reduktor sztycy

Data: 2012-06-13 22:45:09
Autor: pozd
reduktor sztycy
poszukuje reduktora sztycy do roweru giant,  mam orgyginalnie sztyce 30,8 mm a chcia³em za³o¿yæ sztyce 27,2 mm suntour , czy bto zda egzamin?

pozdr

Data: 2012-06-13 14:19:03
Autor: rmikke
reduktor sztycy
On Wednesday, June 13, 2012 10:45:09 PM UTC+2, pozd wrote:
poszukuje reduktora sztycy do roweru giant,  mam orgyginalnie sztyce 30,8 mm a chcia³em za³o¿yæ sztyce 27,2 mm suntour , czy bto zda egzamin?

A jaki jest cel æwiczenia?

Data: 2012-06-14 05:48:56
Autor: pozd
reduktor sztycy
Wygoda , niebol±ca d......

U¿ytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:e9edf085-67ac-4496-b2ae-44b1c97a314agooglegroups.com...

Data: 2012-06-14 04:55:32
Autor: rmikke
reduktor sztycy
On Thursday, June 14, 2012 5:48:56 AM UTC+2, pozd wrote:
Wygoda , niebol±ca d......

Ale to chcesz amortyzowan± sztycê? To powinna siê znale¼æ i taka na 30.8.
I bêdzie to rozwi±zanie pewniejsze i byæ mo¿e tañsze, ni¿ kombinacja z redukcj±.

I odpowiadaj pod postem, a nie nad, dziêkujê.

Data: 2012-06-14 10:02:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
reduktor sztycy
W dniu 2012-06-14 05:48, pozd pisze:
[...]

Je¶li my¶lisz o amortyzowanej sztycy, to wskocz pod zimny prysznic.
Jedyne, które naprawdê dzia³aj± i s± d³ugowieczne to wyroby Cane Creeka. Tylko cena powala.
Tê kasê co masz na sztycê, wywal lepiej na porz±dne siode³ko.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2012-06-14 08:36:54
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 10:02:55 +0200, Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:

Jeśli myślisz o amortyzowanej sztycy, to wskocz pod zimny prysznic.

Sztyca 27.2 mm sama w sobie wygładza nieco lepiej różne takie niedogodności. Jest mniej sztywna od 3-centymetrowych z hakiem.

A Cane Creeka można kupić praktycznie w każdym rozmiarze, więc akurat zasadzać się na 27.2 nie ma po co.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 11:25:51
Autor: Fabian
reduktor sztycy
On 14.06.2012 10:36, Olgierd wrote:
[...]

Te 3,6 mm różnicy da się odczuć?

Fabian.

Data: 2012-06-14 10:29:58
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 11:25:51 +0200, Fabian wrote:

Sztyca 27.2 mm sama w sobie wygładza nieco lepiej różne takie
niedogodności. Jest mniej sztywna od 3-centymetrowych z hakiem.

Te 3,6 mm różnicy da się odczuć?

Ja czuję ;-) Ale może głównie dlatego, że mam ją w stalowej ramie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 11:10:25
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 10:29:58 +0000, Olgierd wrote:

Sztyca 27.2 mm sama w sobie wygładza nieco lepiej różne takie
niedogodności. Jest mniej sztywna od 3-centymetrowych z hakiem.

Te 3,6 mm różnicy da się odczuć?

Ja czujÄ™ ;-)
Ale może głównie dlatego, że mam ją w stalowej ramie

Dodam, że w którejś gazetce rowerowej było niedawno o tym, że można wyliczyć, że odczucia te nie są bezpodstawne.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 13:28:43
Autor: Alfer_z_pracy
reduktor sztycy
Olgierd napisał:
Dodam, że w którejś gazetce rowerowej było niedawno o tym, że można wyliczyć, że odczucia te nie są bezpodstawne.

Aaa, no to teraz wszystko jasne. Tak to jest jak się czyta gazetki rowerowe! :-))) Prawie jak "o 34% sztywniejsza korba dzięki zastosowaniu nowego innowacyjnego mocowania". I tak dalej.

A.

Data: 2012-06-14 12:08:46
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 13:28:43 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

Dodam, że w którejś gazetce rowerowej było niedawno o tym, że można
wyliczyć, że odczucia te nie są bezpodstawne.

Aaa, no to teraz wszystko jasne. Tak to jest jak siÄ™ czyta gazetki
rowerowe!
)) Prawie jak "o 34% sztywniejsza korba dzięki zastosowaniu nowego
innowacyjnego mocowania". I tak dalej.

