Data: 2012-01-18 11:01:09 | |
Autor: rmikke | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Skladam sobie z powrotem zimowke (dla ciekawych: http://u.42.pl/2HGw ) i dalem
przy tym lancuch o jedna pare oczek krotszy, niz poprzednio, bo stuoczkowy mial spory luz, mimo ze os opierala sie o dna hakow. Teraz lancuch jest napiety, ale zaczelo cos stukac przy kreceniu (i.e., jak lancuch sie rusza). Nie moglem tego na sluch powiazac ani z obrotami, ani z obrotami korby, to zaczalem sie przygladac... Ogledziny wykazaly, ze lancuch jest troche przekoszony (korba jest dalej od osi ramy, niz zebatka przy kole) i podejrzewam, ze zaczepia o czubki zabkow z tylu i przy zeskakiwaniu s nich - puka. Pytania mam takie: 1. Dobrze rozumiem, ze linie lancucha reguluje sie, dobierajac odpowiedni suport i jest to jedyna opcja? 2. Mam korbe HT II, jakas bezgrupowa Shimano, optycznie wyglada jak poprzedni model Deore. Czy ja dobrze mysle, ze taka korba troche odsuwa lancuch od ramy i wymiana na cos z kwadratem moze pomoc? 3. Czy cos strasznego mi grozi, poza zajechaniem tylnej zebatki, jak ja na tym pojezdze do wiosny? Bo chcialbym juz jezdzic, a nie tracic dalej kase i czas... -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-18 06:02:49 | |
Autor: Rowerex | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
On 18 Sty, 12:01, rmikke <rmi...@mailinator.com> wrote:
2. Mam korbe HT II, jakas bezgrupowa Shimano, optycznie wyglada jak poprzedni W korbie też masz jedn± koronkę? A je¶li tak, to jak±? Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-01-19 07:36:25 | |
Autor: rmikke | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Wed, 18 Jan 2012 06:02:49 -0800 (PST), Rowerex naskrobaďż˝/a:
Jedna, 44z, a jakie to ma znaczenie? -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-19 10:11:17 | |
Autor: Rowerex | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
On 19 Sty, 08:36, rmikke <rmi...@mailinator.com> wrote:
>W korbie tez masz jedna koronke? Bo mozna ja nieco przesunac... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-01-24 14:35:14 | |
Autor: rmikke | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Thu, 19 Jan 2012 10:11:17 -0800 (PST), Rowerex naskrobaďż˝/a:
Znaczy, jesli masz na mysli przelozenie zebatki na druga strone mocowania, to juz ktos wspominal i zamierzam to sprawdzic, jak tylko wroce ktoregos dnia z roboty o normalnej porze. Tylko nie mam pojecia, jaki wplyw na to moze miec rozmiar zebatki? A jesli masz inny pomysl, to przybliz, bardzo chetnie ten lancuch naprostuje. -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-24 16:25:28 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
On 24 Jan 2012 06:35:14 -0800
rmikke <rmikke@mailinator.com> wrote: Dnia Thu, 19 Jan 2012 10:11:17 -0800 (PST), Rowerex naskroba�/a: Jak za duża, to w środkowym położeniu może zahaczać o dolne rurki tylnego trójkąta. A nawet jak nie zahacza, to i tak może się okazać że podczas jazdy trze, bo te rurki siem gnom na boki. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-01-24 15:36:30 | |
Autor: rmikke | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Tue, 24 Jan 2012 16:25:28 +0100, Tomasz Minkiewicz naskrobaďż˝/a:
....a ja tam mam jeszcze chainglidera do zmieszczenia. Z drugiej strony - rama jest po tanim goralu, tanie zwykle nie sa specjalnie sprytnie spasowane, wiec mam szanse na duzy zapas. Coz, sie zobaczy... -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-18 12:09:54 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
rmikke <rmikke@mailinator.com> napisał(a):
Skladam sobie z powrotem zimowke (dla ciekawych: http://u.42.pl/2HGw ) i dalem Jak wnosze z podanego linka, masz w tylnym kole piaste Nexus8. Masz dwa wyjscia (trzecie to jezdzic tak jak jest :-) ) 1. przesunac cala korbe z suportem o jedna albo dwie podkaldki - na ile rama pozwoli - ale te podkladki wyjete od strony napedu musisz przelozyc na lewa, wiec korba bedzie przekoszona wzgledem siodelka. 2. zastosowac zebatke z offsetem, odsuwajaca nieco lancuch na zewnatrz, np: http://classic-cycle.de/en/Hubs-Axles-Chainwheels-Cranks/Dished-Sprocket-10-mm-offset-22-T.html?force_sid=a18dfe80230c0643cb7fc02f817603b9 W sumie ja bym sie sklanial do tego rozwiazania. -- |
