regulacja skoku za pomoc± manetki - jakie zastowosanie?

Data: 2012-07-25 01:29:08
Autor: rrh
regulacja skoku za pomoc± manetki - jakie zastowosanie?
Czy mógłby mnie kto¶ o¶wiecić, jakie ma zastosowanie zdalna regulacja skoku, powiedzmy 60-120mm?

Jeżeli pniemy się pod górę albo jedziemy po asfalcie, to nawet blokada skoku przy goleni jest lepsza niż jego obniżenie?

Może to zbędny bajer?

Data: 2012-07-25 10:04:13
Autor: rrh
regulacja skoku za pomoc± manetki - jakie zastowosanie?
Dzięki Panowie!

Data: 2012-07-25 10:46:08
Autor: de Fresz
regulacja skoku za pomocÄ… manetki - jakie zastowosanie?
On 2012-07-25 10:29:08 +0200, rrh <wojtek.ryrych@gmail.com> said:

Czy mógłby mnie kto¶ o¶wiecić, jakie ma zastosowanie zdalna regul
acja skoku, powiedzmy 60-120mm?

Zaostrzenie geometri na strome podjazdy, stępienie geometri (w kierunku czopera) na zjazdy.

Jeżeli pniemy się pod górę albo jedziemy po asfalcie, to nawet blok
ada skoku przy goleni jest lepsza niż jego obniżenie?

Sk±d te pomysł o lepszo¶ci blokady? Ona ma inne przeznaczenie, ma zapobiegać bujaniu (a więc jakim¶ tam stratom energii). Zmiana skoku, to przedewszystkim zmiana geometrii.

Może to zbędny bajer?

Bior±c pod uwagę, że obecnie bodaj żaden producent tego nie stosuje, najwidoczniej nie tylko Ty doszedłe¶ do takich wniosków. Dobrze zaimplementowana - ma sens.

de Fresz

Data: 2012-07-25 11:54:03
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-07-25 10:29:08 +0200, rrh <wojtek.ryrych@gmail.com> said:

Czy mógłby mnie kto¶ o¶wiecić, jakie ma zastosowanie zdalna regul
acja skoku, powiedzmy 60-120mm?

Zaostrzenie geometri na strome podjazdy, stępienie geometri (w kierunku
czopera) na zjazdy.

I to sprawdza się doskonale.

Może to zbędny bajer?

Bior±c pod uwagę, że obecnie bodaj żaden producent tego nie stosuje,
najwidoczniej nie tylko Ty doszedłe¶ do takich wniosków. Dobrze
zaimplementowana - ma sens.

I to jest dziwne - nie wyobrażam sobie porz±dnej maszyny enduro bez tej opcji - zwłaszcza przy 160mm skoku. Manitou IT (minus awaryjne egzemplarze) rz±dzi.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-26 11:44:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-07-25 10:29:08 +0200, rrh <wojtek.ryrych@gmail.com> said:
Może to zbędny bajer?

Biorąc pod uwagę, że obecnie bodaj żaden producent tego nie stosuje, najwidoczniej nie tylko Ty doszedłeś do takich wniosków. Dobrze zaimplementowana - ma sens.

Nie stosuje regulacji skoku czy regulacji skoku za pomocÄ… manetki?

Bo to pierwsze nie jest zbyt prawdziwym stwierdzeniem. :P

Data: 2012-07-26 14:21:27
Autor: de Fresz
On 2012-07-26 13:44:27 +0200, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> said:

Bior±c pod uwagę, że obecnie bodaj żaden producent tego nie stosuje,
najwidoczniej nie tylko Ty doszedłe¶ do takich wniosków. Dobrze
zaimplementowana - ma sens.

Nie stosuje regulacji skoku czy regulacji skoku za pomoc± manetki?

Oczywi¶cie - z manetki. Choć w widłach z regulacj± skoku też ciekawa jest tendencja do ograniczenia możliwo¶ci zmiany tylko do dwóch skrajnych położeń - nawet Fox w Talasie zrezygnował jaki¶ czas temu z 3 i wzorem RS-owego DPA zostawił 2. IMHO manetka do obsługi takiej regulacji byłaby bardziej przydatna niż ta do LO.

de Fresz

Data: 2012-07-26 12:57:51
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-07-26 13:44:27 +0200, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> said:

BiorÄ…c pod uwagÄ™, ĹĽe obecnie bodaj ĹĽaden producent tego nie stosuje,
najwidoczniej nie tylko Ty doszedłeś do takich wniosków. Dobrze
zaimplementowana - ma sens.

Nie stosuje regulacji skoku czy regulacji skoku za pomocÄ… manetki?

Oczywiście - z manetki. Choć w widłach z regulacją skoku też ciekawa jest tendencja do ograniczenia możliwości zmiany tylko do dwóch skrajnych położeń - nawet Fox w Talasie zrezygnował jakiś czas temu z 3 i wzorem RS-owego DPA zostawił 2. IMHO manetka do obsługi takiej regulacji byłaby bardziej przydatna niż ta do LO.

Ja w ogóle zwątpiłem w sens tych manetek. Jakiś czas temu miałem Bombera
z ETA na manetce - i ta manetka była zwyczajnie bez sensu, do tego
wymiana linki była upierdliwa jak nieszczęście. ;)

Zaś regulacja skoku miała dla mnie jedną poważną wadę - nie czuć jej tak
dobrze podczas jazdy i zdarzało mi się zaczynać zjazd ze skróconym
widłem, za łatwo o tym zapomnieć. LO nie ma tej wady, bo czuć od razu.

regulacja skoku za pomoc± manetki - jakie zastowosanie?