rejestracja kart sim pytania

Data: 2016-07-17 18:48:40
Autor: koniczyn
rejestracja kart sim pytania
Nie będzie można już kupić w kiosku/na stacji/w sklepie/w markecie starterów bez legitymowania się?
Co ze starterami które kupię wcześniej i mają np datę ważności 2018 rok, po włożeniu takiej karty sim w aparat, nie będę mógł nigdzie zadzwonić/zasmsować bez rejestracji?
Ile numerów/kart będzie mogła zarejestrować jedna osoba?
Czy rejestracja dotyczy tylko kart sim, czy też urządzeń posiadających IMEI?
Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym móc się również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak to będzie rozwiązane?

Data: 2016-07-17 19:00:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-17 o 18:48, koniczyn pisze:
Nie będzie można już kupić w kiosku/na stacji/w sklepie/w markecie
starterów bez legitymowania się?

To się okaże do lutego jak sobie operatorzy poradzą. Zakazu sprzedaży nie ma, ale używać będzie można dopiero po zarejestrowaniu.

Co ze starterami które kupię wcześniej i mają np datę ważności 2018 rok,
po włożeniu takiej karty sim w aparat, nie będę mógł nigdzie
zadzwonić/zasmsować bez rejestracji?

Tak.

Ile numerów/kart będzie mogła zarejestrować jedna osoba?

Ile chce.

Czy rejestracja dotyczy tylko kart sim, czy też urządzeń posiadających
IMEI?

Tylko kart sim.

Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym móc się
również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak to będzie
rozwiązane?

A co z numerem?

--
Liwiusz

Data: 2016-07-17 19:20:06
Autor: Alf/red/
W dniu 17.07.2016 o 18:48, koniczyn pisze:
Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym móc się
również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak to będzie
rozwiązane?

Odpowiedzi masz na http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2016/904/1
A ponieważ pytania są ciekawe, to pokrótce: jeśli urządzenie samo w sobie umożliwia świadczenie usług, to urządzenie też. Wyrejestrowanie na zasadach jak abonenci. Nie ma limitów ilości kart. A i tak szczegóły mogą być ustalone inaczej na poziomie rozporządzenia ministra albo regulaminów telekomów (np. już się przebąkuje, że na stacji kupisz bez pokazywania, ale niedziałającą) .

--
Alf/red/

Data: 2016-07-17 19:21:49
Autor: PiteR
koniczyn pisze tak:

Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym
móc się również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak
to będzie rozwiązane?

hehe :)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2016-07-19 18:55:51
Autor: koniczyn

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA648C4FA8D596PanElektroniklocalhost.net...
koniczyn pisze tak:

Co z opcją WYrejestrowania, skoro jest rejestracja, to chciałbym
móc się również wypisać, co by operator nie miał moich danych, jak
to będzie rozwiązane?

hehe :)

Co hehe? załóżmy mam zamiar skończyć używać jakiegoś numeru, normalnie wyrzucałem go do kosza, łamiąć wcześniej sima, a teraz ktoś będzie miał moje dane za darmo.

Data: 2016-07-20 09:14:21
Autor: maripoza

koniczyn pisze tak:

[...]

Nie za darmo. PRzecież zaplacileś za karte i doladowania =)

--
Maripoza

Data: 2016-07-20 16:42:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rejestracja kart sim pytania

"maripoza" nmn8cb$rtj$2@node2.news.atman.pl

Nie za darmo. PRzecież zaplacileś za karte i doladowania =)

Mam 17 aktualnych (mam nadzieję, że aktualnych -- nie
sprawdzam) SIMek -- nie płaciłem za nie. Nie płaciłem
od lat też za doładowania.

Asusa Maxa kupiłem wraz z SIMką TeMobile -- aż ;) 500 MB netu!!!

Do tego mam 4 numery VoIP. 2 kupiłem z bramką, jeden
dostałem za freeko a jeden gratisowo -- do Overmaxa.

-=-

BTW, aby nie mnożyć wątków i postów  -- Overmax jest bardzo
łatwy w konfigurowaniu i ogólnie fajny, jeśli nie brać pod
uwagę ,,surowca'', z którego jest wykonany, czyli guana. ;)

-=-

Asus udostępnia net 4G na jednej SIMce wybranej softowo.
I tu problem -- Overmax także softowo zezwalał na wybór,
ale zezwalał łatwiej niż Max i bez błędu, który jest w Asusie.

Max przyjmuje dyspozycję wyłączenia netu komórkowego,
lecz potrafi nie pokazać wyłączenia ikonką.

Nie daje łatwej możliwości przełączenia netu z SIMki0 na SIMkę1,
choć daje łatwą możliwość wyłączenia netu komórkowego.

Overmax po kliknięciu stosownego miejsca dawał trzy możliwości: SIMka0, SIMka1 lub OFF
i wybór bezbłędnie raportował kolorem danej SIMki albo brakiem koloru.

-=-

Ace miaU tylko jeden slot na SIMkę;

-=-

Monster oferował 3G tylko na jednym slocie.
Softowo można było wybrać -- net 3G na SIMce0 albo net 2G na SIMce1, albo bez netu komórkowego.

-=-

MajFon ;) wydał na Snapdragonie 615 telefon za 1299 minus 250 w bonach.
64 GB ,,dysku'', 4 GB RAMek, niezbyt duży akumulator i bez GG...

Asusa można używać cały dzień -- śpiąc jak ja, czyli 12 godzi na dobę. ;)
Cały dzień -- czyli 12 godzin.

Obecnie mniej niż 5 Ah to mało.
Asus w pełnym słońcu jest bardzo wyraźny -- można nawet ściemnić ekran. :)
CPU grzeje się do 65 stopni Celsjusza, zaś akumulator do 35 stopni Celsjusza.