Czytam różne rzeczy ;-) czasem nawet gazetki rowerowe.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 14:27:19
Autor: Alfer_z_pracy
reduktor sztycy
Olgierd napisał:
Czytam różne rzeczy ;-) czasem nawet gazetki rowerowe.

O., samo czytanie jest jak najbardziej chwalebne :-) Ale aż ciekaw jestem tych obliczeń o sztywności sztycy. Ile im wyszła różnica w ugięciu między 27,2 a 30,4? Ćwierć milimetra? :))) A może uginali prasą hydrauliczną, to wtedy się zgodzę ;)

A.

Data: 2012-06-14 13:19:23
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 14:27:19 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

[...]

hydraulicznÄ…, to wtedy siÄ™ zgodzÄ™

Nie wiem, nie pamiętam; wiem, że były jakieś straszne cyfry, a ja jestem raczej a-matematyczny i a-techniczny, więc do mnie rządki cyferek nie przemawiają ;-) (jako chumanista wolę słowo pisane ;-) i właśnie to słowo pisane zawiodło mnie ku czeluściom Gógla, który na frazę "which seatpost size most comfortable" też przynosi różne głosy.

Nie wiem na ile to kwestia sugestii -- być może 99% takich odczuć to sugestia (np. jeżdżąc do niedawna na ramach alu uważałem, że są wygodne, a przesiadłszy się na stalówkę mogę *przysiąc* ;-) że jest zarąbista), ale... czyż nie iluzjami człowiek żyje? ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 15:29:19
Autor: mt
reduktor sztycy
Olgierd pisze:

...(jako chumanista wolę słowo pisane ;-)...

Jako kto przepraszam? ;)

--
marcin

Data: 2012-06-14 13:40:06
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 15:29:19 +0200, mt wrote:

...(jako chumanista wolę słowo pisane ;-)...

Jako kto przepraszam?

No przecież mówię: chumanista.

;-)

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 22:10:59
Autor: Gotfryd Smolik news
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012, Olgierd wrote:

On Thu, 14 Jun 2012 15:29:19 +0200, mt wrote:

...(jako chumanista wolê s³owo pisane ;-)...

Jako kto przepraszam?

No przecie¿ mówiê: chumanista.

  No przecie¿ czepia siê, ¿e chómanista!

;-)

  Tako¿ :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-15 15:36:49
Autor: zogan
reduktor sztycy
Witam
Pozwoli³em sobie przeliczyæ, jak teoretycznie wygl±da ugiêcie sztycy. Za³o¿y³em, ze:
 - sztyca ma ¶ciankê 1,5mm (dla humanistów: ok. 30 kartek papieru) - jest wykonana ze stopu aluminium, przyj±³em E=70GPa (np. Alu 6063 ma 69) (dla humanistów: proszê kompletnie zignorowaæ te linijkê tekstu) - jest wyci±gniêta na d³ugo¶æ 25cm (dla humanistów: trochê mniej ni¿ wysoko¶æ zeszytu A4&#8230; tego du¿ego zeszytu, nie myliæ z normalnym zeszytem, który jest w formacie A5)
- dzia³am na ni± si³± ok. 300N prostopadle do osi sztycy (dla humanistów: jest to ok. 30 worków cukru powieszonych ma siode³ku, gdy rower stoi prawie w pionie na tylnym kole)

Przy powy¿szych danych otrzyma³em nastêpuj±ce ugiêcia prostopadle do osi sztycy (dla humanistów: tak do ty³u, do przodu lub na boki rury podsiod³owej):
- dla sztycy 30,8 -> 0,75 mm (dla humanistów: ok. 15 kartek papieru)
- dla sztycy 27,2 -> 1,11 mm (dla humanistów: ok. 22 kartki papieru)
a wiêc:
- przyrost ugiêcia przy przej¶ciu z 30,8 na 27,2 wynosi 0,36mm (dla humanistów: ok. 7 kartek papieru), czyli 48% (dla humanistów: jak mamy 2 jab³ka i do³o¿ymy do tego jedno, troszkê mniejsze jab³ko, to stan jab³ek zwiêkszy siê o oko³o 48%)
Czy ta warto¶æ jest bardzo istotna dla komfortu, to ju¿ ka¿dy musi oceniæ sam. My¶lê, ¿e 99,9% ludzi nie zauwa¿y ró¿nicy. W tym przypadku wiêksze znaczenie bêd± mia³y luzy w przej¶ciówce.  - i w druga stronê przyrost sztywno¶ci przy przej¶ciu z 27,2 na 30,8 wyniesie 32% (dla humanistów: jak mamy 3 jab³ka i do³o¿ymy do tego jedno, troszkê mniejsze jab³ko, to stan jab³ek zwiêkszy siê o oko³o 32%)
Musze przyznaæ, ¿e ta warto¶æ mnie zaskoczy³a, spodziewa³em siê znacznie ni¿szej.

