referendum 6 marca

Data: 2010-03-04 13:51:23
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
Już za 2 dni Islandia pokaże palec środkowy socjalistom z EU. U bookmachera obstawiałbym wynik w okolicach 28:72. Nie sądzę aby rząd Islandii zdecydował się później na działania skierowane przeciwko własnym obywatelom. Ciekawe zatem co się stanie dalej, sankcje gospodarcze ze strony EU, szykany ze strony IMF?

Na razie zwróciłem uwagę na to, że GB i Holandia zmniejszyła symbolicznie swoje oczekiwania, bo początkowo oprócz tego długu chcieli jeszcze odsetki 5,5% rocznie, a potem jeden procent odpuścili. Jednak mam nadzieję, że ostatecznie nie dostaną nic. Śledzę tę kwestię, bo zamierzam ulokować w Islandii część swoich środków i to nie w formie zakopania ich pod którąś chatką przetrwalnikową.

Data: 2010-03-04 14:10:06
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 04.03.2010 13:51, MarekZ wrote:
[...]

Tzn. zgodnie z prawem powinni dostac do 20k euro na osobe (+ to co zostanie z masy upadlosciowej).

Czy Islandczycy nie chca oddac i takich pieniedzy?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-04 14:27:14
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7v9ppeFnrfU1@mid.uni-berlin.de...

Tzn. zgodnie z prawem powinni dostac do 20k euro na osobe (+ to co zostanie z masy upadlosciowej).

Czy Islandczycy nie chca oddac i takich pieniedzy?

Na razie socjaliści chcą od Islandii wycyganić wszystko co dali swoim obywatelom. A dali chyba więcej niż to o czym piszesz. I referendum dotyczy jak na razie całej kwoty oszacowanej na ok. 3,6-3,8 mld EUR.

Nie zapominajmy także o tym, że UE posiada zamrożone zagraniczne aktywa islandzkich banków, których Islandia już raczej nie odzyska, tak więc część z tej kwoty (chyba nieco poniżej miliarda EUR) po prostu sami sobie wezmą.

Data: 2010-03-07 15:48:59
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 04.03.2010 14:27, MarekZ wrote:

Nie zapominajmy także o tym, że UE posiada zamrożone zagraniczne aktywa
islandzkich banków, których Islandia już raczej nie odzyska, tak więc

Zaraz zaraz - jaka to "UE posiada zamrożone zagraniczne aktywa islandzkich banków"?

Komisja Europejska zamrozila? Europejski Bank Centralny?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-04 14:16:19
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hmoa65$hnf$1srv.cyf-kr.edu.pl

Już za 2 dni Islandia pokaże palec środkowy socjalistom z EU.

Oby, oby. Islandczycy to miła nacja, mocno wierzę, że Ci, których spotkałem
na swojej życiowej drodze są wykładnikiem całego społeczeństwa i tym samym w
referendum, większość głosujących nie będą stanowiły socjalistyczne
przygłupy jak miało to miejsce w PL.

Data: 2010-03-04 16:40:08
Autor: Przemysław Kowalik
referendum 6 marca
Użytkownik Valdi napisał:
[...]

No to dlaczego w innym wątku cieszysz się z "afery" z mB i Ojcem Dyrektorem: "To, że go wydymali to tylko znak dla mnie, że jeszcze jest na tym świecie sprawiedliwość i w końcu przychodzi kryska na matyska." ;-)?

Przecież nikt tak jak On, nie bronił Umęczonego Narodu Polskiego przed eurokołchozem (a że nie wyszło, podobnie jak ze stocznią kolebką, to już wiadomo czyja wina) ;-).

Przemek

Data: 2010-03-04 16:56:50
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"Przemysław Kowalik" news:hmok91$oo0$1inews.gazeta.pl

No to dlaczego w innym wÄ…tku cieszysz siÄ™ z "afery" z mB i Ojcem
Dyrektorem: "To, że go wydymali to tylko znak dla mnie, że jeszcze jest
na tym świecie sprawiedliwość i w końcu przychodzi kryska na matyska."
;-)?