GPS/GLONASS łapie bardzo szybko (bywa, że w dwie sekundy po uruchomieniu) ale
nie wykazuje nadzwyczajnej dokładności -- przykładowo 9 metrów na otwartej
przestrzeni wczoraj, choć na mapie pokazuje nieźle.

W samochodzie sprawuje się bardzo dobrze -- jak na razie.

Do ładowania nie każdy przewód i nie każda ładowarka nadaje się.
Potrzebne są duże prądy i wysokie napięcia.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-20 17:55:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rejestracja kart sim pytania

"Eneuel Leszek Ciszewski" nmo2vv$4g4$1@node1.news.atman.pl

MajFon ;) wydał na Snapdragonie 615 telefon za 1299 minus 250 w bonach.
64 GB ,,dysku'', 4 GB RAMek, niezbyt duży akumulator i bez GG...

Nie sprawdziłem w specyfikacji i zaufałem ,,pismakom''.

   http://www.sklep.myphone.pl/myphone-x-pro-3

Nie SD 615, ale zupełnie inny procesor.

   MediaTek Helio P10 MT6755
   Octa Core MediaTek Helio P10 do 2.0 GHz
   Mali-T860MP2 (@700 MHz, 47.6 Gflops)

   3000 mAh

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-17 19:37:49
Autor: Kubuś Puchatek
rejestracja kart sim pytania
A co jeśli ktoś nie będzie chciał się rejestrować? Nie mam zamiaru
rzucać swoimi danymi na lewo i prawo, a przynajmniej nie telekomom...

Data: 2016-07-17 19:44:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-17 o 19:37, Kubuś Puchatek pisze:
A co jeśli ktoś nie będzie chciał się rejestrować? Nie mam zamiaru
rzucać swoimi danymi na lewo i prawo, a przynajmniej nie telekomom...

To nie będzie korzystał z usług, albo (w praktyce) będzie korzystał z karty zarejestrowanej na kogoś.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-17 19:46:46
Autor: Kubuś Puchatek
rejestracja kart sim pytania
On Sun, 17 Jul 2016 19:44:09 +0200
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

To nie będzie korzystał z usług, albo (w praktyce) będzie korzystał z karty zarejestrowanej na kogoś.

Jednakże, od przyszłego roku schodzi roaming pomiędzy krajami UE, a
stawki za połączenia i dane w krajach Unii będą takie same jak lokalnie.
O ile mi wiadomo, w Czechach nie ma obowiązku rejestracji kart... :)

Data: 2016-07-17 22:08:31
Autor: WAM
rejestracja kart sim pytania
On Sun, 17 Jul 2016 19:46:46 +0200, Kubuś Puchatek
<puchatek@stumilowy.las> wrote:

Jednakże, od przyszłego roku schodzi roaming pomiędzy krajami UE, a
stawki za połączenia i dane w krajach Unii będą takie same jak lokalnie.
O ile mi wiadomo, w Czechach nie ma obowiązku rejestracji kart... :)
A czy odpowiednik naszego "nolimit" jest dostępny w Czechach? Po zatym
nikt nie mówi że oferty promocyjne ("nolimit") będą w roamingu
bezpłatne. W roamingu będą ceny zwykłe bez promocji :)

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-07-17 22:41:13
Autor: z
rejestracja kart sim pytania
W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

Czy jest jakiś inny powód niż np. dziecko nieopatrznie włączające jakąś płatną usługę (jest teraz tyle tego naciągania) i potem łatwe sciąganie przez komornika?

Data: 2016-07-17 20:48:21
Autor: masti
z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

Data: 2016-07-17 23:34:20
Autor: Czarek

W dniu 17.07.2016 o 22:48, masti pisze:
z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

I tak o Tobie ci który mają widzieć wiedzą co chcą.
Gdyby od początku były rejestrowane, to nikt by nie krzyczał tylko uważał, że tak ma być.
Mam prepaida i w najbliższym czasie go zarejestruje, poczekam tylko aż operatorzy nakręcą więcej "prezentów" dla rejestrujących bo dlaczego miałbym nie skorzystać?
Kiedyś w SimPlusie można było zarejestrować numer przez EBok, zrobiłem to bez żadnych oporów, i teraz też jak znajdę chwilę pójdę do salonu bo mam gdzieś tą hipotetyczną "inwigilację"
To samo z Win 10 - ludzie nic tylko o inwigilacji pieprzą w tym systemie a nie widzą tego, że Win 7/8 prawie (a nawet bez "prawie") te same dane o nich posiada, jednak win 7/8 jest "cacy" a Win 10 "bee"
U siebie w Win 10 i 7 żadnej inwigilacji nie wyłączam, bo po co, co mi to zmieni?
Na twarzoksiążce ludziska każdym pierdnięciem się chwalą no ale to w Win 10 jest niedopuszczalne. Paranoja.

--
Czarek

Data: 2016-07-17 23:58:23
Autor: Kubuś Puchatek
rejestracja kart sim pytania
On Sun, 17 Jul 2016 23:34:20 +0200
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> wrote:

I tak o Tobie ci który mają widzieć wiedzą co chcą.

Nie mierz wszystkich swoją miarą. To, że Ty rozdajesz swoje dane
osobowe na lewo i prawo, to nie znaczy że każdy musi.

Gdyby od początku były rejestrowane, to nikt by nie krzyczał tylko uważał, że tak ma być.

A gdyby babcia miałą wąsy, to by była dziadkiem.

Mam prepaida i w najbliższym czasie go zarejestruje, poczekam tylko
aż operatorzy nakręcą więcej "prezentów" dla rejestrujących bo
dlaczego miałbym nie skorzystać?

Jak myślisz, dlaczego im tak zależy? Równie dobrze mogliby wszystko
popieprzyć, tylko rzucać spotami reklamowymi "rejestrujcie albo ban". A
tak to będą w posiadaniu jednych z nwiększych baz danych
teleadresowych, skojarzonych z imieniem i nazwiskiem, które spokojnie
można odsprzedawać firmom trzecim i robić dowolne targetowanie oraz
całą masę innych rzeczy o których ani ja, ani Ty nie mamy pojęcia.

