rejestracja auta na ĹĽonÄ™

Data: 2011-03-20 17:50:41
Autor: mvoicem
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.

Mamy wspólnotę(wspólność?) majątkową, więc auto jest w 50% żony. Czy
muszę wykonywać jakieś specjalne zabiegi (typu darowanie jej mojego
udziału do majątku osobistego) żeby w D.R. była żona, czy też
zarejestrujÄ… go na niÄ… bez problemu na podstawie samej umowy i
ewentualnie jakiegoś oświadczenia o wspólnocie majątkowej?

p. m.

Data: 2011-03-20 19:12:56
Autor: JurekW
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

Jurek

Data: 2011-03-20 19:34:35
Autor:
rejestracja auta na żonę
Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalno¶ci.

Po co? Przecież on nie chce, by była to własno¶ć odrębna żony a jedynie by zarejestrowany był na żonę.

Data: 2011-03-22 16:10:32
Autor: JurekW
rejestracja auta na żonę
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:im5hc7$82b$1@news.onet.pl...
Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalno¶ci.

Po co? Przecież on nie chce, by była to własno¶ć odrębna żony a jedynie by zarejestrowany był na żonę.

Zgodnie z dokumentami w Wydziale Komunikacji samochód jest własno¶ci± jedynie męża. Należy dokonać przekształcenia własno¶ci na współwłasno¶ć. Przekształcenia w sensie formalnym.

Data: 2011-03-23 15:23:13
Autor:
rejestracja auta na żonę
[...]

A to sorry, je¶li był jaki¶ specjalny dokument złożony mówi±cy o  własno¶ci jedynie męża to zupełnie co innego. My¶lałem, że mówili¶my o standardowej sytuacji. Normalnie WK informacji w wspólnocie maj±tkowej i własno¶ciach odrębnych małżonków nie  posiada.

Data: 2011-03-20 19:34:45
Autor: 'Tom N'
rejestracja auta na żonę
JurekW w <news:im5g3b$b5l$1news.dialog.net.pl>:

Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalno¶ci.

Ale wyja¶nisz jak można darować komu¶ co¶ co należy do niego?

O toppostowanie nie zapytam...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-20 14:08:03
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/20/2011 1:34 PM, 'Tom N' wrote:
JurekW w<news:im5g3b$b5l$1news.dialog.net.pl>:

Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalno¶ci.

Ale wyja¶nisz jak można darować komu¶ co¶ co należy do niego?

współnależy.
może darować swoj± czę¶ć.

Data: 2011-03-20 20:36:18
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 20:08, witek pisze:
współnależy.
może darować swoj± czę¶ć.

nie może
mog± jedynie (wspólnie) przenie¶ć cało¶ć do maj±tku osobistego

k.

Data: 2011-03-20 20:44:00
Autor: 'Tom N'
rejestracja auta na żonę
kam w <news:im5kr3$n0n$1news.onet.pl>:

W dniu 2011-03-20 20:08, witek pisze:
współnależy.
może darować swoj± czę¶ć.

nie może
mog± jedynie (wspólnie) przenie¶ć cało¶ć do maj±tku osobistego

A czy może darować/sprzedać "swoj± czę¶ć" osobie trzeciej? --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-20 21:02:23
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 20:44, 'Tom N' pisze:
A czy może darować/sprzedać "swoj± czę¶ć" osobie trzeciej?

nie
to jest współwłasno¶ć ł±czna, nie ma okre¶lonej "jego czę¶ci", nie można ni± rozporz±dzać

k.

Data: 2011-03-20 15:09:04
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/20/2011 3:02 PM, kam wrote:
[...]

a niby dlaczego nie mogę swojego udziału sprzedać lub darowac komu¶ innemu?

bo pisz±c swoj± czę¶ć raczej nie miał na my¶li prawych czy lewych drzwi samochodu.

Data: 2011-03-20 21:58:14
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 21:09, witek pisze:
a niby dlaczego nie mogę swojego udziału sprzedać lub darowac komu¶ innemu?

Bo we współwłasno¶ci ł±cznej (a tak± jest wspólno¶ć małżeńska) nie ma, w trakcie jej trwania, udziałów o okre¶lonej wielko¶ci.

k.

Data: 2011-03-20 16:47:20
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/20/2011 3:58 PM, kam wrote:
[...]

to w jaki sposób jeden z rodziców "przepisuje" 50% swojego samochodu na syna, zeby syn sie dorobił własnej zniżki w OC zanim sam sobie kupi samochód.

