reba 2009 muszę pochwalić

Data: 2009-10-20 23:59:10
Autor: mariuszmo
reba 2009 muszę pochwalić
Może to głupie ale prawdę mówiąc do zmiany mojego recona solo air 2006 na rebe 2009 przekonał mnie tylko i wyłacznie kolor, nowa czarna z czerwonymi wstawkami reba idealnie pasowała mi do ramy. Nie wierzyłem w jakąś dużą poprawę działania ponieważ mój stary recon działał identycznie jak reba 2007 z tym, że pewne wartosci, które w rebie mozna było ustawić Recon miał ustawione fabrycznie ale w końcowym rachunku różnic prawie nie było.

Ale w ubiegły weekend przetestowalem rebe 2009 i stwierdzilem , że to już całkiem inny widelec jakby o klase lepszy, działanie bardziej płynne skok bardziej liniowy, więc te zmiany wewnatrz o których pisali to nie tylko marketing. I jeszcze jedno, można ustawić skok 120 i widelec akceptuje już nawet tarcze 200mm, osobiście mu tego nie zrobie bo uważam, że do takiego sprzetu wystarczy 185 max ale zawsze to  wskazówka, że dzięki zmianom w koronie i goleniach dolnych widelec jest wytrzymalszy a to powoduje że śmiało mozna zakladać do lekiego roweru AM/Enduro

Data: 2009-10-21 00:44:34
Autor: kenubi
reba 2009 muszę pochwalić
mariuszmo wrote:

[...]

Noo mój Suntour XCR LO też przeszedł jakieś modyfikacje bo wszyscy pisali na forach rowerowych, że poniżej 15* zamarza olej i sztywnieje na drut [kartridż] a ja jeśdziłem juz w 3* i pięknie się uginał.
uff

Data: 2009-10-21 23:45:38
Autor: Wojtek B
reba 2009 muszę pochwalić

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hblcfb$res$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Jaką wagą można go obciążyć.
Czy da sie z nim jechać jak się ma ponad 100 kg wagi?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4530 (20091021) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-10-22 00:35:09
Autor: mariuszmo
reba 2009 muszę pochwalić

Jaką wagą można go obciążyć.
Czy da sie z nim jechać jak się ma ponad 100 kg wagi?

--
wprawdzie rozpiska ciśnień i wag jak w każdym chyba RS kończy się na tzw <90 kg ale nie ma nic w instrukcjach że to max waga . Ja mam obecnie prawie 90 i na sztywność nie narzekam

Data: 2009-10-22 19:48:52
Autor: Wojtek B
reba 2009 muszę pochwalić

Użytkownik "mariuszmo" <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał w wiadomości news:hbo2fh$gn5$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Ile go pompujesz?
Jak pracuje? Czy nie dobija ? Jak długo już na nim jeździsz?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4533 (20091022) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-10-22 11:34:43
Autor: Iras
reba 2009 muszę pochwalić

pa...@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4533 (20091022) __________

http://www.eset.com

u mnie wygląda to następująco
94 kg wagi + 120 psi - 115 psi

Data: 2009-10-22 20:42:13
Autor: Wojtek B
reba 2009 muszę pochwalić

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Użytkownik "Iras" <iras76@gmail.com> napisał w wiadomości news:0fbf8559-95ec-4f31-85e1-17acd8b6cf34r36g2000vbn.googlegroups.com...

> [...]
> prawie 90 i na sztywność nie narzekam

Ile go pompujesz?
Jak pracuje? Czy nie dobija ? Jak długo już na nim jeździsz?

I jest to zgodne z ich tabelką na naklejce?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4534 (20091022) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-10-30 07:15:31
Autor: amrac
reba 2009 muszę pochwalić
Gdyby pompować tyle ile radzą to widelec byłby beton. Sam pompuje 15-20 psi mniej do każdej niż każą.

Data: 2009-10-30 08:16:43
Autor: Wojtek B
reba 2009 muszę pochwalić

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:hce0a5$i8p$1news.onet.pl...
Gdyby pompować tyle ile radzą to widelec byłby beton. Sam pompuje 15-20 psi mniej do każdej niż każą.

To znaczy że robisz to metodą prób?
Jeśli tak to jak to sprawdzać.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4556 (20091029) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-10-30 01:45:22
Autor: Rowerex
reba 2009 muszę pochwalić
On 30 Paź, 08:16, "Wojtek B" <pa...@polnet.cc> wrote:
Użytkownik "amrac" <szyme...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:hce0a5$i8p$1news.onet.pl...

> Gdyby pompować tyle ile radzą to widelec byłby beton. Sam pompuje 15-20
> psi mniej do każdej niż każą.

To znaczy że robisz to metodą prób?
Jeśli tak to jak to sprawdzać.

Jak w instrukcji obsługi :)

RS zaleca ugięcie wstępne 15-25% skoku. Doświadczenia sporej liczby
osób wskazują, że najlepsze jest ustawienie 20-30%. Wielu ustawia skok
na maksimum (115 stare modelu lub 120mm nowe modele) i stosuje ugięcie
30%

Ja pompuje więcej do negatywnej niż do pozytywnej, przez to leciutko
tracę na skoku, ale to dobrze bo ramę projektowałem do amortyzatora
80mm, a nie 100mm. Ciśnienia ustawiłem tak, by ugięcie wstępne po tym
jak wsiądę na rower wynosiło ok 25mm - uzyskuję wtedy praktycznie
"znamionową geometrię" ramy.