Kiedyś w SimPlusie można było zarejestrować numer przez EBok,
zrobiłem to bez żadnych oporów, i teraz też jak znajdę chwilę pójdę
do salonu bo mam gdzieś tą hipotetyczną "inwigilację"

To po co się rejestrujesz drugi raz, hm?

To samo z Win 10 - ludzie nic tylko o inwigilacji pieprzą w tym
systemie a nie widzą tego, że Win 7/8 prawie (a nawet bez "prawie")
te same dane o nich posiada, jednak win 7/8 jest "cacy" a Win 10 "bee"

No i tu wchodzisz na zupełnie inny temat.
Sam nie mam Windowsa u siebie w domu pod żadną postacią, ale zajmuję
się tymi systemami w razie potrzeby. Jako jedna z pierwszych osób w
Polsce zainstalowałem go pod KVMem. Coś mnie jednak tknęło na podstawie
doniesień od ludzi testujących Technical Preview, by cały ruich
pomiędzy maszyną a siecią nagrać. Skala *inwigilacji* w porównaniu do
tego co robił Windows 7 jest jak porównywanie mandatu od sierżanta
Andrzeja Bagiety za piwko nad Wisłą do pałowania w PRLu przez wszelakie
oddziały MO. To co robił Windows 7 to była *telemetria*. Wysyłane były
jedynie szczątkowe dane w wypadku wyłożenia się jakiegoś programu
(słynne "aplikacja kołekwnosie.exe przestała działać...") lub
aktualizacji Windows. To co robi Windows 10 pod płaszczykiem "poprawy
jakości użytkownika" wykracza znacznie poza ten schemat. Napisano o tym
wiele artykułów w wielu językach, więc zapraszam. Internet stoi
otworem, niekoniecznie zawsze tym przednim.

U siebie w Win 10 i 7 żadnej inwigilacji nie wyłączam, bo po co, co
mi to zmieni?

Z poziomu "panelów sterowania" (są już chyba trzy, bo jeden to za mało)
nie zrobisz tego - przełączniki są tam tylko dla ozdoby.
Z poziomu programów osób trzecich możesz to zrobić tylko w części.
Jedyną sensowną metodą jest zmiana pewnych wartości rejestru plus
porządny firewall _poza_ maszyną na której uruchamiamy taki system.
Ale skoro lubisz być dojony - proszę bradzo.

Jeszcze tylko napomknę, że "doniesienia" o "inwigilacji" w Windows <=7
są pochodną backportów mechanizmów z W10 do W7 wrzuconych w
aktualizacjach z ostatnich miesiecy. Co nie znaczy, że należy wyłączać
aktualizcje, zamiast tego polecam czytać changelogi.

Na Windows 8 i 8.1 się nie znam, więc się nie wypowiem.

Na twarzoksiążce ludziska każdym pierdnięciem się chwalą no ale to w
Win 10 jest niedopuszczalne. Paranoja.

Mów za siebie, ja jak sobie porządnie pierdnę to najwyżej mogę się
pochwalić dziewczynie jeśli siedzi obok, bo twarzoksiażki nie posiadam.

Data: 2016-07-18 05:16:01
Autor: Andrzej
rejestracja kart sim pytania
Kubuś Puchatek <puchatek@stumilowy.las> wrote:

tak to będą w posiadaniu jednych z nwiększych baz danych
teleadresowych, skojarzonych z imieniem i nazwiskiem

Ech, następny jełop; nie wie co, jak, ale już drze japę. Teleadresowych?
Czytałeś ustawę, widziałeś, jakie dane są wymagane na karcie
rejestracyjnej?

Data: 2016-07-18 11:49:03
Autor: Alf/red/
W dniu 18.07.2016 o 05:16, Andrzej pisze:
widziałeś, jakie dane są wymagane na karcie rejestracyjnej?

No to powtórzmy: imię nazwisko PESEL.
Do tego telekom ma numer telefonu oraz typowe miejsca przebywania, w szczególności nocami oraz w okolicach grup innych numerów telefonów. Plus sieć powiązań - numery, z którymi rozmawia (a jakaś cześć z nich jest znana operatorowi tak samo, z imienia i nazwiska PESELu i miejsca).

I nadal nie widzę odpowiedzi na "a co ustawa pomoże" poza "a mi to wisi". Stwierdzenie "ja mam czyste sumienie i mnie mogą inwigilować" jest, hmm, odosobnione, i to nie przez rzadkość zjawiska pt. czyste sumienie.

I nawet w tym wątku wskazano, że kartę do ewentualnych niecnych zamiarów można kupić w Czechach. Albo na słupa. Albo ukraść. Albo pokazać ukradziony DO. I cała rzekoma inwigilacja terrorystów idzie się walić, a zostaje rozpracowanie zwykłych obywateli, jak na tacy. Przypomnę, że służby mają mieć tzw. stałe łącza do telekomów, czyli możliwość w miarę swobodnego odpytywania o cokolwiek, ze znikomą kontrolą (kontrolować ma sąd, pół roku później, zawalony uzasadnieniami w stylu "a bo był podejrzany że rower ukradł, ale się nie potwierdziło" i tak pięć milionów razy).

Z drugiej strony - do tej pory głupie telefony "bomba na lotnisku" jakoś kończyły się aresztowaniami, bez ustawy.

A to są tylko wątpliwości dotyczące kart sim, zaś ustawa jest dużo obszerniejsza.

--
Alf/red/

Data: 2016-07-18 16:53:25
Autor: Marek
On Mon, 18 Jul 2016 11:49:03 +0200, Alf/red/ <alf_1607@ump.waw.pl> wrote:
[...]
walić, A kto ma sprawdzac te DO i pesele? Przecież rejestracja ma być elektroniczna.

