raty równe dnbnord algorytm

Data: 2009-12-15 10:28:00
Autor: zloty
raty równe dnbnord algorytm
Witam

Czy ktos moze orientuje sie jaki jest algorytm naliczania czesci
kapitalowej i odsetkowej w przypadku rat rownych.

Dostalem wlasnie nowy harmonogram splaty. I oczywiscie raty sa rowne
ale patrzac tylko na jedna czesc np odsetkowa, to ona nie maleje stale
co miesiac ale dokladnie w drugie racie maleje o 1 w kolejnej rosnie o
80 w nastepnej spada o 30, rosnie o 20 nastepnie spada o 15 i nie moge
znalezsc w tym zadnej logiki.

Wiem ze banki glownie stasuja metode annuitetową , ale w tym wypadku
to się nie sprawdza. Jakie sa inne metody. Ewentualnie czy ktos mial
doczynienia z ratami stalymi w tym banku.

Dodatkowo w metodzie annuitetowej rata wychodzi nizsza.

Pozdrawiam
Zloty

Data: 2009-12-16 09:44:29
Autor: Tomek
[...]

  Chodzi o to że w symulacjach zaklada sie ze miesiac ma 30 dni, natomiast w rzeczywistych ratach masz przeliczone na konkretna ilosc dni - czasem jest to 29 a czasem nawet 32 w zaleznosci od miesiaca ( 32 moze wystapic jesli splata wypada w sobote albo niedziele to przekladana jest na poniedzialek czyli +1 +2 dni )

Data: 2009-12-16 02:23:41
Autor: zloty
On Dec 16, 9:44 am, "Tomek" <tomm...@SPAMinteria.pl> wrote:
> [...]

splata wypada w sobote albo niedziele to przekladana jest na poniedzialek

Wg regulaminu splata raty ma nastepowac w 5 dniu miesiaca lub jezeli
to jest dzien wolny to ostatni dzien roboczy poprzedzajacy dzien
wolny. wg kalendarza dopiero w kwietniu (zamiast 5 bedzie 2)  w
pozostale dni to sa dni pracujace.

Gdzie moge znalezsc wzor na liczenie z uwzglednieniem liczby dni w
miesiacu.

Data: 2009-12-16 11:31:58
Autor: MarekZ
Użytkownik "zloty" <zlotyx@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6d94c314-8e8c-4b11-82de-c48102beb1bf@g31g2000vbr.googlegroups.com...

Gdzie moge znalezsc wzor na liczenie z uwzglednieniem liczby dni w
miesiacu.

Nigdzie. Przecież to by musiała być gigantyczna ilość wzorów - osobny dla każdego dnia startu kredytu i jego długości.

Data: 2009-12-17 03:28:51
Autor: zloty
On 16 Gru, 12:31, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "zloty" <zlo...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> [...]

Nigdzie. Przecież to by musiała być gigantyczna ilość wzorów - osobny dla
każdego dnia startu kredytu i jego długości.

W przyblizeniu juz wiem, bank do obliczenia odsetek bierze
oprocentowanie dzienne * liczba dni w miesiacu, tylko ze do okreslenia
oprocentowania dziennego przyjmuje ze rok ma 360 dni. Co powoduje ze
RRSO wzrasta o ok 0,05 %

Pomimo tego caly czas sa rozbieznosci ok 0,10 do 0,20 (ktore bank
tlumaczy zaokragleniami w systemie(tylko ze zaokraglenia sa do 0,01)

Data: 2009-12-17 13:31:05
Autor: MarekZ
Użytkownik "zloty" <zlotyx@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b71b2a36-ed52-4b56-8cd0-5e73743b1990@21g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

IMO jest to oszustwo ze strony banku nadające się do zgłoszenia do KNF.

raty równe dnbnord algorytm