rejestracja repliki samochodu

Data: 2010-05-08 12:57:56
Autor: gruper
rejestracja repliki samochodu
Przeczytałem artykuł o jakimś facecie, który samodzielnie zbudował replikę Lotusa Seven.
Pomysł ciekawy i patrząc na zdjęcia nawet nieźle mu to wyszło. Zauważyłem że samochód miał próbną rejestrację. Teraz moje pytanie: jako co są rejestrowane takie samochody? W tym przypadku jako Lotus Seven? przecież to nie jest oryginał, czy istnieje osobna kategoria dla samoróbek?

Data: 2010-05-08 13:47:35
Autor: mirek
Użytkownik "gruper" <grup@grupa.pl> napisał w wiadomości news:hs3g3t$psv$1usenet.news.interia.pl...
[...]

tak, poszukaj po frazie "SAM"

--
mirek

Data: 2010-05-08 14:13:37
Autor: P_ablo
[...]

Nie mozesz zarejestrowac go jako Lotusa. Ba - nawet umieszczenie oryginalnych znaczkow Lotusa moze spowodowac konfiskate samochodu. U nas prawdopodobnie nic za to nie gorozi ale w GB konfiskuja podrabiane Ferrari...

--
Picasso

Data: 2010-05-08 21:06:30
Autor: Jingiel
[...]

Art.75 pkt 3 Kodeksu Drogowego.
Możesz zarejestrować samochód typu SAM.
Pojazd SAM jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy własnej konstrukcji.
Musisz udowodnić stwierdzające legalność pochodzenia części użytych w procesie budowy auta.
Z Wydziału Komunikacji właściwej dla miejsca zamieszkania należy uzyskać skierowanie na nabicie numerów ramy.

Jingiel

Data: 2010-05-08 21:47:00
Autor: gruper
Użytkownik "Jingiel" <xxxQ@xxx.xxx> napisał w wiadomości news:hs4co0$scf$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nieważne przy tym czy ten SAM będzie wyglądał jak Mercedes, czy faktycznie jak pojazd zbudowany przez McGyvera,
zawsze w dowodzie będzie marki SAM?

Data: 2010-05-09 08:27:40
Autor: szerszen

Użytkownik "gruper" <grup@grupa.pl> napisał w wiadomości news:hs4f3s$2k3$1usenet.news.interia.pl...

Nieważne przy tym czy ten SAM będzie wyglądał jak Mercedes, czy faktycznie jak pojazd zbudowany przez McGyvera,
zawsze w dowodzie będzie marki SAM?

tak
bo niby z jakiego powodu chcialbys miec w domu wbite np mercedes?

Data: 2010-05-12 12:02:48
Autor: gruper
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hs5kkq$teq$1news.task.gda.pl...

[...]

Może coś w stylu SamMerc ;) żartuje, ale wiadomo że sam-samowi nierówny, pojemności silnika itp

Data: 2010-05-12 17:21:46
Autor: szerszen

Użytkownik "gruper" <grup@grupa.pl> napisał w wiadomości news:hsduci$pl7$1usenet.news.interia.pl...

Może coś w stylu SamMerc ;) żartuje, ale wiadomo że sam-samowi nierówny, pojemności silnika itp

a jak masz wbite ford mondeo, to pojemnosci masz rowne? ;)

Data: 2010-05-09 08:57:24
Autor: MarcinJM
Jingiel pisze:
Musisz udowodnić stwierdzające legalność pochodzenia części użytych w procesie budowy auta.

I to jest Polska wlasnie: klasyczny przyklad udowadniania niewinnosci :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-05-09 10:20:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-09 08:57, MarcinJM pisze:
I to jest Polska wlasnie: klasyczny przyklad udowadniania niewinnosci :)

A jak inaczej to widzisz? Bierzesz kradzione auto, przerabiasz je na
SAMa wycinając numer i już masz legalne?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-09 10:30:19
Autor: MarcinJM
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Dlaczego zakladasz.. dlaczego KTOKOLWIEK zaklada, ze robisz to z kradzionych elementow?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-05-09 11:35:01
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-09 10:30, MarcinJM pisze:
[...]

