rejestracja obrazu z kamer IP na.... NAS-ei?

Data: 2015-10-29 19:11:57
Autor: ToMasz
rejestracja obrazu z kamer IP na.... NAS-ei?
witam

jakies czas temu, niedawno, była dyskusja o NASie. Przy okazji ktoś wspomniał o możliwości zapisu tego co widzi kamera IP. czy możecie mnie naporowadzić na dyskusje, albo wspomóc linkami do konkretnych rozwiązań? Tyle że ja stoję przed koniecznością zakupu rejestratora, albo przerobienia PC na rejestrator. To ma być trwałe kompletne rozwiązanie, nie ciekawostka. Program zoneminder mnie pokonał złożonością konfiguracji. programów od producenta kamery nie chcę, bo one działają wyłącznie z kamerami tego producenta....

Pozdrawiam

Data: 2015-10-29 19:37:48
Autor: Andrzej W.
W dniu 2015-10-29 o 19:11, ToMasz pisze:
[...]

NASy QNAP mają aplikację do rejestracji z kamer. Obsługują różne modele kamer rożnych producentów.
Próbowałem tego używać ale nie przypadło mi do gustu.
W kamerze ustawiłem strefy detekcji ruchu i zapisuje na NASa po ftp.

--
AWa.

Data: 2015-10-29 20:31:41
Autor: ToMasz
W dniu 29.10.2015 o 19:37, Andrzej W. pisze:
[...]

Czyli kamera ma funkcje zapisu na dysku sieciowym. Jak rozwiązałeś zapełnianie przestrzeni dysku? Starsze nagrania kasują się samoczynnie?
ToMasz

Data: 2015-10-31 00:26:14
Autor: Andrzej W.
W dniu 2015-10-29 o 20:31, ToMasz pisze:
Czyli kamera ma funkcje zapisu na dysku sieciowym. Jak rozwiązałeś
zapełnianie przestrzeni dysku? Starsze nagrania kasują się samoczynnie?
ToMasz

Przy detekcji ruchu i obecnym obciążeniu dysków starcza na kilka miesięcy, kasuję to ręcznie.
QNAPy mają na pokładzie "zwykły" Linux, masz crona i inne polecenia, możesz zrobić co zechcesz.

--
AWa.

Data: 2015-10-29 20:57:36
Autor: Poldek
ToMasz wrote:

[...]

Np. ReadyNAS od Netgeara mają fabryczną funkcję zapisywania obrazu z kamer i zarządzania tym - czas przechowywania, nadpisywanie itp.

Data: 2015-10-29 14:12:00
Autor: suryga
W dniu czwartek, 29 października 2015 20:58:16 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
ToMasz wrote:

> jakies czas temu, niedawno, była dyskusja o NASie. Przy okazji ktoś

To chyba o moim NASie :)
Ja kupiłem używke od gościa który przez ostatnie 3 lata używał TS212 +
2 dyski w RAID1 właśnie do zapisywania czegoś takiego.
Znikneła potrzeba wiec sprzedał.
Przed chwilą sprawdziłem jest gotowa aplikacja w managerze Tylko podpiąć kamery i nagrywać :)

Skopiowany opis tej apki z QNAPA

Surveillance Station to profesjonalny system monitoringu sieciowego oraz VMS (system zarządzania wideo). Jako jedna ze standardowych aplikacji NAS, Surveillance Station może być aktywowana w App Center, aby zamienić twój Turbo NAS w profesjonalny system NVR (sieciową nagrywarkę wideo). Surveillance Station może wykonywać następujące operacje, gdy używana z kompatybilnymi kamerami IP: monitoring w czasie rzeczywistym, nagrywanie, odtwarzanie, powiadomienia alarmowe, Inteligentna Analiza Wideo (IVA) oraz zarządzanie wideo, aby pomóc ci w zabezpieczeniu twoich cennych rzeczy oraz nieruchomości. Uwaga: 1. Surveillance Station 5.1 posiada dwa/cztery darmowe kanały nagrywania (w zależności od modelu NAS). Aby dodać dodatkowe kanały nagrywania, zakup licencję w QNAP License Store (http://license.qnap.com/) lub skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą w celu uzyskania pomocy. 2. Surveillance Station 5.1 jest obsługiwany tylko przez QTS w wersji 4.2.0 lub nowszej. 3. jeżeli chcesz przywrócić wersję 3 z Surveillance Station w wersji 5, upewnij się, że wybrałeś Surveillance Station 3.0.4 lub nowszą wersję po 3.0.4.

Data: 2015-10-29 21:06:12
Autor: 2late
On 29/10/15 18:11, ToMasz wrote:

[...]

Nie wiem czy dobrze zrozumialema ale moze VLC potrafi.
Kiedys udalo mi sie zgrac obraz kamery gopro ktora ma wbudowane wi-fi/
Zgubilem juz linka do konfiguracji ale wpisywalo sie w VLC link to network streamu i chodzilo. Druga opcja to appka 'IP Webcam' na androida. Tez kiedys probowalem przerobic starszego androida na kamere IP i dzialalo.
A normalnie to mam Foscam z aplikacja producenta i dziala na wiele sposobow, w pelni konfigurowalna, chociaz wole uzywac przegladarki z pluginem. Moze wiec kup kamere z interfacem www.

