referendum 6 marca

Data: 2010-03-04 14:16:19
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hmoa65$hnf$1srv.cyf-kr.edu.pl

Ju偶 za 2 dni Islandia poka偶e palec 艣rodkowy socjalistom z EU.

Oby, oby. Islandczycy to mi艂a nacja, mocno wierz臋, 偶e Ci, kt贸rych spotka艂em
na swojej 偶yciowej drodze s膮 wyk艂adnikiem ca艂ego spo艂ecze艅stwa i tym samym w
referendum, wi臋kszo艣膰 g艂osuj膮cych nie b臋d膮 stanowi艂y socjalistyczne
przyg艂upy jak mia艂o to miejsce w PL.

Data: 2010-03-04 16:40:08
Autor: Przemys艂aw Kowalik
referendum 6 marca
U偶ytkownik Valdi napisa艂:
[...]

No to dlaczego w innym w膮tku cieszysz si臋 z "afery" z mB i Ojcem Dyrektorem: "To, 偶e go wydymali to tylko znak dla mnie, 偶e jeszcze jest na tym 艣wiecie sprawiedliwo艣膰 i w ko艅cu przychodzi kryska na matyska." ;-)?

Przecie偶 nikt tak jak On, nie broni艂 Um臋czonego Narodu Polskiego przed euroko艂chozem (a 偶e nie wysz艂o, podobnie jak ze stoczni膮 kolebk膮, to ju偶 wiadomo czyja wina) ;-).

Przemek

Data: 2010-03-04 16:56:50
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"Przemys艂aw Kowalik" news:hmok91$oo0$1inews.gazeta.pl

No to dlaczego w innym w膮tku cieszysz si臋 z "afery" z mB i Ojcem
Dyrektorem: "To, 偶e go wydymali to tylko znak dla mnie, 偶e jeszcze jest
na tym 艣wiecie sprawiedliwo艣膰 i w ko艅cu przychodzi kryska na matyska."
;-)?

A co Rydz ma wsp贸lnego z Islandi膮 po za tym, 偶e jego jak i ten przyjemny
kraj 艂膮czy element "finansowego wydymania".?

Przecie偶 nikt tak jak On, nie broni艂 Um臋czonego Narodu Polskiego przed
euroko艂chozem (a 偶e nie wysz艂o, podobnie jak ze stoczni膮 kolebk膮, to ju偶
wiadomo czyja wina) ;-).

Nie wiem czy broni艂 czy nie. Ja z natury jestem uczulony na rzeczy, kt贸re
ustalaj膮 biurokraci pod krawatem, a tworem kt贸ry w sobie ma takich
biurokrat贸w a偶 nadmiar jest bez w膮tpienia UE, dlatego by艂em na NIE i nadal
jestem.
Zasada prosta - uk艂ad z Schengen (swobodne podr贸偶owanie itp.) TAK,
wpier...anie si臋 brukselki do wielu kwestii w danym kraju NIE + inne
pochodne fanaberie jakich jest nadmiar w eurosojuzie.

Data: 2010-03-05 09:35:59
Autor: Przemys艂aw Kowalik
referendum 6 marca
U偶ytkownik Valdi napisa艂:
[...]

Niech臋膰 do UE (i geotermia :-))

[...]

Broni艂 i to bardzo. A skoro Ty i 贸w Ojciec 艢wi膮tobliwy macie wsp贸lnego wroga, to zdziwi艂em si臋, 偶e go pot臋piasz ;-).

> [...]
jestem.
> Zasada prosta - uk艂ad z Schengen (swobodne podr贸偶owanie itp.) TAK,

Do tego nawet nie trzeba by膰 w UE. Norwegia i Islandia maj膮 Schengen bez UE.

wpier...anie si臋 brukselki do wielu kwestii w danym kraju NIE + inne
pochodne fanaberie jakich jest nadmiar w eurosojuzie.
Poka偶 mi kraj (z tych tzw. cywilizowanych, czyli tych co za komuny nazywano Zachodem), gdzie krawaciarze nie m膮c膮.

Wydaje mi si臋, 偶e w miar臋 najmniej zgni艂ym kompromisem jest status w艂a艣nie Norwegii i Islandii czyli EOG + Schengen. Uwalnia to przynajmniej od wsp贸lnej polityki rolno-rybnej (zamykanie cukrowni, owoce marchewkowe, ryby l膮dowe etc.) a pozostawia swobod臋 handlu i podr贸偶owania. Obawiam si臋 jednak, 偶e w przypadku Polski to by艂oby politycznie nie do przeprowadzenia.

Przemek

Data: 2010-03-05 09:57:32
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"Przemys艂aw Kowalik" news:hmqfpi$pij$1inews.gazeta.pl

Niech臋膰 do UE (i geotermia :-))

No i ? Ja nie lubi臋 UE i dodatkowo jestem fanem geotermii - je偶eli tylko
mog臋 zawsze skocz臋 na termy podchala艅skie albo na S艂owacj臋 wygrza膰 ty艂ek na
gor膮cych 藕r贸d艂ach :)
Nie oznacza to jednak, 偶e bufonad臋 Rydza jak i jego samego popieram. Daleko
mi do tego.