--
Marek

Data: 2016-07-18 19:22:22
Autor: Arek
wrote:
[...]

To niby jak?Jeżeli ktoś nie posiada kompa i internetu to nie zarejestruje?
A z drugiej strony zarejestrować numery na Zbigniewa Z. i Mariusza B.
(chwilowo ministrowie, za tą ustawą stojący)...
W pobliskim hipermarkecie od kilku miesięcy kurzyły się na półkach
krótkofalówki, do wyboru 4 modele. Jakoś nagle zniknęły.

Swojego czasu szydziłem z Viviane Reding - unijnego komisarza od
wszystkiego a w szczególności (ok. 2007) od maczania brudnych
paluchów w sprawach łączności komórkowej we Wspólnotach (obecnie
UE). Biadoliła, że dużo się płaci za plotkowanie w roamingu. Nie dziwne -
gdzie nosa wytknie to za granicę (pochodzi z Luksemburga). To, że ustala
dla siebie ceny to nie ma żadnego konfliktu interesów. Zresztą jako komisarz
była zapewne biedna... A telekomy wyrównują sobie na innych klientach np.
tych których na podróże nie stać. Tłumaczenie, że roaming strasznie drenuje
kieszenie podróżników są śmieszne, gdy policzy się akcyzę na paliwa,
której kwota minimalna jest narzucana przez UE.
(Potem tym jako komisarz "sprawiedliwości" mówiła, że kraje które nie
ratyfikowały karty praw podstawowych w pełnym brzmieniu będzie
traktowała jakby to zrobiły. W Brytanii mogą już skoczyć. A Polska...)
Wystarczy, tamtych słów nie odwołam...
....ale nizręcznie będzie to przypominać z zagranicznym pre-paidem.

Arek

Data: 2016-07-18 20:18:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nmj38m$2ui$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Jak nie lubie, aby mi urzednicy dyktowali ile mam zarabiac, tak musze przyznac, ze dobrze zrobili.
Minuta rozmowy w kraju - powiedzmy 60gr. Minuta rozmowy w Niemczech - nawet mniej. Minuta rozmowy z PL do Niemiec - powiedzmy zlotowka.
A minuta rozmowy w roamingu 5zl. Ktos tu kradnie.

Zresztą jako komisarz była zapewne biedna...

Europoslowie ja poparli, widac i ich rachunki zaczeli wk* :-)

A telekomy wyrównują sobie na innych klientach np.
tych których na podróże nie stać.

A na ktorych ? Bo moze nie zauwazyles, ale ceny rozmow krajowych tez spadly. Minuta juz nie kosztuje 60gr.
M.in. dzieki tej pani komisarz i pani prezes Strezynskiej, ktora zaczela mowic telekomom ile im wolno wziac za rozmowe przychodzaca.
I jakos sie okazalo, ze mozna pare razy taniej klientowi sprzedac ...

Tłumaczenie, że roaming strasznie drenuje
kieszenie podróżników są śmieszne, gdy policzy się akcyzę na paliwa,
której kwota minimalna jest narzucana przez UE.

No ale w zamian dostajesz droge, choc czasem, a nawet juz czesto, platna.
I dofinansowanie unijne na te droge.

Widac droga znacznie drozsza niz swiatlowod.

Poza tym jak jest telefon, to nie trzeba jechac, wiec slusznie unia nalozyla akcyze na paliwo, a nie na telefony :-)

J.

Data: 2016-07-25 11:06:03
Autor: Arek
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:578d1d92$0$12542$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zapomiałem napisać, że tuż przed decyzjami o regulacji mówiła jak to
dobrze, że w poszczególnych krajach są utrudnienia dzięki którym nie
ma wielu telekomów. Bo byłaby między nimi "wyniszczająca konkurencja"...

[...]

O ile pamiętam chyba już wtedy płaciłem 29gr.
Nie lubię słowa kradnie. Powiedzmy nadużywa. Ale nie tak bardzo - rozliczenia
między opami poprzez granice nie musiały być proste. Teoretycznie każdy
z każdym powinien móc się umówić na dowolne warunki płatności - uśrednianie
ceny leży już w interesie opów by klient nie zniechęcił się skomplikowanym
cennikiem. Ale nie powinno się tego regulować z góry, jeżeli ktoś woli oferować
ceny odzwieciedlające koszty to jego sprawa, nie komisarza.
Gdzieś wyczytałem, że rozmowy przychodzace miały pierszeństwo w
dostępie do sieci przed inicjowaniem własnych. Stąd idea opłaty
interconnect jest dla mnie zrozumiała.
W Polsce doszło do paranoi, gdy operatorzy w przypadku taryf abo musieli
dopłacać do rozmów wychodzących do Play, bo nasz regulator ustalił
arbitralnie różne stawki interconnectu. A Play żerując na tym nawet płacił
swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci! Orange chyba
też.

A na ktorych ? Bo moze nie zauwazyles, ale ceny rozmow krajowych tez spadly. Minuta juz nie kosztuje 60gr.

A może mogłaby być niższa?

M.in. dzieki tej pani komisarz i pani prezes Strezynskiej, ktora zaczela mowic telekomom ile im wolno wziac za rozmowe przychodzaca.
I jakos sie okazalo, ze mozna pare razy taniej klientowi sprzedac ...

O paniStreżyńskiej nie mam dobrego zdania. Kiedyś wygłupiła się w sporze
z Plusem kwestionując cennik, w argumetacji porównując sytuację w Polsce
do bardziej zurbanizowanych Niemiec i... Cypru! Prawnicy dużo kosztowali
zarówno budżet (w tym podatników) jak i opa (czyli klientów).

