recovery partition w lenovo R61i

Data: 2010-04-06 21:50:19
Autor: Atlantis
recovery partition w lenovo R61i
Koleżanka poprosiła mnie, żebym przeinstalował system w jej laptopie. O
ile się nie mylę lenovo R61i posiada partycję recovery. Przywykłem do
instalowania systemu z płyty. Kto¶ może mi powiedzieć jak się zachowuje
taka instalacja? Odtwarza tylko partycję systemow±? Pozostałe nie s±
ruszane czy cały komputer wraca do stanu takiego, w jakim wyszedł z fabryki?

Data: 2010-04-06 15:01:54
Autor: Pszemol
"Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote in message news:hpg3v1$s8j$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Ja bym założył najgorsze, czyli że cały dysk dostaje wcze¶niej ustalon±
konfigurację partycji i od nowa na pusto jest formatowany i zapisywany.
Innymi słowy porobiłbym archiwa na DVD lub USB flash drive wszystkiego
co potrzebuję z dysku zanim zabiorę się za robotę...
Nawet gdyby instalator/recovery był zaprojektowany do nieruszania
niczego na nieswoich partycjach to co zrobisz jak wyjdzie jaki¶ jego bł±d
i jednak ruszy rzeczy na innych partycjach? Jak się potem będziesz tłumaczył?

Data: 2010-04-07 00:25:32
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Tue, 06 Apr 2010 21:50:19 +0200, Atlantis napisał(a):

Koleżanka poprosiła mnie, żebym przeinstalował system w jej laptopie. O
ile się nie mylę lenovo R61i posiada partycję recovery. Przywykłem do
instalowania systemu z płyty. Ktoś może mi powiedzieć jak się zachowuje
taka instalacja? Odtwarza tylko partycję systemową? Pozostałe nie są
ruszane czy cały komputer wraca do stanu takiego, w jakim wyszedł z fabryki?

O ile pamiętam, to jest dostępny wybór czy przywracana ma być tylko
partycja systemowa czy też cały dysk.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-04-07 14:08:16
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
recovery partition w lenovo R61i
On Tue, 06 Apr 2010 21:50:19 +0200, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
wrote:

[...]

ZTCP to Lenovo daje w komplecie (albo można ¶ci±gn±ć z WWW) narzędzie
do backupu i przenoszenia danych. Korzystałem z tego przy downgrade
T61 z Visty do XP. Poza tym OIDP to możesz przy odpalaniu z partycji
recovery wybrać które partycje sa odtwarzane. No i możesz wygenerować
płytki zapaspwe je¶łi wolisz "klasyczn±" instalację. Je¶łi partycja
Recovery jest uwalona to możesz zamówić komplet CD do konkretnego
modelu - kumpla komplet plytek z XP (miał pierwotnie Vistę Bussiness z
opcj± downgrade) kosztow±ł 100PLN brutto jakie¶ 2 lata temu.

Zdrówko

Data: 2010-04-07 18:09:53
Autor: Atlantis
W dniu 2010-04-07 14:08, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

[...]

Hmm... Dziwnie to działa. Wykreowałem na komputerze znajomej t± płytkę
Recovery i odpaliłem z niej komputer. Pojawiło się menu, w nim kilka
opcji. M.in. odtworzenie systemu z backupu bez ruszania dokumentów,
odtworzenie wszystkiego z backupu i przywrócenie do stanu fabrycznego.
Nigdzie nie znalazłem tam opcji normalnej przeinstalki, więc wybrałem
pierwsz± - bezpieczn± opcję. System niby wrócił ¶wieższy i szybszy, ale
z dawn± zawarto¶ci± pulpitu, programami itp. Jednak jak się okazało
potem pojawił się problem - nie chce odpalić Internet Explorer i iTunes,
możliwe również, że inne programy.

Jak na tym czym¶ zrobić NORMALNˇ przeinstalkę, format C:\ bez ruszania
pozostałych partycji?

Data: 2010-04-07 18:13:23
Autor: Gupik
recovery partition w lenovo R61i
jak chcesz zrobić normaln± instalację systemu [ z formatowaniem dysku\partycji ] to musić mieć system w wersji do instalowania [ Kupić lub ¶ci±gn±ć z neta ]

Data: 2010-04-07 23:07:16
Autor: ApanasBudriszko
recovery partition w lenovo R61i
W dniu 2010-04-07 18:09, Atlantis pisze:

Hmm... Dziwnie to działa.

dla ciebie, bo¶ zielony ;-)

[...]

a stan fabryczny to nir "normalna przeinstalka" tyle że minimalnie szybsza ?

Jak na tym czym¶ zrobić NORMALNˇ przeinstalkę, format C:\ bez ruszania
pozostałych partycji?

Mozna, kto ci zabrania, bierzesz płytkę i instalujesz... nie masz płytki ? pech ...

Poprostu zrób kopię danych i przywróc fabryczny stan

Data: 2010-04-07 23:45:26
Autor: Smok Eustachy
recovery partition w lenovo R61i
Dnia Wed, 07 Apr 2010 23:07:16 +0200, ApanasBudriszko napisał(a):
/.../

Poprostu zrĂłb kopiÄ™ danych i przywrĂłc fabryczny stan

Fspaniale. Po prostu do lapka trzeba od razu dokupić dysk twardy na usb. --
Smok Eustachy
http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-04-08 12:07:18
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
recovery partition w lenovo R61i
On Wed, 7 Apr 2010 23:45:26 +0000 (UTC), Smok Eustachy
<smok@eustachy.pl> wrote:

[...]

BO do k±zdego innego komputera na backupy dodaj± go gratis... Musze
pogonić dostawców bo ja nigdy nie dostałem....

Zdrówko

Data: 2010-04-08 12:05:23
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
recovery partition w lenovo R61i
On Wed, 07 Apr 2010 18:09:53 +0200, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
wrote:

[...]

Normalnie. Zrobić backup na inny no¶nik. Przeinstalować i przywrócić
dane. Przy czym backup kopiuje DANE - nie zainstalowane programy.
Czyli np. zawarto¶ć pulpitu. Czyli to co jest zainstalowane przez
użytkownika należy zainstalwoać od nowa. Dlatego nie działa iTunes.
Należy też pamiętać że reinstalacja przywraca do stanu w chwili zakupu
komputera. Nie ma wiec zainstalwoanych poprawek MS i zapewne IE jest w
w niższej wersji niz obecna i takze należy to zaktualizować.

Zdrówko

recovery partition w lenovo R61i