A co Rydz ma wspólnego z Islandią po za tym, że jego jak i ten przyjemny
kraj Å‚Ä…czy element "finansowego wydymania".?

Przecież nikt tak jak On, nie bronił Umęczonego Narodu Polskiego przed
eurokołchozem (a że nie wyszło, podobnie jak ze stocznią kolebką, to już
wiadomo czyja wina) ;-).

Nie wiem czy bronił czy nie. Ja z natury jestem uczulony na rzeczy, które
ustalają biurokraci pod krawatem, a tworem który w sobie ma takich
biurokratów aż nadmiar jest bez wątpienia UE, dlatego byłem na NIE i nadal
jestem.
Zasada prosta - układ z Schengen (swobodne podróżowanie itp.) TAK,
wpier...anie siÄ™ brukselki do wielu kwestii w danym kraju NIE + inne
pochodne fanaberie jakich jest nadmiar w eurosojuzie.

Data: 2010-03-05 09:35:59
Autor: Przemysław Kowalik
referendum 6 marca
Użytkownik Valdi napisał:
[...]

Niechęć do UE (i geotermia :-))

[...]

Bronił i to bardzo. A skoro Ty i ów Ojciec Świątobliwy macie wspólnego wroga, to zdziwiłem się, że go potępiasz ;-).

> [...]
jestem.
> Zasada prosta - układ z Schengen (swobodne podróżowanie itp.) TAK,

Do tego nawet nie trzeba być w UE. Norwegia i Islandia mają Schengen bez UE.

wpier...anie siÄ™ brukselki do wielu kwestii w danym kraju NIE + inne
pochodne fanaberie jakich jest nadmiar w eurosojuzie.
Pokaż mi kraj (z tych tzw. cywilizowanych, czyli tych co za komuny nazywano Zachodem), gdzie krawaciarze nie mącą.

Wydaje mi się, że w miarę najmniej zgniłym kompromisem jest status właśnie Norwegii i Islandii czyli EOG + Schengen. Uwalnia to przynajmniej od wspólnej polityki rolno-rybnej (zamykanie cukrowni, owoce marchewkowe, ryby lądowe etc.) a pozostawia swobodę handlu i podróżowania. Obawiam się jednak, że w przypadku Polski to byłoby politycznie nie do przeprowadzenia.

Przemek

Data: 2010-03-05 09:57:32
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"Przemysław Kowalik" news:hmqfpi$pij$1inews.gazeta.pl

Niechęć do UE (i geotermia :-))

No i ? Ja nie lubię UE i dodatkowo jestem fanem geotermii - jeżeli tylko
mogę zawsze skoczę na termy podchalańskie albo na Słowację wygrzać tyłek na
gorących źródłach :)
Nie oznacza to jednak, że bufonadę Rydza jak i jego samego popieram. Daleko
mi do tego.

Bronił i to bardzo. A skoro Ty i ów Ojciec Świątobliwy macie wspólnego
wroga, to zdziwiłem się, że go potępiasz ;-).

Patrz wyżej :)

Do tego nawet nie trzeba być w UE. Norwegia i Islandia mają Schengen bez
UE.

No i fajnie by było jak by Polska też miała tylko Schengen - bez UE.

Pokaż mi kraj (z tych tzw. cywilizowanych, czyli tych co za komuny
nazywano Zachodem), gdzie krawaciarze nie mÄ…cÄ….

Zawszę będą mącić, jednak skala z jaką robi to brukselka jest zdecydowanie
większa niż akceptowalny poziom.