Pozdrawiam P.S.
Przepraszam humanistów za mój ma³y ¿arcik i przyznajê siê: nie wiem, jakie stosunki polityczne mia³a Polska z krajami s±siaduj±cymi za panowania Kazimierz IV Jagielloñczyka. A nawet nie wiem, "co autor chcia³ nam przez to powiedzieæ" w przypadku 99,9% wierszy.
:)

Data: 2012-06-15 18:53:03
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Fri, 15 Jun 2012 15:36:49 +0000,  zogan wrote:

 - sztyca ma Å›ciankÄ™ 1,5mm (dla humanistów: ok. 30 kartek papieru)

Ale jakiego papieru? W kratkę, w linie? A może pakowego? Przyjmijmy, że chodzi o papier czysty, "do drukarki". Ale czy masz na myśli kartkę jako kartkę, czy kartkę w sensie znormalizowanego maszynopisu (tj. 1800 znaków na stronie?) 20 takich kartek to arkusz. To niemało ;-) ;-) W imieniu wszystkich chumanistów -- dzięki za wyliczenia i wyjaśnienia. Chyba faktycznie teoria legła w gruzach, przeto jak jeszcze kiedyś zobaczę w jakimś teście roweru, że dzięki sztycy 27.2 mm kierowcy tyłek ma lżejsze życie, to podeślę im linka do Twojego opracowania.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-15 20:12:41
Autor: zogan
reduktor sztycy
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisa³(a):
[...]

Nie, taki normalny, papierowy z ksiazki, ktora lezala na biurku. Zreszta, ze
wzorkami z wytrzymalosci. :)
 Ale wlsnie dzieki Tobie uswiadomilem sobie, ze popelnilem blad! Otoz zmiezylem
grubosc ksiazki i podzielilem ja przez liczbe stron! A powinieniem przez
liczbe kartek. Tak wiec, roznica w ugieciu stycy 27 i 30 wynosi tylko 4 kartki
papieru ksiazkowego, zwyklego, bialego, w ksiazce klejonej. Pozdrawiam i milego rowerowania zycze -u mnie niestety jutro deszcze :(

Data: 2012-06-18 11:05:56
Autor: Alfer_z_pracy
reduktor sztycy
zogan napisa³:
przyrost ugiêcia przy przej¶ciu z 30,8 na 27,2 wynosi 0,36mm

No widzisz, i Olgierd tê tercjê milimetra ty³kiem wyczuwa!

;-)

A.

Data: 2012-06-18 09:13:39
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Mon, 18 Jun 2012 11:05:56 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

przyrost ugięcia przy przejściu z 30,8 na 27,2 wynosi 0,36mm

No widzisz, i Olgierd tę tercję milimetra tyłkiem wyczuwa!

Jak się ma królewską dupę... ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-18 03:24:17
Autor: kosmala.mateusz
reduktor sztycy
W dniu czwartek, 14 czerwca 2012 15:29:19 UTC+2 u¿ytkownik mt napisa³:
Olgierd pisze:
> ...(jako chumanista wolê s³owo pisane ;-)...
Jako kto przepraszam? ;)

chuma - taka zielona glinka.
Pewnie ja wydobywa, ciezka praca.

--
mk.

Data: 2012-06-14 16:14:34
Autor: Alfer_z_pracy
reduktor sztycy
Olgierd napisał:
[...]

Najważniejsze, że jeździ Ci się lepiej! A czy to sprawka ugięcia sztywnej sztycy, czy powietrza Ci nieco zeszło z opony... pfff co za różnica, nie o to w tym wszystkim chodzi :)

Heh, nie dalej niż w weekend gnaliśmy z chłopakami po takich interwałowych pagórkach, no moc i adrenalina była. W pewnym momencie kumpel pyta czemu amor mi się nie ugina. Zaskoczony zerkam na kierę a tam włączona blokada. I co? Gdyby mi tego nie wskazał pewnie bym nie wiedział że jadę na sztywniaku :) Fakt, było twardawo ale w przypływie emocji miałem to gdzieś. A my tu o jakichś ułamkach milimetrów pod siodełkiem gadamy :))))

A.

Data: 2012-06-15 06:40:18
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 16:14:34 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

Heh, nie dalej niż w weekend gnaliśmy z chłopakami po takich
interwałowych pagórkach, no moc i adrenalina była. W pewnym momencie
kumpel pyta czemu amor mi siÄ™ nie ugina.