Tak ogólnie to też jest zadowolony z Reby'09. Wcześniej przez chwilę
miałem Ronina Magury, ale o tym nie ma co mówić (wtopa i oszukany
egzemplarz).

Jedno mi się w Rebie nie podoba, mianowicie blokada skoku i ten dziwny
patent do zamocowania linki, który kiedyś był zintegrowany z koroną
(dziura pod końcówkę pancerza), a teraz jest zaciskany na śrubie od
goleni. Moim zdaniem jest to źle wykonane - raz, sprawia wrażenia że
bardzo słabo się trzyma i będzie spadać, dwa, że źle prowadzi linkę,
tzn. linka jest prowadzona za wysoko i trze o górną część rowka w
kółeczku które ma obracać...

Ale na razie i tak nie używam blokady, bo nie mam gdzie upchnąć pop-
locka, muszę wymyśleć jakiś patent aby go zamontować na średnicy 31,8
tuz przy mostku.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-31 13:07:04
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
reba 2009 muszę pochwalić
Dnia 30.10.2009 09:45 użytkownik Rowerex napisał :
[...]

Z ocieraniem linki nie mam problemu. Przykręcane mocowanie pancerza faktycznie nie budzi zaufania, ale nigdy nie było z nim problemów, więc to pewnie tylko niepotrzebne obawy. Moim zdaniem jedyne na co trzeba uważać, to to żeby nie zniszczyć tej małej śrubki mocującej.

Ale na razie i tak nie używam blokady, bo nie mam gdzie upchnąć pop-
locka, muszę wymyśleć jakiś patent aby go zamontować na średnicy 31,8
tuz przy mostku.

Co Ty tam masz za gadżeciarnię na kierze, że pushloc już nie wchodzi? :-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-31 05:34:11
Autor: Rowerex
reba 2009 muszę pochwalić
On 31 Paź, 13:07, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Co Ty tam masz za gadżeciarnię na kierze, że pushloc już nie wchodzi? :-)

Nic na niej nie mam, bo prawie nic nie wejdzie :-)

http://images48.fotosik.pl/116/ac0289bfbcd9f096.jpg

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-31 14:09:24
Autor: Niewe
reba 2009 muszę pochwalić
Rowerex pisze:
Nic na niej nie mam, bo prawie nic nie wejdzie :-)

http://images48.fotosik.pl/116/ac0289bfbcd9f096.jpg

O co chodzi z tymi rogami?

Data: 2009-10-31 14:16:48
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
reba 2009 muszę pochwalić
Dnia 31.10.2009 13:34 użytkownik Rowerex napisał :
[...]

Jeśli już musisz tak mieć, to wywal okienko od lewej manetki: http://miki.menek.one.pl/xtc/002-3.jpg

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-31 07:16:33
Autor: Rowerex
reba 2009 muszę pochwalić
On 31 Paź, 14:16, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

> Nic na niej nie mam, bo prawie nic nie wejdzie :-)

>http://images48.fotosik.pl/116/ac0289bfbcd9f096.jpg

Jeśli już musisz tak mieć, to wywal okienko od lewej manetki:http://miki.menek.one.pl/xtc/002-3.jpg

Wiedziałem w ciemno, że to zaproponujesz :) Nie ma mowy, wskaźnik musi
zostać, zresztą manetka w tym miejscu by mi przeszkadzała.
Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patent
umożliwiający montaż tuż przy mostku.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-31 16:23:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
reba 2009 muszę pochwalić
Dnia 31.10.2009 15:16 użytkownik Rowerex napisał :
[...]

No ale po co Ci okienko lewej manetki? Z przednią przerzutką bardzo łatwo zorientować się, który mamy bieg, zwłaszcza jak się ma dwie tarcze. ;-)

Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patent
umożliwiający montaż tuż przy mostku.

I tu widać przewagę pushloca, można go odkręcić od obejmy i coś kombinować.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-31 08:36:00
Autor: Rowerex
reba 2009 muszę pochwalić
On 31 Paź, 16:23, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

No ale po co Ci okienko lewej manetki? Z przednią przerzutką bardzo
łatwo zorientować się, który mamy bieg, zwłaszcza jak się ma dwie
tarcze. ;-)

A niby jak?

> Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patent
> umożliwiający montaż tuż przy mostku.

I tu widać przewagę pushloca, można go odkręcić od obejmy i coś kombinować.

Zwłaszcza cenową ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-31 18:09:15
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
reba 2009 muszę pochwalić
Dnia 31.10.2009 16:36 użytkownik Rowerex napisał :
[...]

Na wyczucie, przecież chyba czujesz, że jedziesz na młynku/blacie? W ostateczności szybki rzut oka na korbę.

Prawdopodobnie rozetnę obejmę poplocka i zrobię jakiś patent
umożliwiający montaż tuż przy mostku.
I tu widać przewagę pushloca, można go odkręcić od obejmy i coś kombinować.

Zwłaszcza cenową ;-)

Cenowej przewagi to on faktycznie nie ma.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-05 19:43:03
Autor: Wojtek B
reba 2009 muszę pochwalić

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:279eeb6b-9837-4393-9b1e-a96cd9f317f7b15g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

Ale na razie i tak nie używam blokady, bo nie mam gdzie upchnąć pop-
locka, muszę wymyśleć jakiś patent aby go zamontować na średnicy 31,8

Jak czesto pompujecie powietrze to znaczy jak długo amorek trzyma ciśnienie.
Nie chodzi mi o teorie ale praktycznie, jaki ubytek kwalifikuje do serwisu?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.