rejestracja bez przegladu

Data: 2010-06-04 09:09:11
Autor: Kuczu
rejestracja bez przegladu
W dniu 2010-06-04 01:41, ErgoSum pisze:
Kupilem weterana z oryginalnymi dokumentami, od wlasciciela wpisanego w
dowod rejestr. Mam umowe K-S i aktualne OC.
Problem jest taki, ze przeglad jest nie aktualny od blisko roku, a sprzet
jest nie na chodzie i troche zdekompletowany.
Poniewaz przepisy mowia ze nalezy go przerejstrowac w ciagu miesiaca,
wybralem sie do wydzialu komunikacji urzedu miasta, ale dowiedzialem sie ze
nie moga go zarejstrrowac bez aktualnego przegladu.
I co teraz?
Olac ich i czekac az zrobie rekonstrukcje a nastepnie dopiero wowczas go
zarejestrowac i jednoczesnie narazac sie na jakies ew. sankcje za brak
rejestracji w terminie?
Czy sa jakies inne wyjscia?

Bzdura. Powinni zarejestrowac motocykl na probne tablice celem dojazdu na badania techniczne. Robilem tak kilka razy, ostatnio miesiac temu, i nigdy nie bylo problemu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-06-04 10:27:14
Autor: blur
rejestracja bez przegladu
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hua8r5$ghb$1@news.onet.pl...
[...]

ale te tablice chyba są na określony czas, ja ostatnio rejestrowałem stary motorower po
6latach od podpisania umowy i nie było żadnego problemu, a samochód wyrejestrowałęm
z OC i sobie czeka na lepsze czasy, tak więc da się mieć i nie płacić nic.

pozdro
blur

Data: 2010-06-04 21:30:10
Autor: =Mich=
rejestracja bez przegladu
[...] a samochód
wyrejestrowałęm
z OC i sobie czeka na lepsze czasy, tak więc da się mieć i nie płacić nic.

Co to znaczy "wyrejestrowałem z OC"?
Nie płacić OC na samochód można w trzech przypadkach
- sprzedać
- zezłomować
- "przerobić" na zabytek
Jeżeli wypowiedziałeś OC na pojazd, który masz normalnie zarejestrowany, to pędź czym prędzej do jakiejś ubezpieczalni i ubezpiecz.
Do tego mniej nadzieje, że UFG ciebie przeoczy i niedowali kary (za auto to chyba >2kzł)

Pozdrawiam

Data: 2010-06-04 10:27:52
Autor: ErgoSum
rejestracja bez przegladu

Kuczu:
(..) Powinni zarejestrowac motocykl na probne tablice celem dojazdu na badania techniczne. Robilem tak kilka razy, ostatnio miesiac temu, i nigdy nie bylo problemu.

Tak, zgadzam sie z toba, ale odbudowa zajmie pewnie z rok? Jesli teraz odmowili mi rejestracji bez przegladu, to na nic mi bedzie wziecie probnych nawet na kilka dni.
Chyba bede musial zrobic tak jak sugerowano powyzej - "pogadac" z diagnosta..

BTW - jak teraz jest z OC? Dlaczego ostrzegacie mnie zeby pieczolowicie dopilnowac wszystkiego?
Czy nie jest tak ze OC wlasciciela z dowodu rejestracyjnego przechodzi teraz na kupujacego i zachowana jest ciaglosc?
Czy OC trzeba przepisac jeszcze przed przerejestrowaniem sprzeta na siebie, czy bezposrednio po zarejestrowaniu?
Na razie nie zrobilem jeszcze nic, a umowa mam sprzed tygodnia.

Erg
GS500

Data: 2010-06-05 09:34:10
Autor: Perek
rejestracja bez przegladu
ErgoSum pisze:

[...]

W ubezpieczalni musisz zgłosić, że sprzęta kupiłeś, albo ubezpieczyć na siebie a polisę którą dostałeś od sprzedającego wypowiedzieć. Jak weteran ma 40 lat to możesz tylko wypowiedzieć i nie płacić nic, bo wtedy nie musi być ciągłości OC, chociaż OC za motor to jakieś 50-70 zl na rok także koszt śmieszny.

