regulacja pochylenia kola seicento

Data: 2010-01-12 09:48:37
Autor: MarcinJM
regulacja pochylenia kola seicento
Witam
Tak sobie wczoraj zrobilem:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.

MarcinJM

Data: 2010-01-12 09:53:02
Autor: MarcinJM
MarcinJM pisze:
Witam
Tak sobie wczoraj zrobilem:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.

Oczywiscie otwory rozpilowane na "fasolki", zeby uzyskac zakres przemieszczania sie. wzgledem zwrotnicy.

MarcinJM

Data: 2010-01-12 10:11:48
Autor: J.F.
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hihd16$4l7$1news.onet.pl...
Tak sobie wczoraj zrobilem:
http://marcinjm.fotosik.pl/albumy/723391.html
Sruba jest od regulacji tylnego zawieszenia od merca.
Zakres regulacji (teoretyczny) do -2.5o.

Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)

To ci chyba bedzie wplywalo na ustawienie zbieznosci ?

J.

Data: 2010-01-12 10:26:44
Autor: Agent 0700
regulacja pochylenia kola seicento
Nie miala baba klopotu, dorobila sobie jeszcze jedna regulacje :-)

A co ma pić piwo pod budką i narzekać, że w Polsce to nie ma pracy i w ogóle syf?

Szacunek dla tych którym się chce :-)

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-01-12 13:37:10
Autor: MarcinJM
J.F. pisze:
[...]

Zaleznosc jest taka:
Wieksze pochylenie > wieksza zbieznoc. Do wartosci danego pochylenia oblicza sie zbieznosc
Sejacz ma fabryczne ustawienia neutralne (zero z malymi odchylkami) wiec zbieznosc/rozbieznosc jest neutralna. Im wieksze pochylenie (negatyw) tym wieksza zbieznosc po to, aby w polaczaniu z wartoscia kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy opona opierala sie rowno cala powierzchnia na nawierzchni.
To sa madrosci mojego geometry, czlowiek starszej daty. Jka mu na komputerach wyskoczyly wartosci kosmiczne (takie jak chcialem, pochylenie -2o) to nie namyslajac sie wzial papier, olowek, wszystko przeliczyl i ustawil tak, ze kopara mi opadla.

MarcinJM

Data: 2010-01-13 00:07:35
Autor: J.F.
On Tue, 12 Jan 2010 13:37:10 +0100,  MarcinJM wrote:
[...]

Cos mi smierdzi - mozliwe to ? Chyba mozliwe, ale czy nie za duze
wartosci wyjda ? Ale ja i tak o czym innym - na moj gust koncowka drazka nie jest na
wysokosci sruby nieruchomej, wiec zmieniajac pochylenie zmienisz takze
zbieznosc, i trzeba bedzie pojechac na ustawienie.

[...]

A nie mozna go poprosic zeby policzyl optymalne ustawienie .. i
sprawdzic czy takie nie jest fabrycznie zadane ? :-)

J.

Data: 2010-01-13 08:04:27
Autor: MarcinJM
J.F. pisze:
[...]

Tak, oczywiscie masz racje.
Przy samym zwiekszeniu pochyleniu zbieznosc sie skaszani z definicji, pojdzie w duza zbieznosc i trzeba bedzie przestawiac na drazkach.

[...]

Dla sportu generalnie ustawia sie pochylenie kol w minusie. Auto lepiej radzi sobie na zakretach kosztem sil dzilajacych na kolo kierownicy.
Tu jest art. madrzejszego ode mnie:
http://www.126fan.pl/www/kjs.htm
Jest tam opisane zawieszenie CC.

MarcinJM