rama meska a damska

Data: 2011-03-18 01:04:07
Autor: tadek
rama meska a damska
On 17 Mar, 15:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Czy w praktyce rama typu damka jest mniej wytrzymala niz rama meska (w
przypadku tego samego modelu roweru)?
TA

damska jest mniej sztywna

Data: 2011-03-18 15:35:33
Autor: Titus Atomicus
rama meska a damska
In article <343400f1-59bf-4432-bb73-0ae055dea0c7@r3g2000yqh.googlegroups.com>,
 tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> Witam,
> Czy w praktyce rama typu damka jest mniej wytrzymala niz rama meska (w

damska jest mniej sztywna

Qrde. No przeciez wiadomo. Tylko, ze jak ta mniejsza sztywnosc sie objawia w praktyce?
W turystyce rowerowej z sakwami.

TA

Data: 2011-03-18 16:10:27
Autor: Fabian
rama meska a damska
W dniu 18.03.2011 15:35, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Jak w ka¿dej innej. Wiêksze straty energii. Dodatkowo pewnie "ciekawe"
efekty typu "telepanie" siê baga¿u. Na nie równym terenie pewnie wpada w
wibracje.

Nie mia³e¶ nigdy negatywnych odczuæ z powodu ¼le zamocowanego baga¿u,
albo przy du¿ym ciê¿arze baga¿u nie czu³e¶ jak rama pracuje i nie jest
sztywna?

Fabian.

Data: 2011-03-18 15:52:40
Autor: kml
rama meska a damska

Uzytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:343400f1-59bf-4432-bb73-0ae055dea0c7r3g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Czy klasyczna rama MTB z inna geomteria i nieco obnizonym przekrokiem i sprzedawana jako damska tez jest mniej sztywna?

http://endurorider.pl
16/03/11 nie kupuj "roweru" z supermarketu

Data: 2011-03-18 16:07:00
Autor: Fabian
rama meska a damska
W dniu 18.03.2011 15:52, kml pisze:

[...]

Przy pedałowaniu na stojąco jest pewnie sztywniejsza, za to siodełko
będzie się bardziej gibało. W damce jeżeli są 2 rury to obie są tak jak
by dolne, mocowanie górne tylnego trójkąta do rury podsiodłowej jest
dużo wyżej.

Fabian.

Data: 2011-03-18 16:32:44
Autor: kml
rama meska a damska

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ilvsem$ept$1inews.gazeta.pl...

[...]

W przypadku ramy o której pisałem nie uważam, ze da się wyłapać jakiekolwiek różnice (np scott contessa i podobne) Klasyczna damka czyli góra i dolna rura ramy bardzo blisko siebie już prędzej. Chodziło mi o to, że damka damce nie równa i kategoryczne osądzanie bez żadnych konkretów mija się z celem.

Data: 2011-03-19 19:31:34
Autor: Andrzej W.
rama meska a damska
W dniu 2011-03-18 09:04, tadek pisze:
On 17 Mar, 15:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

damska jest mniej sztywna

Ja lubiÄ™ ramy jednorurowe, nie wiem czy o takich akurat mowa.
Muszę potwierdzić potrafi to wpaść w rezonans, u mnie to tak przy ok. 40
km/h i pełnych sakwach. Myślę, że to jednak głównie wina kiepskiego
bagażnika.

--
Pozdrawiam,
Andrzej