[chevrolet] refleksje

Data: 2010-06-16 10:06:23
Autor: bratPit[pr]
[chevrolet] refleksje
wnerwiony faktem tego, że znów mój wspaniały krążownik szos
chevrolet spark vel matiz stoi na 10 dni w serwisie pozwolę sobie
podzielić się refleksjami nt. zarządzania w GM :)
Otóż sprawa wygląda tak:

(Koszt alternatora w sklepie ok. 900 zł). Wynajmują mi auto z wypożyczalni na 4 dni
(koszt przyjmijmy ok. 350 zł). Efekt - 4 dni mam czym jeździć, potem
autobus. Koszt dla firmy to ok. 1350 zł

Rozwiązanie alternatywne - części do alternatora do Daewoo Matiza
są na Żeraniu po 90 złotych i są identyczne. Koszt pracy mechanika, który zajrzałby
do środka niech kosztuje 50 złotych. Efektem jest odebranie auta w jeden dzień. :)

źle liczysz, tzn. dobrze liczysz tylko przyjmujesz złe założenia ;-)
koszty to w tym przypadku laweta, wynajęcie samochodu (zapewne znacznie taniej niż piszesz), koszt wymiany alternatora - w/g roboczogodzin i stawki pomiędzy GMPL a dealerem i ew. koszt alternatora - zapewne taniej niż rzeczone przez Ciebie 90zł alternatora od Matiza - a i tego nie jestem pewien, bo być może jeżeli alternator jest na gwarancji to pewnie wraca do producenta alternatora i wówczas GM tych kosztów nie ponosi,
pozostaje jeszcze kwestia kto ponosi powyższe koszty (laweta, wymiana) albo jak są one dzielone na poziomie 'dostawca podzespołu' który uległ uszkodzeniu a GM,

brat

[chevrolet] refleksje