Wydaje mi się, że w miarę najmniej zgniłym kompromisem jest status
właśnie Norwegii i Islandii czyli EOG + Schengen. Uwalnia to
przynajmniej od wspólnej polityki rolno-rybnej (zamykanie cukrowni,
owoce marchewkowe, ryby lÄ…dowe etc.) a pozostawia swobodÄ™ handlu i
podróżowania. Obawiam się jednak, że w przypadku Polski to byłoby
politycznie nie do przeprowadzenia.

Tyle to i ja wiem - za dużo sprzedajnych świń, które idą po najmniejszej
linii oporu.

Data: 2010-03-05 10:23:57
Autor: Przemysław Kowalik
referendum 6 marca
Użytkownik Valdi napisał:
[...]

A zrobiÅ‚eÅ› bilans zysków i strat?  Może warto sprzymierzyć siÄ™ z przysÅ‚owiowym i tradycyjnym diabÅ‚em, żeby osiÄ…gnąć ważniejszy cel ;-)?
W końcu Ojciec Dyrektor też toleruje różne niegodziwości w PiSie typu brak pełnej ochrony życia poczętego czy podpisanie Traktatu Lizbońskiego przez prezydenta, ale z nimi nie zrywa ;-).

Do tego nawet nie trzeba być w UE. Norwegia i Islandia mają Schengen bez
UE.

No i fajnie by było jak by Polska też miała tylko Schengen - bez UE.

Ale samo Schengen czy Schengen + EOG bez EU? EOG też podlega różnym brukselskim wymysłom (np. roaming), choć w mniejszym zakresie.

[...]

Chodzi mi nie tylko o kwestie lokalnej polityki, ale także, a może przede wszystkim o to, czy "stara" Europa zgodziłaby się na "status norweski" dla któregokolwiek kraju z "nowej" Europy?

Przemek

Data: 2010-03-05 13:21:45
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"Przemysław Kowalik" news:hmqijg$5v4$1inews.gazeta.pl

A zrobiłeś bilans zysków i strat?

względem czego? bycia w Polsce, w UE bądź poza nią? Ja jako szary obywatel
nie zyskałem nic.

Może warto sprzymierzyć się z
przysłowiowym i tradycyjnym diabłem, żeby osiągnąć ważniejszy cel ;-)?
W końcu Ojciec Dyrektor też toleruje różne niegodziwości w PiSie typu
brak pełnej ochrony życia poczętego czy podpisanie Traktatu Lizbońskiego
przez prezydenta, ale z nimi nie zrywa ;-).

Z diabłem się nie sprzymierzam, gdy widzę pisdzielca mam odruch wymiotny,
czarnego też nie słucham bo też mi się niedobrze robi.
Ww. podmioty są jak k... - każdemu uchylą szpary, kwestią jest tylko cena.

Ale samo Schengen czy Schengen + EOG bez EU? EOG też podlega różnym
brukselskim wymysłom (np. roaming), choć w mniejszym zakresie.

zgoda, co nie zmienia faktu, że takie zabiegi nie są potrzebne - dla rynku
największym dobrem jest konkurencja a nie urzędnicze dyrektywy.
Nie wiem czy mnie pamięć nie zawodzi ale bodajże Vodafone zaoferował swoim
klientom w UK połączenia w roamingu, które są traktowane jak połączenie
krajowe. Czy obowiązuje nadal, nie wiem. Przykład jednak pokazuje, że da się
i to bez urzędasów.

Chodzi mi nie tylko o kwestie lokalnej polityki, ale także, a może
przede wszystkim o to, czy "stara" Europa zgodziłaby się na "status
norweski" dla któregokolwiek kraju z "nowej" Europy?

tego niestety nie wiem. To pytanie raczej należy skierować do włodarzy
Niemiec bądź Francji - w końcu to oni kręcą eurokołhozem.

Data: 2010-03-06 01:04:09
Autor: Przemysław Kowalik
referendum 6 marca
Użytkownik Valdi napisał:
"Przemysław Kowalik" news:hmqijg$5v4$1inews.gazeta.pl

A zrobiłeś bilans zysków i strat?

względem czego? bycia w Polsce, w UE bądź poza nią? Ja jako szary obywatel
nie zyskałem nic.

