referendum 6 marca

Data: 2010-03-07 00:14:55
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
referendum 6 marca
i jak frekwencja (nie wiem czy w Islandii frekwencja ma wpływ na ważność wyniku, bo sam wynik to raczej był do przewidzenia)?

co będzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wolą Islandczyków
i powie "to my przepraszamy że byliśmy tak niegrzeczni, dzisiaj
wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

Data: 2010-03-07 02:28:45
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3461.0000040a.4b92e1ef@newsgate.onet.pl...
i jak frekwencja (nie wiem czy w Islandii frekwencja ma wpływ
na ważność wyniku, bo sam wynik to raczej był do przewidzenia)?

Frekwencja około 77%. Wynik około 94% przeciw spłacie (należy oczekiwać, że może spaść). To są oszacowania z około 40% przeliczonych głosów.

Brawo!

co będzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wolą Islandczyków
i powie "to my przepraszamy że byliśmy tak niegrzeczni, dzisiaj
wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

EU zapewne spróbuje jakichś sankcji. Wynik jest tak miażdżący, że na przekupienie polityków chyba się nie zdecydują. Ale ostatecznie EU będzie mogła i tak co najwyżej pocałować się w dupę.

Data: 2010-03-07 08:17:37
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hmuv9v$7uk$1srv.cyf-kr.edu.pl

> co będzie dalej? EU grzecznie sie pogodzi z wolą Islandczyków
> i powie "to my przepraszamy że byliśmy tak niegrzeczni, dzisiaj
> wycofujemy wszelkie roszczenia?" :P

EU zapewne spróbuje jakichś sankcji.

Eee tam - referendum będzie powtarzane dopóki niebieska komuna nie uzyska
satysfakcjonującego ją wyniku :)

Data: 2010-03-07 10:03:26
Autor: Pete
referendum 6 marca
W dniu 07.03.10 02:28, MarekZ pisze:
[...]

Dlaczego myśmy nie zrobili referendum w sprawie długów gierkowych???
Skoro to takie proste.

Zróbmy teź referendum w sprawie spłat kredytów.

> Brawo!

Hę?

Wynik był z góry wiadomy...

--
Pete

Data: 2010-03-07 10:20:21
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 10:03, Pete wrote:
[...]

Bo za Gierka dlugi zaciagnelo panstwo.

W bankach islandzkich zdeponowali pieniadze m.in. brytyjczycy i holendrzy.
Rowniez cale gminy/miasta byly na tyle naiwne, zeby przelac tam swoje (czy raczej podatnikow) _cale_ pieniadze, "bo procent byl wysoki, a wysoki procent od 10 milionow daje duzo odsetek".

Teraz domagaja sie (za pomoca rzadow) zwrotu calosci, z odsetkami, ponad to, co gwarantuje islandzki fundusz bankowy.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-09 16:50:46
Autor: Pete
referendum 6 marca
W dniu 07.03.10 10:20, Tomasz Chmielewski pisze:
On 07.03.2010 10:03, Pete wrote:
[...]

Tyle, ze bank nie upadl, a zostal znacjonalizowany. Wiec skoro Islandia przejela majatek banku, to niech placi rowniez zobowiazania.

Wiec albo sa rowni i rowniejsi albo niech rynek zadecyduje co z bedzie z majatkiem Icebanku

--
Pete

Data: 2010-03-07 11:40:02
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmvq39$tvi$1@news.dialog.net.pl...

> Brawo!

Hę?

Wynik był z góry wiadomy...

Ale nie w tym wymiarze i nie przy takiej frekwencji.

Islandczykom ich rząd kładł do głowy w ich TV i części prasy, żeby NIE BRALI udziału w tym referendum, bo jest ono kuriozalne (no bo przecież oni się już dogadali) i podobne argumentacje.

Gdyby ktokolwiek poważnie traktował tę całą demokrację, to powinien być koniec tej sprawy, a obecny islandzki rząd powinien się podać do dymisji. Niemniej jednak wiadomo, że tak nie będzie.

Data: 2010-03-07 11:49:12
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hmvvjo$fif$1srv.cyf-kr.edu.pl

Gdyby ktokolwiek poważnie traktował tę całą demokrację, to powinien być
koniec tej sprawy, a obecny islandzki rząd powinien się podać do dymisji.
Niemniej jednak wiadomo, że tak nie będzie.

mądrego człowieka jest naprawdę miło poczytać w niedzielne przedpołudnie :)

Data: 2010-03-07 12:01:33
Autor: MarekZ
referendum 6 marca

Teraz dla Islandczyków bardzo duże znaczenie będzie mieć podejście Norwegii do tego co się wydarzyło.

Data: 2010-03-07 12:09:50
Autor: Valdi
referendum 6 marca
"MarekZ" news:hn00s4$gdt$1srv.cyf-kr.edu.pl

Teraz dla Islandczyków bardzo duże znaczenie będzie mieć podejście
Norwegii
do tego co się wydarzyło.

Możesz Marku rozwinąć swoją myśl?
Co z problemami Islandii ma wspólnego Norwegia? Czy chodzi o to, że oba
kraje są po za strukturami eurokomuny?

