rdza, dziura i co z tym zrobić?

Data: 2015-03-08 16:40:10
Autor: Tomasz Pyra
rdza, dziura i co z tym zrobić?
Dnia Sun, 8 Mar 2015 15:31:44 +0100, tibam napisał(a):

Witam,

poprzedni właściciel jeździł kilka lat z małym uszkodzeniem lakieru.
Bąbel rósł i rósł...pod to leciała woda (akurat miejsce pod uszczelką wiec długo wilgotno)
Wczoraj postanowiłem to wyczyścić i okazało się ze wyleciała dziura na ok 1cm....
Dziura jest przez pierwszą blachę a potem jest jeszcze druga - woda gromadzila się pomiędzy
przy okazji skorodowało troche nadkole od środka - na styku obu blach.

Nie bardzo jak mam to wyczyścić w środku bo nie ma tam dojścia.

Jak to w miarę trwale zrobić by korozja dalej się nie powiększała?

Wyciąć nakoło, wspawać niezardzewiałe :)

Kto z Was to przerabiał lub zna się na tym i pomoże?

Tego typu mazidła które proponujesz raczej nie mają jakiejś wielkiej
przewagi nad to co już zrobiłeś.

Jeśli chodzi o rozpuszczanie rdzy w miejscach których nie da się zanurzyć w
kwasie fosforowym, to są preparaty w żelu.
Po tym trzeba to wyczyścić, wtrysnąć tam jakiś podkład antykorozyjny
(pewnie może być i ten Brunox).
Na koniec szpachlowanie i malowanie żeby jako tako wyglądało.

Im staranniej to zrobisz, tym dłużej to nie wylezie, ale skoro to już
przerdzewiało na wylot, to pewnie jedyne prawidłowe rozwiązanie to cięcie i
wymiana.

Data: 2015-03-08 08:54:13
Autor: kogutek444
rdza, dziura i co z tym zrobić?
W dniu niedziela, 8 marca 2015 16:40:12 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

Im staranniej to zrobisz, tym dłużej to nie wylezie, ale skoro to już
przerdzewiało na wylot, to pewnie jedyne prawidłowe rozwiązanie to cięcie i

Czasami nie warto spawać. Prawidłowo przeprowadzona naprawa laminatem szklano epoksydowym w wielu przypadkach wystarcza na całą dalszą żywotność samochodu. Przy spawaniu zawsze problemem jest w miejscach niedostępnych pomalowanie blachy od spodu.

rdza, dziura i co z tym zrobić?