Data: 2011-03-21 20:40:08
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 22:47, witek pisze:
to w jaki sposób jeden z rodziców "przepisuje" 50% swojego samochodu na
syna, zeby syn sie dorobił własnej zniżki w OC zanim sam sobie kupi
samochód.

papier wiele zniesie...
a odpowiedzi mog± być (pomijaj±c sytuacje, w których samochód nie wchodzi w skład maj±tku wspólnego) na przykład takie:
1. w dowodzie rejestracyjnym nie jest wpisany małżonek, więc dla urzędu wył±czny wła¶ciciel zadysponował udziałem (a że faktycznie tak nie było... jako¶ nie podejrzewam urzędników wydziałów komunikacji o biegło¶ć w prawie rodzinnym)
2. jest to czynno¶ć zarz±du maj±tkiem wspólnym, któr± może wykonać jeden z małżonków, bez konieczno¶ci zgody drugiego, więc tak naprawdę dochodzi do zbycia udziału przez małżonków (ale przy darowiĽnie taka zgoda zazwyczaj jest potrzebna)

k.

Data: 2011-03-21 15:35:22
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/21/2011 2:40 PM, kam wrote:
[...]

to ma sens, ale raczej w urzedzie nikt sie o nic nie pyta.

Data: 2011-03-20 21:31:20
Autor: 'Tom N'
rejestracja auta na żonę
kam w <news:im5mc0$tub$1news.onet.pl>:

[...]

Czyli umrzeć nie może bo rozporz±dzi "swoj± czę¶ci±"-- ciekawe, ale IMHO
nielogiczne. --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-26 19:54:07
Autor: Gotfryd Smolik news
rejestracja auta na żonę
On Sun, 20 Mar 2011, 'Tom N' wrote:

[...]

  Nielogiczne jest w tym, że życie współmałżonków nie zalicza się do
"maj±tku małżeńskiego"!
  A druga jest taka, że o "rozporz±dzeniu" można by mówić jedynie
w przypadku samobójstwa - chyba odróżniasz "sprzedaż" od "kradzieży" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-20 19:30:34
Autor: 'Tom N'
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
mvoicem w <news:4d863061$0$2445$65785112news.neostrada.pl>:

Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.
[...]
jakiego¶ o¶wiadczenia o wspólnocie maj±tkowej?

W WK u mnie na wsi wystarcza j.w.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-20 14:09:42
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/20/2011 1:30 PM, 'Tom N' wrote:
[...]

to znaczy co wystarcza?
zeby widniała sama żona, czy żeby widniała też żona, czyli oboje.

bo po mojemu do dowodu rejestracyjnego wpisuje się wszystkich włascicieli, wiec teoretycznie urz±d powinien odmówić wpisania tylko żony.

Data: 2011-03-20 20:28:21
Autor: mvoicem
rejestracja auta na żonę
(20.03.2011 20:09), witek wrote:
On 3/20/2011 1:30 PM, 'Tom N' wrote:
[...]

Ja na 2 przypadki znanych mi współwłasno¶ci samochodu, 2x widziałem w
dowodzie tylko jednego z nich z dopiskiem "współwłasno¶ć".

p. m.

Data: 2011-03-20 20:25:14
Autor: mvoicem
rejestracja auta na żonę
(20.03.2011 19:53), JaromirD wrote:
niedziela 20 marca 2011 17:50 mvoicem napisał na pl.soc.prawo:

Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.

Mamy wspólnotę(wspólno¶ć?) maj±tkow±, więc auto jest w 50% żony. Czy
muszę wykonywać jakie¶ specjalne zabiegi (typu darowanie jej mojego
udziału do maj±tku osobistego) żeby w D.R. była żona, czy też
zarejestruj± go na ni± bez problemu na podstawie samej umowy i
ewentualnie jakiego¶ o¶wiadczenia o wspólnocie maj±tkowej?

A nie dałoby się dopisać żony do umowy?

Byłoby najprostsze, gdyby nie to że ze sprzedaj±cym nie mam łatwego
kontaktu.

p. m.

Data: 2011-03-21 10:21:32
Autor: ±ćę
rejestracja auta na żonę
Nie, to auto jest zapewne Wasze wspólne, niepodzielnie.

Ale mogłe¶ je kupić ze swojego maj±tku do wykorzystywania w swojej działalno¶ci gospodarczej lub innej pracy itp.

-- -- -

Mamy wspolnote majatkowa, wiec auto jest w 50% zony.

Data: 2011-03-21 11:59:28
Autor: mvoicem
rejestracja auta na żonę
(21.03.2011 11:21),  ±ćę wrote:
Nie, to auto jest zapewne Wasze wspólne, niepodzielnie.

