Data: 2009-10-20 23:59:10 | |
Autor: mariuszmo | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Może to głupie ale prawdę mówiąc do zmiany mojego recona solo air 2006 na rebe 2009 przekonał mnie tylko i wyłacznie kolor, nowa czarna z czerwonymi wstawkami reba idealnie pasowała mi do ramy. Nie wierzyłem w jakąś dużą poprawę działania ponieważ mój stary recon działał identycznie jak reba 2007 z tym, że pewne wartosci, które w rebie mozna było ustawić Recon miał ustawione fabrycznie ale w końcowym rachunku różnic prawie nie było.
Ale w ubiegły weekend przetestowalem rebe 2009 i stwierdzilem , że to już całkiem inny widelec jakby o klase lepszy, działanie bardziej płynne skok bardziej liniowy, więc te zmiany wewnatrz o których pisali to nie tylko marketing. I jeszcze jedno, można ustawić skok 120 i widelec akceptuje już nawet tarcze 200mm, osobiście mu tego nie zrobie bo uważam, że do takiego sprzetu wystarczy 185 max ale zawsze to wskazówka, że dzięki zmianom w koronie i goleniach dolnych widelec jest wytrzymalszy a to powoduje że śmiało mozna zakladać do lekiego roweru AM/Enduro |
|
Data: 2009-10-21 00:44:34 | |
Autor: kenubi | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
mariuszmo wrote:
Może to głupie ale prawdę mówiąc do zmiany mojego recona solo air 2006 na Noo mój Suntour XCR LO też przeszedł jakieś modyfikacje bo wszyscy pisali na forach rowerowych, że poniżej 15* zamarza olej i sztywnieje na drut [kartridż] a ja jeśdziłem juz w 3* i pięknie się uginał. uff |
|
Data: 2009-10-21 23:45:38 | |
Autor: Wojtek B | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hblcfb$res$1nemesis.news.neostrada.pl... Może to głupie ale prawdę mówiąc do zmiany mojego recona solo air 2006 na rebe 2009 przekonał mnie tylko i wyłacznie kolor, nowa czarna z czerwonymi wstawkami reba idealnie pasowała mi do ramy. Nie wierzyłem w jakąś dużą poprawę działania ponieważ mój stary recon działał identycznie jak reba 2007 z tym, że pewne wartosci, które w rebie mozna było ustawić Recon miał ustawione fabrycznie ale w końcowym rachunku różnic prawie nie było. Jaką wagą można go obciążyć. Czy da sie z nim jechać jak się ma ponad 100 kg wagi? -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4530 (20091021) __________ The message was checked by ESET Smart Security. http://www.eset.com |
|
Data: 2009-10-22 00:35:09 | |
Autor: mariuszmo | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Jaką wagą można go obciążyć.wprawdzie rozpiska ciśnień i wag jak w każdym chyba RS kończy się na tzw <90 kg ale nie ma nic w instrukcjach że to max waga . Ja mam obecnie prawie 90 i na sztywność nie narzekam |
|
Data: 2009-10-22 19:48:52 | |
Autor: Wojtek B | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hbo2fh$gn5$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ile go pompujesz? Jak pracuje? Czy nie dobija ? Jak długo już na nim jeździsz? -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4533 (20091022) __________ The message was checked by ESET Smart Security. http://www.eset.com |
|
Data: 2009-10-22 11:34:43 | |
Autor: Iras | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
On 22 Paź, 17:48, "Wojtek B" <pa...@polnet.cc> wrote:
Użytkownik "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomościnews:hbo2fh$gn5$1atlantis.news.neostrada.pl... u mnie wygląda to następująco 94 kg wagi + 120 psi - 115 psi |
|
Data: 2009-10-22 20:42:13 | |
Autor: Wojtek B | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
-- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc Użytkownik "Iras" <iras76@gmail.com> napisał w wiadomości news:0fbf8559-95ec-4f31-85e1-17acd8b6cf34r36g2000vbn.googlegroups.com... On 22 Paź, 17:48, "Wojtek B" <pa...@polnet.cc> wrote: Użytkownik "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomościnews:hbo2fh$gn5$1atlantis.news.neostrada.pl... u mnie wygląda to następująco I jest to zgodne z ich tabelką na naklejce? -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4534 (20091022) __________ The message was checked by ESET Smart Security. http://www.eset.com |
|
Data: 2009-10-30 07:15:31 | |
Autor: amrac | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Gdyby pompować tyle ile radzą to widelec byłby beton. Sam pompuje 15-20 psi mniej do każdej niż każą.
