rejestracja auta na żonę

Data: 2011-03-20 19:12:56
Autor: JurekW
rejestracja auta na żonę
Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

Jurek

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d863061$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
Kupiłem samochód, na umowie sprzedaży widnieję ja, jednak z pewnych
względów zależy mi na tym żeby w dowodzie rejestracyjnym widniała żona.

Mamy wspólnotę(wspólność?) majątkową, więc auto jest w 50% żony. Czy
muszę wykonywać jakieś specjalne zabiegi (typu darowanie jej mojego
udziału do majątku osobistego) żeby w D.R. była żona, czy też
zarejestrują go na nią bez problemu na podstawie samej umowy i
ewentualnie jakiegoś oświadczenia o wspólnocie majątkowej?

p. m.

Data: 2011-03-20 19:34:35
Autor:
rejestracja auta na żonę
Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

Po co? Przecież on nie chce, by była to własność odrębna żony a jedynie by zarejestrowany był na żonę.

Data: 2011-03-22 16:10:32
Autor: JurekW
rejestracja auta na żonę
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:im5hc7$82b$1@news.onet.pl...
Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

Po co? Przecież on nie chce, by była to własność odrębna żony a jedynie by zarejestrowany był na żonę.

Zgodnie z dokumentami w Wydziale Komunikacji samochód jest własnością jedynie męża. Należy dokonać przekształcenia własności na współwłasność. Przekształcenia w sensie formalnym.

Data: 2011-03-23 15:23:13
Autor:
[...]

A to sorry, jeśli był jakiś specjalny dokument złożony mówiący o  własności jedynie męża to zupełnie co innego. Myślałem, że mówiliśmy o standardowej sytuacji. Normalnie WK informacji w wspólnocie majątkowej i własnościach odrębnych małżonków nie  posiada.

Data: 2011-03-20 19:34:45
Autor: 'Tom N'
rejestracja auta na żonę
JurekW w <news:im5g3b$b5l$1news.dialog.net.pl>:

Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

Ale wyjaśnisz jak można darować komuś coś co należy do niego?

O toppostowanie nie zapytam...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-20 14:08:03
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/20/2011 1:34 PM, 'Tom N' wrote:
JurekW w<news:im5g3b$b5l$1news.dialog.net.pl>:

Robicie umowę darowizny i to jest podstawa do dalszych formalności.

Ale wyjaśnisz jak można darować komuś coś co należy do niego?

współnależy.
może darować swoją część.

Data: 2011-03-20 20:36:18
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 20:08, witek pisze:
współnależy.
może darować swoją część.

nie może
mogą jedynie (wspólnie) przenieść całość do majątku osobistego

k.

Data: 2011-03-20 20:44:00
Autor: 'Tom N'
rejestracja auta na żonę
kam w <news:im5kr3$n0n$1news.onet.pl>:

W dniu 2011-03-20 20:08, witek pisze:
współnależy.
może darować swoją część.

nie może
mogą jedynie (wspólnie) przenieść całość do majątku osobistego

A czy może darować/sprzedać "swoją część" osobie trzeciej? --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-20 21:02:23
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 20:44, 'Tom N' pisze:
A czy może darować/sprzedać "swoją część" osobie trzeciej?

nie
to jest współwłasność łączna, nie ma określonej "jego części", nie można nią rozporządzać

k.

Data: 2011-03-20 15:09:04
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/20/2011 3:02 PM, kam wrote:
[...]

a niby dlaczego nie mogę swojego udziału sprzedać lub darowac komuś innemu?

bo pisząc swoją część raczej nie miał na myśli prawych czy lewych drzwi samochodu.

Data: 2011-03-20 21:58:14
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 21:09, witek pisze:
a niby dlaczego nie mogę swojego udziału sprzedać lub darowac komuś innemu?

Bo we współwłasności łącznej (a taką jest wspólność małżeńska) nie ma, w trakcie jej trwania, udziałów o określonej wielkości.

k.

Data: 2011-03-20 16:47:20
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/20/2011 3:58 PM, kam wrote:
[...]

to w jaki sposób jeden z rodziców "przepisuje" 50% swojego samochodu na syna, zeby syn sie dorobił własnej zniżki w OC zanim sam sobie kupi samochód.

Data: 2011-03-21 20:40:08
Autor: kam
rejestracja auta na żonę
W dniu 2011-03-20 22:47, witek pisze:
to w jaki sposób jeden z rodziców "przepisuje" 50% swojego samochodu na
syna, zeby syn sie dorobił własnej zniżki w OC zanim sam sobie kupi
samochód.

papier wiele zniesie...
a odpowiedzi mogą być (pomijając sytuacje, w których samochód nie wchodzi w skład majątku wspólnego) na przykład takie:
1. w dowodzie rejestracyjnym nie jest wpisany małżonek, więc dla urzędu wyłączny właściciel zadysponował udziałem (a że faktycznie tak nie było... jakoś nie podejrzewam urzędników wydziałów komunikacji o biegłość w prawie rodzinnym)
2. jest to czynność zarządu majątkiem wspólnym, którą może wykonać jeden z małżonków, bez konieczności zgody drugiego, więc tak naprawdę dochodzi do zbycia udziału przez małżonków (ale przy darowiźnie taka zgoda zazwyczaj jest potrzebna)

k.

Data: 2011-03-21 15:35:22
Autor: witek
rejestracja auta na żonę
On 3/21/2011 2:40 PM, kam wrote:
[...]

to ma sens, ale raczej w urzedzie nikt sie o nic nie pyta.

Data: 2011-03-20 21:31:20
Autor: 'Tom N'
rejestracja auta na żonę
kam w <news:im5mc0$tub$1news.onet.pl>:

[...]

Czyli umrzeć nie może bo rozporządzi "swoją częścią"-- ciekawe, ale IMHO
nielogiczne. --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-26 19:54:07
Autor: Gotfryd Smolik news
rejestracja auta na żonę
On Sun, 20 Mar 2011, 'Tom N' wrote:

[...]

  Nielogiczne jest w tym, że życie współmałżonków nie zalicza się do
"majątku małżeńskiego"!
  A druga jest taka, że o "rozporządzeniu" można by mówić jedynie
w przypadku samobójstwa - chyba odróżniasz "sprzedaż" od "kradzieży" ;)

pzdr, Gotfryd

rejestracja auta na żonę