A ja sobie właśnie przedwczoraj taki piękny sztuciec odebrałem! :-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-15 18:53:56
Autor: Olgierd
reduktor sztycy

O taki: http://www.flickr.com/photos/olgierd/7375421672/lightbox/

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 13:37:21
Autor: mt
reduktor sztycy
Olgierd pisze:
[...]

Czujesz, czy wydaje Ci się, że czujesz? Myślisz, że np. na 10 prób z różnymi sztycami rozpoznałbyś w ślepym teście na której aktualnie jedziesz? ;)

--
marcin

Data: 2012-06-14 12:09:13
Autor: Olgierd
reduktor sztycy
On Thu, 14 Jun 2012 13:37:21 +0200, mt wrote:

Ja czujÄ™ ;-)
[...]

Nie wiem :) Nawet przez całe moje życie nie miałem 10 sztyc ;-)

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 14:43:13
Autor: mt
reduktor sztycy
Olgierd pisze:

Ja czujÄ™ ;-)
[...]

Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodziło mi o np. 10 prób po kostce fazowanej z dwoma sztycami o różnych średnicach. To raczej siła sugestii aniżeli faktyczne odczucia zadu :)

--
marcin

Data: 2012-06-14 11:41:04
Autor: Alfer_z_pracy
reduktor sztycy
Olgierd napisał:
Sztyca 27.2 mm sama w sobie wygładza nieco lepiej różne takie niedogodności. Jest mniej sztywna od 3-centymetrowych z hakiem.

Z punktu widzenia inżyniera pewnie masz rację. Ale szczerze, odczujesz _jakąkolwiek_ różnicę w sztywności metalowej rury? Toż większe "ugięcie" o rząd wielkości o ile nie więcej będziesz miał na kostce bieżnika, na siodełku albo nawet w strefie kompresyjnej pampersa ;) niż w pracy aluminiowej sztycy. Oczywiście nie mówimy tu o sztycach amortyzowanych. Nieprawdaż?

A.

Data: 2012-06-14 11:07:13
Autor: skuter
reduktor sztycy
Marcin \Kenickie\ Mydlak <eikcinek@34xob.lp> napisa³(a):

> A jaki jest cel æwiczenia?

Je¶li my¶lisz o amortyzowanej sztycy, to wskocz pod zimny prysznic.
Jedyne, które naprawdê dzia³aj± i s± d³ugowieczne to wyroby Cane Creeka.

a ja mam suntoura i sobie chwale

troche tylko trzeba walczyæ ze skrzypieniem:)

Data: 2012-06-14 18:28:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
reduktor sztycy
skuter, Thu, 14 Jun 2012 11:07:13 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
[...]

Tak z ciekawo¶ci: ile tysiêcy kilometrów go masz i czy masz pantografow±?

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-06-16 08:22:07
Autor: skuter
reduktor sztycy

Tak z ciekawo¶ci: ile tysiêcy kilometrów go masz i

na 100% nie potrafiê powiedzieæ, ale niedu¿o, góra 2000km
czy masz pantografow±?

tak

Data: 2012-06-16 20:20:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
reduktor sztycy
skuter, Sat, 16 Jun 2012 08:22:07 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Tak z ciekawo¶ci: ile tysiêcy kilometrów go masz i

na 100% nie potrafiê powiedzieæ, ale niedu¿o, góra 2000km

Po 2kkm to ja te¿ chwali³em...

Data: 2012-06-15 18:26:04
Autor: Andrzej
reduktor sztycy
W dniu 14.06.2012 10:02, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Mam pantografow± Suntoura i polecam je¿eli dla kogo¶, tak jak dla mnie, cena Cane Creeka jest za du¿a. Naprawdê dzia³a. Prawd± jest te¿ to, ¿e ³apie luz i lubi skrzypieæ.

A skoro mowa o siode³ku to mo¿e kto¶ poleci mi jakie¶ trekkingowe ale lepsze od Brooksa.

Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-06-16 20:22:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
reduktor sztycy
Andrzej, Fri, 15 Jun 2012 18:26:04 +0200, pl.rec.rowery:
A skoro mowa o siode³ku to mo¿e kto¶ poleci mi jakie¶ trekkingowe ale lepsze od Brooksa.

Podobno Spece BG. Ale nie próbowa³em. Poczytaj o doborze siod³a i wio do
sklepu.

Data: 2012-06-14 11:08:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
reduktor sztycy
pozd, Thu, 14 Jun 2012 05:48:56 +0200, pl.rec.rowery:
Wygoda , niebol±ca d......

1) odpowiadaj POD postem.
2) my¶lisz o sztycy amortyzowanej? Przestañ. Kup WYGODNE siod³o. I nie,
nikt tutaj nie napisze Ci, co to znaczy "wygodne".