recycling [OT]

Data: 2009-12-06 15:48:14
Autor: szaman
recycling [OT]
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Witam,
Jakis czas temu pytalem na grupach gdzie wywalac puste kartusze gazowe do kuchenek. Pytanie wciaz aktualne, bo nikt wtedy nie odpowiedzial.
To teraz nastepne pytanie.

Niezgodnie z instrukcją możęsz je wielokrotnie napełniać. Easy-clicki i primusy wkręcane. Przebijanych już nie. Co do wyrzucania - sam nie wiem. Na preclu była już kiedyś dyskusja - jeśli dobrze pamiętam radzono wyrzucać do pojemników na puszki.. lub na nieposegregowane.

Gdzie ekologocznie wylewac benzyne/rope uzyta do czyszczenia lancucha?

  Pozwolę sobie zacytować pewne forum:

Kochane dziewczyny,
przez długi czas miałam dylemat (pewnie spotęgowany kierunkiem mojej edukacji - ochrona środowiska) co robić z resztkami farb, lakierów i wykorzystanym rozpuszczalnikiem (mówię przede wszystkim o rozpuszczalnikach typu NITRO) po myciu pędzli. Bo sprawa jest niełatwa - przecież na etykietach pisze, by absolutnie nie wylewać do kanalizacji. Więc co? Wylać do gleby? Wyrzucić na śmietnik? Każde z tych rozwiązań byłoby w mniejszym lub większym zakresie destrukcyjne dla środowiska.

Tak się składa, że obecnie praktykuję w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska i nareszcie miałam okazję poradzić się kogoś kompetentnego. Oto co mi podpowiedziano.

Rozpuszczalników NIE WOLNO wylewać do kanalizacji ze wględu na:
- zanieszyszczanie wody związkami toksycznymi i kancerogennymi dla człowieka. Należy pamietać, że to co wylewamy do zlewu, potem wraca do naszych kranów i się tym poimy, a oczyszczalnie ścieków mają problem z takimi związkami jak te zawarte w rozpuszczalnikach
- ze względu na dużą WYBUCHOWOŚĆ. Wystarczy tylko jakieś źródło inicjacji ... i bach...

Poradzono mi:
- wykorzystany rozpuszczalnik wystawiać w słoiczku na balkonie, za oknem i ZOSTAWIĆ DO WYPAROWANIA
- resztki nieużyteczne lakierów zlewać do jednego pojemnika, a gdy się zbierze większa ilość to oddawać do punktów gromadzenia odpadów niebezpiecznych. W każdym większym mieście powinien być przynajmniej jeden taki punkt.

Tym postem chciałabym zaapelować do Was by zwrócić większą uwagę na to w jaki sposób neutralizujemy tego typu produkty i w miarę możliwości starać się odciążać środowisko - bo chroniąc je, chronimy i siebie. W przyrodzie nic nie ginie.

Ale to też już było na preclu:P

Mieszkam w Warszawie, wiec mam swiadomosc, ze scieki kanalizacyjne ida bezposrednio do Wisly.

A oczyszczalnia po drodze?

szaman

Data: 2009-12-07 04:26:57
Autor: Titus Atomicus
recycling [OT]
In article <hfgg7f$hji$1@news.onet.pl>, szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> [...]
> To teraz nastepne pytanie. Niezgodnie z instrukcją możęsz je wielokrotnie napełniać. Easy-clicki i primusy wkręcane. Przebijanych już nie. Co do wyrzucania - sam nie wiem. Na preclu była już kiedyś dyskusja - jeśli dobrze pamiętam radzono wyrzucać do pojemników na puszki.. lub na nieposegregowane.

Aha.
Ale skoro butelki plastikowe zalecajac zgniatac?
No i co robic z pustymi pojemnikami po zelu do golenia?
Raczej nie slyszalem zeby ktos napelnial.

> Gdzie ekologocznie wylewac benzyne/rope uzyta do czyszczenia lancucha?

[...]

[...]

Ale to też już było na preclu:P

Nie widzialem.
Ciekawy tekst. Dzieki.

> Mieszkam w Warszawie, wiec mam swiadomosc, ze scieki kanalizacyjne ida > bezposrednio do Wisly.

A oczyszczalnia po drodze?

Niet.
Pan Inzynier Lindley nie pomyslal. A moze Starynkiewicz nie mial juz kasy w miejskiej kasie. I tak juz zostalo. 150 lat...
:-(

TA

recycling [OT]