Arek

Data: 2016-07-25 11:21:45
Autor: WAM
rejestracja kart sim pytania
On Mon, 25 Jul 2016 11:06:03 +0200, "Arek"
<abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

A Play żerując na tym nawet płacił
swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci! Orange chyba
też.
TakTak też płacił. 1 minuta wychodząca do własnej sieci za każde 2
odebrane z obcej sieci.

WAM

Data: 2016-07-25 16:48:22
Autor: ALEX MR
W dniu 25.07.2016 o 11:06, Arek pisze:

cennikiem. Ale nie powinno się tego regulować z góry, jeżeli ktoś woli
oferować
ceny odzwieciedlające koszty to jego sprawa, nie komisarza.

Duby smalone pleciesz. Rolą komisarza jest znikanie wszelkich układów, czy porozumień operatorów, by stawki nie spadały. Także arbitralnymi stawkami.

Gdzieś wyczytałem, że rozmowy przychodzace miały pierszeństwo w
dostępie do sieci przed inicjowaniem własnych. Stąd idea opłaty
interconnect jest dla mnie zrozumiała.

Wątpię.

W Polsce doszło do paranoi, gdy operatorzy w przypadku taryf abo musieli
dopłacać do rozmów wychodzących do Play, bo nasz regulator ustalił
arbitralnie różne stawki interconnectu.

Do niczego nie dopłacali, przerzucili koszty na klientów.

A Play żerując na tym nawet płacił
swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci!

Dużo Ci zapłacił? Bo mi nawet grosza, choć byłem z nimi od początku.

  Orange chyba
też.

A reszta "wielkiej trójcy", czyli Idea, Plus i Era "żerowali" na stacjonarnych. Tyle wiesz o interconnect.

--
ALEX MR
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy" :-D

Data: 2016-07-25 18:49:34
Autor: J.F.
Użytkownik "ALEX MR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:579626b9$0$15192$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I w tym celu organizuje spotkania z tymi operatorami, w celu ustalenia wspolnej oplaty za przychodzace rozmowy :-)

[...]

To nie takie proste, bo umow nie zmieniano.
Ci, co napisali w cenniku "do innych sieci", musieli sie tego trzymac.

Tak czy inaczej - w sumie to klienci doplacili do udanego startu Play.
Ale oplacilo im sie :-)

A Play żerując na tym nawet płacił
swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci!
Dużo Ci zapłacił? Bo mi nawet grosza, choć byłem z nimi od początku.

No to ci zaplacil tyle, o ile byly tansze oplaty u niego w stosunku do innych :-)

Choc jak juz pisano - inni mieli podobne promocje ... znaczy sie, regulator slusznie ograniczal te oplaty :-)

A reszta "wielkiej trójcy", czyli Idea, Plus i Era "żerowali" na stacjonarnych. Tyle wiesz o interconnect.

Z tym, ze tu bylo wczesniej odwrotnie.

W sumie, to regulator powinien wziac jakas popularna taryfe danego operatora, policzyc ile kosztuje minuta wewnatrz sieci, podzielic przez dwa i to powinna byc dopuszczalna stawka interkonektowa.

Albo amerykanskim wzorem - klient placi za przychodzace. Wtedy dobrze wie za co placi, i wybiera swiadomie najlepsza oferte.
Choc, jak powszechnie wiadomo - to owocuje tym, ze numeru komorkowego sie nie podaje :-)

J.

Data: 2016-07-26 16:52:02
Autor: ALEX MR
W dniu 25.07.2016 o 18:49, J.F. pisze:

[...]

A także grozi karami, jak dla naprzykładu Orange nie widzi powodu do obniżki cen do Play, choć interconnect się wyrównał. Jak uke postraszyło karą to Orange szybko zobaczył te powody ;-)

[...]

Nie musieli. Weszła poprawka do KH że zmiany spowodowane zmianą prawa, nie są podstawą do rozwiązania umowy.

[...]

Jakoś nie zauważyłem tych pieniędzy.

[...]

No właśnie. Wielka trójka żerowała na TP.

[...]

Już to próbował Centertel. Nie przyjęło się. Jak widać to co jankeskie, wcale nie znaczy dobre :-P

Data: 2016-07-26 18:24:25
Autor: J.F.
[...]

A to dopiero w schylkowym okresie :-)

[...]

Z jakiegos powodu jednak zostales klientem Play, i przeciez nie byly to ladne dziewczyny w salonie :-)

A reszta "wielkiej trójcy", czyli Idea, Plus i Era "żerowali" na
stacjonarnych. Tyle wiesz o interconnect.
Z tym, ze tu bylo wczesniej odwrotnie.
No właśnie. Wielka trójka żerowała na TP.

Ale jeszcze wczesniej, to TP zerowala na dwojcy :-)

[...]

Jakby tak prezes moca swojego autorytetu zarzadzil, to by musialo byc dobre :-)
Ale w UE chyba jakies inne dyrektywy rzadzily.

J.

Data: 2016-07-18 19:52:12
Autor: Alf/red/
W dniu 18.07.2016 o 16:53, Marek pisze:
A kto ma sprawdzac te DO i pesele?

Przeczytaj proszę ustawę - art. 43 to errata do prawa telekomunikacyjnego. Ludzie mają sprawdzać.

--
Alf/red/

Data: 2016-07-18 05:46:27
Autor: Czarek

W dniu 17.07.2016 o 23:58, Kubuś Puchatek pisze:
> [...]
> do salonu bo mam gdzieś tą hipotetyczną "inwigilację"
To po co się rejestrujesz drugi raz, hm?

Dla Ciebie to tak trudne domyślić się, że mam numer w innej sieci/lub inny numer jeszcze niezarejestrowany?

--
Czarek

Data: 2016-07-18 09:14:13
Autor: z
W dniu 2016-07-17 o 23:58, Kubuś Puchatek pisze:

Nie mierz wszystkich swoją miarą. To, że Ty rozdajesz swoje dane
osobowe na lewo i prawo, to nie znaczy że każdy musi.

