Data: 2015-03-08 15:31:44 | |
Autor: tibam | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
Witam,
poprzedni właściciel jeździł kilka lat z małym uszkodzeniem lakieru. Bąbel rósł i rósł...pod to leciała woda (akurat miejsce pod uszczelką wiec długo wilgotno) Wczoraj postanowiłem to wyczyścić i okazało się ze wyleciała dziura na ok 1cm.... Dziura jest przez pierwszą blachę a potem jest jeszcze druga - woda gromadzila się pomiędzy przy okazji skorodowało troche nadkole od środka - na styku obu blach. Nie bardzo jak mam to wyczyścić w środku bo nie ma tam dojścia. Jak to w miarę trwale zrobić by korozja dalej się nie powiększała? Wydrapałem co się da i cały środek zalałem brunoxem. I co dalej? Wyszukałem w sieci: 1) zalać wypełniaczem: http://warsztat24.pl/product?productId=05020106/wypelniacz-epoksydowy-2k/ 2) żywica z watą - upchać do środka w miarę szczelnie i na to szpachla http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zywica-mata-lata-dziury-i4993814119.html http://allegro.pl/szpachlowka-uniwersalna-ranal-250g-polska-jakosc-i4999898545.html 3) może jakieś kleje do spawania na zimno: http://allegro.pl/cx-80-auto-weld-klej-do-metalu-spawanie-na-zimno-i5068341611.html Kto z Was to przerabiał lub zna się na tym i pomoże? Dzieki:-) |
|
Data: 2015-03-08 08:20:49 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu niedziela, 8 marca 2015 15:31:49 UTC+1 użytkownik tibam napisał:
Witam, Kup Fluidol w aerozolu i przez dziurę wypryskaj dokąd rurka wejdzie. Jak to jest dziura z zewnątrz to wklep trochę młotkiem obok dziury, daj łątkę z tkaniny szklanej. Przyklej na żywicę epoksydową. Klejenie z zachowaniem technologii klejenia a nie byle jak. Potem zaszpachluj, wyrównaj papierem ściernym i pomaluj. Na pewno przetrzesz się przy wyrównywaniu do gołej blachy, trzeba farbą podkładową blachę pomalować. Jak jest możliwość dokładnego spłukania wodą to gołą blachę przed malowaniem podkładem fosolem potraktuj. |
|
Data: 2015-03-08 18:12:38 | |
Autor: tibam | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
Kup Fluidol w aerozolu i przez dziurę wypryskaj dokąd rurka wejdzie. Jak to jest dziura z zewnątrz to wklep trochę młotkiem obok dziury, >daj łątkę z tkaniny szklanej. Przyklej na żywicę epoksydową. Klejenie z zachowaniem technologii klejenia a nie byle jak. Potem >zaszpachluj, wyrównaj papierem ściernym i pomaluj. Na pewno przetrzesz się przy wyrównywaniu do gołej blachy, trzeba farbą >podkładową blachę pomalować. Jak jest możliwość dokładnego spłukania wodą to gołą blachę przed malowaniem podkładem >fosolem .potraktuj. - rozumie, ze ten fluidol wpuścić do środka na brunoxa, którego napuściłem do środka, tak? - czy tą dziure powiększyć by można było łatwiej dojść do środka? - jak to mocno wklepać pod tą żywice - ile warstw maty dać? - czy jako farba podkładowa może być urekor s śnieżki - akurat takiego mam... - lakier w sprayu w moim kolorze już zamówiłem:-) - mam nadzieje, że to dobrze wyjdzie - co prawda nie jest to na zewnątrz auta bo trzeba drzwi otworzyć ale jakoś marnie to widze:-) Dzięki |
|
Data: 2015-03-08 10:37:15 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu niedziela, 8 marca 2015 18:13:05 UTC+1 użytkownik tibam napisał:
>Kup Fluidol w aerozolu i przez dziurę wypryskaj dokąd rurka wejdzie. Jak to >jest dziura z zewnątrz to wklep trochę młotkiem obok dziury, >daj łątkę z >tkaniny szklanej. Przyklej na żywicę epoksydową. Klejenie z zachowaniem >technologii klejenia a nie byle jak. Potem >zaszpachluj, wyrównaj papierem >ściernym i pomaluj. Na pewno przetrzesz się przy wyrównywaniu do gołej >blachy, trzeba farbą >podkładową blachę pomalować. Jak jest możliwość >dokładnego spłukania wodą to gołą blachę przed malowaniem podkładem > >fosolem .potraktuj. Teraz zalepił bym dziurę taśmą klejącą i poczekał do lata Epoksyd nie specjalnie lubi wilgoć i niskie temperatury. Fluidol też lubi jak jest ciepło bo jest rzadki i wnika we wszystkie szczeliny i zakamarki.. Jak mały ubytek to ze dwie warstwy cienkiej tkaniny. Jak wielkości dłoni to ze cztery. Tyle wklep żeby łatka z tkaniny nie wystawała Jak ją trochę przytrzesz przy szlifowaniu to nic się nie stanie. Jak za głęboko to więcej szpachlówki wejdzie. Sam oceń. |