Broni艂 i to bardzo. A skoro Ty i 贸w Ojciec 艢wi膮tobliwy macie wsp贸lnego
wroga, to zdziwi艂em si臋, 偶e go pot臋piasz ;-).

Patrz wy偶ej :)

Do tego nawet nie trzeba by膰 w UE. Norwegia i Islandia maj膮 Schengen bez
UE.

No i fajnie by by艂o jak by Polska te偶 mia艂a tylko Schengen - bez UE.

Poka偶 mi kraj (z tych tzw. cywilizowanych, czyli tych co za komuny
nazywano Zachodem), gdzie krawaciarze nie m膮c膮.

Zawsz臋 b臋d膮 m膮ci膰, jednak skala z jak膮 robi to brukselka jest zdecydowanie
wi臋ksza ni偶 akceptowalny poziom.

[...]

Tyle to i ja wiem - za du偶o sprzedajnych 艣wi艅, kt贸re id膮 po najmniejszej
linii oporu.

Data: 2010-03-05 10:23:57
Autor: Przemys艂aw Kowalik
referendum 6 marca
U偶ytkownik Valdi napisa艂:
[...]

A zrobi艂e艣 bilans zysk贸w i strat?  Mo偶e warto sprzymierzy膰 si臋 z przys艂owiowym i tradycyjnym diab艂em, 偶eby osi膮gn膮膰 wa偶niejszy cel ;-)?
W ko艅cu Ojciec Dyrektor te偶 toleruje r贸偶ne niegodziwo艣ci w PiSie typu brak pe艂nej ochrony 偶ycia pocz臋tego czy podpisanie Traktatu Lizbo艅skiego przez prezydenta, ale z nimi nie zrywa ;-).

Do tego nawet nie trzeba by膰 w UE. Norwegia i Islandia maj膮 Schengen bez
UE.

No i fajnie by by艂o jak by Polska te偶 mia艂a tylko Schengen - bez UE.

Ale samo Schengen czy Schengen + EOG bez EU? EOG te偶 podlega r贸偶nym brukselskim wymys艂om (np. roaming), cho膰 w mniejszym zakresie.

[...]

Chodzi mi nie tylko o kwestie lokalnej polityki, ale tak偶e, a mo偶e przede wszystkim o to, czy "stara" Europa zgodzi艂aby si臋 na "status norweski" dla kt贸regokolwiek kraju z "nowej" Europy?

Przemek

Data: 2010-03-05 13:21:45
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"Przemys艂aw Kowalik" news:hmqijg$5v4$1inews.gazeta.pl

A zrobi艂e艣 bilans zysk贸w i strat?

wzgl臋dem czego? bycia w Polsce, w UE b膮d藕 poza ni膮? Ja jako szary obywatel
nie zyska艂em nic.

[...]

Z diab艂em si臋 nie sprzymierzam, gdy widz臋 pisdzielca mam odruch wymiotny,
czarnego te偶 nie s艂ucham bo te偶 mi si臋 niedobrze robi.
Ww. podmioty s膮 jak k... - ka偶demu uchyl膮 szpary, kwesti膮 jest tylko cena.

Ale samo Schengen czy Schengen + EOG bez EU? EOG te偶 podlega r贸偶nym
brukselskim wymys艂om (np. roaming), cho膰 w mniejszym zakresie.

zgoda, co nie zmienia faktu, 偶e takie zabiegi nie s膮 potrzebne - dla rynku
najwi臋kszym dobrem jest konkurencja a nie urz臋dnicze dyrektywy.
Nie wiem czy mnie pami臋膰 nie zawodzi ale bodaj偶e Vodafone zaoferowa艂 swoim
klientom w UK po艂膮czenia w roamingu, kt贸re s膮 traktowane jak po艂膮czenie
krajowe. Czy obowi膮zuje nadal, nie wiem. Przyk艂ad jednak pokazuje, 偶e da si臋
i to bez urz臋das贸w.

Chodzi mi nie tylko o kwestie lokalnej polityki, ale tak偶e, a mo偶e
przede wszystkim o to, czy "stara" Europa zgodzi艂aby si臋 na "status
norweski" dla kt贸regokolwiek kraju z "nowej" Europy?

tego niestety nie wiem. To pytanie raczej nale偶y skierowa膰 do w艂odarzy
Niemiec b膮d藕 Francji - w ko艅cu to oni kr臋c膮 euroko艂hozem.

Data: 2010-03-06 01:04:09
Autor: Przemys艂aw Kowalik
referendum 6 marca
U偶ytkownik Valdi napisa艂:
"Przemys艂aw Kowalik" news:hmqijg$5v4$1inews.gazeta.pl

A zrobi艂e艣 bilans zysk贸w i strat?

wzgl臋dem czego? bycia w Polsce, w UE b膮d藕 poza ni膮? Ja jako szary obywatel
nie zyska艂em nic.