Data: 2010-03-07 12:31:01
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmvvt1$m0f$1@news.interia.pl...

Możesz Marku rozwinąć swoją myśl?
Co z problemami Islandii ma wspólnego Norwegia? Czy chodzi o to, że oba
kraje są po za strukturami eurokomuny?

Zakładając, że UE w taki czy inny sposób będzie usiłowała wdrożyć sankcje gospodarcze, a także wpłynąć na postawę IMF, Norwegia wydaje się być najważniejszym pobliskim krajem, od którego Islandia może liczyć na krótkoterminową pomoc finansową. Podobnie gdyby UE zdecydowała się przemocą odbierać te pieniądze (co w zasadzie może chyba efektywnie zrobić tylko wdzierając się na islandzkie terytoria połowowe) Islandia może potrzebować pomocy militarnej, aby zarzucić unijne statki wnętrznościami dorszy, błękitków i wielorybów - tu też pomoc Norwegii może być przydatna.

Chodzi także o pewien efekt psychologiczny (tzn. żeby ich wszyscy nagle nie zaczęli "potępiać"), bo o finansową przyszłość Islandii można raczej być spokojnym. Kapitał arabski, chiński czy amerykański wcześniej czy później tam dotrze, nawet gdyby UE zdecydowała się na sankcje. Oficjalnie i głośno Norwegom będzie bardzo niezręcznie powiedzieć "dobrze zrobiliście". Ale da się to wyczuć w tonie ich komentarzy.

Z tego co pamiętam nowy rząd mamy w Islandii od lata 2009 roku, spiskowo można by przypuszczać, że to prawie jak "na zamówienie". Powinien ten rząd upaść, no ale zobaczymy. Nie znam na tyle sytuacji żeby wiedzieć czy są to typowe unijne pierdzistołki, których należy w trybie pilnym przetransportować do gejzera, czy rząd, który miał jakieś większe realne poparcie społeczne (wyniki referendum jakby nie potwierdzały zbyt mocno tego wariantu). Wniosek o wejście do UE też miał mierne poparcie w parlamencie (coś około 52%).

Na razie ta kwestia jest raczej przedstawiana jako sprawa UK i Holandii, ale myślę, że to powinno ewoluować w stronę tego, że jest to sprawa całej UE. W imię solidarności i takich tam.

Data: 2010-03-07 13:59:10
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 12:31, MarekZ wrote:

Na razie ta kwestia jest raczej przedstawiana jako sprawa UK i Holandii,
ale myślę, że to powinno ewoluować w stronę tego, że jest to sprawa
całej UE. W imię solidarności i takich tam.

No.
I trzeba dodac, ze UE domaga sie, aby Grecy sprzedali Akropol i swoje wyspy. Niemieckie gazety o tym pisaly, a jak wiadomo, Niemcy stoja na czele Unii.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-07 15:21:48
Autor: Adam Płaszczyca
referendum 6 marca
Dnia Sun, 07 Mar 2010 13:59:10 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

No.
I trzeba dodac, ze UE domaga sie, aby Grecy sprzedali Akropol i swoje wyspy. Niemieckie gazety o tym pisaly, a jak wiadomo, Niemcy stoja na czele Unii.

No i? Jak się pieniądze wydało, to teraz trzeba skądś je wziąć. IMO pomysł
całkiem rozsądny. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-03-07 15:40:51
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 15:21, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Nastepny.

Czy jestes pewien, ze to Unia Europejska domaga sie od Islandii splaty dlugow?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-07 18:49:14
Autor: Adam Płaszczyca
referendum 6 marca
Dnia Sun, 07 Mar 2010 15:40:51 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

[...]

Przepraszam, ja się odniosłem do pomysłu, aby Grecja sprzedała
niezamieszkane wysepki i tym samym pozyskała kapitał na pokrycie swych
zobowiązań. --

Data: 2010-03-07 16:41:44
Autor: MarekZ
referendum 6 marca
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7vhm8uFbo9U1@mid.uni-berlin.de...

No.
I trzeba dodac, ze UE domaga sie, aby Grecy sprzedali Akropol i swoje wyspy. Niemieckie gazety o tym pisaly, a jak wiadomo, Niemcy stoja na czele Unii.

Lekka zgryźliwość jest bardzo pożądana, bo wtedy dyskusja nabiera kolorków. :)

Poczekamy, zobaczymy, w jakim kierunku będzie ta kwestia ewoluowała.

Data: 2010-03-07 14:39:25
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
referendum 6 marca
Dlaczego myśmy nie zrobili referendum w sprawie długów gierkowych???
Skoro to takie proste.

gdyby szukać analogii, polskie referendum powinno dotyczyć
długów np. bułgarskich. Bo o ile wiem, islandia jako państwo
ani islandia jako ludzie nie pożyczyli nic z UK

Data: 2010-03-07 10:15:05
Autor: Tomasz Chmielewski
referendum 6 marca
On 07.03.2010 00:14, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl wrote:
[...]

Przeciez EU nie ma zadynch roszczen wobec Islandii.

Roszczenia ma Holandia i Wielka Brytania.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

referendum 6 marca