Względem tego o czym pisałem poniżej - tj. zaparcia się swoich poglądów i popierania "diabła" w celu walki z eurokołchozem. A jako obywatel zyskałeś częściowe wyeksportowanie bezrobocia oraz Schengen ;-)

[...]

Mniejsza z tym. Mimo wszystko zastanawiam się jednak czy ktokolwiek z jednej czy drugiej strony w ogóle na serio rozważał taki wariant?

Przemek

Data: 2010-03-07 14:04:19
Autor: kashmiri
referendum 6 marca
Valdi <Valdi@valdi.pl> had the courage to write:
[...]

Tak to tylko w Erze ;)

Masz swobodny przepływ ludzi - musisz więc stworzyć mechanizmy kontrolne, np. ramy współdziałania policji z różnych państw w przypadku ścigania przestępców. I wtedy stajesz przed problemem ogromnej różnicy norm prawnych, tradycji, standardów w różnych państwach członkowskich. Idź dalej: mamy również swobodny przepływ towarów. I tutaj, o ile nadal państwo poczuwa się do obowiązku ochrony konsumentów, staje przed groźbą wprowadzania na rynek towarów substandardowych (bo np. takiemu Cyprowi będzie *wolno* nie mieć inspekcji żywności). Poza tym kwestie obsługi technicznej produktu, ochrony gwarancyjnej poza granicami, oznakowań, itd. Okazuje się, że przy wolnym przepływie osób i towarów w jakiś sposób trzeba to zharmonizować. Do wypracowania regulacji w ramach EOG miała służyć m.in. UE.

Prawda, biurokracja zawsze i wszędzie ma tendencję do rozrastania się ponad wszelkie granice i prób kontroli wszystkiego. IMHO eurourzędnikom trzeba jedynie zakreślić wyraźne granice: tym tematem możecie się bawić, a od tego wara. Natomiast wieszać psy na mechanizmach kontrolnych w całej UE jak leci IMHO mało ma wspólnego z tzw. "konstruktywną krytyką".

pzdr
k.

Data: 2010-03-07 11:25:10
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"kashmiri" news:hmvtmu$fu9$1news.onet.pl

[...]

zgadzam się. Problem polega na tym, że szeroko pojęta biurokracja wpier...
się tam gdzie jest zupełnie niepotrzebna i temu nie zaprzeczysz.

Data: 2010-03-07 15:21:08
Autor: kashmiri
referendum 6 marca
[...]

Nie zaprzeczę. Wydaje mi się, że na początku na poziomie konceptualnym wszystko było ok: Rada UE, złożona z przedstawicieli wszystkich pańśtw członkowskiech, tworzy ogólne zalecenia i dyrektywy dotyczące *spraw ogólnounijnych*, państwa członkowskie zaś dostosowują do nich prawo krajowe.

Teraz jednak się pozmieniało i eurourzędnicy coraz więcej ingerują w sprawy konkretnych państw - dyrektywy często nakierowane są "ręczną" zmianę sytuacji w danym państwie - bo się komuś coś nie podoba albo za bardzo odstaje od reszty.

Rozumiem, że żeby ten malutki półwysep w zachodniej Eurazji cokolwiek dziś liczył się w polityce globalnej, musi prowadzić jakąś wspólną politykę. Jednakże wspólnota polityczna to jedno, a wpie*dalanie się eurourzędników do mojego ogródka to drugie.

Zresztą nie jest najgorzej. Wczoraj wyczytałem, że Brytolom miejscowe władze zaczęły wszczepiać czipy do... śmietników. Oficjalnie żeby sprawdzić, kto wyrzuca za dużo śmieci. Ponoć już zaczipowano prawie 2 mln śmietników! To nie eurourzędnicy....

Pozdrawiam,
k.