Pozdrawiam.

Data: 2010-06-04 10:43:19
Autor: Jacot
rejestracja bez przegladu
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Bzdura. Powinni zarejestrowac motocykl na probne tablice celem dojazdu na badania techniczne. Robilem tak kilka razy, ostatnio miesiac temu, i nigdy nie bylo problemu.

I wejsc w dodatkowe koszta?;) Raz to zrobilem, z motorem syna. I nigdy
wiecej bo to lyso tak czuc sie glupkiem;)
No ale u nasz jest prosto: znaczy najpierw prosto, potem w prawo,
potem prosto przed komenda powiatowa a potem juz jest stacja diag. Na
tym odcinku nie ma szans wpasc chocby motor bez tablic byl;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-06-07 10:22:53
Autor: newrom
rejestracja bez przegladu
On Fri, 04 Jun 2010 09:09:11 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Bzdura. Powinni zarejestrowac motocykl na probne tablice celem dojazdu na badania techniczne. Robilem tak kilka razy, ostatnio miesiac temu, i nigdy nie bylo problemu.

A tak konkretnie, ktory to przepis zezwala na poruszanie sie po
drogach publicznych bez waznego przegladu ?

pozdr
newrom
PS. w kraku kiedys probowalem wziac 'na dojazd na badania' i
otrzymalem odpowiedz 'przeglad musi byc'. Nie znalazlem odpowiedniego
przepisu wiec pojechalem bez papira.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-06-07 20:25:16
Autor: Kuczu
rejestracja bez przegladu
W dniu 2010-06-07 10:22, newrom@spamcom.com pisze:

A tak konkretnie, ktory to przepis zezwala na poruszanie sie po
drogach publicznych bez waznego przegladu ?

A nie wiem. Ale moge Cipo kazac decyzje o zarejestrowaniu na probne blachy.
Decyzja nr KD.5500-37/10/C
Od uzasadnienia decyzji odstapiono na podst. art. 107 par.4  KPA

Dostalem pozwolenie czasowe i czerwone tablice wazne 1 miesiac.

Niestety zapomnialem zeskanowac dowod rej. a bez tego to mi pewnie nikt nie uwierzy...

Data: 2010-06-08 01:08:01
Autor: newrom
rejestracja bez przegladu
On Mon, 07 Jun 2010 20:25:16 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

A nie wiem. Ale moge Cipo kazac decyzje o zarejestrowaniu na probne blachy.
Decyzja nr KD.5500-37/10/C

Przeciez nie bede pisac do urzedu zeby mi powiedzieli na jakiej
podstawie dostales takie, a nie inne tablice :)

Od uzasadnienia decyzji odstapiono na podst. art. 107 par.4  KPA

§ 4. Można odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w
całości żądanie strony; nie dotyczy to jednak decyzji rozstrzygających
sporne interesy stron oraz decyzji wydanych na skutek odwołania.

Skoro juz wklepalem w gugla paragrafy to poszukalem dalej:

Jakie przepisy prawne regulują materię związaną z rejestracją pojazdu
zakupionego w kraju nowego oraz używanego?

    Podstawę prawną stanowi: art.72 i 74 ust.1 ustawy z dnia 20
czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005
roku, Nr 108, poz. 908 z późniejszymi zmianami); § 2 rozporządzenia MI
z dnia 22 lipca 2002 r. r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów
(tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 186 poz. 1322)

Art. 74. 1. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje, w przypadkach
określonych w ust. 2, starosta właściwy ze względu na miejsce
zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie
czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.

2. Czasowej rejestracji dokonuje się:

2 na wniosek właściciela pojazdu - w celu umożliwienia:
   3. przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego
badania technicznego lub naprawy;

Niestety zapomnialem zeskanowac dowod rej. a bez tego to mi pewnie nikt nie uwierzy...

Ja Ci wierzylem ze dostales. Ale w rozmowie z urzedasem 'bo kolega ze
Slubic dostal' nie jest zadnym argumentem :)
Tak czy siak, wychodzi ze jest paragraf wiec jak ktos czuje potrzebe
to moze sobie tak zarejstrowac czasowo :)

pozdr
newrom