Ja nie rozdaję. Korzystam z usług operatora, banku, kablówki, elektrowni, gazowni...
Wszyscy oni mają moje dane.

Zarejestrowanie mojego prepaida będzie dołączeniem kolejnego numeru do listy którą mam już np. w pleju.
Jakiś nienormalny jestem? :-)
Nie widzę sensu anonimowości numeru telefonu oprócz opisywanej tu ochrony przed naciągaczami kiedy telefon używa niedoświadczone jeszcze w tej "bezwzględnej dżungli" dziecko

Data: 2016-07-25 18:49:00
Autor: re
rejestracja kart sim pytania

Użytkownik "z"

[...]

-- -
A w publicznym sraczu byłeś kiedy ? A na łące ?

[...]
Zakaz inwigilacji ustanowiono prawem nim się urodziłeś.

Data: 2016-07-26 15:10:36
Autor: z
W dniu 2016-07-25 o 18:49, re pisze:

Zakaz inwigilacji ustanowiono prawem nim się urodziłeś.

A głosując jak głosujesz (albo i nie głosując wcale) wyrażasz swoje przyzwolenie na inwigilację pod różnymi postaciami.
Inwigilują Cię prywatne firmy a organy państwa na to pozwalają.

Zrób coś konkretnego a nie jęcz że szkoda Ci danych które i tak już wszyscy mają a jak nie mają to wystarczy kliknąć i dostaną.

Data: 2016-07-26 15:44:39
Autor: re
[...]

Nie głosując nie wyrażam żadnego przyzwolenia.

Inwigilują Cię prywatne firmy a organy państwa na to pozwalają.
-- -
A organy kościelne na co pozwalają ?

Zrób coś konkretnego a nie jęcz że szkoda Ci danych które i tak już
wszyscy mają a jak nie mają to wystarczy kliknąć i dostaną.
-- -
Skończ pieprzyć.

Data: 2016-07-27 10:27:44
Autor: z
W dniu 2016-07-26 o 15:44, re pisze:
Nie głosując nie wyrażam żadnego przyzwolenia.

Wyrażasz aprobatę dla poglądów większości.
Taki jest ustrój i jego ordynacja wyborcza.
Są tacy co nie zdają sobie z tego sprawy.
Szanujemy ich :-)

A organy kościelne na co pozwalają ?

To jakieś zadanie żeby w każdą odpowiedź wpleść majtki klaudi shifer?

Skończ pieprzyć.

Nie dość że nie rozgarnięty w rzeczywistości to jeszcze nie wychowany :-)

Data: 2016-07-18 09:29:20
Autor: masti

z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

I tak o Tobie ci który mają widzieć wiedzą co chcą.

a odpowiesz na pytanie?

Data: 2016-07-18 17:18:59
Autor: Czarek

z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

I tak o Tobie ci który mają widzieć wiedzą co chcą.

a odpowiesz na pytanie?

Nie odpowiem, bo nie szukam "zalet" rejestracji, to Ty o nich wspomniałeś.
A że przy okazji załapię jakiegoś bonusa od operatora ;-)

--
Czarek

Data: 2016-07-18 17:33:34
Autor: masti

z wrote:

[...]

czyli sprzedasz się za 5zł. --

Data: 2016-07-18 20:23:58
Autor: Czarek

z wrote:

[...]

czyli sprzedasz się za 5zł.

Komentujesz to co dla Ciebie wygodne.
Nie sprzedam się, bo ten bonus nie jest mi do niczego potrzebny i to nie on powoduje, że mam zamiar zarejestrować numer. Miałem w ciągu kilkunastu lat kilka numerów prepaid i każdy był zarejestrowany bez żadnego przymusu z jakiejś strony. Tak, po prostu, mimo że nie zmuszała mnie do tego żadna ustawa. I tak tego nie zrozumiesz, klapki na oczach (i nie tylko na oczach) Cię ograniczają.

PS. skoro wyskakujesz z kwotą, to bonusy dawane przez operatorów są warte więcej niż te Twoje "5 zł" (zaraz napiszesz, że się sprzedam za 5-10-15-100 zł)

EOT.

--
Czarek

Data: 2016-07-18 18:31:27
Autor: masti

z wrote:

[...]

bo tak działa usenet jakbyś nie zauważył

Nie sprzedam się,

to ty zacząłeś pisać, żę rekestracja jest OK więc pewnie wiesz dlaczego.
Ale jak widać mentalność niewolnika się szerzy

Data: 2016-07-25 18:38:21
Autor: re
rejestracja kart sim pytania

Użytkownik "Czarek"

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

I tak o Tobie ci który mają widzieć wiedzą co chcą.
-- -
Bozia ?

Gdyby od początku były rejestrowane, to nikt by nie krzyczał tylko
uważał, że tak ma być.
-- -
Czemu tak sądzisz ?

Mam prepaida i w najbliższym czasie go zarejestruje, poczekam tylko aż
operatorzy nakręcą więcej "prezentów" dla rejestrujących bo dlaczego
miałbym nie skorzystać?
-- -
Sprzedawaj miejsce na swojej pale

[...]
Nam też podasz czy my niegodni ?

[...]
Co konkretnie masz na myśli ?

Na twarzoksiążce ludziska każdym pierdnięciem się chwalą no ale to w Win
10 jest niedopuszczalne. Paranoja.
-- -
Ty się chwalisz

Data: 2016-07-26 01:55:17
Autor: J.F.
Dnia Sun, 17 Jul 2016 23:34:20 +0200, Czarek napisał(a):
To samo z Win 10 - ludzie nic tylko o inwigilacji pieprzą w tym systemie a nie widzą tego, że Win 7/8 prawie (a nawet bez "prawie") te same dane o nich posiada, jednak win 7/8 jest "cacy" a Win 10 "bee"

Po cos to G10 rozdaja za darmo. Przeciez nie z dobrego serca.