Data: 2010-03-07 12:34:05
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"kashmiri" news:hn026u$qk3$1news.onet.pl

[...]

Europa kontynentalna bierze "wzorce" z brukselki, wyspiarze wzorce czerpiÄ…
zza wielkiej wody :)

Data: 2010-03-07 00:14:55
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
referendum 6 marca
i jak frekwencja (nie wiem czy w Islandii frekwencja ma wp³yw na wa¿no¶æ wyniku, bo sam wynik to raczej by³ do przewidzenia)?

co bêdzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wol± Islandczyków
i powie "to my przepraszamy ¿e byli¶my tak niegrzeczni, dzisiaj
wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

Data: 2010-03-07 02:28:45
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
U¿ytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3461.0000040a.4b92e1ef@newsgate.onet.pl...
i jak frekwencja (nie wiem czy w Islandii frekwencja ma wp³yw
na wa¿no¶æ wyniku, bo sam wynik to raczej by³ do przewidzenia)?

Frekwencja oko³o 77%. Wynik oko³o 94% przeciw sp³acie (nale¿y oczekiwaæ, ¿e mo¿e spa¶æ). To s± oszacowania z oko³o 40% przeliczonych g³osów.

Brawo!

co bêdzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wol± Islandczyków
i powie "to my przepraszamy ¿e byli¶my tak niegrzeczni, dzisiaj
wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

EU zapewne spróbuje jakich¶ sankcji. Wynik jest tak mia¿d¿±cy, ¿e na przekupienie polityków chyba siê nie zdecyduj±. Ale ostatecznie EU bêdzie mog³a i tak co najwy¿ej poca³owaæ siê w dupê.

Data: 2010-03-07 08:17:37
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hmuv9v$7uk$1srv.cyf-kr.edu.pl

> co bêdzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wol± Islandczyków
> i powie "to my przepraszamy ¿e byli¶my tak niegrzeczni, dzisiaj
> wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

EU zapewne spróbuje jakich¶ sankcji.

Eee tam - referendum bêdzie powtarzane dopóki niebieska komuna nie uzyska
satysfakcjonuj±cego j± wyniku :)

Data: 2010-03-07 10:03:26
Autor: Pete
referendum 6 marca
W dniu 07.03.10 02:28, MarekZ pisze:
[...]

Dlaczego my¶my nie zrobili referendum w sprawie d³ugów gierkowych???
Skoro to takie proste.

Zróbmy te¼ referendum w sprawie sp³at kredytów.

> Brawo!

Hê?

Wynik by³ z góry wiadomy...

--
Pete

Data: 2010-03-07 10:20:21
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 10:03, Pete wrote:
[...]

Bo za Gierka dlugi zaciagnelo panstwo.

W bankach islandzkich zdeponowali pieniadze m.in. brytyjczycy i holendrzy.
Rowniez cale gminy/miasta byly na tyle naiwne, zeby przelac tam swoje (czy raczej podatnikow) _cale_ pieniadze, "bo procent byl wysoki, a wysoki procent od 10 milionow daje duzo odsetek".

Teraz domagaja sie (za pomoca rzadow) zwrotu calosci, z odsetkami, ponad to, co gwarantuje islandzki fundusz bankowy.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-09 16:50:46
Autor: Pete
referendum 6 marca
W dniu 07.03.10 10:20, Tomasz Chmielewski pisze:
On 07.03.2010 10:03, Pete wrote:
[...]

Tyle, ze bank nie upadl, a zostal znacjonalizowany. Wiec skoro Islandia przejela majatek banku, to niech placi rowniez zobowiazania.

Wiec albo sa rowni i rowniejsi albo niech rynek zadecyduje co z bedzie z majatkiem Icebanku

--
Pete

Data: 2010-03-07 11:40:02
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
U¿ytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hmvq39$tvi$1@news.dialog.net.pl...

> Brawo!

Hê?