|
|
Data: 2009-10-30 08:16:43 | |
Autor: Wojtek B | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:hce0a5$i8p$1news.onet.pl... Gdyby pompować tyle ile radzą to widelec byłby beton. Sam pompuje 15-20 psi mniej do każdej niż każą. To znaczy że robisz to metodą prób? Jeśli tak to jak to sprawdzać. -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4556 (20091029) __________ The message was checked by ESET Smart Security. http://www.eset.com |
|
Data: 2009-10-30 01:45:22 | |
Autor: Rowerex | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
On 30 Paź, 08:16, "Wojtek B" <pa...@polnet.cc> wrote:
Użytkownik "amrac" <szyme...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:hce0a5$i8p$1news.onet.pl... Jak w instrukcji obsługi :) RS zaleca ugięcie wstępne 15-25% skoku. Doświadczenia sporej liczby osób wskazują, że najlepsze jest ustawienie 20-30%. Wielu ustawia skok na maksimum (115 stare modelu lub 120mm nowe modele) i stosuje ugięcie 30% Ja pompuje więcej do negatywnej niż do pozytywnej, przez to leciutko tracę na skoku, ale to dobrze bo ramę projektowałem do amortyzatora 80mm, a nie 100mm. Ciśnienia ustawiłem tak, by ugięcie wstępne po tym jak wsiądę na rower wynosiło ok 25mm - uzyskuję wtedy praktycznie "znamionową geometrię" ramy. Tak ogólnie to też jest zadowolony z Reby'09. Wcześniej przez chwilę miałem Ronina Magury, ale o tym nie ma co mówić (wtopa i oszukany egzemplarz). Jedno mi się w Rebie nie podoba, mianowicie blokada skoku i ten dziwny patent do zamocowania linki, który kiedyś był zintegrowany z koroną (dziura pod końcówkę pancerza), a teraz jest zaciskany na śrubie od goleni. Moim zdaniem jest to źle wykonane - raz, sprawia wrażenia że bardzo słabo się trzyma i będzie spadać, dwa, że źle prowadzi linkę, tzn. linka jest prowadzona za wysoko i trze o górną część rowka w kółeczku które ma obracać... Ale na razie i tak nie używam blokady, bo nie mam gdzie upchnąć pop- locka, muszę wymyśleć jakiś patent aby go zamontować na średnicy 31,8 tuz przy mostku. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-10-31 13:07:04 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Dnia 30.10.2009 09:45 użytkownik Rowerex napisał :
Jedno mi się w Rebie nie podoba, mianowicie blokada skoku i ten dziwny Z ocieraniem linki nie mam problemu. Przykręcane mocowanie pancerza faktycznie nie budzi zaufania, ale nigdy nie było z nim problemów, więc to pewnie tylko niepotrzebne obawy. Moim zdaniem jedyne na co trzeba uważać, to to żeby nie zniszczyć tej małej śrubki mocującej. Ale na razie i tak nie używam blokady, bo nie mam gdzie upchnąć pop- Co Ty tam masz za gadżeciarnię na kierze, że pushloc już nie wchodzi? :-) -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-10-31 05:34:11 | |
Autor: Rowerex | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
On 31 Paź, 13:07, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Co Ty tam masz za gadżeciarnię na kierze, że pushloc już nie wchodzi? :-) Nic na niej nie mam, bo prawie nic nie wejdzie :-) http://images48.fotosik.pl/116/ac0289bfbcd9f096.jpg Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-10-31 14:09:24 | |
Autor: Niewe | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Rowerex pisze:
Nic na niej nie mam, bo prawie nic nie wejdzie :-) O co chodzi z tymi rogami? |
|
Data: 2009-10-31 14:16:48 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Dnia 31.10.2009 13:34 użytkownik Rowerex napisał :
On 31 Paź, 13:07, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: Jeśli już musisz tak mieć, to wywal okienko od lewej manetki: http://miki.menek.one.pl/xtc/002-3.jpg -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-10-31 07:16:33 | |
Autor: Rowerex | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
