rejestracja dziecka w usc bez aktu malzenstwa.

Data: 2012-03-01 13:35:52
Autor: Paweł Sikora
rejestracja dziecka w usc bez aktu malzenstwa.
witam,

mam takie pytanko - czy w usc uda mi sie zarejestrowac drugie
dziecko (z trwajacego malzenstwa) bez odpisu aktu malzenstwa?
troche mnie irytuje mysl o wyprawie przez pol kraju po odplatny
papierek. w art. 40 ustawy z 2004 roku (pozycja 1688) wyczytalem,
ze zgloszenie urodzenia dziecka powinno zawietac okreslenie stanu
cywilnego matki/ojca. czy to 'okreslenie' moze sie juz obecnie
odbyc na zasadzie szumnie ostatnio wprowadzanego ultawienia dla
obywateli, czyli oswiadczenia, zamiast zaswiadczenia (aktu)?

Data: 2012-03-01 08:02:24
Autor: witek
On 3/1/2012 6:35 AM, Paweł Sikora wrote:
[...]

akt malzenstwa mozesz zdaje sie nawet poczta dostac.

zadzwon do konkretnego usc i sie zapytaj, jesli w tym samym usc masz pierwsze dziecko to powinni juz akt malzenstwa miec i powinno sie odbyc be tegoz.

Data: 2012-03-01 15:05:00
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Thu, 01 Mar 2012 13:35:52 +0100, Paweł Sikora napisał(a):

mam takie pytanko - czy w usc uda mi sie zarejestrowac drugie
dziecko (z trwajacego malzenstwa) bez odpisu aktu malzenstwa?

Mnie się udało, na wieść, że nie mam tego papiórka urzędnik sięgnął po
telefon, gdzieś zadzwonił, poprosił o dane państwa Kubiaków i tyle. Aż się
zastanawiałem, wychodząc, czy ja na pewno nie śnię i jestem trzeźwy :)

AK

Data: 2012-03-01 08:08:28
Autor: witek
On 3/1/2012 8:05 AM, Andrzej Kubiak wrote:
[...]

:) zdarza sie

mi sie wiele rzeczy udało zrobić "przez telefon".
Troche sie juz w urzedach zmienia na lepsze.

rejestracja dziecka w usc bez aktu malzenstwa.