|
Data: 2012-01-18 12:50:59 | |
Autor: rmikke | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Wed, 18 Jan 2012 12:09:54 +0000 (UTC), pablo eldiablo naskrobaďż˝/a:
O, ciekawe, nawet moj rozmiar maja: http://classic-cycle.de/en/All/Dished-Sprocket-10-mm-offset-18-T.html?listtype=search&searchparam=dished%20sprocket A myslisz, ze to sie da gdzies u nas dostac? No i musze sprawdzic, czy to mi w rame nie wjedzie, szczegolnie do spolki z chaingliderem... -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-18 23:36:51 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
rmikke <rmikke@mailinator.com> napisał(a):
Nie wiem, czy to jest do kupienia w PL, ale w koncu jestesmy w UE, wiec kupic mozna gdziekolwiek, kurier dowiezie. Inna sprawa, ze skoro piszesz o chaingliderze, tzn. masz jeden blat z przodu. Po prostu odkrec go i przykrec po wewnetrznej stronie korby - na bank to jest zrodlo problemu. -- |
|
Data: 2012-01-25 09:54:52 | |
Autor: rmikke | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Wed, 18 Jan 2012 23:36:51 +0000 (UTC), pablo eldiablo naskrobał/a:
Na oko, to rzeczywiscie by pomoglo. Tylko jak sie te cholere odkreca? Bylem przekonany, ze to dziala mniej wiecej jak sruby meblowe - sruba wchodzi w taka kontrasrube z gwintem od wewnatrz. A tu nie: http://u.42.pl/2HM4 http://u.42.pl/2HM5 Sruba jest na imbus, ale w ogole nie jestem pewien, czy to sruba. Wyglada, jakby ta "sruba" byla jakos wbita w te podkladke z nacieciem, kreci sie dosc swobodnie jedno z drugim, az sie dziwie, ze tarcza jest jak przyrosnieta do korby. No i nie wiem, jak to rozmontowac. Potrzebuje do tego kolejnego Specjalnego Narzedzia Do Tego Kawalka Roweru? -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-25 11:39:45 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
On 25 Jan 2012 01:54:52 -0800
rmikke <rmikke@mailinator.com> wrote: Dnia Wed, 18 Jan 2012 23:36:51 +0000 (UTC), pablo eldiablo naskroba³/a: Zdjęcia niewyraźne. Bardzo niewyraźne te zdjęcia. :( Trzpień i płytka osadcza? Guglnij „płytka osadcza” i zobacz, czy to podobne. Jeśli tak, to ona siedzi w wyżłobieniu wokół trzpienia. Trzeba ją rozgiąć wszerz i podważyć, to wyjdzie z wyżłobienia i da się ściągnąć. No i nie wiem, jak to rozmontowac. Potrzebuje do tego kolejnego Specjalnego Narzedzia Do Tego Kawalka Roweru? Jeśli to to, co myślę, wystarczą dwa małe, płaskie śrubokręty. Może jeszcze jakiś scyzoryk może sprawę ułatwić. Jeśli masz trzy ręce. ;) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-01-25 12:03:20 | |
Autor: rmikke | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Wed, 25 Jan 2012 11:39:45 +0100, Tomasz Minkiewicz naskrobaďż˝/a:
Tylko kalkulator mialem... Trzpień i płytka osadcza? Guglnij „płytka osadcza” i zobacz, czy to Nie wyglada na cos takiego, jak wyguglalem. Brak szerokiego rozciecia z jednej strony. To wyglada jak pelna podkladka, nacieta z wierzchu, zeby sie dawala plaskim srubokretem odkrecac. Tylko w srodku ta "sruba" wystaje, wiec srubokret musialby miec duze wciecie posrodku ostrza. Takie widly, no. -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-25 14:18:26 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
rmikke <rmikke@mailinator.com> napisał(a):
Musisz jakims narzedziem uchwycic i unieruchomic element ze sfotografowanej przez ciebie strony (od wewnetrznej), nastepnie imbusem najpewniej 5mm odkrecasz z dugiej przeciwnie do ruchu wskazowek zegara ;-) To sa tego typu srubki: http://www.charliethebikemonger.com/ekmps/shops/bikemonger/images/id-cromo-chainring-bolts-single-speed-double-and-extra-large-128-p.jpg -- |
|
Data: 2012-01-25 23:44:38 | |
Autor: rmikke | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Wed, 25 Jan 2012 14:18:26 +0000 (UTC), pablo eldiablo naskrobał/a:
w sitaka kontrasrube z gwintem od wewnatrz. A tu nie: de chainring-bolts-single-speed-double-and-extra-large-128-p.jpgo A, czyli jednak niezle kombinowalem, tylko roznica jest taka, ze sruba przechodzi przez "antysrube" na wylot. No dobra, to juz mam pomysl, czym przytrzymac te "antysrube", dzieki. -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-26 08:52:21 | |