To jest różnica między sytuacj± kiedy Ja¶ i Małgosia, będ±c kunkubentami
kupi± auto na spółkę, a tak± kiedy Ja¶ i Małgosia będ±c małżonkami
kupuj± co¶ do maj±tku wspólnego?

Ale mogłe¶ je kupić ze swojego maj±tku do wykorzystywania w swojej działalno¶ci gospodarczej lub innej pracy itp.

Ale nie kupiłem :).

p. m.

Data: 2011-03-21 20:44:08
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-21 11:59, mvoicem pisze:
To jest różnica między sytuacj± kiedy Ja¶ i Małgosia, będ±c kunkubentami
kupi± auto na spółkę, a tak± kiedy Ja¶ i Małgosia będ±c małżonkami
kupuj± co¶ do maj±tku wspólnego?

je¶li konkubenci kupi± wspólnie to stan± się współwła¶cicielami w czę¶ciach ułamkowych
a w przypadku małżonków nie ma ułamków

k.

Data: 2011-03-22 08:07:01
Autor: ±ćę
rejestracja auta na żonę
Tak:  sakrament.

-- -- -

Data: 2011-03-22 21:21:58
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
rejestracja auta na żonę
W dniu 22.03.2011 09:07,  ±ćę pisze:
Tak:  sakrament.

Chrztu czy Ołtarza?

-- -- -

To jest różnica między sytuacj± kiedy Ja¶ i Małgosia, będ±c kunkubentami
kupi± auto na spółkę, a tak± kiedy Ja¶ i Małgosia będ±c małżonkami kupuj± co¶ do maj±tku wspólnego?

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-03-21 13:21:10
Autor: MZ
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
W dniu 2011-03-20 17:50, mvoicem pisze:
Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.

Musi widnieć na jakiejś umowie przeniesienia własności, w tym wypadku na
umowie darowizny. Tzn "musi" to jest zdanie 99% personelu obsługującego
rejestrację w WK i możesz tłumaczyć do upadłego, Pan/Pani wie swoje i
bez tego nie zarejestruje.

--
MZ

Data: 2011-03-22 01:57:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
[...]

1. Kupiłeś pojazd 1 marca 2011 o godzinie 13:55
2. Pojazd ów natychmiast odsprzedałeś 1 marca 2011 o godzinie 13:57 koledze z pracy
3. Kolega z pracy 1 marca 2011 o 13:05 sprzedał ów pojazd twojej żonie.

Koniec formalności :)

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-03-22 03:02:12
Autor: mvoicem
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
(22.03.2011 01:57), "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
[...]

Problem że w międzyczasie ubezpieczyłem, zaś w OWU ubezpieczenia stoi że
umowa wygasa w momencie zmiany właściciela pojazdu.

p. m.

Data: 2011-03-22 09:10:56
Autor: mvoicem
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
(22.03.2011 07:18), Liwiusz wrote:
[...]

AC+OC, z którego po zmianie właściciela, zgodnie z OWU zostanie gołe OC.

p. m.

Data: 2011-03-22 09:30:57
Autor: MZ
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
[...]

Numer z fikcyjną sprzedażą jest do kitu i przy upierdliwym US skończy
się dużymi kosztami i nieprzyjemnościami.

http://motofinanse.pl/darowizna-samochodu

Tu masz opisane jak to zrobić legalnie i bezkosztowo + umowa. Darowujesz
żonie 50%, zgłaszasz to do US jako darowiznę w grupie 0
(nieopodatkowaną) i z umową darowizny idziecie do WK zarejestrować.
Ewentualnie TU może Ci doliczyć zwyżki jeśli żona młoda i/lub krótko ma
prawo jazdy.

--
MZ

Data: 2011-03-22 06:24:54
Autor: spp
rejestracja auta na ĹĽonÄ™

[...]

NO, jeszcze tylko Urząd Skarbowy 2x tylko pozostał....

--
spp

Data: 2011-03-22 15:48:01
Autor: Rafał \"SP\" Gil
rejestracja auta na ĹĽonÄ™
W dniu 2011-03-22 06:24, spp pisze:

[...]
twojej ĹĽonie.
Koniec formalności :)
NO, jeszcze tylko Urząd Skarbowy 2x tylko pozostał....

Ups ... zupełnie nie pomyślałem. Robiłem ostatnio 3 takie manewry na 3 autach, ale każde z nich wg wiedzy skarbówki warte było mniej niż 1000 PLN, więc zapomło mi się.

No i twórca pochwalił się dodatkowym problemem AC, więc ta opcja tak czy siak odpada.