|
Data: 2015-03-08 19:05:05 | |
Autor: tibam | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
Tyle wklep żeby łatka z tkaniny nie wystawała Jak ją trochę przytrzesz przy szlifowaniu to nic się nie stanie. Co od szlifowania - jakie gradacje papieru ściernego kupić. Dzieki:-) |
|
Data: 2015-03-08 11:57:54 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu niedziela, 8 marca 2015 19:05:07 UTC+1 użytkownik tibam napisał:
> Tyle wklep żeby łatka z tkaniny nie wystawała Jak ją trochę przytrzesz > przy szlifowaniu to nic się nie stanie. 150 z grubsza. Na gotowo 220 i 280. Dobrze jest szlifować na wodę, ale jak mały kawałek to na sucho też można Do epoksydów papier z węglika krzemu jest dobry. |
|
Data: 2015-03-08 20:12:04 | |
Autor: tibam | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
Co od szlifowania - jakie gradacje papieru ściernego kupić. 150 z grubsza. Na gotowo 220 i 280. Dobrze jest szlifować na wodę, ale jak mały kawałek to na sucho też można Do epoksydów papier z >węglika krzemu jest dobry. dobrze, że zapytalem bo mialem kupić od 400 do 1500 (akurat tylko takie ma sprzedawca, co ma reszte chemii..) Pozdrawiam |
|
Data: 2015-03-08 12:24:16 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu niedziela, 8 marca 2015 20:12:06 UTC+1 użytkownik tibam napisał:
>> Co od szlifowania - jakie gradacje papieru ściernego kupić. Nie twierdzę że 1500 się nie da. Tylko po co komu szlifowanie na prawie lustro. Na papierze 2000 były i pewno są, o ile ktoś jeszcze produkuje magnetofony, szlifowane głowice magnetofonowe. Jak będzie za bardzo gładkie to farba nie będzie się miała czego trzymać. W fabrykach całe nadwozia są topione w odrdzewiaczu fosforanowym między innymi dlatego żeby blacha nie była za gładka. Taka ciekawostka. Pierwszy raz fosforanowanie nadwozi zastosowano w Polsce przy produkcji Mikrusa. Robiono to tak dobrze że chodził mit że Mikrus ma nadwozie z duraluminium, bo nie rdzewiało. |
|
Data: 2015-03-08 21:29:32 | |
Autor: tibam | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
dzięki za wszystkie informacje - zrobię jak pisałeś;-)
Jeszcze niewiadome: - czy przed przyklejeniem łatki z włókna blache przemalować fosolem??? - czy powpychać też waty z żywicą do środka tej dziury??? - czy łate z wełny przed szpachlą czymś pomalować? - i potem szpachle też malować jakimś podkładem - czy na szpachle bezpośrednio dać lakier?? Pozdrawiam tibam |
|
Data: 2015-03-08 14:50:22 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu niedziela, 8 marca 2015 21:29:34 UTC+1 użytkownik tibam napisał:
dzięki za wszystkie informacje - zrobię jak pisałeś;-) Jak masz możliwość bardzo dobrego wymycia po fosolu to potraktowanie fosolem wskazane. |
|
Data: 2015-03-09 05:46:13 | |
Autor: uciu | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
Poskładałem wszystkie Twoje rady.
Popraw mnie gdzie coś jest nie tak lub gdzie coś zrobić więcej. 1. fluidol do otworu 2. wyczyścić miejsce papierem/szlifierką 3 przemalować fosolem, poczekać i zmyć go wodą 4. wklepać blache 5 łatka wata + żywica (do środka dziury też dać???) 6 przeszlifować wate 7 szpachla 8 przeszlifować szpachle i wokół niej przemalować metal fluidolem, ktory potem zmyć 9 podkład urekor na metal wokół szpachli 10 zmatowić lakier wokół 11 podkład akrylowy 12 lakier 13 klar Czy na wate/żywice coś dać przed szpachlą??? Czy coś w kolejności pozmieniać/dodać?? |
|
Data: 2015-03-09 07:33:50 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 13:46:15 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
Poskładałem wszystkie Twoje rady. Nie wata a tkanina. Pkt 8 fosol a nie fluidol. Istotne żeby to była żywica epoksydowa a nie poliestrowa. Składniki odmierzone z dużą dokładnością. Bardzo dokładne odtłuszczenie na każdym etapie laminowania. Zrób i pokaż zdjęcie jak to teraz wygląda. |
|
Data: 2015-03-09 07:56:21 | |
Autor: uciu | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
Data: 2015-03-08 18:18:09 | |
Autor: tibam | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
i jeszcze jedno...