Autor: pablo eldiablo | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
rmikke <rmikke@mailinator.com> napisał(a):
Przechodzi, bo jest za dluga. Twoja korba jest zaprojektowana na 3 blaty, ta sruba miala przykrecac 2 z nich do korby, wiec jest w tym momencie o grubosc jednego blatu wezej, niz zostalo to zaprojektowane. -- |
|
Data: 2012-01-26 09:11:38 | |
Autor: Rowerex | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
On 26 Sty, 00:44, rmikke <rmi...@mailinator.com> wrote:
Dnia Wed, 25 Jan 2012 14:18:26 +0000 (UTC), pablo eldiablo naskrobał/a: Tak kombinujecie, że autor w±tku będzie sprowadzał czę¶ci z pozasłonecznej planety ;-) A szukać daleko nie trzeba: http://allegro.pl/podkladka-dystansowa-do-korb-single-speed-3-2mm-i2055310502.html Sprzedawca ma kilka rodzajów podkładek o różnej wysoko¶ci. Zapewne to straszne zdzierstwo, do tak± tulejkę można dobrać w sklepie ze ¶rubami za jakie¶ grosze, a równie dobrze można założyć kilka zwykłych podkładek i na jedno wyjdzie. A blat można również przesun±ć jeszcze dalej na zewn±trz daj±c podkładkę dystansow± między koronkę i "oczko" w korbie. W starych korbach na 5 ¶rub najmniejsz± koronkę mocowało się długimi ¶rubami na tulejach dystansowych 7mm, a je¶li młynek to wytrzymywał, to blat też można tak odsun±ć. Z tym, że przesadzać tu nie należy, bo widziałem fotki wyrwanych "oczek" z korby przy takim patencie, ale dotyczyło to tandemu z dodatkow± koronk± na zewn±trz mocowan± wła¶nie poprzez tak± tuleję. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-01-27 10:32:24 | |
Autor: pablo eldiablo | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):
Nic nie bedzie sprowadzal, bo wystarczy odkrecic sruby i przelozyc blat na WEWNETRZNA strone korby. A szuka=E6 daleko nie trzeba: Byc moze sie przydadza podkladki, ale sadze, ze nie beda nizbedne. A blat mo=BFna r=F3wnie=BF przesun=B1=E6 jeszcze dalej na zewn=B1trz daj=B1= Ale przeczytaj ten watek uwaznie :-) Lancuch jest przekoszony w druga strone, niz Ci sie wydaje :-) Blatu nie trzeba odsuwac na zewnatrz, tylko do wewnatrz. Swoja droga w rowerze do dojazdow do pracy to w ogole kiepskie rozwiazanie by bylo, bo zbliza brudzace elementy do nogawki. -- |
|
Data: 2012-02-06 22:26:55 | |
Autor: AlbertStonoga | |
regulacja linii lancucha i suport HT II | |
> Tak kombinujecie, że autor w±tku będzie sprowadzał czę¶ci z
pozasłonecznej planety ;-) http://4gox.pl/korba.jpg Podkładki kupione w Obi w cenie paru zł za pudełeczko. Pasuj± idealnie do ¶rub. Pozdr, Albert Stonoga |
|
Data: 2012-02-01 23:41:11 | |
Autor: rmikke | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Wed, 18 Jan 2012 23:36:51 +0000 (UTC), pablo eldiablo naskrobał/a:
Spiesze doniesc, ze to byl strzal w dziesiatke. Co prawda nie dalem w koncu rady odkrecic tych srub, ale mialem jeszcze jeden problem, z ktorym sobie nie radzilem, wiec w koncu udalem sie do serwisu. Tam mi wszystkom poprzekladali, jak chcialem, dramatyczne szczegoly mozna poznac tutaj: http://przypadkidwuleworecznego.blogspot.com/2012/02/maa-kapitulacja.html Teraz linia lancucha wydaje sie byc idealna, dzieki :D -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|
Data: 2012-01-18 12:11:02 | |
Autor: ...::QRT::... | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia 18 Jan 2012 03:01:09 -0800, rmikke napisał(a):
jak masz HT2 to tam miedzy łozyskami supportu a muf± suportu winny być podkładki którymi mozna regulować odległo¶ć łożysk od mufy w wiec i korby od mufy/ramy. |
|
Data: 2012-01-18 13:04:28 | |
Autor: PeJot | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
W dniu 2012-01-18 12:01, rmikke pisze:
Skladam sobie z powrotem zimowke (dla ciekawych: http://u.42.pl/2HGw ) i dalem Troszkę to znaczy dokładnie ile ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-01-18 12:45:25 | |
Autor: rmikke | |
[tech]regulacja linii lancucha i suport HT II | |
Dnia Wed, 18 Jan 2012 13:04:28 +0100, PeJot naskrobaďż˝/a:
Nie umiem dokladnie zmierzyc, ale circa o szerokosc lancucha. Moze nawet troche wiecej. -- rmikke Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/ | http://jolanta.korwin-mikke.pl/ Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami. |
|