Data: 2015-10-29 21:23:16
Autor: Michal Lukasik
On 29/10/2015 18:11, ToMasz wrote:

jakies czas temu, niedawno, była dyskusja o NASie. Przy okazji ktoś
wspomniał o możliwości zapisu tego co widzi kamera IP. czy możecie mnie
naporowadzić na dyskusje, albo wspomóc linkami do konkretnych rozwiązań?

Jaki to NAS? Wszyscy mają zgadywać?
Zajrzyj na WWW jego producenta - praktycznie na wszystkie jest jakieś rozwiązanie jak nie w postaci wtyczki to da się zainstalować z ssh.
Problemem może być współpraca z konkretnym modelem kamery - też nie podałeś co to.

[...]

A ta kamera jest na liście kompatybilności z ZM? Niektóre, których nie ma też działają, ale musisz "wymacać" ścieżki do streama.
Może daj to zrobić komuś kto wie co robi, bo akurat o lepsze rozwiązanie niż ZoneMinder to IMO ciężko.
BTW. Część kamer aktualnie w ofercie nie potrzebuje żadnego softu - ich firmware jest na tyle "cwane", że ma wszystko co trzeba z detekcją ruchu włącznie. Wszystko konfigurowane przez WWW. Jedyne co musisz podać to jakąś lokalizację w sieci gdzie ma się to nagrywać (czasem mają slot na kartę pamięci).
IMO trzeba było pytać o dostępne rozwiązania przed zakupem kamer - chyba, że kupiłeś tanio jakieś używki, z którymi warto "powalczyć".

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-10-29 22:11:50
Autor: Adam
[...]

Nie wiem, nie widziałem, jeszcze nie instalowałem, ale może warto zobaczyć:

http://www.seagate.com/pl/pl/services-software/apps/nas-os/nas-apps/surveillance-manager/

albo krócej: http://tnij.org/b26wsjq

Ja jednak (na razie) wolę dedykowany serwer kamer, z dojściem i zarządzaniem przez Internet.
Są też takie (via Internet) do kamer analogowych - jeśli klient ma całe stado starych kamer i nie chce wchodzić w cyfrówkę.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-29 23:09:15
Autor: nadir
[...]

Co to za kamera, typ i producent?
Jeżeli wspiera ONVIF, to z NAS-ami QNAP, Synology czy ASUSTOR powinno działać w zasadzie bez problemu.
Jak kamera ma możliwość zapisu na serwer FTP, to można taki serwer można postawić na jakimś tańszym NAS-ie.

Data: 2015-10-30 00:28:59
Autor: ToMasz
W dniu 29.10.2015 o 23:09, nadir pisze:
[...]

dziękuję wszystkim. mam kamery edimaxa 3115 i jakieś badziewie z ebaya. Tyle że okazało się.... ze badziewie z ebaya (top201) madużo lepszy obraz od edimaxa. Tak więc edimaxa już nie kupie, z ebaya... sam niewiem. to tak jak z telefonami. pewne funkcje działają lepiej niż na samsungu czy motoroli, ale o stabilności ablbo przwewidywalności moge zapomnieć. każdy z producentów daje swój soft, ale program z edimaxa nie działa z kamerka z ebaya i na odwrót. tak więc zapis na dysku przez ftp albo sambę byłby najlepszy, ale czy te kamery jakoś się połapią że miejsce na dysku się skończyło i trzeba nadpisywać najstarsze nagrania?
ToMasz
PS jak chcecie to Wam wystawie dwie kamery do sprawdzenia jakości obrazu :)

Data: 2015-10-31 01:35:00
Autor: Krystek
W dniu 2015-10-30 00:28, ToMasz pisze:
[...]

[...]

PS jak chcecie to Wam wystawie dwie kamery do sprawdzenia jakości obrazu :)

Wystaw. PorĂłwnamy :>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-10-30 07:36:39
Autor: januszek
rejestracja obrazu z kamer IP na.... NAS-ei?
ToMasz napisa?(a):

jakies czas temu, niedawno, była dyskusja o NASie. Przy okazji ktoś wspomniał o możliwości zapisu tego co widzi kamera IP. czy możecie mnie naporowadzić na dyskusje, albo wspomóc linkami do konkretnych rozwiązań?

Bardzo proszę: https://www.synology.com/pl-pl/surveillance/
https://www.qnap.com/event/station/pl/surveillance-station-s.php

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-10-30 11:38:14
Autor: abs
W dniu 29.10.2015 o 19:11, ToMasz pisze:
Tyle że ja stoję przed koniecznością zakupu rejestratora, albo
przerobienia PC na rejestrator.

Po iluśtam eksperymentach zdedcydowalem się na tą rugą opcję. PC z Windows + komercyjny soft Active Webcam. Śmiga coś takiego już w dwóch lokalizacjach. Polecam.

ABS

Data: 2015-10-30 12:47:18
Autor: Adam
W dniu 2015-10-30 o 11:38, abs pisze:
[...]

Czy umożliwia sterowanie kamerami przez Internet?

--
Pozdrawiam.

Adam

rejestracja obrazu z kamer IP na.... NAS-ei?