze baga¿u nie czu³e¶ jak rama pracuje i nie jest
sztywna?

Fabian.

Data: 2011-03-18 15:52:40
Autor: kml
rama meska a damska

Uzytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:343400f1-59bf-4432-bb73-0ae055dea0c7r3g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Czy klasyczna rama MTB z inna geomteria i nieco obnizonym przekrokiem i sprzedawana jako damska tez jest mniej sztywna?

http://endurorider.pl
16/03/11 nie kupuj "roweru" z supermarketu

Data: 2011-03-18 16:07:00
Autor: Fabian
rama meska a damska
W dniu 18.03.2011 15:52, kml pisze:

[...]

Przy pedałowaniu na stojąco jest pewnie sztywniejsza, za to siodełko
będzie się bardziej gibało. W damce jeżeli są 2 rury to obie są tak jak
by dolne, mocowanie górne tylnego trójkąta do rury podsiodłowej jest
dużo wyżej.

Fabian.

Data: 2011-03-18 16:32:44
Autor: kml
rama meska a damska

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilvsem$ept$1inews.gazeta.pl...

[...]

W przypadku ramy o której pisałem nie uważam, ze da się wyłapać jakiekolwiek różnice (np scott contessa i podobne) Klasyczna damka czyli góra i dolna rura ramy bardzo blisko siebie już prędzej. Chodziło mi o to, że damka damce nie równa i kategoryczne osądzanie bez żadnych konkretów mija się z celem.

Data: 2011-03-19 19:31:34
Autor: Andrzej W.
rama meska a damska
W dniu 2011-03-18 09:04, tadek pisze:
On 17 Mar, 15:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

damska jest mniej sztywna

Ja lubiÄ™ ramy jednorurowe, nie wiem czy o takich akurat mowa.
Muszę potwierdzić potrafi to wpaść w rezonans, u mnie to tak przy ok. 40
km/h i pełnych sakwach. Myślę, że to jednak głównie wina kiepskiego
bagażnika.

--
Pozdrawiam,
Andrzej