[tech] regularne dławienie alfa 1.4 TS 16v

Data: 2013-03-09 11:40:53
Autor: nazgul
[tech] regularne dławienie alfa 1.4 TS 16v
witam

może ktoś ma spotkał się z czymś takim:

samochód z LPG Prins IV gen.
alfa 145 1999 1.4 TS 16v
po wymianie sondy lambda pojawił się następujący objaw:

jeżeli zatrzymamy rozgrzany już samochód, i ponownie uruchomimy po np: 5 minutach lub 30 minutach to po 1-2 minutach od uruchomienia (samochód już pracuje na gazie) występuje falowanie obrotów na biegu jałowym. Silnik zupełnie nie ma mocy - przy pedale w podłodze można uzyskać max 3000obr/min na 1 biegu.
sytuacja taka trwa około 30-40sekund (cały czas pedał w podłodze)
później silnik się "odtyka" przez 3-5 sekund i już można jechać normalnie
choćby 1000km (normalnie jak na niewygodną alfę oczywiście).

efekt występuje zawsze, bez wyjątku (jeszcze sprawdzę czy na benzynie też).
na zimnym silniku (uruchomienie na benzynie i przełączenie na gaz) objawu brak.

samochód prawdopodobnie ma wyjęty katalizator - jeżeli to miałby być trop.

Data: 2013-03-09 10:58:30
Autor: Robert Rędziak
[tech] regularne dławienie alfa 1.4 TS 16v
On Sat, 09 Mar 2013 11:40:53 +0100, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

Silnik zupe³nie nie ma mocy - przy pedale w pod³odze mo¿na uzyskaæ max 3000obr/min na 1 biegu.
sytuacja taka trwa oko³o 30-40sekund (ca³y czas peda³ w pod³odze)
pó¼niej silnik siê "odtyka" przez 3-5 sekund i ju¿ mo¿na jechaæ normalnie
choæby 1000km (normalnie jak na niewygodn± alfê oczywi¶cie).

 Czujnik na wale korbowym sprawdzony? Mój padre, kilka lat temu,
 mia³ podobne objawy w 146, winny by³ czujnik po³o¿enia wa³u.

 r.
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-03-09 12:44:42
Autor: nazgul
W dniu 2013-03-09 11:58, Robert Rędziak pisze:
[...]

  miaÅ‚ podobne objawy w 146, winny byÅ‚ czujnik poÅ‚ożenia waÅ‚u.

z czego wynikałaby taka regularność?
o ile wiem to czujnik działałby 0-1.

Data: 2013-03-09 16:53:51
Autor: nazgul
W dniu 2013-03-09 12:44, nazgul pisze:
[...]

na benzynie objaw identyczny.

Data: 2013-03-09 19:03:58
Autor: Robert Rędziak
[tech] regularne dławienie alfa 1.4 TS 16v
On Sat, 09 Mar 2013 12:44:42 +0100, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

z czego wynika³aby taka regularno¶æ?
o ile wiem to czujnik dzia³a³by 0-1.

 Zak³adasz, ¿e uszkodzenie jest zero-jedynkowe, a ja pamiêtam
 (choæ niewiele, bo to mia³o miejsce jakie¶ 10 lat temu), ¿e
 najpierw d³awi³ siê sporadycznie, ale po przegazówce wraca³ do
 normy, a potem by³o ju¿ co raz gorzej i nast±pi³ taki moment,
 gdzie auto regularnie odmawia³o pos³uszeñstwa. Po diagnostyce
 zosta³ wymieniony czujnik i auto zaczê³o je¼dziæ normalnie.

 r.

 PS. Wiêcej nie pamiêtam, zw³aszcza ¿e tym autem je¼dzi³em
 stosunkowo rzadko.
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-03-11 14:28:31
Autor: Bartek
Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:khf3jr$mfc$1news.icpnet.pl...
witam

może ktoś ma spotkał się z czymś takim:

jeśli jesteś ze śląska, to mam interfejs i soft, sprawdzę w razie czego co trzeba itp.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2013-03-15 19:03:02
Autor: nazgul
W dniu 2013-03-11 14:28, Bartek pisze:
[...]

niestety Poznań
kabel mam
Jeżeli możesz to poratuj softem i dobrą radą.

[tech] regularne dławienie alfa 1.4 TS 16v