Bo byłaby to idealna furtka dla złodzieja. Jak myślisz, po co
rejestrowanie samochodów, po co numery VIN i inne takie? Właśnie po to,
żeby ograniczyć kradzieże. Skoro nagle nie wiadomo skąd pojawił ci się
samochód, to jak inaczej można udowodnić, że go ukradłeś? Nie da się.
Powiesz ,,części se kupiłem, ale nie powiem gdzie'' i już masz sama?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-09 14:34:03
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:
I to jest Polska wlasnie: klasyczny przyklad udowadniania niewinnosci
:)
[...]

to nie byłaby żadna furtka, obecnie jest ich do i jeszcze troche że naprawdę
nie trzeba z samami kombinować:O)
przecież części możesz spokojnie kupić na złomie, albo powiedzieć że je tam
kupiłeś, spokojnie możesz je kupić od kowalskiego, albo powiedzić ze od
niego kupiłeś, części mogą ci wmontować podczas naprawy i nikt nie udawadnia
ich legtalności zakupu:O)
zresztą ta fszystkie numery są G warte, przecież nie od dziś wiadomo że
można legalnie kupić kradziony samochód, ktury potem jest konfiskowany
właścicielowi i na nic się te numety, ani te urzędy tym zajmujące nie
zdały:O(
to fszystko to pic na wodę, bo to POlska właśnie:O(

Data: 2010-05-11 19:34:06
Autor: tg
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hs5r8v$4gk$1news.onet.pl...
A jak inaczej to widzisz? Bierzesz kradzione auto, przerabiasz je na
SAMa wycinając numer i już masz legalne?

czyli chcesz zeby przy rejestracji odbiornika rtv mieli prawo wymagac
od ciebie paragonu za zakup telewizora\radia?

Data: 2010-05-11 20:54:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-11 20:34, tg pisze:
[...]

Odbiorniki RTV mają mniejszą wartość i są trudniejsze do kradzieży, ale
owszem, generalnie byłbym za zaostrzeniem np. rejestracji rowerów. Dwa
rowery mi skradziono w życiu (jeden w napadzie, drugi we włamaniu) i
policja nawet nie chciała się zainteresować.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-12 04:32:04
Autor: gr
On 11 Maj, 20:34, "tg" <a...@bb.cpl> wrote:
"Przemysław Adam Śmiejek" <niec...@spamu.pl> wrote in messagenews:hs5r8v$4gk$1news.onet.pl...

> [...]

czyli chcesz zeby przy rejestracji odbiornika rtv mieli prawo wymagac
od ciebie paragonu za zakup telewizora\radia?

A gdzie rejestruje sie w Polsce odbiorniki RTV?

Data: 2010-05-12 13:33:52
Autor: Liwiusz
gr pisze:
[...]

   Na poczcie.

--
Liwiusz

Data: 2010-05-12 14:01:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-12 13:33, Liwiusz pisze:
A gdzie rejestruje sie w Polsce odbiorniki RTV?
  Na poczcie.

Jaki kraj, taka odpowiedź :-P

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-12 14:47:04
Autor: Gray
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hse5am$3ec$1news.onet.pl...
W dniu 2010-05-12 13:33, Liwiusz pisze:
A gdzie rejestruje sie w Polsce odbiorniki RTV?
  Na poczcie.

Jaki kraj, taka odpowiedź :-P

Nie zrozumiałem dowcipu do końca ;-). Rejestracja i wydawanie książeczek było "od zawsze" na poczcie. Czyli za tzw. "komuny" również. To oznacza, że za tzw. "demokracji" powinna być gdzie indziej? Czy... o co chodzi?

Pzdr.
--
Gray

Data: 2010-05-12 15:00:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-12 14:47, Gray pisze:
[...]

No że średnio dość związek ma poczta z podatkami od luksusu :D
Ale poczta się tym zajmuje.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-12 15:06:46
Autor: Gray

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości news:hse8pk$e3f$1news.onet.pl...
[...]

No teraz tak, ale jakby nie patrzył do niedawna do był urząd państwowy. W mentalności ludzkiej pewnie jeszcze długo pozostanie ;-))

Pzdr.
--
Gray

rejestracja repliki samochodu