regulamin sklepu internetowego a prawo

Data: 2009-08-17 18:24:33
Autor: Rafał Jeżak
regulamin sklepu internetowego a prawo
Witam,

Ostatnio ze znajomym rozmawiałem na w/w temat i tak się zastanawiam czy
sklep ma prawo sobie układać regulamin jak chce?

Dla przykładu :

1. Wiadomo, że jest 10dni na zwrot sprzętu, ale sklep piszę w
regulaminie, że klient MUSI wypełnić odpowiedni formularz aby z tego
skorzystać.
2. Dostępność towaru. Jest towar na stronie, klikam, składam zamówienie,
a sklep ma w regulaminie, że ma 14 dni na załatwienie towaru, a jak nie
załatwi to mam się wypchać itd

I jeszcze parę takich punktów. Czy to jest legalne? Czy sklep może sobie
pisać w regulaminie co chce i ja rejestrując się jednocześnie akceptuje
warunki regulaminu i on mnie dotyczy? Czy są jakieś regulacje na ten temat?

Pozdrowienia,
--
Rafał Jeżak
rjezak.(at).gmail.(dot).com

Data: 2009-08-17 17:24:58
Autor: januszek
Rafał Jeżak napisał(a):

[...]

Istnieje swoboda zawierania Umów więc w zasadzie Sklepowi wolno się z Tobą umówić na wszystko czego nie zabrania prawo.

j.

Data: 2009-08-17 10:46:43
Autor: BK
On 17 Sie, 19:24, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Rafał Jeżak napisał(a):

> [...]

Istnieje swoboda zawierania Umów więc w zasadzie Sklepowi wolno się z
Tobą umówić na wszystko czego nie zabrania prawo.

Grunt to wyczerpujaca odpowiedz ;-) To sie wlasnie kolega pyta czy
tego prawo nie zabrania, a jesli gdzies zabrania to zapewne glownie w
rejestrze klauzul zabronionych - do wgladu na www.uokik.gov.pl .

Data: 2009-08-17 20:13:51
Autor: Jotte
regulamin sklepu internetowego a prawo
W wiadomości news:slrnh8j4j7.6cc.januszekgimli.mierzwiak.com januszek
<januszek@polska.irc.pl> pisze:

Istnieje swoboda zawierania Umów więc w zasadzie Sklepowi wolno się z
Tobą umówić na wszystko czego nie zabrania prawo.
Oraz uwzględniając to, co prawo nakazuje.

--
Jotte

Data: 2009-08-18 00:30:21
Autor: Cyb
regulamin sklepu internetowego a prawo
On Mon, 17 Aug 2009 18:24:33 +0200, Rafał Jeżak
<rjezak.NOSPAM@NOSPAM.gmail.com> wrote:

pozno, juz, wiec na szybkio:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0271.htm

1. Wiadomo, że jest 10dni na zwrot sprzętu, ale sklep piszę w
regulaminie, że klient MUSI wypełnić odpowiedni formularz aby z tego
skorzystać.

formularz nie., ale list polecony tak (niech bedzie, zwykly tez moze
byc, ale zycze powodzenia w pozniejszym udowadnianiu) :
"Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem
przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn,
składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni
od zawarcia umowy."

wiec jesli sklep zmusza cie do jakichs innych dzialan to mozesz to
zglosic jako niedozwolona klauzule.
pytanie tylko co lepsze - list polecony czy formularz na stronie www?
formalnie jesli nie wyslesz rezygnacji listem poleconym to mozesz sie
wypchac - ale mnostwo sklepow przymyka oko na ten warunek.

2. Dostępność towaru. Jest towar na stronie, klikam, składam zamówienie,
a sklep ma w regulaminie, że ma 14 dni na załatwienie towaru, a jak nie
załatwi to mam się wypchać itd

tutaj akurat skoro w regulamienie jawnie pisza ze 14 dni (zapewne
roboczych) to jest to warunek umowy, ktora zawierasz - nikt chyba cie
nie zmusza do zawarcia tej umowy?

I jeszcze parę takich punktów. Czy to jest legalne?

pomyszkuj w  sieci (mi sie teraz nie chce), jest gdzies spis klauzul
niedozwolonych...

pozdarwiam,
Cyb

regulamin sklepu internetowego a prawo