Wynik by³ z góry wiadomy...

Ale nie w tym wymiarze i nie przy takiej frekwencji.

Islandczykom ich rz±d k³ad³ do g³owy w ich TV i czê¶ci prasy, ¿eby NIE BRALI udzia³u w tym referendum, bo jest ono kuriozalne (no bo przecie¿ oni siê ju¿ dogadali) i podobne argumentacje.

Gdyby ktokolwiek powa¿nie traktowa³ tê ca³± demokracjê, to powinien byæ koniec tej sprawy, a obecny islandzki rz±d powinien siê podaæ do dymisji. Niemniej jednak wiadomo, ¿e tak nie bêdzie.

Data: 2010-03-07 11:49:12
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hmvvjo$fif$1srv.cyf-kr.edu.pl

Gdyby ktokolwiek powa¿nie traktowa³ tê ca³± demokracjê, to powinien byæ
koniec tej sprawy, a obecny islandzki rz±d powinien siê podaæ do dymisji.
Niemniej jednak wiadomo, ¿e tak nie bêdzie.

m±drego cz³owieka jest naprawdê mi³o poczytaæ w niedzielne przedpo³udnie :)

Data: 2010-03-07 12:01:33
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
U¿ytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hmvv3r$kvc$1@news.interia.pl...

Teraz dla Islandczyków bardzo du¿e znaczenie bêdzie mieæ podej¶cie Norwegii do tego co siê wydarzy³o.

Data: 2010-03-07 12:09:50
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hn00s4$gdt$1srv.cyf-kr.edu.pl

Teraz dla Islandczyków bardzo du¿e znaczenie bêdzie mieæ podej¶cie
Norwegii
do tego co siê wydarzy³o.

Mo¿esz Marku rozwin±æ swoj± my¶l?
Co z problemami Islandii ma wspólnego Norwegia? Czy chodzi o to, ¿e oba
kraje s± po za strukturami eurokomuny?

Data: 2010-03-07 12:31:01
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
U¿ytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hmvvt1$m0f$1@news.interia.pl...

Mo¿esz Marku rozwin±æ swoj± my¶l?
Co z problemami Islandii ma wspólnego Norwegia? Czy chodzi o to, ¿e oba
kraje s± po za strukturami eurokomuny?

Zak³adaj±c, ¿e UE w taki czy inny sposób bêdzie usi³owa³a wdro¿yæ sankcje gospodarcze, a tak¿e wp³yn±æ na postawê IMF, Norwegia wydaje siê byæ najwa¿niejszym pobliskim krajem, od którego Islandia mo¿e liczyæ na krótkoterminow± pomoc finansow±. Podobnie gdyby UE zdecydowa³a siê przemoc± odbieraæ te pieni±dze (co w zasadzie mo¿e chyba efektywnie zrobiæ tylko wdzieraj±c siê na islandzkie terytoria po³owowe) Islandia mo¿e potrzebowaæ pomocy militarnej, aby zarzuciæ unijne statki wnêtrzno¶ciami dorszy, b³êkitków i wielorybów - tu te¿ pomoc Norwegii mo¿e byæ przydatna.

Chodzi tak¿e o pewien efekt psychologiczny (tzn. ¿eby ich wszyscy nagle nie zaczêli "potêpiaæ"), bo o finansow± przysz³o¶æ Islandii mo¿na raczej byæ spokojnym. Kapita³ arabski, chiñski czy amerykañski wcze¶niej czy pó¼niej tam dotrze, nawet gdyby UE zdecydowa³a siê na sankcje. Oficjalnie i g³o¶no Norwegom bêdzie bardzo niezrêcznie powiedzieæ "dobrze zrobili¶cie". Ale da siê to wyczuæ w tonie ich komentarzy.