On 31 Paź, 14:16, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 31.10.2009 13:34 użytkownik Rowerex napisał : Wiedziałem w ciemno, że to zaproponujesz :) Nie ma mowy, wskaźnik musi zostać, zresztą manetka w tym miejscu by mi przeszkadzała. Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patent umożliwiający montaż tuż przy mostku. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-10-31 16:23:07 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Dnia 31.10.2009 15:16 użytkownik Rowerex napisał :
On 31 Paź, 14:16, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: No ale po co Ci okienko lewej manetki? Z przednią przerzutką bardzo łatwo zorientować się, który mamy bieg, zwłaszcza jak się ma dwie tarcze. ;-) Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patent I tu widać przewagę pushloca, można go odkręcić od obejmy i coś kombinować. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-10-31 08:36:00 | |
Autor: Rowerex | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
On 31 Paź, 16:23, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
No ale po co Ci okienko lewej manetki? Z przednią przerzutką bardzo A niby jak? > Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patent Zwłaszcza cenową ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-10-31 18:09:15 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Dnia 31.10.2009 16:36 użytkownik Rowerex napisał :
On 31 Paź, 16:23, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: Na wyczucie, przecież chyba czujesz, że jedziesz na młynku/blacie? W ostateczności szybki rzut oka na korbę. Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patentI tu widać przewagę pushloca, można go odkręcić od obejmy i coś kombinować. Cenowej przewagi to on faktycznie nie ma. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-11-05 19:43:03 | |
Autor: Wojtek B | |
reba 2009 muszę pochwalić | |
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:279eeb6b-9837-4393-9b1e-a96cd9f317f7b15g2000yqd.googlegroups.com... On 30 Paź, 08:16, "Wojtek B" <pa...@polnet.cc> wrote: Użytkownik "amrac" <szyme...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:hce0a5$i8p$1news.onet.pl... Jak w instrukcji obsługi :) RS zaleca ugięcie wstępne 15-25% skoku. Doświadczenia sporej liczby osób wskazują, że najlepsze jest ustawienie 20-30%. Wielu ustawia skok na maksimum (115 stare modelu lub 120mm nowe modele) i stosuje ugięcie 30% Ja pompuje więcej do negatywnej niż do pozytywnej, przez to leciutko tracę na skoku, ale to dobrze bo ramę projektowałem do amortyzatora 80mm, a nie 100mm. Ciśnienia ustawiłem tak, by ugięcie wstępne po tym jak wsiądę na rower wynosiło ok 25mm - uzyskuję wtedy praktycznie "znamionową geometrię" ramy. Tak ogólnie to też jest zadowolony z Reby'09. Wcześniej przez chwilę miałem Ronina Magury, ale o tym nie ma co mówić (wtopa i oszukany egzemplarz). Jedno mi się w Rebie nie podoba, mianowicie blokada skoku i ten dziwny patent do zamocowania linki, który kiedyś był zintegrowany z koroną (dziura pod końcówkę pancerza), a teraz jest zaciskany na śrubie od goleni. Moim zdaniem jest to źle wykonane - raz, sprawia wrażenia że bardzo słabo się trzyma i będzie spadać, dwa, że źle prowadzi linkę, tzn. linka jest prowadzona za wysoko i trze o górną część rowka w kółeczku które ma obracać... Ale na razie i tak nie używam blokady, bo nie mam gdzie upchnąć pop- locka, muszę wymyśleć jakiś patent aby go zamontować na średnicy 31,8 tuz przy mostku. Pozdr- -Rowerex Jak czesto pompujecie powietrze to znaczy jak długo amorek trzyma ciśnienie. Nie chodzi mi o teorie ale praktycznie, jaki ubytek kwalifikuje do serwisu? -- - Pozdrawiam: Wojtek " paciak " B. pacia@polnet.cc __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4574 (20091104) __________ The message was checked by ESET Smart Security. http://www.eset.com |