recenzja karty internetowej BZWBK

Data: 2010-11-29 10:56:45
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
recenzja karty internetowej BZWBK
Hello,

Panowie i Panie, skoro bierzemy udział w testach, to czas zarobić na stówkę. :-)

Nowy produkt BZWBK - karta internetowa (KI) - nie jest szczególnie rewolucyjny. Podobny produkt od lat ma mBank (eKarta), a i parę innych ofert na rynku by się znalazło, na czele z całą masą kart przedpłaconych. Tym niemniej KI BZWBK jest produktem dobrym, wygodnym i tanim. :-)

Co to jest?
KI to osobna karta ("wirtualna" - tj. ma swój numer, ale nie ma "plastiku") do płatności w internecie (i tylko w internecie). Karta ma swój osobny numer rachunku bankwoego, na który wpłacamy środki kiedy chcemy, a które możemy potem wykorzystać do zakupów przez internet. Na rachunek karty możemy zatem przelać środki dopiero tuż przed tym, gdy potrzebujemy zrobić jakiś zakup. - Dzięki temu "zwykle" na karcie nic nie ma i nie musimy się bać wrednych hackerów, którzy nic nie robią, tylko czyhają na nasze pieniądze - po prostu nie będą oni mieli czego nam ukraść. :-)

Zalety:
- Nie ma konieczności posiadana konta w BZWBK, aby mieć KI.
- Niskie opłaty (w zasadzie jedyną istotną opłatą jest 1zł za "wydanie" karty)
- Zakup KI nie wymaga wizyty w oddziale ani przesyłania dokumentów kurierem/pocztą.
- Dość przejrzysty i wygodny dostęp online.

Wady:
- Jeśli przelejemy na rachunek KI "za dużo", to odzyskanie nadwyżki będzie kosztowne (15zł). Oczywiście można środki pozostawić do wykorzystania w przyszłości, ale... To stoi w sprzeczności z koncepcją "osobnej karty do płatności w internecie, na której środki są tylko wtedy, gdy potrzeba".

Inne uwagi:
- Kartę zasila się przelewem - czyli jeśli nie ma się rachunku w BZWBK, to zasilenie nie jest możliwe "od ręki". (To oczywiście jest cecha każdej karty przedpłaconej dowolnego banku.)
- "Nowa" KI ma saldo 0, a po pierwszym zasileniu znika 1zł (opłata za wydanie). Może to być przykra niespodzianka dla kogoś, kto przelał "dokładnie tyle" ile potrzebuje. Lepiej by było, gdyby saldo nowej karty było w systemie widoczne jako "-1 zł".

Dla kogo?
- Dla osób, które chcą dokonywać zakupów przez internet, a nie mają karty kredytowej (lub innej, pozwalającej na transakcje internetowe).
- Dla osób, które mają już "jakąś" kartę, ale boją się z niej korzystać w Internecie. (No bo przecież ci wredni hackerzy wciąż czyhają...)

Produkty alternatywne dostępne na rynku:
- Karty przedpłacone różnych banków - zwykle jest to rozwiązanie droższe od KI.
- Karty debetowe z możliwością używania przez Internet. - Znajdzie się co najmniej kilka banków, w których taką kartę można mieć za darmo. Jeśli założymy sobie rachunek bankowy "tylko do płatności w internecie" i będziemy go zasilali tylko wtedy, gdy potrzebujemy, to otrzymamy ekwiwalent KI. Co więcej - rozwiązanie takie ma o wiele większe możliwości, bo pozwala także na wypłaty z bankomatów i płatności w sklepach stacjonarnych - i wszystko będzie "zabezpieczone" w taki sam sposób (czyli przed użyciem musimy zasilić konto wymaganą kwotą). No i to rozwiązanie może być za darmo (np. mBank, dbNet)
- Karty kredytowe z możliwością definiowania i natychmiastowego zmieniania limitów transakcji internetowych. - Ustawiamy limit transakcji na 0 i podnosimy do odpowiedniej kwoty tylko na czas dokonywania zakupu. (np. mBank, Alior i wiele wiele innych)

--
MiCHA

Data: 2010-11-29 03:33:57
Autor: Tomasz [Bubon]
recenzja karty internetowej BZWBK
On 29 Lis, 10:56, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
Hello,

Panowie i Panie, skoro bierzemy udzia³ w testach, to czas zarobiæ na
stówkê. :-)

Nowy produkt BZWBK - karta internetowa (KI) - nie jest szczególnie
rewolucyjny. Podobny produkt od lat ma mBank (eKarta), a i parê innych
ofert na rynku by siê znalaz³o, na czele z ca³± mas± kart
przedp³aconych. Tym niemniej KI BZWBK jest produktem dobrym, wygodnym i
tanim. :-)

