reality shoł komisyjek śledczych...

Data: 2010-02-04 21:50:55
Autor: Paweł
reality shoł komisyjek śledczych...
witam,

wybaczcie moje amatorskie pytanie (jakoz iz znawca prawa nie jestem),
ale czy ta cala medialna szopka komisji sledczych jest w ogole legalna?
dlaczego przedstawiciele organu ustawodawczego wchodza w kompetencje
organow sadowniczych i zajmuja sie przesluchiwaniem osob?

z ustawy o komisji sledczej:

Art. 11.
1. Każda osoba wezwana przez komisję ma obowiązek stawić się
   w wyznaczonym terminie i zÅ‚ożyć zeznania.

Art. 11d.
1. Przed rozpoczęciem przesłuchania należy uprzedzić osobę wezwaną
   o odpowiedzialnoÅ›ci karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy
   i odebrać od niej przyrzeczenie; przyrzeczenia nie odbiera siÄ™,
   jeżeli zachodzÄ… okolicznoÅ›ci wymienione w art. 189 Kodeksu postÄ™powania
   karnego.

wtf?
zrobili sobie sadownictwo bis?

Data: 2010-02-04 15:19:22
Autor: witek
On 2/4/2010 2:50 PM, Paweł wrote:
[...]

bo tak sobie sejm uchwalił.
wolno im.

jak sobie sejm uchwali, ze do obowiazkow policji nalezy  grabienie lisci, to tak bedzie uchwalone.

Data: 2010-02-04 21:55:16
Autor: SDD
reality sho³ komisyjek ¶ledczych...

U¿ytkownik "Pawe³" <root@127.0.0.1> napisa³ w wiadomo¶ci news:hkfc0a$qsd$1achot.icm.edu.pl...

zrobili sobie sadownictwo bis?

No niby tak, ale z drugiej strony to jest lepsze, bo posiedzenia sadu nie da tak dokladnie transmitowane i nie mozna reklamowac lokalu gastronomicznego za ciezka kase wzieta do lapy ("Pedzacy Krolik") i tak dalej i tak dalej i tak dalej.
Komisje daja szersze mozliwosci niz sady :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-04 22:29:50
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości news:hkfc0a$qsd$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Jest legalne, tym nie mniej jest to wyraz tego, że stworzone przez Sejm prawo nie gwarantuje przestrzegania prawa i Posłowie muszą sami się tym zająć. To tak jakby Właściciel firmy zatrudniającej szereg parcowników latał po warsztacie iż a wszystkich wszystko robił. Niby da się, tylko czy ma to sens.

Data: 2010-02-05 10:53:02
Autor: Paweł
Robert Tomasik wrote:

[...]

czy wzywanie i przesluchiwanie swiadkow podpada pod "ustawodastwo" ?
w art. 95 aktualnie obowiazujacej ustawy zasadniczej, okreslone jest,
ze sejm i senat maj tylko wladze ustawodawcza (i zadna inna)
oraz uchwala ustawy (art. 120). przeciez to co pokazuja w telewizorni
to nie jest proces legislacyjny. moze trybunal powinien sie tym zajac?

Data: 2010-02-05 11:12:55
Autor: SDD
reality sho³ komisyjek ¶ledczych...

U¿ytkownik "Pawe³" <root@127.0.0.1> napisa³ w wiadomo¶ci news:hkgpu7$bl3$1atlantis.news.neostrada.pl...

czy wzywanie i przesluchiwanie swiadkow podpada pod "ustawodastwo" ?

No ale oni nie wzywaja jako sejm czy senat ale jako komisja.
Na tym caly wic polega. Masz jakis ciekawy produkt czy lokal do zareklamowania w TV, zglaszasz sie do komisji i placisz tylko polowe tego co bys zaplacil za czas reklamowy przed "Klanem" - a reklame masz we wszystkich stacjach!

Pozdrawiam
SDD

reality shoł komisyjek śledczych...