Z tego co pamiêtam nowy rz±d mamy w Islandii od lata 2009 roku, spiskowo mo¿na by przypuszczaæ, ¿e to prawie jak "na zamówienie". Powinien ten rz±d upa¶æ, no ale zobaczymy. Nie znam na tyle sytuacji ¿eby wiedzieæ czy s± to typowe unijne pierdzisto³ki, których nale¿y w trybie pilnym przetransportowaæ do gejzera, czy rz±d, który mia³ jakie¶ wiêksze realne poparcie spo³eczne (wyniki referendum jakby nie potwierdza³y zbyt mocno tego wariantu). Wniosek o wej¶cie do UE te¿ mia³ mierne poparcie w parlamencie (co¶ oko³o 52%).

Na razie ta kwestia jest raczej przedstawiana jako sprawa UK i Holandii, ale my¶lê, ¿e to powinno ewoluowaæ w stronê tego, ¿e jest to sprawa ca³ej UE. W imiê solidarno¶ci i takich tam.

Data: 2010-03-07 13:59:10
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 12:31, MarekZ wrote:

Na razie ta kwestia jest raczej przedstawiana jako sprawa UK i Holandii,
ale my¶lê, ¿e to powinno ewoluowaæ w stronê tego, ¿e jest to sprawa
ca³ej UE. W imiê solidarno¶ci i takich tam.

No.
I trzeba dodac, ze UE domaga sie, aby Grecy sprzedali Akropol i swoje wyspy. Niemieckie gazety o tym pisaly, a jak wiadomo, Niemcy stoja na czele Unii.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-07 15:21:48
Autor: Adam P³aszczyca
referendum 6 marca
Dnia Sun, 07 Mar 2010 13:59:10 +0100, Tomasz Chmielewski napisa³(a):

No.
I trzeba dodac, ze UE domaga sie, aby Grecy sprzedali Akropol i swoje wyspy. Niemieckie gazety o tym pisaly, a jak wiadomo, Niemcy stoja na czele Unii.

No i? Jak siê pieni±dze wyda³o, to teraz trzeba sk±d¶ je wzi±æ. IMO pomys³
ca³kiem rozs±dny. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2010-03-07 15:40:51
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 15:21, Adam P³aszczyca wrote:
[...]

Nastepny.

Czy jestes pewien, ze to Unia Europejska domaga sie od Islandii splaty dlugow?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-07 18:49:14
Autor: Adam P³aszczyca
referendum 6 marca
Dnia Sun, 07 Mar 2010 15:40:51 +0100, Tomasz Chmielewski napisa³(a):

[...]

Przepraszam, ja siê odnios³em do pomys³u, aby Grecja sprzeda³a
niezamieszkane wysepki i tym samym pozyska³a kapita³ na pokrycie swych
zobowi±zañ. --

Data: 2010-03-07 16:41:44
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
U¿ytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7vhm8uFbo9U1@mid.uni-berlin.de...

No.
I trzeba dodac, ze UE domaga sie, aby Grecy sprzedali Akropol i swoje wyspy. Niemieckie gazety o tym pisaly, a jak wiadomo, Niemcy stoja na czele Unii.

Lekka zgry¼liwo¶æ jest bardzo po¿±dana, bo wtedy dyskusja nabiera kolorków. :)

Poczekamy, zobaczymy, w jakim kierunku bêdzie ta kwestia ewoluowa³a.

Data: 2010-03-07 14:39:25
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
referendum 6 marca
Dlaczego my¶my nie zrobili referendum w sprawie d³ugów gierkowych???
Skoro to takie proste.

gdyby szukaæ analogii, polskie referendum powinno dotyczyæ
d³ugów np. bu³garskich. Bo o ile wiem, islandia jako pañstwo
ani islandia jako ludzie nie po¿yczyli nic z UK

Data: 2010-03-07 10:15:05
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 00:14, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl wrote:
[...]

Przeciez EU nie ma zadynch roszczen wobec Islandii.

Roszczenia ma Holandia i Wielka Brytania.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

referendum 6 marca