Co to jest?
KI to osobna karta ("wirtualna" - tj. ma swój numer, ale nie ma
"plastiku") do p³atno¶ci w internecie (i tylko w internecie). Karta ma
swój osobny numer rachunku bankwoego, na który wp³acamy ¶rodki kiedy
chcemy, a które mo¿emy potem wykorzystaæ do zakupów przez internet. Na
rachunek karty mo¿emy zatem przelaæ ¶rodki dopiero tu¿ przed tym, gdy
potrzebujemy zrobiæ jaki¶ zakup. - Dziêki temu "zwykle" na karcie nic
nie ma i nie musimy siê baæ wrednych hackerów, którzy nic nie robi±,
tylko czyhaj± na nasze pieni±dze - po prostu nie bêd± oni mieli czego
nam ukra¶æ. :-)

Zalety:
- Nie ma konieczno¶ci posiadana konta w BZWBK, aby mieæ KI.
- Niskie op³aty (w zasadzie jedyn± istotn± op³at± jest 1z³ za "wydanie"
karty)
- Zakup KI nie wymaga wizyty w oddziale ani przesy³ania dokumentów
kurierem/poczt±.
- Do¶æ przejrzysty i wygodny dostêp online.

Wady:
- Je¶li przelejemy na rachunek KI "za du¿o", to odzyskanie nadwy¿ki
bêdzie kosztowne (15z³). Oczywi¶cie mo¿na ¶rodki pozostawiæ do
wykorzystania w przysz³o¶ci, ale... To stoi w sprzeczno¶ci z koncepcj±
"osobnej karty do p³atno¶ci w internecie, na której ¶rodki s± tylko
wtedy, gdy potrzeba".

Inne uwagi:
- Kartê zasila siê przelewem - czyli je¶li nie ma siê rachunku w BZWBK,
to zasilenie nie jest mo¿liwe "od rêki". (To oczywi¶cie jest cecha
ka¿dej karty przedp³aconej dowolnego banku.)
- "Nowa" KI ma saldo 0, a po pierwszym zasileniu znika 1z³ (op³ata za
wydanie). Mo¿e to byæ przykra niespodzianka dla kogo¶, kto przela³
"dok³adnie tyle" ile potrzebuje. Lepiej by by³o, gdyby saldo nowej karty
by³o w systemie widoczne jako "-1 z³".

Dla kogo?
- Dla osób, które chc± dokonywaæ zakupów przez internet, a nie maj±
karty kredytowej (lub innej, pozwalaj±cej na transakcje internetowe).
- Dla osób, które maj± ju¿ "jak±¶" kartê, ale boj± siê z niej korzystaæ
w Internecie. (No bo przecie¿ ci wredni hackerzy wci±¿ czyhaj±...)

Produkty alternatywne dostêpne na rynku:
- Karty przedp³acone ró¿nych banków - zwykle jest to rozwi±zanie dro¿sze
od KI.
- Karty debetowe z mo¿liwo¶ci± u¿ywania przez Internet. - Znajdzie siê
co najmniej kilka banków, w których tak± kartê mo¿na mieæ za darmo.
Je¶li za³o¿ymy sobie rachunek bankowy "tylko do p³atno¶ci w internecie"
i bêdziemy go zasilali tylko wtedy, gdy potrzebujemy, to otrzymamy
ekwiwalent KI. Co wiêcej - rozwi±zanie takie ma o wiele wiêksze
mo¿liwo¶ci, bo pozwala tak¿e na wyp³aty z bankomatów i p³atno¶ci w
sklepach stacjonarnych - i wszystko bêdzie "zabezpieczone" w taki sam
sposób (czyli przed u¿yciem musimy zasiliæ konto wymagan± kwot±). No i
to rozwi±zanie mo¿e byæ za darmo (np. mBank, dbNet)
- Karty kredytowe z mo¿liwo¶ci± definiowania i natychmiastowego
[...]

Czytam ichni regulamin
http://kartainternetowa.pl/_items/kartainternetowa.pl/pdf/regulamin_korzystania_z_karty_internetowej.pdf;
Sporym minusem tej karty s± limity:
limit pojedynczej transakcji bezgotówkowej - 500z³
limit wp³at w ci±gu toku kalendarzowego - 10 000 z³
maksymalne saldo na rachunku technicznym karty - 3 000

Ten pierwszy limit dysklasyfikuje kartê do wiêkszych zakupów - i tak
muszê u¿yæ karty kredytowej/debetowej wiêc po co mi kolejna karta?
Plusem karty a w zasadzie BZ WBK jest polityka informacyjna w sprawie
obs³ugi reklamacji kartowych (chargeback). Bank na swoim blogu pisze
jak wygl±da procedura i jakie warunki musza byæ spe³nione aby
reklamacja zosta³a uwzglêdniona.

Data: 2010-11-29 14:44:17
Autor: RobertS
[...]

mo¿esz wkleiæ adres tego bloga? poczytam co te¿ bank ciekawego pisze...