Inna sprawa, ze faktycznie - W7 moze tak samo szpiegowac. Nawet jesli kiedys nie szpiegowalo, to po kolejnym upgrade moze.

U siebie w Win 10 i 7 żadnej inwigilacji nie wyłączam, bo po co, co mi to zmieni?

Trzeba linuxa zainstalowac.

Na twarzoksiążce ludziska każdym pierdnięciem się chwalą no ale to w Win 10 jest niedopuszczalne. Paranoja.

Co innego samemu sie chwalic, a co innego jak ktos cie sledzi bez
zgody.

J.

Data: 2016-08-09 21:18:53
Autor: Saiko Kila
rejestracja kart sim pytania
Proces "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:

[...]

Te szpiegujące poprawki do Win7, wprowadzone zresztą dopiero w ubiegłym
roku (*), można usunąć. W Win10 nie można (bez zewnętrznych programów).
Ale  najważniejszą zmianą w Win10 są zmiany jądra umożliwiające
szpiegowanie, tzw. Virtual Secure Mode. Tego w Win7 nie zaimplementują.
Na szczęście VSM jest normalnie dostępny tylko w Enterprise i Education,
czyli nie na domowym Win10, ale w przemyśle i usługach.

Ale chyba najważniejsze jest zgodzenie się na korzystanie z "usług
Microsoftu". W Win10 po prostu umowa pozwala świniom na więcej. Mają
pretekst, że niby "chcesz" być szpiegowanym.

*)nie licząc zwykłej "telemetrii", która była dopiero od Win7
--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2016-07-19 22:16:35
Autor: Smok Eustachy
z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

A jak zgubisz telefon?

Data: 2016-07-19 21:44:27
Autor: masti

z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

A jak zgubisz telefon?

a co to ma do pytania?

Data: 2016-07-20 10:59:25
Autor: Liwiusz

z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

A jak zgubisz telefon?

a co to ma do pytania?

Jest odpowiedzią.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-20 23:19:31
Autor: Liwiusz

z wrote:

[...]

Na to pytanie.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-20 21:28:28
Autor: masti

z wrote:

[...]

już dawno mówili, że nie ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi

Data: 2016-07-20 23:31:30
Autor: Czarek

z wrote:

[...]

Zgadza się, jesteś wyjątkiem potwierdzającym tą regułę.

--
Czarek

Data: 2016-07-20 22:11:50
Autor: masti

z wrote:

[...]

powiedział gość wpadajacy znikąd i nie umiejący uzasadnić swoich
wypowiedzi

Data: 2016-07-21 16:32:28
Autor: Liwiusz

z wrote:

[...]

Każdy rozumie, tylko nie ty.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-21 16:29:49
Autor: Liwiusz

z wrote:

[...]

Odpowiedź była jak najbardziej OK. Oczywiście wymagała minimum kojarzenia (co oznacza zgubienie telefonu w kontekście karty sim), stąd może niezrozumienie niektórych.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-22 00:45:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rejestracja kart sim pytania

"masti" nmoqds$flq$1@dont-email.me

już dawno mówili, że nie ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi

 - Która godzina?

Akurat to pytanie ma ciąg dalszy. ;)

 - Przepraszam panią, która godzina, bo mi stanął? ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-25 18:55:12
Autor: re
rejestracja kart sim pytania

Użytkownik "masti"

już dawno mówili, że nie ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi
-- -
Czy jak obiema nogami stanę na torach a rękami chwycę się trakcji to pojadę jak tramwaj ?

Data: 2016-08-06 17:19:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rejestracja kart sim pytania

"re" nn5g9o$t7g$1@mx1.internetia.pl

Czy jak obiema nogami stanę na torach a rękami chwycę się trakcji to pojadę
jak tramwaj ?

IMO musiałbyś się najpierw mocno rozciągnąć. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-20 18:44:15
Autor: Smok Eustachy

z wrote:

W dniu 2016-07-17 o 22:08, WAM pisze:

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

A jak zgubisz telefon?

a co to ma do pytania?

No masz zaletę. Kartę sim zablokujesz i dostaniesz nową

Data: 2016-07-20 21:14:36
Autor: masti

z wrote:

[...]

to jest zaleta *obowiązkowej* rejestracji?

Data: 2016-07-20 23:20:05
Autor: Liwiusz

z wrote:

[...]

Pytanie było o rejestrację w ogóle.
Ale tak, zaleta ta zadziała również w przypadku obowiązkowej rejestracji.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-20 21:29:51
Autor: masti

z wrote:

[...]

nie. Pytanie było o nowe regulacje. Polecam początek wątku.

PS: jak bedę potrzebował to skorzystam. A teraz powiedz jakie będą
zalety tego, że będę musiał rejestrować względem tego, że mogę

Data: 2016-07-21 16:31:45
Autor: Liwiusz

z wrote:

[...]

Dobrze, że zostawiłeś cytaty, więc nawet nie muszę się wysilać, aby wskazać twoje samozaoranie.

PS: jak bedę potrzebował to skorzystam. A teraz powiedz jakie będą
zalety tego, że będę musiał rejestrować względem tego, że mogę

Nie takie było pytanie, tylko pytanie o powód unikania rejestracji i rzekomy brak zalet tejże.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-22 00:46:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rejestracja kart sim pytania

"Liwiusz" nmqmch$7uo$2@node2.news.atman.pl

Nie takie było pytanie, tylko pytanie o powód unikania rejestracji i rzekomy brak zalet tejże.

Zaletą jest skrywanie zamiaru przeniesienia
numeru -- do tej pory rejestracją poprzedzano przenosiny.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-20 23:39:23
Autor: Smok Eustachy
rejestracja kart sim pytania
W dniu 20.07.2016 o 23:14, masti pisze:
/.../

No masz zaletę. Kartę sim zablokujesz i dostaniesz nową

to jest zaleta *obowiązkowej* rejestracji?