na te łatki z żywicy kupić szpachlowke uniwersalną czy wykończeniową: http://allegro.pl/novol-szpachla-finish-wykonczeniowa-0-25-kg-i5071563768.html http://allegro.pl/novol-szpachla-uni-szpachlowka-uniwersalna-0-25kg-i5081133226.html Dzięki |
|
Data: 2015-03-08 16:40:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
Dnia Sun, 8 Mar 2015 15:31:44 +0100, tibam napisał(a):
Witam, Wyciąć nakoło, wspawać niezardzewiałe :) Kto z Was to przerabiał lub zna się na tym i pomoże? Tego typu mazidła które proponujesz raczej nie mają jakiejś wielkiej przewagi nad to co już zrobiłeś. Jeśli chodzi o rozpuszczanie rdzy w miejscach których nie da się zanurzyć w kwasie fosforowym, to są preparaty w żelu. Po tym trzeba to wyczyścić, wtrysnąć tam jakiś podkład antykorozyjny (pewnie może być i ten Brunox). Na koniec szpachlowanie i malowanie żeby jako tako wyglądało. Im staranniej to zrobisz, tym dłużej to nie wylezie, ale skoro to już przerdzewiało na wylot, to pewnie jedyne prawidłowe rozwiązanie to cięcie i wymiana. |
|
Data: 2015-03-08 08:54:13 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu niedziela, 8 marca 2015 16:40:12 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Sun, 8 Mar 2015 15:31:44 +0100, tibam napisał(a): Czasami nie warto spawać. Prawidłowo przeprowadzona naprawa laminatem szklano epoksydowym w wielu przypadkach wystarcza na całą dalszą żywotność samochodu. Przy spawaniu zawsze problemem jest w miejscach niedostępnych pomalowanie blachy od spodu. |
|
Data: 2015-03-08 17:19:24 | |
Autor: PiteR | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
na ** p.m.s ** tibam pisze tak:
Jak to w miarę trwale zrobić by korozja dalej się nie powiększała? Brunox jest dosyć drogi. Skoro zainwestowałeś w niego to i tak już dużo zrobiłeś. Raczej święty Boże nie pomoże jeśli chcwyciło tą drugą trudnodostępna blachę ale na kilka lat możesz to powstrzymać. Osobiscie jestem pod wrażeniem farby na rdzę v33 http://www.v33.pl/farby-do-metalu/gallery_files/site/4199/20236/20502.pdf Testuję ją od roku na błotnikach i na balustradzie balkonu. Małe dziury zaklejałem silikonem sanitarnym (tym śmierdzącym octem, nie mylić z budowlanym) tak jakbym szpachlował szpachlą. Nie wygladało to bezbłędnie ale jest bardzo skuteczne i tanie. Żywice i tkaniny zawsze odspajały sie od blachy po pewnym czasie. -- Piter golf mk2 a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach? |
|
Data: 2015-03-08 12:12:27 | |
Autor: kogutek444 | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
W dniu niedziela, 8 marca 2015 17:19:26 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
na ** p.m.s ** tibam pisze tak: Jak chwyciło w trudno dostępnym miejscu to fluidol pomaga On nie działa na tajemniczych zasadach jak super farby Po chamsku odcina dopływ tlenu Nie ma tlenu nie ma korozjo atmosferycznej. Jest odporny na wodę, nie pęka, nie odłazi płatami, jest doskonałym penetrantem, wypiera wilgoć. Dla fluidolu nieistotne że jest ognisko korozji. Wsiąknie w rdzę jak w bibułę. |
|
Data: 2015-03-09 20:46:31 | |
Autor: tibam | |
rdza, dziura i co z tym zrobić? | |
http://www.noxan.pl/antykorozja/farba-na-rdze-antykorozyjna.html tego ktoś używał?? Na forum mazdy same pozytywy (choć malo opinii) Skoro dają 10-15lat gwarancji na konstrukcje to powinno to być dobre rozwiązanie na rdze w aucie. Stosowal ktoś to? Pozdrawiam |