Wzgl臋dem tego o czym pisa艂em poni偶ej - tj. zaparcia si臋 swoich pogl膮d贸w i popierania "diab艂a" w celu walki z euroko艂chozem. A jako obywatel zyska艂e艣 cz臋艣ciowe wyeksportowanie bezrobocia oraz Schengen ;-)

[...]

Mniejsza z tym. Mimo wszystko zastanawiam si臋 jednak czy ktokolwiek z jednej czy drugiej strony w og贸le na serio rozwa偶a艂 taki wariant?

Przemek

Data: 2010-03-07 14:04:19
Autor: kashmiri
referendum 6 marca
Valdi <Valdi@valdi.pl> had the courage to write:
[...]

Tak to tylko w Erze ;)

Masz swobodny przep艂yw ludzi - musisz wi臋c stworzy膰 mechanizmy kontrolne, np. ramy wsp贸艂dzia艂ania policji z r贸偶nych pa艅stw w przypadku 艣cigania przest臋pc贸w. I wtedy stajesz przed problemem ogromnej r贸偶nicy norm prawnych, tradycji, standard贸w w r贸偶nych pa艅stwach cz艂onkowskich. Id藕 dalej: mamy r贸wnie偶 swobodny przep艂yw towar贸w. I tutaj, o ile nadal pa艅stwo poczuwa si臋 do obowi膮zku ochrony konsument贸w, staje przed gro藕b膮 wprowadzania na rynek towar贸w substandardowych (bo np. takiemu Cyprowi b臋dzie *wolno* nie mie膰 inspekcji 偶ywno艣ci). Poza tym kwestie obs艂ugi technicznej produktu, ochrony gwarancyjnej poza granicami, oznakowa艅, itd. Okazuje si臋, 偶e przy wolnym przep艂ywie os贸b i towar贸w w jaki艣 spos贸b trzeba to zharmonizowa膰. Do wypracowania regulacji w ramach EOG mia艂a s艂u偶y膰 m.in. UE.

Prawda, biurokracja zawsze i wsz臋dzie ma tendencj臋 do rozrastania si臋 ponad wszelkie granice i pr贸b kontroli wszystkiego. IMHO eurourz臋dnikom trzeba jedynie zakre艣li膰 wyra藕ne granice: tym tematem mo偶ecie si臋 bawi膰, a od tego wara. Natomiast wiesza膰 psy na mechanizmach kontrolnych w ca艂ej UE jak leci IMHO ma艂o ma wsp贸lnego z tzw. "konstruktywn膮 krytyk膮".

pzdr
k.

Data: 2010-03-07 11:25:10
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"kashmiri" news:hmvtmu$fu9$1news.onet.pl

[...]

zgadzam si臋. Problem polega na tym, 偶e szeroko poj臋ta biurokracja wpier...
si臋 tam gdzie jest zupe艂nie niepotrzebna i temu nie zaprzeczysz.

Data: 2010-03-07 15:21:08
Autor: kashmiri
referendum 6 marca
[...]

Nie zaprzecz臋. Wydaje mi si臋, 偶e na pocz膮tku na poziomie konceptualnym wszystko by艂o ok: Rada UE, z艂o偶ona z przedstawicieli wszystkich pa艅艣tw cz艂onkowskiech, tworzy og贸lne zalecenia i dyrektywy dotycz膮ce *spraw og贸lnounijnych*, pa艅stwa cz艂onkowskie za艣 dostosowuj膮 do nich prawo krajowe.

Teraz jednak si臋 pozmienia艂o i eurourz臋dnicy coraz wi臋cej ingeruj膮 w sprawy konkretnych pa艅stw - dyrektywy cz臋sto nakierowane s膮 "r臋czn膮" zmian臋 sytuacji w danym pa艅stwie - bo si臋 komu艣 co艣 nie podoba albo za bardzo odstaje od reszty.

Rozumiem, 偶e 偶eby ten malutki p贸艂wysep w zachodniej Eurazji cokolwiek dzi艣 liczy艂 si臋 w polityce globalnej, musi prowadzi膰 jak膮艣 wsp贸ln膮 polityk臋. Jednak偶e wsp贸lnota polityczna to jedno, a wpie*dalanie si臋 eurourz臋dnik贸w do mojego ogr贸dka to drugie.

Zreszt膮 nie jest najgorzej. Wczoraj wyczyta艂em, 偶e Brytolom miejscowe w艂adze zacz臋艂y wszczepia膰 czipy do... 艣mietnik贸w. Oficjalnie 偶eby sprawdzi膰, kto wyrzuca za du偶o 艣mieci. Pono膰 ju偶 zaczipowano prawie 2 mln 艣mietnik贸w! To nie eurourz臋dnicy....

Pozdrawiam,
k.

Data: 2010-03-07 12:34:05
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"kashmiri" news:hn026u$qk3$1news.onet.pl

[...]

Europa kontynentalna bierze "wzorce" z brukselki, wyspiarze wzorce czerpi膮
zza wielkiej wody :)

referendum 6 marca