RobertS

Data: 2010-11-29 05:49:21
Autor: Tomasz [Bubon]
On 29 Lis, 14:44, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> Ten pierwszy limit dysklasyfikuje kart do wi kszych zakup w - i tak
> musz u y karty kredytowej/debetowej wi c po co mi kolejna karta?
> Plusem karty a w zasadzie BZ WBK jest polityka informacyjna w sprawie
> obs ugi reklamacji kartowych (chargeback). Bank na swoim blogu pisze
> jak wygl da procedura i jakie warunki musza by spe nione aby
> reklamacja zosta a uwzgl dniona.

mo esz wklei adres tego bloga? poczytam co te bank ciekawego pisze...

RobertS

http://blog.bzwbk.pl/?s=chargeback

Data: 2010-11-29 12:06:26
Autor: Krzysztof
recenzja karty internetowej BZWBK

"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:4cf378dd$0$21002$65785112news.neostrada.pl...
Hello,

karta dla szczegolnych potrzeb, moze ktos sie skusi, ale w dobie bezplatnych kart np. do DBnet (wieksza funkcjonalnosc-wyplaty z bankomatow, sklepy tradycyjne+internetowe oraz bezplatne przelewy z rachunku) to nie widze specjalnego popytu. No i jeszcze ta oplata 15zl za odzysk swoich wlasnych pieniedzy to praktycznie dyskwalifikuje te karte.

Data: 2010-11-29 12:21:57
Autor: Sinus
recenzja karty internetowej BZWBK
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisa³(a):
Panowie i Panie, skoro bierzemy udział w testach, to czas zarobić na stówkę. :-)

Za wiele nie ma do dodania, produkt jest ok, natomiast jeszcze z minusów:
- brak podgl±du blokad w serwisie prepaid.bzwbk.pl, widaæ jedynie dostêpne saldo
- 3% prowizja przy przewalutowaniu (polskie banki niestety ci±gle na tym kosz±)

--
Sinus

Data: 2010-11-30 15:30:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
recenzja karty internetowej BZWBK

"Przemyslaw Kwiatkowski" 4cf378dd$0$21002$65785112@news.neostrada.pl

Panowie i Panie, skoro bierzemy udzia³ w testach, to czas zarobiæ na stówkê. :-)

Stówka bez jedynki.
Czas tera¼niejszy, przysz³y, przesz³y czy najwy¿szy? IMO to przedostatnie.
Jak d³ugo mo¿e przebywaæ podarowana stówka na karcie? Nie zniknie niezapowiedzianie?

--
  ^  750                                      749      ^c 440      12 ³ykn±³em ju¿ Ventolin        438

Data: 2010-11-30 20:17:57
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
recenzja karty internetowej BZWBK
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Stówka bez jedynki.
Czas teraźniejszy, przyszły, przeszły czy najwyższy? IMO to przedostatnie.
Jak długo może przebywać podarowana stówka na karcie? Nie zniknie
niezapowiedzianie?

Zniknij jÄ… samemu. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-02 00:48:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
recenzja karty internetowej BZWBK

"Przemyslaw Kwiatkowski" id3ivf$q1t$3@inews.gazeta.pl

Stówka bez jedynki.
Czas tera¼niejszy, przysz³y, przesz³y czy najwy¿szy? IMO to przedostatnie. Jak d³ugo mo¿e przebywaæ podarowana stówka na karcie? Nie zniknie niezapowiedzianie?

Zniknij j± samemu. :-)

To dobre rozwi±zanie, ale nie mam teraz powodu do takiego wydania pieniêdzy. :)

Zaraz rzucê okiem, aby upewniæ siê co do stanu karty. :)  Szczê¶ciem nie
muszê zmieniæ obuwia -- aby zajrzeæ do FMbanku, musia³em przebutowaæ ;)
komputer - wracaj±c do stany sprzed paru miesiêcy. Ale dostêp do tej karty
mam spod ró¿nych butów. :)

Rzut okaz ukaza³ stan zadawalaj±cy -- zosta³y 74 z³o... Jeszcze raz...
zosta³y 74 wisienki, nie z³otówki... :)

Tym samym zielony bank wraca do moich ³ask i tam w³a¶nie udam siê
ze swym zapytaniem o mo¿liwo¶æ przeniesienia tam kredytowej karty
z Multi. :) Karta ze z³ota, g³êboka na 21900, ale je¶li zielony
bank da mi w jej miejsce p³ytsz± lub z kruszca mniej szlachetnego,
zapewne uznam transakcjê jeszcze za udan±. :) Choæ mo¿e nie warto
spadaæ... Mo¿e warto zamieniæ tê kartê tez na z³ot± o tej g³êboko¶ci,
lub nawet na g³êbsz±?...

-=-

BTW zieleni i wisienek -- przypominam, i¿ mamy grudzieñ, czyli
czas na dokarmienie Gérarda Depardieu -- je¶li kto¶ nadal go
karmi, znaczy -- zasila ta³zenami...