No jak nie zarejestrujesz to nie dostaniesz. I dopiero po fakcie jest refleksja i płacz. Mleko sie rozlało.

Data: 2016-07-20 22:11:15
Autor: masti
Smok Eustachy wrote:

[...]

jednak walczysz twardo o tytuł idioty roku

Data: 2016-07-21 16:32:45
Autor: Liwiusz
Smok Eustachy wrote:

[...]

Nie musisz się obawiać.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-25 18:53:48
Autor: re
rejestracja kart sim pytania

Użytkownik "Smok Eustachy"

[...]

Nie wystarczy zapamiętać numeru SIM i kodów dostępowych ?

Data: 2016-07-20 16:45:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rejestracja kart sim pytania

"masti" nmgqul$7of$1@dont-email.me

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

a jakie są jej zalety poza inwigilacją?

Fak_tury i przenosiny do innego OPa.
Ponadto odzyskanie numery po kradzieży SIMki czy odblokowanie zablokowanej SIMki.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-25 18:19:25
Autor: re
rejestracja kart sim pytania

Użytkownik "z"

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?
-- -
Ja bym wolał nie czuć się jak w Auschwitz

Data: 2016-08-07 11:30:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rejestracja kart sim pytania

"re" nn5epn$nro$1@mx1.internetia.pl

Co Wy się tak bronicie przed tą rejestracją?

Bo rejestracja to kobieta. ;)
[a kobiety są podstępne i zdradzieckie]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-19 18:55:18
Autor: koniczyn

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nmgg5g$elk$1node2.news.atman.pl...
[...]

No właśnie, zaraz się okaże jacy rodacy są przedsiębiorczy i ktoś zarejestruje 100 kart na jakiegoś żula, da mu za to nawet stówę, a potem będzie robić wałki na numerach z konta jakiegoś nieboraka.

Data: 2016-07-20 09:13:46
Autor: maripoza
koniczyn wrote:

[...]

Ja mówiłem o tym jeszcze przed miesiącami...

--
Maripoza

Data: 2016-07-22 14:43:22
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-19 o 18:55, koniczyn pisze:

[...]

Jeśli znajdzie się ktoś chętny, żeby sprzedać tanio swoje dane osobowe w celu rejestracji karty SIM użytkowanej przez kogoś innego, a szczególnie kogoś obcego, to niech cierpi za własną głupotę.

Data: 2016-07-22 14:57:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-22 o 14:43, Poldek pisze:
[...]

Ale za co tu cierpieć? Działanie takie nie jest karalne. A sprzedanie swoich danych nie oznacza ponoszenia odpowiedzialności za nieswoje działania.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-25 23:18:42
Autor: Poldek
W dniu 2016-07-22 o 14:57, Liwiusz pisze:
[...]

Najpierw trzeba będzie jakoś udowodnić, że nie swoje.

Data: 2016-07-26 00:47:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-25 o 23:18, Poldek pisze:
[...]

Ciężar dowodu jest rozkładany zupełnie inaczej.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-25 18:56:42
Autor: re
rejestracja kart sim pytania

Użytkownik "Poldek"

[...]

Na czym to cierpienie miałoby polegać ?

Data: 2016-07-25 19:51:10
Autor: J.F.
rejestracja kart sim pytania
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nn5gch$tjd$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "Poldek"
[...]

Na budzeniu przez ABW o 5 rano, tudziez paru nocach w areszcie, albo i paru latach :-)

J.

Data: 2016-07-25 21:01:03
Autor: re
rejestracja kart sim pytania

Użytkownik "J.F."

[...]

Kolejny odcinek Bonda będzie miał tytuł "Człowiek, który rozłożył system"

Data: 2016-07-31 20:41:23
Autor: the_foe
W dniu 2016-07-25 o 19:51, J.F. pisze:
[...]

chyba zmienili, ze mogą całą dobę... faszyzm nam raczkuje

--
@foe_pl

Data: 2016-08-01 13:59:45
Autor: J.F.
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nnlgoh$8kv$4@node2.news.atman.pl...
[...]

Chyba zawsze mogli kiedykolwiek, tym niemniej zazwyczaj przychodzili o swicie.

J.

Data: 2016-07-25 02:41:07
Autor: Kris
W dniu niedziela, 17 lipca 2016 18:48:41 UTC+2 użytkownik koniczyn napisał:
Nie będzie można już kupić w kiosku/na stacji/w sklepie/w markecie starterów bez legitymowania się?
Któraś z sieci rozsyłała karty sim za darmo dając jakiś tam pakiet internetowy w prezencie.
Z tego co pisano na tej grupie wystarczyło zamówić taka karte podając w formularzu zamówienia imie nazwisko i adres i oni pocztą wysyłali kartę.
I tak mnie ciekawi czy taka simka traktowana jest jako zarejestrowana czy trzeba rejestrować jeszcze w salonie

Data: 2016-07-25 13:42:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-07-25 o 11:41, Kris pisze:
[...]

Trzeba rejestrować.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-30 01:04:42
Autor: Smok Eustachy
rejestracja kart sim pytania
W dniu 17.07.2016 o 18:48, koniczyn pisze:
Nie będzie można już kupić w kiosku/na stacji/w sklepie/w markecie
starterów bez legitymowania się?

Są pewne argumenty przeciw:
https://niebezpiecznik.pl/post/oszusci-juz-wykorzystuja-obowiazek-rejestracji-kart-sim-by-wyludzac-dane-polakow/

Nie wszyscy jednak wiedzą jak przebiega rejestracja i ten fakt jest już wykorzystany przez oszustów. Jeden z Czytelników, Tomasz, już doniósł nam, że dzwoniła do niego jakaś osoba z prośbą o podanie danych w celu zarejestrowania numeru. Ta osoba miała dzwonić z numeru 566651686, a rozmowa przebiegała tak:

rejestracja kart sim pytania